2021-01-19, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Som jag skrev tidigare (inte idag) så har man så klart en slags rangordning när man sveper. Man är inte lika intresserad av alla man högrar. Detsamma torde gälla män. Har man många konvos igång och någon man inte var lika intresserad av skriver så gör man den sållningen då genom att inte svara på meddelandet?

Tror du har rätt i det du skriver. Man gör sållning på olika nivåer och desto fler matchningar och likes, desto hårdare måste man bli och desto fler sållningar i olika steg gör man. Sedan ska vi inte glömma att man har olika "humör" när man swajpar. Att man idag swajpar höger på någon innebär inte att man skulle göra det i morgon.

Lägg därtill att det finns de killar som kan skriva / likea stora mängder med kvinnor. En man kan skriva till 100 kvinnor. 10 män som gör så blir 1 000 och 100 män blir 10 000. Många av dessa kvinnor är dessutom samma. Jag har all förståelse för att kvinnor idag kan bli överväldigande av Tinder. Lägg till könsfördelningen som (en siffra jag har sett i ett YT-klipp) på 78% män och 22% kvinnor blir det enormt tufft för många killar. Dessvärre för många killar får det konsekvensen att de försvinner i bruset. De som klarar sig är de som har någon form av "edge".

Några har undrat hur de kan få upp förslag långt borta från de parametrar som man lagt in. Inte så konstig då Tinder vill att du ska fortsätta nyttja appen och i en del områden kan kvinnorna helt enkelt ta slut. Då utökar Tinder automatiskt sökområdet.

Jag har skrivit det förut och jag skriver det igen. Tinder är den mest cyniska app som hittills har skapats.
Citera
2021-01-19, 16:21
Medlem
Inga problem få match, får ungefär minst 3 match om dagen och som högst 8-10 om dagen, men händer sällan att man får så mycket på en dag kanske händer 1-2 gånger i månaden.

Men en sak jag har problem med är att 7 av 10 svarar aldrig när man öppnar dem. Det här är sjuka siffror som jag inte skådad för några år sen. Vad det beror på, så tror jag helst seriöst att antigen är tjejen där bara för bekräftelse att hon matchar med en kille som hon tycker ser bra ut och dessutom skriver till henne sen är hon klar med dig.
Det andra fallet skulle kunna vara att en annan snyggare kille matchade med henne och därmed hennes krav blev strängare, nu kan hon andas ut och bilda uppfattning om att hon kan få vem som helst.

En annan intressant sak är också när man tar bort mach så finns det flera gånger ”Användaren svarar inte mig”

Misstänker det där markeringen att välja kan sätta skeppet för hennes algoritm om man har flera såna på sig då Tinder vill att man ska ha interaktion med de man matchar med.
Senast redigerad av white-power 2021-01-19 kl. 16:24.
Citera
2021-01-19, 16:25
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sea12
Lägg därtill att det finns de killar som kan skriva / likea stora mängder med kvinnor. En man kan skriva till 100 kvinnor. 10 män som gör så blir 1 000 och 100 män blir 10 000. Många av dessa kvinnor är dessutom samma. Jag har all förståelse för att kvinnor idag kan bli överväldigande av Tinder.
Nja, alltså, man styr ju själv över situationen. Svep bara på de som du kan tänk dig träffa i närtid och samla inte matchningar. Var effektiv. Ha kanske fem aktiva åt gången. Allt annat vore efterblivet.

Efter att ha använt ett kvinnligt fejkkonto är jag tveksam till om intressanta män skriver särskilt ofta. De snyggaste männen skrev väldigt sällan och de fula/desperata - tog med ett par sådana för statistikens skull - ganska ofta.
Citera
2021-01-19, 16:27
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Tror du har rätt i det du skriver. Man gör sållning på olika nivåer och desto fler matchningar och likes, desto hårdare måste man bli och desto fler sållningar i olika steg gör man. Sedan ska vi inte glömma att man har olika "humör" när man swajpar. Att man idag swajpar höger på någon innebär inte att man skulle göra det i morgon.

Visst är det så. Man har olika svepningshumör. Och de flesta sveper nog lite på måfå. Jag har suttit med kompisar som svept i starkt solsken och knappt sett skärmen. Ibland hände det att jag själv öppnade appen och snabbsvepte som någon slags förströelse när jag satt och väntade på någon och liknande. Det blev som det blev. Jag har skrivit det förut och skriver det igen; många här drar alldeles för stora växlar på likes/matchningar. Det behöver inte betyda så mycket.

Citat:
Lägg därtill att det finns de killar som kan skriva / likea stora mängder med kvinnor. En man kan skriva till 100 kvinnor. 10 män som gör så blir 1 000 och 100 män blir 10 000. Många av dessa kvinnor är dessutom samma. Jag har all förståelse för att kvinnor idag kan bli överväldigande av Tinder. Lägg till könsfördelningen som (en siffra jag har sett i ett YT-klipp) på 78% män och 22% kvinnor blir det enormt tufft för många killar. Dessvärre för många killar får det konsekvensen att de försvinner i bruset. De som klarar sig är de som har någon form av "edge".

De som klarar sig är de som sticker ut. Så är det. Utseendemässigt eller på annat sätt.

Själv blev jag stressad över hur fort allt gick och hur snabbt jag förväntades svara upp.

Citat:
Några har undrat hur de kan få upp förslag långt borta från de parametrar som man lagt in. Inte så konstig då Tinder vill att du ska fortsätta nyttja appen och i en del områden kan kvinnorna helt enkelt ta slut. Då utökar Tinder automatiskt sökområdet.

I somras så testade jag att smala ner det geografiska området och se om det gick att svepa slut på profiler (i Stockholm). Till slut gick det. Efter ett jävla svepande men då kom istället väldigt attraktiva män strax under min lägre valda åldersgräns upp. De befann sig dessutom i mitt absoluta närområde. Tinder försökte hålla mig kvar genom att visa upp mina heta grannar.

Citat:
Jag har skrivit det förut och jag skriver det igen. Tinder är den mest cyniska app som hittills har skapats.

Det är ett vinstdrivande bolag som profiterar på en ganska skamlös marknad. Då blir det så. Antar jag.
Citera
2021-01-19, 17:38
Medlem
Tjejer eller killar som skriver ”söker seriöst” måste nog vara helt hjärndöda att tro på man kan hitta nån där. Möjligtvis en KK eller nån man ligger med flera gånger som utvecklas till ett förhållande har man hört att folk träffats så men att gå ut med ”söker seriöst” på en ligg app måste ändå ge desperata vibbar om att man inte får någon i det sociala utan måste ta till sig på nätet för att hitta den.

Och vem fan vill gå på dejt eller träffa en med en massa förväntningar om att det är ”seriöst”.
Liksom hur pass avslappnad eller lyckad är den dejten vet nog de flesta om som varit på såna ”seriösa” dejter. Jag kan säga av min egen erfarenhet och såna som jag har haft i min umgänge kan intyga att alla dessa dejter med de tjejerna som säger dig söka seriöst lett till noll. Oftast har tjejerna ghostat killen innan de ens ska ses eller så har hon visat att hon bokar om dejterna istället går o träffar andra killar och gör samma sak med de killarna om och om igen eller ljuger om att hon måste ta det lugnt med att ses o snacka i veckor för att sen hitta på massa ursäkter och ghosta killen.

Det här är väldigt normalt för tjejer från 28+ Och värst är 33+ år kvinnor att bete sig så.

Eftersom det är oftast vilsna, osäkra tjejer som har kollat mycket på romanistiska Hollywood filmer eller känner sig pushad av vänner o familj att ingå o ett seriöst förhållande men också har orealistiska förväntningar på killen som hon i slutändan känner sig besviken eftersom ingen kille stämmer överens med hennes ideala bild som hon har fått som hon sett i de Hollywood eller Disney filmerna.

Samma typ av tjejer går på dejter i flera år tills de är 30+ sen när de väl är nånstans där 33 år så brukar de desperat hitta nån att bilda familj och barn med den killen.
Senast redigerad av white-power 2021-01-19 kl. 17:56.
Citera
2021-01-19, 18:01
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av white-power
Det här är väldigt normalt för tjejer från 28+ Och värst är 33+ år kvinnor att bete sig så.

Eftersom det är oftast vilsna, osäkra tjejer som har kollat mycket på romanistiska Hollywood filmer eller känner sig pushad av vänner o familj att ingå o ett seriöst förhållande men också har orealistiska förväntningar på killen som hon i slutändan känner sig besviken eftersom ingen kille stämmer överens med hennes ideala bild som hon har fått som hon sett i de Hollywood eller Disney filmerna.

Samma typ av tjejer går på dejter i flera år tills de är 30+ sen när de väl är nånstans där 33 år så brukar de desperat hitta nån att bilda familj och barn med den killen.
Ja. Finns som tur är också tjejer som knullar runt - utan familj - tills de är 40. Den mentalt stabila sorten.
Citera
2021-01-19, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Nja, alltså, man styr ju själv över situationen. Svep bara på de som du kan tänk dig träffa i närtid och samla inte matchningar. Var effektiv. Ha kanske fem aktiva åt gången. Allt annat vore efterblivet.

Efter att ha använt ett kvinnligt fejkkonto är jag tveksam till om intressanta män skriver särskilt ofta. De snyggaste männen skrev väldigt sällan och de fula/desperata - tog med ett par sådana för statistikens skull - ganska ofta.

Det finns en del efterblivna män därute. Räcker att se vissa trådar här på FB. Jag säger inte att de är många men det behövs heller inte så många för att förstöra en app med så sned könsfördelning som Tinder (tyvärr).
Citera
2021-01-19, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av white-power

Japp och sedan när livet ändå inte blev så glamoröst som de tänkt sig eller partnern inte var fullt så bra, skiljer de sig. Tålamodet och viljan att kämpa för en relation blir allt lägre i samhället. Det ska dessutom vara bevisat att personer med många olika partners bakom sig, har svårare att få till långvariga förhållanden. Tinder som en s.k. "liggapp", bidrar således negativt till samhällsutvecklingen.
Senast redigerad av Sea12 2021-01-19 kl. 18:14.
Citera
2021-01-19, 18:43
Medlem
Citat:
Japp och sedan när livet ändå inte blev så glamoröst som de tänkt sig eller partnern inte var fullt så bra, skiljer de sig. Tålamodet och viljan att kämpa för en relation blir allt lägre i samhället. Det ska dessutom vara bevisat att personer med många olika partners bakom sig, har svårare att få till långvariga förhållanden. Tinder som en s.k. "liggapp", bidrar således negativt till samhällsutvecklingen.

Det är inte kvinnornas fel. Det är snarare killarna som går i den fällan och som dessutom tror på dessa romantiska Hollywood filmer om hur ett förhållande ska vara.

En needy och desperat kille som inte har flera valmöjligheter i livet tar saker för givet. Så fort han får en tjej eller är i relation så tror han att det kommer vara de två tills döden skiljer de åt.

Om killarna hade varit pålästa hur kvinnor fungerar så hade de vetat att kvinnor går inte lita på därför att vara en player eller icke monogami är den rätta vägen att gå. Speciellt i dagens läge när allt med kärnfamilj håller på nedmonteras och vi har skrotat konservatism.

Dessa kvinnor skaffar en kille och gärna en unge, men problemet som många killar inte begriper är att hon snart kommer lämna dig. Så snart du tråkar ut henne, eller tills någon annan snubbe erbjuder henne mer än du. En yngre, längre, rikare snubbe så är du ute ur spelet.

Varför tror du att man alltid vinner på att vara en player nu menar jag inte vara otrogen mot tjejer bakom deras rygg utan mer att man dejtar o ligger med många man kan och aldrig går i ett monogami förhållande med dem.

Men vill d skjuta dig själv i foten och falla för alla dessa sociala indoktrinering så fine kör på. Men kom inte och klaga på tjejerna sen när du blir rövknullad en dag eller kniv huggen i ryggen.
Senast redigerad av white-power 2021-01-19 kl. 18:47.
Citera
2021-01-19, 21:09
Medlem
Mitt tindrande har hittills inte gått något vidare, men har heller inte haft någon bio. Har fått en del matchningar, men typ alla slutar förr eller senare att svara. Iaf så har jag eget aktiebolag, har några tjänster på internet, och förra året blev det en vinst på över 4 miljoner. Lite som den här killen https://www.allabolag.se/5568653967/
Snart kommer de nya siffrorna att visas på allabolag, ratsit m.fl.

Jag vet vissa ”skryter” genom att skriva sin längd i bion. Vad tror ni om att nämna att man har eget företag och tjänar flera miljoner om året, och skriva ut företagsnamnet förstås så att det lätt kan kontrolleras att det stämmer? Normalt skulle jag tro att det är ett big nono att nämna sin inkomst. Men samtidigt så är jag under 30 och vad jag vet finns det inte ens 100 personer i hela landet i min ålder som tjänar så pass, så kanske i mitt fall kan det vara en bra idé?
Citera
2021-01-19, 21:17
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SrDL
Mitt tindrande har hittills inte gått något vidare, men har heller inte haft någon bio. Har fått en del matchningar, men typ alla slutar förr eller senare att svara. Iaf så har jag eget aktiebolag, har några tjänster på internet, och förra året blev det en vinst på över 4 miljoner. Lite som den här killen https://www.allabolag.se/5568653967/

Jag vet vissa ”skryter” genom att skriva sin längd i bion. Vad tror ni om att nämna att man har eget företag och tjänar flera miljoner om året, och skriva ut företagsnamnet förstås så att det lätt kan kontrolleras att det stämmer? Normalt skulle jag tro att det är ett big nono att nämna sin inkomst. Men samtidigt så är jag under 30 och vad jag vet finns det inte ens 100 personer i hela landet i min ålder som tjänar så pass, så kanske i mitt fall kan det vara en bra idé?

Det beror väl på vad du är ute efter, helt klart kommer en massa golddiggers att vilja träffa dig, är du ute efter att ligga kan det väl vara en bra ide, kanske mindre bra om du är ute efter seriöst.
Citera
2021-01-19, 21:18
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SrDL

Gör det, finns inget som får fittorna så våta som pengar 😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in