Citat:
Som jag skrev tidigare (inte idag) så har man så klart en slags rangordning när man sveper. Man är inte lika intresserad av alla man högrar. Detsamma torde gälla män. Har man många konvos igång och någon man inte var lika intresserad av skriver så gör man den sållningen då genom att inte svara på meddelandet?
Tror du har rätt i det du skriver. Man gör sållning på olika nivåer och desto fler matchningar och likes, desto hårdare måste man bli och desto fler sållningar i olika steg gör man. Sedan ska vi inte glömma att man har olika "humör" när man swajpar. Att man idag swajpar höger på någon innebär inte att man skulle göra det i morgon.
Lägg därtill att det finns de killar som kan skriva / likea stora mängder med kvinnor. En man kan skriva till 100 kvinnor. 10 män som gör så blir 1 000 och 100 män blir 10 000. Många av dessa kvinnor är dessutom samma. Jag har all förståelse för att kvinnor idag kan bli överväldigande av Tinder. Lägg till könsfördelningen som (en siffra jag har sett i ett YT-klipp) på 78% män och 22% kvinnor blir det enormt tufft för många killar. Dessvärre för många killar får det konsekvensen att de försvinner i bruset. De som klarar sig är de som har någon form av "edge".
Några har undrat hur de kan få upp förslag långt borta från de parametrar som man lagt in. Inte så konstig då Tinder vill att du ska fortsätta nyttja appen och i en del områden kan kvinnorna helt enkelt ta slut. Då utökar Tinder automatiskt sökområdet.
Jag har skrivit det förut och jag skriver det igen. Tinder är den mest cyniska app som hittills har skapats.