Citat:
Ursprungligen postat av
lakritc
Förvisso inte normen, men tillbaka till sakfrågan: Vem tror du får flest matchningar? En cool, "halvfarlig", sidorakad, kriminell snubbe som kör BMW och visar upp hela sin fasad eller en akademiker med ett ordnat, välbetalt jobb och trygg tillvaro och som är så modest att han nöjer sig med några vardagliga bilder där han promenerar med hunden, sitter på ett fik samt spelar fotboll i trädgården med kompisarna.
De allra, allra flesta kvinnorna är inte intresserade av kriminella element. Du pratar om en viss sorts småbrudar som blir våta i trosan av smågangsters. De flesta tycker att den livsstilen är ganska värdelös. Det vet du också.
Snygga män kommer att få mer likes. Så är det. Precis som snygga kvinnor. Men om nu kvinnor är så statuskåta och vill gifta sig uppåt (kvinnans gamiga hypergami har diskuterats till leda i den här tråden och andra) så borde den där välbetalda akademikern få en massa likes av kvinnor som vill gifta sig till en bekväm vardag? Men det är snubben som lever på lösa boliner som får en massa likes menar du?
Det som diskuterades var dessutom inte kriminella element i största allmänhet. Det var män som är våldsamma mot sin partner. Användaren som drog igång den diskussionen tipsade om serien "Våldsam kärlek". Våld i nära relationer som samhällsproblem och vem som där bär ansvaret. Inte män som har "coola" frisyrer och kör BMW.
Citat:
Men herregud! I princip alla undersökningar på senare år tyder på att det går minst fyra män per kvinna. Vad får man ut av en sådan strutsmentalitet?
Det är ingen som har påstått att könsfördelningen inte skulle vara skev. Några exakta siffror från företaget själva finns mig veterligen dock inte. Det skulle vara intressant att se hur könsfördelningen ser ut i olika åldersgrupper och för betalande medlemmar.
Citat:
Dessa män ser - till skillnad från de flesta kvinnor - riktigt bra ut, ungefär topp 10% av alla män på appen. Game handlar bara om att inte vara dum i huvudet. Har du inte rätt bilder så kan du heller inte ha ett game.
De män som lyckas bäst ser bra ut, ja. Men jag pratar inte om de snyggsnyggaste. Inte toppskiktet. Det finns män som lyckas bra utan höra till de snyggaste. Återigen så är det anekdotisk evidens, men jag har själv sett lyckosamma män i min närhet.
Nej du! Game handlar inte alls om att "inte vara dum i huvudet". Fel, fel! Game handlar om någon slags social kompetens och kunna få till ett skönt flyt i ett möte med en annan människa. Oavsett om mötet är IRL eller på nätet. Det handlar om att kunna väcka attraktion och intresse.
Dåliga bilder försämrar gamet, ja. Har någon sagt något annat?
Citat:
Vilka andra nätalternativ till den snabba Tindercirkusen talar du om?
Tinder är, som jag har sagt så jävla många gånger att jag knappt ens orka dra skiten igen - men okej, en snabb, ytlig och suggestiv app. Den är inte till för att man genom en lång presentation ska kunna bilda sig en gedigen bakgrundsbild av personen i fråga. Man måste ganska snabbt ta ställning, ja eller nej, för att kunna ta sig vidare.
Om jag inte missminner mig så var det väl du som ville veta att personen är lika ambitiös och duktig (och detta mättes i antalet högskolepoäng) som du själv innan du bestämmer om personen värd ditt gillande eller inte? Finns det då inte andra alternativ till Tinder? Jag har inte så stor koll på andra plattformar eftersom jag inte har provat själv, men nog finns det alternativ där man fyller i mer personalia om sig själv?