2020-11-17, 11:27
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Förstår tankegångarna, men du får väl utgå ifrån att han är en anpassningsbar man, inget UFO som aldrig umgåtts med folk. 40% av svenskarna bor i singelhushåll så de flesta är nog inte alltför bra på nära relationer. Det är väl snarare den andra biten, avsaknad av erfarenhet, som skulle kunna vara knepigt.

Att man bor i ett singelhushåll betyder dock inte per automatik att man inte är bra på relationer och inte har eller har haft sådana.

Och det ju det jag säger, det är relationsovanan som är det största problemet. Om jag får gissa. Jag har faktiskt ingen aning eftersom jag aldrig har träffat någon som inte tidigare har haft relationer.

Sedan undrar jag ju givetvis varför vederbörande aldrig har fått ihop det med någon eller ens varit på en date. Vete tusan, men det är trots allt ändå så de flesta lever. Man får ihop det med folk. Får man det inte är det ett avvikande beteende.

Läser man mycket här på Flashback så är det lätt att tro att alla är olyckliga och ensamma. Särskilt "snälla", "vanliga", "vettiga", whatever killar. Men det är inte min erfarenhet när jag sett runt omkring mig under högskolestudier, på olika arbetsplatser och i bekantskapskretsen.

Det är för all del skillnad att vara kvinna och att vara man om vi snackar ren och skär köttmarknad. Kvinnor får fler erbjudanden. Och så är det med det. Det här vet i stort sett alla kvinnor om. Men det är långt ifrån alla erbjudanden som är intressanta. Så här såg det ut även på logdanser och dansbanor - långt innan internet och Tinder. Det är inte ett nytt fenomen.
Citera
2020-11-17, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ytterbium
Peter Crouch är ju skitsnygg, väljer honom före Zac Efron alla dagar i veckan 👌🏼
Haha, jag väntade mig faktiskt någon som tog vänster när resten tog höger. Nice👍
Citera
2020-11-17, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carax-0
Har en snabb fråga bara?
En tjej inledde med ”raindrop”, vad betyder det?
Ett tips är att fråga vad hon menade. Uppdatera efter vad hon svarade, om du vill såklart.
Citera
2020-11-17, 11:42
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Att man bor i ett singelhushåll betyder dock inte per automatik att man inte är bra på relationer och inte har eller har haft sådana.
Skulle påstå att det är först när man bor tillsammans som man vet om man är bra på nära relationer. Att träffas några ggr i veckan och hitta på saker är inte särskilt svårt, givet att man inte är ett UFO.
Citera
2020-11-17, 12:15
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Skulle påstå att det är först när man bor tillsammans som man vet om man är bra på nära relationer. Att träffas några ggr i veckan och hitta på saker är inte särskilt svårt, givet att man inte är ett UFO.

Så du diskvalificerar alla särboförhållanden bara sådär...
Citera
2020-11-17, 12:32
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:

Se svaret nedan.

Du är dessutom förmodligen betydligt yngre än jag och lever i en annan verklighet. De flesta runt mig nu är s.k. singelhushåll, d.v.s. de är ensamma vuxna skrivna på en adress, men det betyder inte att de inte har eller har haft längre relationer.

I övrigt måste man bära med sig att den svenska folkbokföringen är i det närmaste världsunik. Det finns få länder i världen (åtminstone fria demokratier) som har koll på sin befolkning så som den svenska staten har. Både bra och dåligt. Men antalet singelhushåll (på pappret) säger ganska lite om hur vi faktiskt lever.

Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Så du diskvalificerar alla särboförhållanden bara sådär...

Det här. Och se mitt mitt svar ovan.
Citera
2020-11-17, 12:33
Medlem
behöver lite råd/tankeställare!

träffade en tjej vid tinder förra veckan, vi hade sjukt kul och skrattade och hade det roligt som sjutton tillsammas i närmare 3 timmar och det kändes som att vi klickade rejält för vi hade mycket gemensamt, och vi pratade om att ses igen och det ville hon,

hon ger dock ett konstigt intryck nu med att efter nya restriktionerna vill hon endast vara med sina närmaste pågrund av det som händer, som det är inte så bra tajming just nu, vilket är fullt förståligt...!

ska man höra av sig när allting börjar lägga sig igen eller låter detta som en diss endast?.. vad tycker folket?
Citera
2020-11-17, 12:35
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av necked

träffade en tjej vid tinder förra veckan, vi hade sjukt kul och skrattade och hade det roligt som sjutton tillsammas i närmare 3 timmar och det kändes som att vi klickade rejält för vi hade mycket gemensamt, och vi pratade om att ses igen och det ville hon,

hon ger dock ett konstigt intryck nu med att efter nya restriktionerna vill hon endast vara med sina närmaste pågrund av det som händer, som det är inte så bra tajming just nu, vilket är fullt förståligt...!

ska man höra av sig när allting börjar lägga sig igen eller låter detta som en diss endast?.. vad tycker folket?

Fråga på ett litet diskret sätt.

För annars kan ni ju fortfarande ha sms-kontakt och så.
Citera
2020-11-17, 12:39
Medlem
lakritcs avatar
Citat:

Du ska inte behöva fråga om du är tillräckligt intressant eller ej, men det är väl bra att göra klart att du uppenbarligen söker någonting.
Citera
2020-11-17, 12:55
Medlem
Citat:
Jag är faktiskt också 173 och tror att det hänt endast en gång att någon frågat hur lång jag var. Hon var runt 180 och svarade när jag sagt min längd att "hon tycker själv att det är skevt men att hon inte vill träffa någon som är kortare".

Har aldrig innan fått dissen pga min längd. Däremot tror jag att det är en del som ser att jag inte är så lång och då svajpar vänster.

Tror förövrigt att jag aldrig blivit unmatchad av någon som jag haft konversation med på Tinder.

Vill du veta vad det roliga är? Den längsta tjejen jag matchade med var just 1.80 och hon sket totalt i min längd. Hon var dessutom den som pushade till en träff mer än någon annan. Tinder är skumt

Annars vet jag inte vad jag ska säga, antingen ser du väldigt bra ut eller så har du haft turen å matchat med sköna brudar som ser mer till personlighet och skiter i de små ytliga sakerna.
Citera
2020-11-17, 12:56
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:

Vete fan, men ska man följa restriktioner eller ska man inte?

Man borde antagligen. Själv vet jag inte hur jag ska göra. Jag konstaterades ha pågående infektion och sedan antikroppar (vad det nu är värt). Men ändå. Visst, man måste leva och allt det där. Men samtidigt så borde man kanske ta det lite chill med nya kontakter just nu?
Citera
2020-11-17, 13:02
Medlem
Citat:
Fråga på ett litet diskret sätt.

För annars kan ni ju fortfarande ha sms-kontakt och så.

joo tänkte typ säga det att jag kan höra av mig när restriktionerna tonar ner lite igen.. ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in