Citat:
Förstår tankegångarna, men du får väl utgå ifrån att han är en anpassningsbar man, inget UFO som aldrig umgåtts med folk. 40% av svenskarna bor i singelhushåll så de flesta är nog inte alltför bra på nära relationer. Det är väl snarare den andra biten, avsaknad av erfarenhet, som skulle kunna vara knepigt.
Att man bor i ett singelhushåll betyder dock inte per automatik att man inte är bra på relationer och inte har eller har haft sådana.
Och det ju det jag säger, det är relationsovanan som är det största problemet. Om jag får gissa. Jag har faktiskt ingen aning eftersom jag aldrig har träffat någon som inte tidigare har haft relationer.
Sedan undrar jag ju givetvis varför vederbörande aldrig har fått ihop det med någon eller ens varit på en date. Vete tusan, men det är trots allt ändå så de flesta lever. Man får ihop det med folk. Får man det inte är det ett avvikande beteende.
Läser man mycket här på Flashback så är det lätt att tro att alla är olyckliga och ensamma. Särskilt "snälla", "vanliga", "vettiga", whatever killar. Men det är inte min erfarenhet när jag sett runt omkring mig under högskolestudier, på olika arbetsplatser och i bekantskapskretsen.
Det är för all del skillnad att vara kvinna och att vara man om vi snackar ren och skär köttmarknad. Kvinnor får fler erbjudanden. Och så är det med det. Det här vet i stort sett alla kvinnor om. Men det är långt ifrån alla erbjudanden som är intressanta. Så här såg det ut även på logdanser och dansbanor - långt innan internet och Tinder. Det är inte ett nytt fenomen.