2022-04-01, 15:36
Medlem
xeKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco.Destroyer
Jag har hört intressant tips för oss män som är lite äldre (jag fyller 38 om 2 veckor) men ser fortfarande några år yngre ut och vill dejta en kvinna under 30.
Jag har märkt att 19 åringarna är intresserade av mig tills jag berättar min riktiga ålder. Det är ändå för låg ålder för mig att dejta, men det är självklart smickrande. De tror att jag är runt 29-30.

De flesta kvinnor runt 25 signar upp för Tinder som automatiskt ställer in specifik ålder på dem, men de ändrar inte det utan bara kör på. Det finns gott om män ändå. Så för en 25-åring blir det typ 22-30 (ej exakt, jag gissar, men där någonstans).
De som har max ålder på under 37 (min nuvarande ålder) ser inte mig på Tinder, men i verkligheten de flesta 25+ åriga tjejer har inget emot att dejta en 35+ man de finner attraktiv.
Det som vi kan göra är att skapa nytt FB konto med lägre ålder. Inte för mycket så att det blir misstänksamt, men vi säger kanske 31-32 i mitt fall.
Om en man som jag som är 38 men ser yngre ut ställer in ålder på 32 och sedan köper Tinder Gold och gömmer min ålder, då vet inte tjejerna att jag är 38. Dessutom ljuger jag inte eftersom det inte syns hur gammal jag är.
Om jag hamnar i en situation där min riktiga ålder måste tas upp, då är det bara att säga sanningen så det blir inget fult spel heller. Troligtvis gillar de mig ändå tillräckligt mycket att strunta i det.

Någon som vet om ovan funkar om man bara signar upp med nytt tel nummer istället för FB?

Män kan dejta runt 10-15 år yngre kvinnor men detsamma gäller inte kvinnor att dejta unga män då män mognas (senare), så nu när du är 37 år gammal så är du redan för ung för att dejta katzyn tex, du bör sikta dig in på 25 åringar för att göra en perfekt matchning.

Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Har personligen valt bort folk som inte anger ålder. Möjligt att många tjejer är korkade eller inte bryr sig men orsaken till att en man i ospecad medelålder döljer sin ålder är inte jättesvår att gissa liksom.

Sen kryllar tinder av otroligt slitna och härjade 35 åriga män. Trodde jag, tills jag insåg att de troligtvis är 45 egentligen, men själva tror att de ser yngre ut och ska få yngre kvinnor på detta sätt. Men hellre en 45 åring som ser ut som 45 än en 35 åring som ser ut som 45 liksom...

Katzyn får sikta in sig på 52 åringar för att göra en perfekt matchning.
Senast redigerad av xeK 2022-04-01 kl. 15:38.
Citera
2022-04-01, 15:41
Medlem
Varför är vissa personer så gott som osynliga tills någon likar en? En tjej häromdagen som bor rätt nära har aldrig dykt tills hon likade mig vilket känns märkligt...
Citera
2022-04-01, 15:49
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeK
Män kan dejta runt 10-15 år yngre kvinnor men detsamma gäller inte kvinnor att dejta unga män då män mognas (senare), så nu när du är 37 år gammal så är du redan för ung för att dejta katzyn tex, du bör sikta dig in på 25 åringar för att göra en perfekt matchning.

Katzyn får sikta in sig på 52 åringar för att göra en perfekt matchning.

Haha, det är väl ändå jag som avgör vem som är en perfekt matchning för mig? Tror ni skulle bli lite ledsna om ni insåg hur utbudet av yngre män ser ut för en 37 årig tant
Citera
2022-04-01, 15:52
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Haha, det är väl ändå jag som avgör vem som är en perfekt matchning för mig? Tror ni skulle bli lite ledsna om ni insåg hur utbudet av yngre män ser ut för en 37 årig tant
Även 57-åringar har nog mängder av erbjudanden från unga män. Allt med hål duger för att stilla sin pulserande Petterniklas.
Citera
2022-04-01, 15:53
Medlem
xeKs avatar
Citat:

Då får du dejta en man som lägger upp bilder på Flashback och frågar efter feedback på sitt utseende som tonåringar gör.

Ni är trotts allt lika gamla, när han blir 52 år så kommer ni befinna er på samma plan.
Citera
2022-04-01, 19:12
Medlem
Vaxads avatar
Citat:

Jag tror de flesta män begriper att (vissa) unga killar från Tinder kan tänka sig att knulla en 37 årig tjej.

Men hur många män som är 25-40 vill bli ihop med en tjej över 35? Och hur bra är de männen? Precis, de är inte många och de är givetvis av medel till låg kvalité.

Topp 10% män, som kvinnor vanligtvis suktar efter, har ett sjukt stort utbud på Tinder också. Då faller liksom äldre kvinnor bort by default när det kommer till något mer seriöst än engångsligg eller som allra bäst KK. Men även detta är oftast ointressant för män med valmöjligheter.

Jag personligen t.ex. swipear inte på kvinnor över 32. Jag träffar extremt sällan någon över 30. Ser liksom inte någon poäng med att dejta en kvinna som antingen har babyfeber och vill bli gravid direkt samt dessutom är mindre sexig och jobbigare att deala med än de yngre varianterna.
Citera
2022-04-01, 19:40
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Jag tror de flesta män begriper att (vissa) unga killar från Tinder kan tänka sig att knulla en 37 årig tjej.

Men hur många män som är 25-40 vill bli ihop med en tjej över 35? Och hur bra är de männen? Precis, de är inte många och de är givetvis av medel till låg kvalité.

Topp 10% män, som kvinnor vanligtvis suktar efter, har ett sjukt stort utbud på Tinder också. Då faller liksom äldre kvinnor bort by default när det kommer till något mer seriöst än engångsligg eller som allra bäst KK. Men även detta är oftast ointressant för män med valmöjligheter.

Jag personligen t.ex. swipear inte på kvinnor över 32. Jag träffar extremt sällan någon över 30. Ser liksom inte någon poäng med att dejta en kvinna som antingen har babyfeber och vill bli gravid direkt samt dessutom är mindre sexig och jobbigare att deala med än de yngre varianterna.

Men har nån sagt åt dig att du borde dejta gamla tanter istället då? För här har jag ju fått fina uppmuntranden att inkontinenta gamla gubbar är mina perfekta matchningar. Och varför det är perfekt för gubbarna kan jag väl förstå, men varför det skulle vara i mitt intresse att dra på mig en individ i behov av blöjbyten lagom tills jag fått ut ungarna ur sina förstår jag inte riktigt.

Sen var det ju bara en allmän fundering kring hur herrarna är så benhårt övertygade att de som medelålders män passar såååå bra ihop med unga tjejer och att unga tjejer vore sååå nöjda med en mycket äldre man, samtidigt som de av någon anledning verkar behöva ta till diverse shady taktiker för att ens försöka få kontakt med yngre kvinnor, medan jag inte behöver anstränga mig det minsta... Jag är inte ens intresserad av yngre män, och vill inte ens träffa folk under 30. De vill träffa mig dock. Det är mest de här naturlagarna kring att alla yngre tjejer älskar gamla män och inga yngre män är intresserade av äldre kvinnor som verkar ha tvivelaktigt värde när de appliceras på verkligheten.
Citera
2022-04-01, 20:08
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Men har nån sagt åt dig att du borde dejta gamla tanter istället då? För här har jag ju fått fina uppmuntranden att inkontinenta gamla gubbar är mina perfekta matchningar. Och varför det är perfekt för gubbarna kan jag väl förstå, men varför det skulle vara i mitt intresse att dra på mig en individ i behov av blöjbyten lagom tills jag fått ut ungarna ur sina förstår jag inte riktigt.

Sen var det ju bara en allmän fundering kring hur herrarna är så benhårt övertygade att de som medelålders män passar såååå bra ihop med unga tjejer och att unga tjejer vore sååå nöjda med en mycket äldre man, samtidigt som de av någon anledning verkar behöva ta till diverse shady taktiker för att ens försöka få kontakt med yngre kvinnor, medan jag inte behöver anstränga mig det minsta... Jag är inte ens intresserad av yngre män, och vill inte ens träffa folk under 30. De vill träffa mig dock. Det är mest de här naturlagarna kring att alla yngre tjejer älskar gamla män och inga yngre män är intresserade av äldre kvinnor som verkar ha tvivelaktigt värde när de appliceras på verkligheten.

Förstår inte riktigt vad du babblar om nu? Jag kan givetvis inte ansvara för vad andra skriver eller menar. Det får du ta med dom.

Svarade enbart på stycket då du skrev:
Citat:
Tror ni skulle bli lite ledsna om ni insåg hur utbudet av yngre män ser ut för en 37 årig tant.

Min poäng är att det inte är någon bedrift eller solskenshistoria att män fortfarande kan tänka sig att både swipea och spruta i en 37 åring. Alla vet redan det. Även de fulaste tjejerna på Tinder får hundratals matchningar och erbjudanden om kuk från desperata och kåta män.

Måttstocken är snarare hur många män av hög kvalité som kan tänka sig att bli tillsammans med dig. Det vet ju du också. Men det är ett bittert piller att svälja!
Citera
2022-04-01, 22:59
Medlem
Disco.Destroyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Nä. De allra flesta har råd att betala för sin egen lunch och har inget intresse av att sitta och snattra med en främling bara för att bli mätt.

Då är du ju inte särskilt mycket yngre än jag.

Men som Katzyn säger så är det ointressant med de som inte anger ålder. Det enda det säger är "äldre man som själv tycker att han är ungdomlig och fräsch och vill knulla ungt". Det får man för all del tycka och vilja, men det är lite för uppenbart att skrika ut det på Tinder. Och kvinnor behöver ens inte skrika ut det, vill de knulla ungt så kan de skriva ut sin riktiga ålder och de kommer ändå att få intressenter. Det är så verkligheten ser ut.

Jag träffade ändå en sådan person (som inte angav ålder), men det berodde på att jag redan hade träffat honom IRL och visste vem och hur gammal han är. Men liksom - äg din ålder! Du är din ålder, oavsett hur ung du (eller andra) tycker att du ser ut och hur du känner dig så kan man inte sitt undkomma åldrande. Ingen kan det.

Och visst, IRL så är det även andra parametrar som spelar in. Inte bara utseende + ålder. Men läser man för mycket här på Flashan så är det lätt att tro att män kan bilda familj så länge kuken (ibland! ) kan stå och de kan få utlösning. Det är inte helt sant. Ju äldre en vanlig dödlig man blir, desto ointressantare blir han för kvinnor i fertil ålder. Har man inte lyckats när man är 30 så minskar chansen när man är 40. Och än mer när man är 50. Ganska självklart. Även om den fysiska förmågan alltjämt finns så gäller det att hitta någon i fertil i ålder som vill ta emot säd och bära ett barn. Det är liksom så det ser ut.

Jag hittar inte på det här. SCB har ganska bra koll på hur gamla personer är när de får barn.

Fast jag tror att både du och Katzyn har missförstått.
Det här handlar inte om att jag har hamnat i medelålderskris och vill sätta på unga tjejer.
Det handlar om att jag är osynlig för kvinnor som inte har mig i deras ålderspann - som ofta bestäms automatiskt av Tinder när man signar upp.
Katzyn skriver att hon väljer bort folk som gömmer sin ålder. Hur kan det vara sämre än att de inte ens ser mig?

Jag jämför verkligheten och Tinder, och ser att problemet ligger i algoritmen, som jag vill kringgå.
Jag har alltid dejtat kvinnor som är 25-30. Är lite som Leonardo Di Caprio. Jag blir äldre och äldre men kvinnorna jag dejtar stannar vid samma ålder ;-)
Senast redigerad av Disco.Destroyer 2022-04-01 kl. 23:16.
Citera
2022-04-01, 23:32
Medlem
xeKs avatar
Citat:
Det här handlar inte om att jag har hamnat i medelålderskris och vill sätta på unga tjejer.
Det handlar om att jag är osynlig för kvinnor som inte har mig i deras ålderspann - som ofta bestäms automatiskt av Tinder när man signar upp.
Katzyn skriver att hon väljer bort folk som gömmer sin ålder. Hur kan det vara sämre än att de inte ens ser mig?

Jag jämför verkligheten och Tinder, och ser att problemet ligger i algoritmen, som jag vill kringgå.
Jag har alltid dejtat kvinnor som är 25-30. Är lite som Leonardo Di Caprio. Jag blir äldre och äldre men kvinnorna jag dejtar stannar vid samma ålder ;-)

Någon måste ha betalt dig, ingen skriver såhär på en fredagsnatt
Senast redigerad av xeK 2022-04-01 kl. 23:36.
Citera
2022-04-02, 00:05
Medlem
991ESSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Förstår inte riktigt vad du babblar om nu? Jag kan givetvis inte ansvara för vad andra skriver eller menar. Det får du ta med dom.

Svarade enbart på stycket då du skrev:

Min poäng är att det inte är någon bedrift eller solskenshistoria att män fortfarande kan tänka sig att både swipea och spruta i en 37 åring. Alla vet redan det. Även de fulaste tjejerna på Tinder får hundratals matchningar och erbjudanden om kuk från desperata och kåta män.

Måttstocken är snarare hur många män av hög kvalité som kan tänka sig att bli tillsammans med dig. Det vet ju du också. Men det är ett bittert piller att svälja!

Tror ärligt talat inte kvinnor förstår det elementära faktiskt.. Instämmer i det du skrev till 100%
Citera
2022-04-02, 09:57
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:

Jag menar inte att du krisar och vill ligga ungt, men att inte ange ålder på Tinder signalerar det.

Det ser liksom lite misstänkt ut. Man svepte förbi en hel del sådana profiler. Medelålders personer som vill framstå som unga och fräscha är det något lurt med.

Nu var det ett tag sedan jag själv tindrande, men inte sätts åldersspannet automatiskt? Det väljer man ju själv. Och om man inte syns för att någon redan på förhand tycker att man är för gammal (eller för ung) så betyder det ju att de inte är intresserade. Du är osynlig för att de inte vill se dig helt enkelt.
Senast redigerad av empoisonne 2022-04-02 kl. 10:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in