Citat:
Ursprungligen postat av
Disco.Destroyer
Jag är själv lite stolt över hur jag hanterar saker professionellt. Jag får inte jobb pga mina utbildningar/kunskap utan hur jag är som person.
Hade jag varit hälften så bra i dejting världen så hade jag jag haft en bra kvinna idag.
Högt självförtroende online och på jobbet, och på dejting sidan i verkligheten ganska charmig och needy.
Förstår att neediness knuffar bort kvinnor och jag är inte ett extremt fall då jag vill ha ensamtid, men det är lätt att bli needy speciellt i början när man märker att en kvinna är attraherad och kärlek är det enda man saknar i livet. Och att bli needy i början är nog det sämsta man kan göra.
Tror inte du man kanske fåt motsatt effekt om man skriver att man inte tar Tinder på allvar utan låter mer som att man tänker ha kul med olika personer?
Jag vet inte, jag säger absolut inte att du är på det viset, men jag har läst och diskuterat i den här tråden mellan varven i typ två år och i R&S och E&S sedan urminnes tider. Det är alldeles uppenbart så att en del ser på attraktion och kärlek som en linjär ekvation som ska lösas. Som att det skulle finnas ett facit. Det är inte riktigt så det funkar. Känslor är irrationella till sin natur. Och det är ofta slumpen/tillfälligheter/vadmannuvillkalla det som avgör. Jag tror att det är svårt att medvetet och utstuderat söka efter kärlek. Man kan inte hantera nätdejting som man hanterar att läsa upp betyg för att komma in på en viss högskoleutbildning. Även om en del tror det.
Jag vet inte riktigt, jag är nog troligtvis inte så needy/intensiv/på. Varken i början, under tiden eller efteråt. Det är väl både bra och dåligt. En del gillar det, medan en del tolkar det som ointresse. Så jag vet inte, för att pleasa alla så får man väl kanske hitta någon slags gyllene medelväg. Så just det där med att vara för needy/simpa etc tror jag inte att man behöver fundera så mycket på. Det verkar mest bara vara något slags incel/PUA-lingo som florerar på nätet och har blivit en absolut sanning om attraktion.
Jag vet inte, men de flesta män och kvinnor sexualiteten oaktad och jag själv inräknad, är ganska basic. Gillar man någon så gör man. Oavsett om personen är för needy eller oneedy. Det ska ganska mycket till för att någon ska bete sig på ett sätt så att man ska sluta vara intresserad av personen i fråga.
Nu utgår jag från att personen är s.k. "vanligt" needy alltså. Jag pratar inte psykfall som får panik om man inte är kontaktbar 24/7, vill prata om en gemensam framtid efter tre dejter, ringer och skriker och gråter i telefon för ingenting, vill ses varje ledig timme etc.
Jag tror inte att du behöver bekymra dig så mycket över att vara för på. Är det på en "normal" nivå så är det inget konstigt. Det här med att utstuderat spela spel och försöka manipulera/grooma en människa att känna något för en däremot - fuck dat. Sjukt jobbigt och ointressant.
Men alltså, du behöver ju inte uttryckligen skriva att du inte tar Tinder på blodigt allvar. Skriv typ: "Jag har upptäckt att Tinder är ett kul sätt att komma i kontakt med folk jag annars aldrig skulle ha träffat." Eller något liknande.
Jag svepte alltid bort alla profiler som i bion dissade Tinder och pratade om hur värdelöst det är. Lix; "Jaha, värdelöst säger du och ändå är du här, vad gör det dig till?

"