2020-11-16, 14:23
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Det fetade: Nej, det tror inte jag. Kvinnor siktar alltid uppåt. Jag tror inte att det är en effekt av Tinder, Tinder är snarare ett bevis på hur det är.

Okej, kan varken dementera eller bekräfta det, då jag bara vet hur jag själv fungerar.
Men en del män har själva som teori, att dom mest desperata (läs kåta männen) driver upp en del kvinnors uppfattning om sitt värde, och jag tror att det kan ligga något i det.
Jag går till mig själv, bara för att en snygg man som är 30 år vill ha sex med mig, så tror ju inte jag att han vill ha en relation med mig, då det ställs lite andra krav för en seriös relation, än för en kk-relation.

Om kvinnor överlag bara fick högersvep av dom män som skulle kunna tänka sig en relation med henne, tror du inte att det kunde bidra till att en kvinna fick lov att tänka efter, vilka män hon har en chans på?

Om hon inte får ligg-erbjudanden från dom snyggaste killarna, skulle hon fortfarande rata vettiga män som ser bra ut, och som vill ha en relation med henne tror du? En del kanske, som hellre är ensam än väljer någon dom inte vill ha, men kanske det skulle minska "uppdrivandet" av vad man faktiskt kommer över?

Jag reserverar mig för att jag inte har kunskap om hur unga tjejer fungerar, då det var ett tag sen jag själv var ung, men alla kvinnor siktar inte uppåt. Men frågan är om dom kvinnor som inte gör det, anses attraktiva av männen?

Om jag är hungrig, och kan välja mellan att äta en för mig mycket välsmakande måltid, eller bara äta en rå morot och en knäckemacka, vad tror du att jag väljer?
Men om jag är hungrig, och det bara finns morot och knäckemacka, så lär jag nog äta det som finns.
Citera
2020-11-16, 14:28
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit
Absolut. Men orkar man bli bannad/shadowbannad för det? Låt henne leva i sin lilla drömvärld.
Förvisso. Hade blivit ett jobbigt meckande med olika konton.

Givetvis bättre och mer gentlemannamässigt att svara att man tycker att längden spelar en liten roll när man söker efter sin prinsessa
Citera
2020-11-16, 14:36
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Om du ändå är rökt så kan du i ditt svar fråga om vikten. En lika viktig och avgörande detalj för dig.

Hur mycket förlorar en man i matchning om han är tydlig i sin profil med att han vill veta både längd och vikt på tjejen/kvinnan?

Bara allmänt nyfiken, men på "min" plattform har jag angett både längd och vikt, för att vara ärlig från start, då jag förstår att det är en viktig faktor för många.
Men kanske är mera "norm" på sida för sexsök än på Tinder?
Citera
2020-11-16, 14:58
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Det fetade: Nu bor jag inte i Sthlm, men samma sak hände för mig strax innan jag stängde av appen. Det kändes helt meningslöst, jag var ju ändå inte intresserad av så unga tjejer. Det krävdes verkligen något extra för att jag skulle högerswipa någon av dem. Vet inte ens om man själv kommer upp i deras flöde också, eller om det bara var för att locka kvar en på appen?

Jag matchade med de få "för unga" snyggon jag högrade så jag syntes för dem. Mig spelar det egentligen inte någon större roll om någon ligger på min önskade lägre gräns eller några år därunder. Är man och snuddar vid lägre gräns så kan jag gilla det bättre än någon som är i önskad ålder och däröver. Det beror på vad jag vill att kontakten ska leda till.

Citat:
Ursprungligen postat av Ytterbium

Haha ja det med coronarestriktioner verkar inte ha slagit igenom här riktigt...jag själv bryr mig så därför är det inte jättejobbigt att det finns få attraktiva killar att swipa på, det var bara nu jag kom på att jag kunde kolla om fler upplevde samma.
Förut vet jag dock att det brukar komma fler under december och under julledigheten, så får se vad som händer i år eller om corona gör att det inte finns några ens då😄

Det känner jag också igen, att yngre åldrar kommer upp! Men för egen del kan jag inte förstå att de är populära då jag inte alls tyckt att de varit något för mig.

Något är skumt med de här algoritmerna alltså😂

Ja. Det är något med algoritmerna. Fo sho. Och jag antar att Tinder har listat ut att jag i större utsträckning gillade yngre män och därför försökte locka med sådana.

Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Det fetade! Det här är jag så jäkla irriterad på. Jag vill ju inte dejta så unga tjejer så det är ju enbart störigt att det dyker upp en massa som är yngre än vad jag har i mina inställningar.

Jag jobbar hemifrån just nu och har alldeles för mycket dötid vilket har gjort att jag slentrianswipat en hel del.
Vafan, ska pandemin tvingas mig bli snuskgubbe också!

Vete tusan. Men Tinder är ju ett vinstdrivande bolag mån om att behålla kunder/användare (även om vi inte betalar för oss) så det är givet att de försöker behålla användare så länge de kan. Inte sant? Hade du och jag mestadels högrat gamlingar så hade populära sådana visats för att hålla oss kvar. Men så var inte fallet eftersom vårt Tinder-beteende visar att vi föredrar yngre?
Citera
2020-11-16, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Jag matchade med de få "för unga" snyggon jag högrade så jag syntes för dem. Mig spelar det egentligen inte någon större roll om någon ligger på min önskade lägre gräns eller några år därunder. Är man och snuddar vid lägre gräns så kan jag gilla det bättre än någon som är i önskad ålder och däröver. Det beror på vad jag vill att kontakten ska leda till.
Tack, då vet jag att jag troligen syntes för dem med. Hyste egentligen inga större illusioner över att de skulle högerswipa mig ändå.
Citera
2020-11-16, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Okej, kan varken dementera eller bekräfta det, då jag bara vet hur jag själv fungerar.
Men en del män har själva som teori, att dom mest desperata (läs kåta männen) driver upp en del kvinnors uppfattning om sitt värde, och jag tror att det kan ligga något i det.
Jag går till mig själv, bara för att en snygg man som är 30 år vill ha sex med mig, så tror ju inte jag att han vill ha en relation med mig, då det ställs lite andra krav för en seriös relation, än för en kk-relation.

Om kvinnor överlag bara fick högersvep av dom män som skulle kunna tänka sig en relation med henne, tror du inte att det kunde bidra till att en kvinna fick lov att tänka efter, vilka män hon har en chans på?

Om hon inte får ligg-erbjudanden från dom snyggaste killarna, skulle hon fortfarande rata vettiga män som ser bra ut, och som vill ha en relation med henne tror du? En del kanske, som hellre är ensam än väljer någon dom inte vill ha, men kanske det skulle minska "uppdrivandet" av vad man faktiskt kommer över?

Jag reserverar mig för att jag inte har kunskap om hur unga tjejer fungerar, då det var ett tag sen jag själv var ung, men alla kvinnor siktar inte uppåt. Men frågan är om dom kvinnor som inte gör det, anses attraktiva av männen?

Om jag är hungrig, och kan välja mellan att äta en för mig mycket välsmakande måltid, eller bara äta en rå morot och en knäckemacka, vad tror du att jag väljer?
Men om jag är hungrig, och det bara finns morot och knäckemacka, så lär jag nog äta det som finns.
Det fetade.

Det många kvinnor jag hör säga om Tinder är att "det är bara idioter på Tinder". Det kanske är ett smalt urval av kvinnor jag pratat med om det, men ändå.

Men hur agerar kvinnor på Tinder, anpassar de sig själva och försöker att agera på ett annat sätt för att undvika dessa så kallade "idioter"? Jag upplever inte det. Varför skulle kvinnor plötsligt vara mer ändringsbenägna bara för att deras förutsättningar skulle ändras? Det är väl enklare att ändra sitt eget beteende istället för att klaga på det andra könet och hoppas att de ändrar sig.

Visst, många män klagar på hur det funkar, (jag med säkerligen, men jag tycker också att det är intressant att analysera kring fenomenet,) men min bild är att de som inte är nöjda med utfallet av männen i någon mån anpassar sig, eller så lämnar de appen (vilket också är ett sätt att anpassa sig).
Citera
2020-11-16, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
Bra! Längd för tjejer verkar vara viktigare än ett snyggt ansikte.
Njaa, jag tror faktiskt Zac Efron hade lyckats bättre än Peter Crouch om vi tar bort kändisskapet och allt därtill.

Men jag förstår hur du tänker. Mycket tryck på längd överlag, ifrån tjejer absolut.
Citera
2020-11-16, 16:49
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Det fetade.

Det många kvinnor jag hör säga om Tinder är att "det är bara idioter på Tinder". Det kanske är ett smalt urval av kvinnor jag pratat med om det, men ändå.

Men hur agerar kvinnor på Tinder, anpassar de sig själva och försöker att agera på ett annat sätt för att undvika dessa så kallade "idioter"? Jag upplever inte det.
Sådana kvinnor är väl i och för sig de minst attraktiva IRL. De som är väldigt ytliga och inte ger killar som kanske ser bättre ut IRL än på bild chansen. På något sätt kan man tycka att de förtjänar varandra eller den uteblivna framgången.

Med 500+ matchningar på Tinder har man bara sig själv och sitt dåliga omdöme att skylla.
Citera
2020-11-16, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Njaa, jag tror faktiskt Zac Efron hade lyckats bättre än Peter Crouch om vi tar bort kändisskapet och allt därtill.

Men jag förstår hur du tänker. Mycket tryck på längd överlag, ifrån tjejer absolut.

Peter Crouch är ju skitsnygg, väljer honom före Zac Efron alla dagar i veckan 👌🏼
Citera
2020-11-16, 17:07
Medlem
Citat:
Sådana kvinnor är väl i och för sig de minst attraktiva IRL. De som är väldigt ytliga och inte ger killar som kanske ser bättre ut IRL än på bild chansen. På något sätt kan man tycka att de förtjänar varandra eller den uteblivna framgången.

Med 500+ matchningar på Tinder har man bara sig själv och sitt dåliga omdöme att skylla.
Hehehehe.

Min ex-sambo har ett seriöst förhållande med en kille hon träffade på Tinder. Hon skulle ha vänsterswipat honom, men swipade fel...

Edit: Och min poäng med det är att även vettiga tjejer (för det är hon) är kassa på att anpassa sig för att nå det de är ute efter.
Citera
2020-11-16, 17:11
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Hehehehe.

Min ex-sambo har ett seriöst förhållande med en kille hon träffade på Tinder. Hon skulle ha vänsterswipat honom, men swipade fel...

Edit: Och min poäng med det är att även vettiga tjejer (för det är hon) är kassa på att anpassa sig för att nå det de är ute efter.
Tja, vi män är väl inte felfria heller. Min första dejt var en felsvepning Såg ut som vilken tjej som helst, men var rakt på och hade fart och fläkt. En otroligt sexig personlighet.
Citera
2020-11-16, 17:19
Medlem
Citat:
Tja, vi män är väl inte felfria heller. Min första dejt var en felsvepning Såg ut som vilken tjej som helst, men var rakt på och hade fart och fläkt. En otroligt sexig personlighet.
Haha, underbart. Ibland när man tänker att man ska göra på ett visst sätt kan det bästa vara att göra precis tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in