2020-05-26, 19:11
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Om man har en blinkande Tindersymbol i en konversation, vad innebär det?

Blinkar inte den i alla konversationer?
Citera
2020-05-26, 21:36
Medlem
Kvinnorna är i princip bara ute efter bekräftelse såvida man inte är modellsnygg. Tänk själv vad många matchningar av 5/10 brud får.

Det kan gå från "ligga imorgon" till unmatch på 1 dag. Eller inbokad dejt till avmatchning samma dag. Kvinnor är falska av ren natur och vill pumpa upp sitt eget ego.

Antingen är de så jävla bipolära att de inte har en aning om vad de vill eller så är det mycket schizofreni.
Citera
2020-05-26, 21:43
Medlem
Wheeler88s avatar
Finns bara ett sätt att bryta denna onda cirkel och få en bättre dejting miljö.. Swipe endast på de du kan tänka dig att prata med. No more shotgun swipes med dicken. Har inte swipat mycket sedan corona kom, men har gått från att ha runt 10 till 99+ på nolltid, swipar endast på någon jag verkligen kan tänka mig. Vi bryter cirkeln genom att sluta matcha med alla.

Gör vi alla killar detta, så kommer vi ta tillbaka en del av marken som vi förlorat samt våran egna värdighet. Den sociala hierkan är förskjuten där, det ä'r förstått vi kan fortsätta gnälla över det, eller göra något åt saken. ser du någon som är 5/10 (ingen ansträning på en bio eller bilder) skit i den matchningen då, låt den vara. Låt den personen komma tillbaka till sin egen nivå.
Senast redigerad av Wheeler88 2020-05-26 kl. 21:46.
Citera
2020-05-26, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Förutsättningarna på Tinder är ganska klara. Poängen är följande: Fel och patetiskt av de som klagar om dessa inte anstränger sig för att göra sitt bästa. Livet är orättvist såtillvida att vissa har genetiken på sin sida, men alla har möjligheten att göra sitt bästa efter de förutsättningar som finns. Och för det finns ingen ursäkt.

Många killar som ser ut att bo i mammas källare skulle kunna öka sina chanser att matcha med tusentalet procent om de hade kvalitetsbilder på sig när de utövar olika aktiviteter och deltar i sociala sammanhang.
Jag vill gärna vara positiv och säga att jag håller med. Och det gör jag, förutsatt att man besitter ett dugligt, till bra utseende på det. Ser du ut som quasimodo så kommer det ej spela någon roll. Det är trist men förståeligt med tanke på kvinnors tillgångar på appen och de utbud typ 90% om inte mer besitter.
Citera
2020-05-26, 22:10
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Finns bara ett sätt att bryta denna onda cirkel och få en bättre dejting miljö.. Swipe endast på de du kan tänka dig att prata med. No more shotgun swipes med dicken. Har inte swipat mycket sedan corona kom, men har gått från att ha runt 10 till 99+ på nolltid, swipar endast på någon jag verkligen kan tänka mig. Vi bryter cirkeln genom att sluta matcha med alla.

Gör vi alla killar detta, så kommer vi ta tillbaka en del av marken som vi förlorat samt våran egna värdighet. Den sociala hierkan är förskjuten där, det ä'r förstått vi kan fortsätta gnälla över det, eller göra något åt saken. ser du någon som är 5/10 (ingen ansträning på en bio eller bilder) skit i den matchningen då, låt den vara. Låt den personen komma tillbaka till sin egen nivå.

Det låter rimligt att ge det ett försök i alla fall. Det lär inte bli bättre med den obalans som verkar råda idag, så väl värt att göra annorlunda mot idag.
Gissningsvis blir resultatet kanske ännu sämre en tid innan alla parter vant sig vid det upplägget, men förhoppningsvis blir alla som använder appen mera angelägna om dom kontakter som tas om dom blir färre, och inte bara ger uppmärksamhet i "onödan"?
Citera
2020-05-26, 22:15
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Det låter rimligt att ge det ett försök i alla fall. Det lär inte bli bättre med den obalans som verkar råda idag, så väl värt att göra annorlunda mot idag.
Gissningsvis blir resultatet kanske ännu sämre en tid innan alla parter vant sig vid det upplägget, men förhoppningsvis blir alla som använder appen mera angelägna om dom kontakter som tas om dom blir färre, och inte bara ger uppmärksamhet i "onödan"?

Exakt så, denna gummisnodd har dragits ut till bristningnsgränsen, det är dags för en rekyl åt vårat håll.
Kan hålla med att det tyvärr kan ske gradvis som när man sliper en bräda med sandpapper. Men ju mer vi gör såhär desto bättre miljö kommer vi kunna återvända till. Kommer bli mer seriöst och de kommer få anstränga sig mer när de väl får en mtachning, så det inte matchas och de svarar en gång och aldrig mer.
Citera
2020-05-26, 22:24
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Exakt så, denna gummisnodd har dragits ut till bristningnsgränsen, det är dags för en rekyl åt vårat håll.
Kan hålla med att det tyvärr kan ske gradvis som när man sliper en bräda med sandpapper. Men ju mer vi gör såhär desto bättre miljö kommer vi kunna återvända till. Kommer bli mer seriöst och de kommer få anstränga sig mer när de väl får en mtachning, så det inte matchas och de svarar en gång och aldrig mer.

Om det får förväntad effekt så kanske det till och med går att hitta en dejt
Låter ju inte som att så himla stor andel av kontakterna idag leder till en dejt, men jag vet inte hur det ser ut?
Om alla som hänger på Tinder har för avsikt att verkligen hitta en dejt som kan leda till en relation lär det kanske bli bättre klimat också, då det verkar vara väldigt blandat med sexdejt och "vanlig" dejt, och fler borde bli nöjda om dom flesta söker ungefär samma typ av dejt?

Finns ju lite olika sidor och appar, så kanske blir ännu bättre att söka det man vill ha på lämpligt ställe för det? Har en väninna som klagar över att dom flesta män bara verkar vilja ha sex, och män klagar på att kvinnor inte svarar eller fortsätter svara efter en påbörjad chatt, så verkar vara obalans på det sättet också?
Citera
2020-05-26, 23:12
Medlem
Citat:
Om det får förväntad effekt så kanske det till och med går att hitta en dejt
Låter ju inte som att så himla stor andel av kontakterna idag leder till en dejt, men jag vet inte hur det ser ut?
Om alla som hänger på Tinder har för avsikt att verkligen hitta en dejt som kan leda till en relation lär det kanske bli bättre klimat också, då det verkar vara väldigt blandat med sexdejt och "vanlig" dejt, och fler borde bli nöjda om dom flesta söker ungefär samma typ av dejt?

Finns ju lite olika sidor och appar, så kanske blir ännu bättre att söka det man vill ha på lämpligt ställe för det? Har en väninna som klagar över att dom flesta män bara verkar vilja ha sex, och män klagar på att kvinnor inte svarar eller fortsätter svara efter en påbörjad chatt, så verkar vara obalans på det sättet också?

Jag har dejtat tjejer som sagt att dom träffat jättemånga.

I min erfarenhet går dessa med på att träffa en flera gånger, utan att något händer.

Man kan få 3-5 dejter, utan sex eller att ses i någons hem, och sen försvinner dom.

Får uppfattningen om att dessa är långtidssinglar. Dejtandet kanske blir ett sätt för dom att fördriva tiden, eller få bekräftelse. Eller så vet dom inte vad dom vill ha.
Citera
2020-05-26, 23:39
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokstavochsiffra1

I min erfarenhet går dessa med på att träffa en flera gånger, utan att något händer.

Man kan få 3-5 dejter, utan sex eller att ses i någons hem, och sen försvinner dom.

Får uppfattningen om att dessa är långtidssinglar. Dejtandet kanske blir ett sätt för dom att fördriva tiden, eller få bekräftelse. Eller så vet dom inte vad dom vill ha.

Det kanske inte är så lätt alla gånger?

Men tänker att efter någon/några träffar borde man känna om man tror att det kan leda till något eller inte, och då borde man kunna säga som det är, att antingen fortsätter man att ses eller så säger man att det inte känns som att det leder någonvart.
Citera
2020-05-26, 23:54
Medlem
Citat:
Det kanske inte är så lätt alla gånger?

Menar du med ens egna utmaningar, eller ambivalensen man känner gentemot andra?
Citera
2020-05-27, 00:08
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Menar du med ens egna utmaningar, eller ambivalensen man känner gentemot andra?

Kanske lite av varje, alla kanske inte vet exakt vad dom vill förrän dom träffar den person som förefaller klockren för dom?
Men är nog klokt att funderar igenom vad man vill få ut av dejting innan man börjar ta kontakt med någon.
Citera
2020-05-27, 08:48
Medlem
Citat:

Själv föreslår jag hemmadejt redan på dejt nummer 2. Brukar funka finfint. Och jag har tbh inte lust att lägga pengar på varandra föränn man faktiskt har träffats lite mer och nästan har en seriös relation. Då vill jag dock gärna göra fine dining och sånt men inte med någon jag knappt känner. Annars pallar jag inte fortsätta träffa dem. Det finns fler fiskar i sjön. Hade kunnat boka in dejter varenda dag i veckan om jag ville men har inte riktigt tiden. Sen blir jag ändå liksom alla andra dissad av dem jag faktiskt får ett genuint intresse av så det känns lite slöseri med tid även om man har mycket "valmöjligheter" då jag vet att så fort det uppstår ett intresse från min sida är det som ödesbestämt att jag kommer få ett sms där det står något i stil med att dem inte tycker det känns 100% etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in