2020-01-31, 22:39
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Från ett kvinnligt perspektiv så hade jag i så fall velat att vi först pratat om att vi sannolikt vill ha sex båda två. Om en man börjar hångla med mig bara för att jag gått hem till honom och låter mig bjudas på ett glas vin lever han lite farligt...Låter inte som något bra råd
Det är en sak att uttrycka vad man vill, en helt annan sak att göra slag i saken.

För mig låter detta upplägg mera som en sex-dejtingträff, men då har man ofta kommit överens om en del grundläggande saker innan så att man vet.
Är det en vanligt dejt känns denna strategi lite väl farlig ifall man inte kommit överens om detta innan.
Är kvinnor såhär torra?! Ska man tillsammans med dig fylla i ett formulär innan vad man vill göra?

Jag tror du är rätt ensam. Många tjejer på Tinder skriver i bion tex "ta mig med storm" "överraska mig" etc.

Jag kommer aldrig någonsin bestämma i förväg att jag ska ligga med en tjej eller öht bestämma i förväg vad träffen ska gå ut på. Vi vet ju inte ännu om det klickar. Man måste väl kunna vara spontan, annars får det fan vara.
Senast redigerad av Swe1227 2020-01-31 kl. 22:42.
Citera
2020-01-31, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC-2.0
Nu råkar Tinder dock vara en app för vuxna och det är underförstått att sex är det handlar om.
Vilken kvinna som letar något seriöst och självrespekt tror du skulle ens tänka tanken på att träffa en främmande man för första gången hemma hos honom efter ett par meddelanden på en mobilapp om hon inte hade en förhoppning om att han skulle vara lika spännande som sin profil gör intrycket av och leda till sex? Sådant gör man inte för att man bara tror att det ska drickas lite vin och spelas fia-med-knuff. Snarare en Fia med kuk i sig.

Svårt att säga. Kan lika gärna vara för att ge sig själv en anledning för att kunna dra ifall hon tycker du är ett weirdo. Har själv varit med om kvinnor som sagt att de ska jobba dagen efter men har de verkligen gillat mig så har de ju kunnat sjukanmäla sig.

Ja, mycket möjligt.
Citera
2020-01-31, 22:46
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Nu råkar Tinder dock vara en app för vuxna och det är underförstått att sex är det handlar om.
Vilken kvinna som letar något seriöst och självrespekt tror du skulle ens tänka tanken på att träffa en främmande man för första gången hemma hos honom efter ett par meddelanden på en mobilapp om hon inte hade en förhoppning om att han skulle vara lika spännande som sin profil gör intrycket av och leda till sex? Sådant gör man inte för att man bara tror att det ska drickas lite vin och spelas fia-med-knuff. Snarare en Fia med kuk i sig.

Svårt att säga. Kan lika gärna vara för att ge sig själv en anledning för att kunna dra ifall hon tycker du är ett weirdo. Har själv varit med om kvinnor som sagt att de ska jobba dagen efter men har de verkligen gillat mig så har de ju kunnat sjukanmäla sig.

Jo, jag vet att den riktar sig till vuxna Däremot är det inte underförstått för alla att det är utbyte av sex som avses, även om det för många är det som gäller?
Är det bara sex man är ute efter finns ju andra forum för det, så att man vet ganska säkert vad båda söker

Hon skulle ju kunna vilja kolla upp att han tycks vara den han utger sig för att vara, vilja se att han bor singel om det är det han har sagt och flera andra orsaker. Och bara för att någon väljer att ta ett glas vin med en annan människa så bör inte det per automatik betyda att det ska sluta med sex.

Då tycker jag att man har övertolkat situationen, och självklart har man i så fall avtalat med någon man litar på att kolla till en medans man är på dejt ifall det är en människa som inte har vett att fråga innan den gör något som skulle kunna bli fel och oönskat.

Måhända att jag är naiv, men jag tycker att det är ett oskick att en kvinna förväntas vilja ha sex bara för att hon väljer att ta ett glas vin med en människa av annat kön. Hon kan ju söka ett seriöst förhållande, även om hon väljer att träffa honom i hans hem i stället för ute på stan, vilket hade varit säkrare för henne.

Jag tror mig börja förstå varför så många kvinnor och män är missnöjda, om saker tolkas in i förväg och man inte kommunicerar genom att faktiskt fråga i vilket syfte den andra personen vill ses.
Citera
2020-01-31, 22:50
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Är kvinnor såhär torra?! Ska man tillsammans med dig fylla i ett formulär innan vad man vill göra?

Jag tror du är rätt ensam. Många tjejer på Tinder skriver i bion tex "ta mig med storm" "överraska mig" etc.

Jag kommer aldrig någonsin bestämma i förväg att jag ska ligga med en tjej eller öht bestämma i förväg vad träffen ska gå ut på. Vi vet ju inte ännu om det klickar. Man måste väl kunna vara spontan, annars får det fan vara.

Nä, det är nog inte dom flesta Bara jag

Fast jag har varit på sexdejtingsidor och utgår från att många där, just för att undvika missförstånd och besvikelse, faktiskt pratar med varandra om vad man förväntar sig och hur man kan veta det.

Men jag tror att många underskattar vikten av tydlig och rak kommunikation, för att få så bra träff som möjligt, oavsett om det gäller vanlig dejting eller sexdejting.

Självklart vet man inte i förväg om det klickar eller inte, men varför inte ha den dialogen innan man ses, så man vet om det är fritt fram om båda tycker att det klickar?
Citera
2020-01-31, 23:04
Medlem
Citat:
Nä, det är nog inte dom flesta Bara jag

Fast jag har varit på sexdejtingsidor och utgår från att många där, just för att undvika missförstånd och besvikelse, faktiskt pratar med varandra om vad man förväntar sig och hur man kan veta det.

Men jag tror att många underskattar vikten av tydlig och rak kommunikation, för att få så bra träff som möjligt, oavsett om det gäller vanlig dejting eller sexdejting.

Självklart vet man inte i förväg om det klickar eller inte, men varför inte ha den dialogen innan man ses, så man vet om det är fritt fram om båda tycker att det klickar?

Ja, du kanske har en poäng där. Det jag tänkte var att börja prata om "sexuella ämnen" och liknande för att få hennes tankar på sex.
Citera
2020-01-31, 23:17
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Ja, du kanske har en poäng där. Det jag tänkte var att börja prata om "sexuella ämnen" och liknande för att få hennes tankar på sex.

Jag vet inte hur andra gör och tycker, och ingen vet ju hur "din" tjej/kvinna tycker och tänker heller. Jag utgår bara från mig själv, och jag är inte ung längre, så jag kan ha missat hur unga människor tycker och gör.
Annars hade det varit lätt att säga hur du borde göra för att lyckas bäst

Skulle ditt syfta enbart vara att få ligga, så är det plättlätt, bara att köra på. Men då kan risken finnas att du har en anmälan om våldtäkt dagen efter...Särskilt om det blir mycket vin, då kanske hon inte är i skick nog att veta ifall hon vill ha sex eller inte?

Men är du en reko kille/man som du låter som, så är du ju angelägen om att hon också vill ligga, och inte bara dras med i stundens hetta och ångrar sig dagen efter?

Du kanske vill träffa henne flera gånger
Lycka till
Citera
2020-01-31, 23:20
Medlem
BrunoC-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idyllen
Skitbilder? Hur vet du att jag har skitbilder? Jag byter mina bilder snart varje dag och uppdaterar texten med jämna mellanrum. Jag tror jag skulle kunna fota mig på vilket jäkla sätt som helst, matchningarna med existerande tjejer uteblir i alla fall. I skrivande stund har jag 5 likes och tre matchningar (på ett halvår) och då drar jag höger på näst intill samtliga.
Och det där med sexpack, hahahaha , det kan du glömma. Finns det ingen botten på alla fåniga krav kvinnor har.

Allt handlar om utseende oavsett vad för typ av kläder, frisyr, bilder m.m. man har. Har man ett attraktivt utseende får man matchningar, är man inte attraktiv får man vara utan matchningar.

Tja, dina dåliga resulat beror ju antingen på skitbilder eller att ditt utseende helt inte står ut trots dina försök ta bra bilder, så det är skitbilder per automatik.

Du kan kalla det fåniga krav men sådan är ju verkligheten bara. Med tanke på hur massa många soja-män det finns i Sverige så kräver det inte särskilt mycket för att ha ett utseende som är i eliten bland män. En man med butterfejs men med en grym fysik kommer få tillräckligt med matchingar för att kunna styra upp träffar.

Citat:
Måhända att jag är naiv, men jag tycker att det är ett oskick att en kvinna förväntas vilja ha sex bara för att hon väljer att ta ett glas vin med en människa av annat kön. Hon kan ju söka ett seriöst förhållande, även om hon väljer att träffa honom i hans hem i stället för ute på stan, vilket hade varit säkrare för henne.

Ytterst få kvinnor gillar och är bekväma när det är för raka spel "vill du komma över till mig så ska jag sätta på dig?", då deras luderförsvar kickar in. En kvinna kommer sällan också tala om för dig ifall hon har tappat attraktionen, vill sluta ses eller har träffat nån annan. Dels för att de saknar samma moralkoder som män och dels för att de är mer av egoister av naturen, allting handlar om dem och deras egna känslor.

Faktum med att en kvinna kunde inte bry sig mindre ifall du som man fått känslor och blir sårad av hon plötsligt blir kall och totalt ghostar dig, faktum med att hon innerst inne hånskrattar och tänker vilken patetisk och oattraktiv betahane du är. Den sortens sårbara män får gärna ta livet av sig i kvinnors ögon.

Kommunikationen ska istället helst vara implicit och mer subtilt, så de kan få känna sig mer pryda och ifall killen i verkligheten är ful så ger det en ursäkt för att kunna dra hem, "för man var ju inte alls där för sex" fastän hon i själva verket visst åkte dit med förhoppningen om att låta käften gurgla i sperma från någon dominant alfahane, det var bara att hon tappade attraktionen för killen av anledning x.

Har jag dragit hem en tjej från krogen har jag aldrig nämnt att vi ska ha sex eller knulla utan det är för att ta en drink och lyssna på musik, titta på mina pokemons och så vidare. På så vis ger man kvinnan att kunna rationalisera för sig själv varför hon inte är kåtslyna. "Hm. Ska jag verkligen följa med honom hem? Men jag är ju en duktig flicka... men förresten, vi ska ju ändå bara dricka vin, så jag är ju inte lössläppt".
Det är ungefär så som den kvinnliga hjärnan fungerar.

Termen "Netflix och chill" har ju liksom inte uppkommit på grund av män, män är enklare i sin kommunikation och hade använt vulgära och rakare ord om det nu inte var för kvinnor. Om en kvinna visar sin konversation för en väninna så kan de låtsas för varandra att det bara handlar om att dricka vin och de undviker att döma varandra som horor, men i själva verket är det underförstått.

Så nej, ingen seriös kvinna träffar en främmande man hemma hos honom efter ett par meddelanden på en app.
Senast redigerad av BrunoC-2.0 2020-01-31 kl. 23:26.
Citera
2020-01-31, 23:31
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Tja, dina dåliga resulat beror ju antingen på skitbilder eller att ditt utseende helt inte står ut trots dina försök ta bra bilder, så det är skitbilder per automatik.

Du kan kalla det fåniga krav men sådan är ju verkligheten bara. Med tanke på hur massa många soja-män det finns i Sverige så kräver det inte särskilt mycket för att ha ett utseende som är i eliten bland män. En man med butterfejs men med en grym fysik kommer få tillräckligt med matchingar för att kunna styra upp träffar.

Ytterst få kvinnor gillar och är bekväma när det är för raka spel "vill du komma över till mig så ska jag sätta på dig?", då deras luderförsvar kickar in. En kvinna kommer sällan också tala om för dig ifall hon har tappat attraktionen, vill sluta ses eller har träffat nån annan. Dels för att de saknar samma moralkoder som män och dels för att de är mer av egoister av naturen, allting handlar om dem och deras egna känslor.

Faktum med att en kvinna kunde inte bry sig mindre ifall du som man fått känslor och blir sårad av hon plötsligt blir kall och totalt ghostar dig, faktum med att hon innerst inne hånskrattar och tänker vilken patetisk och oattraktiv betahane du är. Den sortens sårbara män får gärna ta livet av sig i kvinnors ögon.

Kommunikationen ska istället helst vara implicit och mer subtilt, så de kan få känna sig mer pryda och ifall killen i verkligheten är ful så ger det en ursäkt för att kunna dra hem, "för man var ju inte alls där för sex" fastän hon i själva verket visst åkte dit med förhoppningen om att låta käften gurgla i sperma från någon dominant alfahane, det var bara att hon tappade attraktionen för killen av anledning x.

Har jag dragit hem en tjej från krogen har jag aldrig nämnt att vi ska ha sex eller knulla utan det är för att ta en drink och lyssna på musik, titta på mina pokemons och så vidare. På så vis ger man kvinnan att kunna rationalisera för sig själv var hon inte är kåtslyna. "Hm. Ska jag verkligen följa med honom hem? Men jag är ju en duktig flicka... men förresten, vi ska ju ändå bara dricka vin".
Det är ungefär så som den kvinnliga hjärnan fungerar.

Termen "Netflix och chill" har ju liksom inte uppkommit på grund av män, män är enklare i sin kommunikation och hade använt vulgära och rakare ord om det nu inte var för kvinnor. Om en kvinna visar sin konversation för en väninna så kan de låtsas för varandra att det bara handlar om att dricka vin, men i själva verket är det underförstått.

Så nej, ingen seriös kvinna träffar en främmande man hemma hos honom efter ett par meddelanden på en app.

Då är jag inte som bilden av din typiska kvinna i alla fall

Men man måste ju inte få frågan om att sättas på, man kan ju få frågan om man kan tänka sig sex ifall allt stämmer

Självklart talar man om ifall attraktionen upphör, då jag förväntar mig det av mannen, får jag ju såklart göra detsamma mot honom. Annars är man ute på hal is...

Skulle någon av mina KK:s visa sig vara förälskade i mig, så skulle jag känna mig mycket bekymrad och ledsen för deras del om inte jag känner samma sak. Men vi har ju gått in i detta med tydliga spelregler, så jag tror att den risken är rätt liten.

Ifall jag skulle få för mig att följa med någon hem för en drink och för att lyssna på musik, då är det det som gäller, var och en ska stå för det dom säger. Sen tror jag att i många såna situationer så klarar båda av att läsa av varandra, så att det kan bli sex utan att det blir trassel efteråt, men tycker att det är ett dåligt utgångsläge att inte säga vad man faktiskt menar.

Inte konstigt att människor frågar sig vad den andre menade när den sa si men gjorde så...
Citera
2020-01-31, 23:40
Medlem
Sunrise01s avatar
En bekant beskriver tinder som ren skräckfilm
Citera
2020-01-31, 23:44
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunrise01
En bekant beskriver tinder som ren skräckfilm

Mycket spänning eller många "lik"
Citera
2020-01-31, 23:48
Medlem
BrunoC-2.0s avatar
Citat:
Då är jag inte som bilden av din typiska kvinna i alla fall

Nej, men det är ju aldrig någon kvinna, enligt dem själva.
Citat:
Inte konstigt att människor frågar sig vad den andre menade när den sa si men gjorde så...

Okej, nu är det dock inte alla av oss som enbart dejtar folk med aspergers eller feminister här.
Jag har träffat många kvinnor som själva sagt att de vill ha en man som tar för sig, tar det han vill ha och finner det oattraktivt med män som frågar ifall man får kyssa dem, får ta av bh:n, kan få dem att skriva på ett avtal om att samlaget kommer vara ömsesidigt och så vidare.

Det är liksom så verkligheten fungerar för oss flesta.
Citera
2020-01-31, 23:56
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Nej, men det är ju aldrig någon kvinna, enligt dem själva.

Okej, nu är det dock inte alla av oss som enbart dejtar folk med aspergers eller feminister här.
Jag har träffat många kvinnor som själva sagt att de vill ha en man som tar för sig, tar det han vill ha och finner det oattraktivt med män som frågar ifall man får kyssa dem, får ta av bh:n, kan få dem att skriva på ett avtal om att samlaget kommer vara ömsesidigt och så vidare.

Det är liksom så verkligheten fungerar för oss flesta.

Jag har varken Aspbergers eller är feminist, så det argumentet håller nog inte så bra.

Det är ju skillnad på att en man kan ta för sig inom vissa givna ramar än att en man bara tar för sig på ett sätt man kanske inte är med på. Då kan man råka ut för att musslan sluter sig och så var det ingen mera sex-feeling där inte.
Och för att minska risken för obehag för båda så tror jag på att ha kommunicerat en del innan, om man inte är säker på vad den andra människan vill.
Känner man sig säker på att läsa signaler så funkar det nog Alla är inte lika bra på att läsa signaler dessvärre.

Jag tycker inte att man behöver sitta med ett kontrakt, det känns lite tråkigt...Och inte heller prata om varje enskilt moment, men man kan ha sonderat terrängen innan, så är det bara att släppa loss sen
Har aldrig upplevt att tydlig kommunikation varit till skada, men kanske dom män jag träffat haft någon diagnos då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in