2020-01-31, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idyllen
Trffa folk som inte existerar? Man mste ju hinna fresl en trff frst innan dom frsvinner. Dom flesta av ytterst f matchningar jag ftt det senaste halvret (under 10 stycken) har varit fake. En del s uppenbara att det inte varit lnt att skriva ett endaste ord till dom. "ge mig dina kontakuppgifter" var det frsta en tjej skrev till mig p dlig svenska. Jag svarade inte ens.
N fy faan, den hr appen dumpar jag snart.

Jag r arg just nu och vill bara avreagera mig lite
Hur kan det vara s att, du skriver inte tillrckligt lnge med tjejerna fr att kunna fresl en dejt, men uppenbarligen tillrckligt lnge fr att du blir attached och needy?

Du borde frska se ver mer noggrant vilka du matchar med. De flesta r s uppenbara redan vid frsta anblicken, ven om jag inte upplevde att antalet var s f att det inte var ngot problem.

Och fr vrigt, bara fr att du blir avmatchad betyder det inte att personen var "fake".
Citera
2020-01-31, 09:23
Medlem
Ibland gr jag misstaget som Tinder+ anvndare att stta min destination i typ USA. Nr matchningarna haglar in med vackra och skna tjejer, s inser man hur jvligt vi har det hr i Sverige. Tjejerna i Sverige har verkligen samma typ av stil, och tar foton p samma stt knns det som. Det skiljer sig s mycket mellan amerikanska och svenska tjejer, tyvrr kan jag inte riktigt stta ord p det.

Finns dock ingen pong i att g in p andra skillnader, ssom hur roliga de r att skriva med. Svenska tjejer r som vggar, och det gr inte att f ut ngot vettigt ur de. Amerikanskor tenderar ven att studera vidare, det r sllan man matchar med en tjej (lder: 18-22) som inte pluggar p college. tminstone jag matchar inte allt fr ofta med universitetstjejer, vilket r trkigt, d jag sjlv pluggar och grna trffar ngon som r i samma sits (och d syftar jag inte p genusvetare och diverse patrask).

N, fyfan, ser fram emot att dra en lng roadtrip igenom staterna till sommaren
Citera
2020-01-31, 14:21
Medlem
Sedan i mndags till i dag har jag matchat med cirka 8 tjejer samt att jag ftt en hel del tjejer under "likes" (som jag inte matchat med n). Tycker det r ganska s bra fr en kille som inte r den snyggaste.
Mitt problem kan ni nog gissa er fram till. Ingen av matchningarna visar egentligen ngot intresse eller slutar svara ganska s fort. Visst kan problemet vndas till mig; "Det kanske r du som r trkig och inte sticker ut", men jag tycker faktiskt att jag haft en skn approach i mina meddelanden, blandat in humor, en allmnt skn attityd, stller intressanta frgor osv, men det verkar vara totalt meningslst. Eller den senaste matchningen jag fick har faktiskt varit rtt skn, svarar, stller frgor, skmtar tillbaks p ett kaxigt och roligt stt osv.

Ni som r p Tinder, har ni ngra gyllene regler ni fljer, ngot ni gr som visat sig ge bttre resultat med tjejerna osv?
Citera
2020-01-31, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Hur kan det vara s att, du skriver inte tillrckligt lnge med tjejerna fr att kunna fresl en dejt, men uppenbarligen tillrckligt lnge fr att du blir attached och needy?

Du borde frska se ver mer noggrant vilka du matchar med. De flesta r s uppenbara redan vid frsta anblicken, ven om jag inte upplevde att antalet var s f att det inte var ngot problem.

Och fr vrigt, bara fr att du blir avmatchad betyder det inte att personen var "fake".

Nog vill jag skriva ngra rader med folk innan man trffar dom. Vet inte riktigt vad du menar med attached och needy?

Grdagens bluffmatchning hrde av sig imorse igen och ville att jag skulle registrera mig p bompadoo.se
Citera
2020-01-31, 19:38
Medlem
Har min tredje vin date hemma hos mig imorgon, efter 2 som misslyckats. Har inte trffat denna kvinna tidigare utan det r frsta daten vilket blir at my place. Tidigare har jag hnglat med mina dater nr de varit hemma hos mig men har inte gtt nda vgen till "third base", s att sga.

r det jag som r kass eller? Vill verkligen inte faila imorgon har ni ngra tips hur man kan garantera hur det blir ligg?

Mvh
Citera
2020-01-31, 20:31
Medlem
BrunoC-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Har min tredje vin date hemma hos mig imorgon, efter 2 som misslyckats. Har inte trffat denna kvinna tidigare utan det r frsta daten vilket blir at my place. Tidigare har jag hnglat med mina dater nr de varit hemma hos mig men har inte gtt nda vgen till "third base", s att sga.

r det jag som r kass eller? Vill verkligen inte faila imorgon har ni ngra tips hur man kan garantera hur det blir ligg?

Mvh

Se det s hr. En brud kommer inte direkt hem till ngon random kille som hon bara utbytt ett par meddelanden med p en app med tanken p att det bara ska bli vin, utan vill naturligtvis ha stock. Drmed kan du ju eskalera och vara vldigt p.

Tnk grottemnnisko-game.
Brja med att flrta och visa sjlvfrtroende och rr henne mycket och tafsa p henne. Inte som ett creep frsts, du fr kalibrera. Se till att kyss henne inom 20 minuter och fortstt tjta lite till, kyss henne igen och drifrn prvar du hela tiden att ta det vidare ett steg och sen kan du frga om hon tog med sig kondomer som om det vore den naturligaste saken i vrlden. Och bli inte frvnad om en tinderslyna faktiskt tnkt p det och har halva handvskan full av det.

Gr det t skogen s vill du p sndag nd hellre kunna sga att du var fr p n att du var lite fr mesig. D lser det oftast sig.
Senast redigerad av BrunoC-2.0 2020-01-31 kl. 21:01.
Citera
2020-01-31, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC-2.0
Se det s hr. En brud kommer inte direkt hem till ngon random kille som hon bara utbytt ett par meddelanden med p en app med tanken p att det bara ska bli vin, utan vill naturligtvis ha stock. Drmed kan du ju eskalera och vara vldigt p.

Tnk grottemnnisko-game.
Brja med att flrta och visa sjlvfrtroende och rr henne mycket och tafsa p henne. Inte som ett creep frsts, du fr kalibrera. Se till att kyss henne inom 20 minuter och fortstt tjta lite till, kyss henne igen och drifrn prvar du hela tiden att ta det vidare ett steg och sen kan du frga om hon tog med sig kondomer som om det vore den naturligaste saken i vrlden. Och bli inte frvnad om en tinderslyna faktiskt tnkt p det och har halva handvskan full av det.

Gr det t skogen s vill du sndag nd hellre kunna sga att du var fr p n att du var lite fr mesig. D lser det oftast sig.

Ja, har nog varit fr mesig. Grejen r att man har brjat hnglat s har jag slutat istllet fr att bara eskalera s de kanske har trttnat och drfr dragit.
Citera
2020-01-31, 21:37
Medlem
BrunoC-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idyllen
Trffa folk som inte existerar? Man mste ju hinna fresl en trff frst innan dom frsvinner. Dom flesta av ytterst f matchningar jag ftt det senaste halvret (under 10 stycken) har varit fake. En del s uppenbara att det inte varit lnt att skriva ett endaste ord till dom. "ge mig dina kontakuppgifter" var det frsta en tjej skrev till mig p dlig svenska. Jag svarade inte ens.
N fy faan, den hr appen dumpar jag snart.

Jag r arg just nu och vill bara avreagera mig lite

Ditt egentliga problem bottnar i skitbilder (som alltid typ) eftersom du inte matchar med tillrckligt mnga. Det r ju ett nummerspel som vi konstaterat flera gnger frut i trden. Du har ftt 10 matchningar p ett halvr, det r ju inte tillrckligt, jag fr ca 10 likes om dagen och d r det ju nd bara en promille av alla som jag faktiskt trffar.

Fr man s pass lite matchingar r det knappast lnt att slsa sin tid p Tinder och br fokusera p annat i livet; pengar, bygga upp en fin fysik s man senare kan st ut bland andra mn p appen (och det krvs inte mycket, fan, har du ett sexpack s r du redan bland eliten), skaffa bttre bilder eller testa andra arenor att trffa kvinnor d.
Citera
2020-01-31, 21:45
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:

Tnk grottemnnisko-game.

Gr det t skogen s vill du p sndag nd hellre kunna sga att du var fr p n att du var lite fr mesig. D lser det oftast sig.

Frn ett kvinnligt perspektiv s hade jag i s fall velat att vi frst pratat om att vi sannolikt vill ha sex bda tv. Om en man brjar hngla med mig bara fr att jag gtt hem till honom och lter mig bjudas p ett glas vin lever han lite farligt...Lter inte som ngot bra rd
Det r en sak att uttrycka vad man vill, en helt annan sak att gra slag i saken.

Fr mig lter detta upplgg mera som en sex-dejtingtrff, men d har man ofta kommit verens om en del grundlggande saker innan s att man vet.
r det en vanligt dejt knns denna strategi lite vl farlig ifall man inte kommit verens om detta innan.
Citera
2020-01-31, 21:55
Medlem
Citat:
Ditt egentliga problem bottnar i skitbilder (som alltid typ) eftersom du inte matchar med tillrckligt mnga. Det r ju ett nummerspel som vi konstaterat flera gnger frut i trden. Du har ftt 10 matchningar p ett halvr, det r ju inte tillrckligt, jag fr ca 10 likes om dagen och d r det ju nd bara en promille av alla som jag faktiskt trffar.

Fr man s pass lite matchingar r det knappast lnt att slsa sin tid p Tinder och br fokusera p annat i livet; pengar, bygga upp en fin fysik s man senare kan st ut bland andra mn p appen (och det krvs inte mycket, fan, har du ett sexpack s r du redan bland eliten), skaffa bttre bilder eller testa andra arenor att trffa kvinnor d.

Fan hon sade att hon skulle upp och jobba dagen efter ocks... hmm dligt tecken va?
Citera
2020-01-31, 22:19
Medlem
BrunoC-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Frn ett kvinnligt perspektiv s hade jag i s fall velat att vi frst pratat om att vi sannolikt vill ha sex bda tv. Om en man brjar hngla med mig bara fr att jag gtt hem till honom och lter mig bjudas p ett glas vin lever han lite farligt...Lter inte som ngot bra rd
Det r en sak att uttrycka vad man vill, en helt annan sak att gra slag i saken.

Fr mig lter detta upplgg mera som en sex-dejtingtrff, men d har man ofta kommit verens om en del grundlggande saker innan s att man vet.
r det en vanligt dejt knns denna strategi lite vl farlig ifall man inte kommit verens om detta innan.

Nu rkar Tinder dock vara en app fr vuxna och det r underfrsttt att sex r det handlar om.
Vilken kvinna som letar ngot serist och sjlvrespekt tror du skulle ens tnka tanken p att trffa en frmmande man fr frsta gngen hemma hos honom efter ett par meddelanden p en mobilapp om hon inte hade en frhoppning om att han skulle vara lika spnnande som sin profil gr intrycket av och leda till sex? Sdant gr man inte fr att man bara tror att det ska drickas lite vin och spelas fia-med-knuff. Snarare en Fia med kuk i sig.

Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Fan hon sade att hon skulle upp och jobba dagen efter ocks... hmm dligt tecken va?

Svrt att sga. Kan lika grna vara fr att ge sig sjlv en anledning fr att kunna dra ifall hon tycker du r ett weirdo. Har sjlv varit med om kvinnor som sagt att de ska jobba dagen efter men har de verkligen gillat mig s har de ju kunnat sjukanmla sig.
Citera
2020-01-31, 22:19
Medlem
Citat:

Skitbilder? Hur vet du att jag har skitbilder? Jag byter mina bilder snart varje dag och uppdaterar texten med jmna mellanrum. Jag tror jag skulle kunna fota mig p vilket jkla stt som helst, matchningarna med existerande tjejer uteblir i alla fall. I skrivande stund har jag 5 likes och tre matchningar (p ett halvr) och d drar jag hger p nst intill samtliga.
Och det dr med sexpack, hahahaha , det kan du glmma. Finns det ingen botten p alla fniga krav kvinnor har.

Allt handlar om utseende oavsett vad fr typ av klder, frisyr, bilder m.m. man har. Har man ett attraktivt utseende fr man matchningar, r man inte attraktiv fr man vara utan matchningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in