Flashback bygger pepparkakshus!
2020-01-30, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC-2.0
Det där är en fejkprofil som figurerat länge, jag känner igen bilden och den länkar till någon snapchat "bktjej" eller någonting. Så antagligen blev väl den raderad.

Tror inte det nödvändigtvis behöver vara så att särskilt många av dem känner sig redo att träffa en kille.
Handlar nog lika ofta eller oftare om bekräftelse. Säg att de har blivit dumpade av deras alfa-badboy för femtioelfte gången, då försvann plötsligt den tidigare källan för daglig bekräftelse.
Så då skapas en profil för att få massa virtuell bekräftelse utan att de för den sakens skull är intresserade av att träffa nån annan än deras ex.

Det kan stämma. Jag tycker att de flesta jag skriver med är oerhört omotiverad. Det märks så tydligt på dem. De vill inte träffa någon.
Citera
2020-01-30, 09:18
Medlem
BrunoC-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Det kan stämma. Jag tycker att de flesta jag skriver med är oerhört omotiverad. Det märks så tydligt på dem. De vill inte träffa någon.

Tja, man får väl försöka ta det för vad det är och försöka acceptera att det bara är så som den här spelmarknaden ser ut idag och inte låta det göra en alltför negativ och cynisk. I princip alla män har nog liknande uppevelse så till vida de inte heter Justin Bieber, typ.

Kvinnan är ju en osäker varelse och behöver kontinuerlig bekräftelse. Sen har det väl förstärkts av hur samhället ser ut nu i väst och alla sociala medier. Kvinnor jämför sig med andra kvinnor de ser på Instagram och skit och till skillnad från män har kvinnor sällan något annat i livet som kan göra dem mer "grounded" och som deras självkänsla kan bindas till. Istället definieras de utifrån hur stark drift män har att stoppa in pitten i dem och att få matchningar och män som skriver ger sådana dopaminkickar ändå, så behovet av att träffa någon sjunker. Fan, till och med jag kommer ihåg när jag först startade mitt tinderkonto för några år sedan att jag höll på att bli sån feminin tönt när det droppade in matchningar droppade in och allt.
Citera
2020-01-30, 12:22
Medlem
Tyrolerhatts avatar
Har fått typ 30 likes tydligen men när jag swipar får jag knappt matchningar.??? Har fått kanske 7 st

Trollar Tinder mig för att man ska köpa guld??
Citera
2020-01-30, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrolerhatt
Har fått typ 30 likes tydligen men när jag swipar får jag knappt matchningar.??? Har fått kanske 7 st

Tinder trollar för dig. Du kan se den där siffran stiga till 99+ och kanske få någon enstaka matchning längst vägen.
Citera
2020-01-30, 12:57
Medlem
Citat:

Ja, eller så har du svept vänster på tjockisarna som svept höger på dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Mottin
Tinder trollar för dig. Du kan se den där siffran stiga till 99+ och kanske få någon enstaka matchning längst vägen.

Kan vara oattraktiva paddor man inte sveper höger tillbaka på också.
Citera
2020-01-30, 13:56
Medlem
Tyrolerhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blk
Ja, eller så har du svept vänster på tjockisarna som svept höger på dig.

Kan vara oattraktiva paddor man inte sveper höger tillbaka på också.

Så gillningen försvinner ej när man swipar nej på nån som swipat ja?
Citera
2020-01-30, 17:52
Medlem
Citat:
Så gillningen försvinner ej när man swipar nej på nån som swipat ja?

Nej. Köper du guld så får du upp massor av personer du swipat nej på.
Citera
2020-01-30, 23:10
Medlem
Tinder, vilken förbannad jäkla skitapp . Har använt tinder sen september och har fått matchningar med en jäkla massa fakeprofiler, senast idag. En tjej som verkade rätt trevlig hade jag en konversation med först på tinder och sen flyttade vi över till kik. Men plötsligt försvann både matchningen på tinder och konversationen på kik. Förmodligen var hon också fake. Nu kan man inte lita på nån jävel, känns som att alla är bluff. Jag känner mig helt paranoid.

Hur faan ska man kunna avgöra om en person är äkta eller fake?? Förmodligen har det här redan diskuterats i den här tråden, men orkar inte läsa igenom den.
Citera
2020-01-30, 23:30
Citat:
Ursprungligen postat av Idyllen
Tinder, vilken förbannad jäkla skitapp . Har använt tinder sen september och har fått matchningar med en jäkla massa fakeprofiler, senast idag. En tjej som verkade rätt trevlig hade jag en konversation med först på tinder och sen flyttade vi över till kik. Men plötsligt försvann både matchningen på tinder och konversationen på kik. Förmodligen var hon också fake. Nu kan man inte lita på nån jävel, känns som att alla är bluff. Jag känner mig helt paranoid.

Hur faan ska man kunna avgöra om en person är äkta eller fake?? Förmodligen har det här redan diskuterats i den här tråden, men orkar inte läsa igenom den.

Facetime/skype (eller vad man nu använder). Ses på dejt.

Verkar som att du skriver en jäkla massa med dessa tjejer utan att träffas. Är inte det slöseri med tid?
Citera
2020-01-31, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Facetime/skype (eller vad man nu använder). Ses på dejt.

Verkar som att du skriver en jäkla massa med dessa tjejer utan att träffas. Är inte det slöseri med tid?
Träffa folk som inte existerar? Man måste ju hinna föreslå en träff först innan dom försvinner. Dom flesta av ytterst få matchningar jag fått det senaste halvåret (under 10 stycken) har varit fake. En del så uppenbara att det inte varit lönt att skriva ett endaste ord till dom. "ge mig dina kontakuppgifter" var det första en tjej skrev till mig på dålig svenska. Jag svarade inte ens.
Nä fy faan, den här appen dumpar jag snart.

Jag är arg just nu och vill bara avreagera mig lite
Citera
2020-01-31, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanPenn
Hur oskön är den här profilen på en skala 1-10?

https://imgur.com/a/UVAUiMe

Henne matchade jag med i fjol. Men hon var otroligt intetsägande i konversationen, så jag slutade messa henne.
Citera
2020-01-31, 00:49
Citat:
Ursprungligen postat av Idyllen
Träffa folk som inte existerar? Man måste ju hinna föreslå en träff först innan dom försvinner. Dom flesta av ytterst få matchningar jag fått det senaste halvåret (under 10 stycken) har varit fake. En del så uppenbara att det inte varit lönt att skriva ett endaste ord till dom. "ge mig dina kontakuppgifter" var det första en tjej skrev till mig på dålig svenska. Jag svarade inte ens.
Nä fy faan, den här appen dumpar jag snart.

Jag är arg just nu och vill bara avreagera mig lite

Haha, nä det blir ju lite svårt att träffa en fejkprofil naturligtvis. Förstod inte att det var så illa faktiskt, förstår om du dumpar appen. Hoppas du finner bättre jaktmarker någon annanstans!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in