Citat:
Ursprungligen postat av
seolseol
Kanske lite det jag hakar upp mig på , att de flesta inte är kapabla att föra en konversation vidare. Märkligt. Men hur gör du då? Frågar du direkt om ni ska ta en öl eller vad för taktik har du?
Experimenterar och förfinar mina metoder just nu.
Men som jag har gjort tidigare brukar det gå till såhär, respons är inom parantes:
- Hej, hur är läget?

- (25%)
- Vad gör du nu/Haft en bra helg/Vad har du gjort idag/Vad brukar du göra för kul - (75 %)
- Svarar, kommenterar, kanske drar något skämt
- Några planer i helgen?
- Om hon lämnar en öppning: Skulle du vilja ta en öl med mig?

Annars: Skulle du vilja ta en öl med mig någon dag nästa vecka?

(50%, varav tillräckligt många säger ja)
Sedan när hon säger ja så bestämmer man bara dag, plats och tid. Frågar lite om hon har några preferenser på ett ställe och om hon inte har det föreslår man plats och tid varefter hon kanske vill ändra på något.
Sedan är det 15% chans att hon avbokar samma dag eller dagen innan då jag inte brukar göra så mycket uppföljning. 30% av gångerna förvarnar hon att hon blir försenad ca 30 min. Kan vara ett bra tips att skriva på förmiddagen samma dag som man ska ses, typ: Ska bli kul att ses ikväll, hoppas du får en fin dag!
Inledningsvis så skulle jag faktiskt rekommendera gifar. Det har fått väldigt bra respons har jag märkt av någon anledning på sistone. Väldigt barnsligt, men man får väl helt enkelt anpassa sig till vad dom går igång på. Skulle också försöka spegla valet emojis lite efter vilka typer dom själva använder. Jag höftar responsantalet också, har egentligen ingen koll vad de exakta talen är, så autistisk är jag inte.