Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-15, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Each1Teach1
Vad finns det för bra sätt att lura algoritmen och skaffa sig själv bättre ranking?

Jag tänker typ att om många tjejer lajkar mig så borde jag få bättre ranking. Om jag exempelvis börjar swipa i ett land där tjejerna tycker jag är ett bättre kap. Om jag sedan flyttar mig tillbaka till Sverige, borde jag inte vara bättre rankad än exempelvis (gud förbjude) jag fått noll likes i Sverige under samma period.
Min förståelse av hur rankingen fungerar är att den är geografiskt beroende. Så flyttar du din position till ett annat land så börjar du rankas på nytt för den platsen. Flyttar du tillbaka till Sverige så används din lokala rating här. Exakt hur de områdena är definierade vet jag inte, men kan tänka mig att man måste flytta ett visst avstånd för att den ska ändras, typ 50 mil, eller kanske en per land.

Det är ju därför man ofta får upp turister / nyanlända i flödet, och därför man får mycket likes om man byter land. För då ska algoritmen börja räkna ut ens nivå i det nya området (vilket den gör genom att visa en mycket, och för olika redan rankade personer). Samma mekanism som "noob-boosten".

Folk misstar ofta denna effekt för att de är populära i ett visst utländskt land X, även om exotismen ju också finns där, men kanske oftast inte är lika utmärkande som det verkar.
Citera
2019-10-15, 14:59
Medlem
Matchade med en tjej som såg riktigt söt ut, som frågade hur Tinder gick för mig, så berättade jag att jag hade matchat med en tjej som var 28 som jag fick reda på inte jobbade, inte studerade och fortfarande bodde hemma, så svarade den här tjejen: Och? Så sa jag att jag att det i princip var det, då jag inte riktigt trodde att vi var på samma steg i livet.

Då säger den här bruden att hon är i samma situation som den andra tjejen och vilken jäva dålig stil av mig och att jag inte vet hur hon hamnade i den situationen och att jag inte skulle döma på grund av något sånt. Jag bara unmatchade, visste fan inte ens hur jag skulle svara.

Om man är 28-29 år gammal, fortfarande bor hemma, inte jobbar och inte studerar, vad fan gör man då på Tinder? Kanske man borde prioritera andra saker först. xD
Citera
2019-10-15, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedlite95
Jag bara unmatchade, visste fan inte ens hur jag skulle svara.

Om man är 28-29 år gammal, fortfarande bor hemma, inte jobbar och inte studerar, vad fan gör man då på Tinder? Kanske man borde prioritera andra saker först. xD
Så du kunde inte säga detta till henne innan du unmatcha? Känns som att kvinnorna i detta land har mer stake än männen.

Riktigt skämmigt beteende. Du har ju rätt i det du säger, du har sanningen på din sida. Men ändå låter du dig skrämmas av en kvinna.
Senast redigerad av miami82 2019-10-15 kl. 17:23.
Citera
2019-10-15, 18:17
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miami82
Så du kunde inte säga detta till henne innan du unmatcha? Känns som att kvinnorna i detta land har mer stake än männen.

Riktigt skämmigt beteende. Du har ju rätt i det du säger, du har sanningen på din sida. Men ändå låter du dig skrämmas av en kvinna.
Kan bara instämma i alla påståenden.
Citera
2019-10-15, 19:26
Avslutad
Citat:
Matchade med en tjej som såg riktigt söt ut, som frågade hur Tinder gick för mig, så berättade jag att jag hade matchat med en tjej som var 28 som jag fick reda på inte jobbade, inte studerade och fortfarande bodde hemma, så svarade den här tjejen: Och? Så sa jag att jag att det i princip var det, då jag inte riktigt trodde att vi var på samma steg i livet.

Då säger den här bruden att hon är i samma situation som den andra tjejen och vilken jäva dålig stil av mig och att jag inte vet hur hon hamnade i den situationen och att jag inte skulle döma på grund av något sånt. Jag bara unmatchade, visste fan inte ens hur jag skulle svara.

Är det någon jävla sosselag som säger att man måste ha ett jobb eller studera för att ha en pojkvän/KK eller?
Citera
2019-10-15, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Är det någon jävla sosselag som säger att man måste ha ett jobb eller studera för att ha en pojkvän/KK eller?

Det är väl mer att en person inte blir särskilt attraktiv om dom inte har något som händer i livet. Så dom kanske borde fokusera sin energi på att inte bo hemma och göra något på dagarna.
Citera
2019-10-15, 23:07
Avslutad
Citat:
Det är väl mer att en person inte blir särskilt attraktiv om dom inte har något som händer i livet. Så dom kanske borde fokusera sin energi på att inte bo hemma och göra något på dagarna.

Ja det kan man tycka. Men samtidigt utesluter ju inte det ena det andra. Ens livssituation är en ögonblicksbild som kan förändras snabbare än vad man tror.
Citera
2019-10-16, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Vad tror ni egentligen ger bäst resultat om man ser relativt bra ut men kanse inte superduper-bra ut. Tinder eller cold-approaches? Tänker att om man gör cold-approaches i vardagen, typ på stan eller centralstationen så kan tjejer inte dissa en lika lätt som på Tinder där de bara kan svepa vänster - utan 9/10 är åtminstone artiga av sig och svarar en. Nackdelen dock är ju att man inte har den blekaste aning om huruvida hon redan har en pojkvän eller är totalt ointresserad av en. Så vad tror ni? Magkänslan säger faktiskt cold-approaches, aka daygame.

Det bästa i Sverige kommer alltid vara att träffas genom gemensamma vänner, jobb,
hobbies osv. Det där med att gå upp till tjejer kommer inte att funka här. Sverige är
anti-socialt. Värst är tjejerna.
Citera
2019-10-16, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miami82

Tjejer är ju dock värre i detta avseende. Blev unmatchad av en tjej 20 minuter sen efter att ha berättat hur jävla nice mitt liv är wtf. Kanske skröt för mycket hehe

Tjejer i detta land har fan ingen humor. Skönt att man drar igen snart
Citera
2019-10-16, 21:58
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:

Det roliga är att det är tjejer som är petigast med sådant. Det är tjejer som dissar en kille pga hans yrke och inte tvärtom. Det är tjejer som dissar en kille för att han inte har ett körkort och inte tvärtom. Det är tjejer som dissar en kille pga hans klädstil och inte tvärtom. Roligt när tjejer sedan klagar på sånt
Citera
2019-10-16, 22:58
Medlem
Tinder i USA: Får ca 15-20 matchningar per dag. Ungefär 3-4st skriver först (!!!). Tjejerna är någorlunda fräscha, men framförallt så har de ordentliga beskrivningar i 9/10 fall.

Tinder i Sverige: 3-7 matchningar per dag. Kanske är en tjej varannan dag som skriver först, om man har tur. Tjejerna är alla exakt samma skräp. Få har ens en beskrivning. Ytterst få har något som ens utmärker de. Visst, kvalitén på tjejer är lite högre rent utseendemässigt. Men skillnaden är marginell.

Har verkligen ingen motivation att fortsätta ''kämpa'' på Tinder i Sverige. Det är helt hopplöst att hitta en tjej som man faktiskt kan tänka sig att dejta, och inte bara pumpa & dumpa.

Och då har jag en fördelaktigt utseende samt en bra längd (strax under 190). Man måste vara bra naiv om man tror att man ska hitta något på denna appen som medelmåttig kille.
Citera
2019-10-17, 05:42
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Det är för att du är i skitlandet Sverige. Här är det extremt. Åk till andra länder, du kommer att bli kung mannen. USA, UK, Östeuropa, Balkan, Italien, Brasilien osv. Snackade igår med en polare som precis varit ute i lite olika länder. Han visade alla sin matchningar från Tinder och Badoo-appen. Helt sjukt fina brudar som vill träffas direkt. Jag lovar dig.

Vi är i helt fel land mannen. Det har blivit bättre med Tinder, men vi är inte där än. Som du skriver, många äldre tjejer och singelmorsor som vill ha en. I andra länder hittar du 20-åringar som ser skitbra ut lätt.

Du är inte introvert. Du är bara skadad som alla oss andra som kommer från Sverige. Detta landet är skit. Finns inget bra kvar nästan. Prova bo lite utomlands som Brasilien t.ex. Du blir extrovert på några månader.

Alltså.. Jag kan få brudar på tinder, (har mest en sex kompis nu så, och letar en till) men jag märkte när jag var i Tyskland att brudarna var mer öppna där..
Sverige är bra, men det är lite stelt fan ibland..
Brasilien lär man få ligga mest i eller andra mer öppna länder så!
Samtidigt lackar jag till när jag hör idiot killar kalla tjejer för "horor" osv! Dom är vackra kvinnor! ❤️
Sen är många promiskuösa, men det är fint det med. Samtidigt vissa killars fel som pratar och skriver nedsättande åt damerna kanske..

Dom ska få hugga på killar utan att bli kallade "horor" i skolan eller annat som äldre på arbetsplatser och så vidare. Fel på samhället som gör att vissa tjejer blir för stängda och rädda med när det finns störda idioter som våldtar vissa och skapar rädsla för vanliga snälla män när det kanske gäller att nån vill ses på allmän plats först osv, vilket iof är smart så.. Men det är elaka idioters fel att tjejer får svårare att lita på andra helt enkelt.. Hmm. Roligare om det vart öppet och tillit, utan våldtäktsmän och annat skit/drägg/avskum som existerade och förstörde för oss riktiga män som respekterar & älskar kvinnor.

Iallafall.. Jag lär testa dra utomlands till typ Brasilien nångång. Lär få napp direkt sen.
Samtidigt funkar det här med, men det är fan fler män på kvinnor osv.. Hade inte vart fel att bott i ett land med fler kvinnor än män alltså..
Samtidigt är det bättre att dra ut på krogen/nattklubb eller dagtid och jaga än appar, men bra att testa lite olika så.
Happy "hunting".

PS. Vart lite off topic, men jag vet inte varför Sverige är lite stelt jämfört med endel andra länder så.. Mer än att jag kan hålla med lite..
Senast redigerad av [complex] 2019-10-17 kl. 06:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in