2019-09-20, 18:55
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fcederberg
Skrev det en gång i min bio. Inte otrevligt på nåt sätt utan bara uppriktigt och ärligt vad jag söker. Det gick lite drygt en dag så va mitt konto spärrat. Så inget att rekommendera. Förstår dock inte vad folk tar så illa upp av att man är ärlig.
Det där är fan löjligt. Feministmongon som rapporterar? Fick du något meddelande om det och vad stod det där?
Citera
2019-09-21, 07:51
Medlem
Nederlanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fcederberg
Skrev det en gång i min bio. Inte otrevligt på nåt sätt utan bara uppriktigt och ärligt vad jag söker. Det gick lite drygt en dag så va mitt konto spärrat. Så inget att rekommendera. Förstår dock inte vad folk tar så illa upp av att man är ärlig.

Seriöst...

Men fick du någon respons under den tiden profilen var uppe?

Fan får skaffa Plus och testa i någon stad.
Citera
2019-09-21, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Min fråga är: varför skriva ut den om de inte tänker acceptera förfrågan? På Facebook är det samma sak. En del tjejer skriver instagram; ”ADDA; linafliiisan88”. På Facebook kan man dessutom ha mer eller mindre öppen fb och dela den infon med endast vänner, men de väljer att dela det offentligt längst upp vid profilbild.

Eller hur?! Fattar inte hur de tänker där.
Citera
2019-09-21, 19:07
Bannlyst
Varför får man mer matchningar i början och sen blir det helt dött efter typ en vecka? Vet att det finns en algorithm bakom det men vad är liksom tanken med det? Funderar på att radera skiten och starta om igen och leva på min noob-boost tills man får en schysst brud.

Förövrigt ska det bli riktigt gött när facebook inför sin datingfunktion. Förhoppningsvis slipper vi tinder-tramset en gång för alltid. Hoppas bara facebook kör ärliga spel och inte konstiga algorithmer.
Senast redigerad av karldenelfte 2019-09-21 kl. 19:10.
Citera
2019-09-21, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Vad är du själv? Jag som blattekille matchade till 98% med blattebrudar. Matchade jag med svenska brudar så var de alltid äldre. Matchade i princip aldrig med svenska brudar runt min ålder. Inte för att jag bryr mig om nationalitet, men det var en av grejerna jag observerade.
Därför jag tycker att det är konstigt att så många svenska killar är övertygade om att svenska tjejer föredrar blattar, stämmer inte alls. Mina polare (också blattar) matchar också enbart med utländska kvinnor. Faktum är att de flesta blattar jag känner matchar i princip enbart med blattar.

Jag har nu sedan två dagar tillbaka tagit steget och raderat alla dejtingappar. Känns redan bättre!
Jag är själv blatte. Det konstiga med blattebrudar på tinder är att de alla är exakt likadana. Riktigt försiktiga med att visa vilka de är. Har man matchat och inte skrivit något så raderar dom en efter typ 20 minuter. I vissa fall har de ingen profilbild alls och i många fall vågar de inte skriva ut sitt namn och har namn som typ "efrer efef" och liknande. Blattebrudar är i kraftig minoritet på tinder. Typ max 1 % av alla brudarna. 99 % är så klart svenskar. Men det är helt omöjligt att matcha med en svensk som är sjua och uppåt om man är blatte.
Citera
2019-09-21, 22:06
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Jag är själv blatte. Det konstiga med blattebrudar på tinder är att de alla är exakt likadana. Riktigt försiktiga med att visa vilka de är. Har man matchat och inte skrivit något så raderar dom en efter typ 20 minuter. I vissa fall har de ingen profilbild alls och i många fall vågar de inte skriva ut sitt namn och har namn som typ "efrer efef" och liknande. Blattebrudar är i kraftig minoritet på tinder. Typ max 1 % av alla brudarna. 99 % är så klart svenskar. Men det är helt omöjligt att matcha med en svensk som är sjua och uppåt om man är blatte.

Sant. Eller så är de för religiösa. Jag kom i kontakt med en mellanöstern brud (kristen) och vi chatta med varandra ett tag och det såg riktigt lovande ut. Sedan frågade jag henne om hon ville ses och hennes svar var något i stil med "Jag låter Gud få avgöra det, Gud vet bättre än mig, jag lägger mitt öde i hans händer, blablabla". Liksom herregud, kan du inte göra egna val människa? Ska Gud faxa dig eller skicka ett meddelande när rätt kille dyker upp?
Citera
2019-09-21, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Sant. Eller så är de för religiösa. Jag kom i kontakt med en mellanöstern brud (kristen) och vi chatta med varandra ett tag och det såg riktigt lovande ut. Sedan frågade jag henne om hon ville ses och hennes svar var något i stil med "Jag låter Gud få avgöra det, Gud vet bättre än mig, jag lägger mitt öde i hans händer, blablabla". Liksom herregud, kan du inte göra egna val människa? Ska Gud faxa dig eller skicka ett meddelande när rätt kille dyker upp?
Haha säkert syrian... inte ens värt att lägga tid på dem. Hade inte ens rört dem om jag hade chansen.

Vissa svenskar är ju inte bättre heller. Fattar inte hur jag tänkte när jag typ la ner 3 heldagar på att skriva med en tjej trots att hon var tydlig med att hon inte dejtar killar... liksom vad fan hänger man på tinder då.

Och varje gång man frågar om man vill ses så svarar de flesta exakt likadant... "Vi får se". Som snarare är ett kodord för nej.
Citera
2019-09-21, 22:45
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Haha säkert syrian... inte ens värt att lägga tid på dem. Hade inte ens rört dem om jag hade chansen.

Vissa svenskar är ju inte bättre heller. Fattar inte hur jag tänkte när jag typ la ner 3 heldagar på att skriva med en tjej trots att hon var tydlig med att hon inte dejtar killar... liksom vad fan hänger man på tinder då.

Och varje gång man frågar om man vill ses så svarar de flesta exakt likadant... "Vi får se". Som snarare är ett kodord för nej.

Hon var syrian

Snackade med en annan syrian också, återigen allt ser väldigt bra ut. När det sedan kommer till kritan så blir de väldigt osäkra och ska ta in Gud i allt. Sedan blir man förbannad då de tagit ens tid när de aldrig haft ett intresse av att ses öht.

Jag tror nog att de söker efter en pojkvän men är samtidigt väldigt osäkra på det. Det är nog 50/50 för de, så de väljer att skaffa tinder, när de sedan klickar med någon blir de nog lite rädda eller osäkra.
Citera
2019-09-21, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Jag tror man kan begära ut statistik från Tinder, där man kan få väldigt mycket info, men har inte gjort det själv. Antal likes är egentligen inte intressant, utan andel likes utifrån antal visningar av din profil (i början görs en bedömning av din s.k. ELO-rating genom ett visa dig för X antal andra och se hur många och framförallt vilka (där deras egen ELO-rating spelar in) som likar dig)

För andra frågan:

Samma gäller ålder.
Jag tror seriöst att allt det där bara är bullshit. Sanningen är att man syns för aktiva brudar hela tiden. Har man 0 likes så har helt enkelt 20-30 talet brudar helt enkelt swipat vänster på dig. Har t.ex. haft min tinder nu i tre veckor och det går segt som sirap jämfört med från början. Helt plötsligt matchade jag direkt med en sån där catfish. Så visst fan syns man fortfarande...
Citera
2019-09-22, 10:33
Medlem
Skriver tjejer aldrig först? Jag har gjort det till en grej att bara swipea, och istället vänta ut de matchningar jag får och låta dem öppna konversationen. Jag föreställer mig att det bara rasslar in meddelanden hos alla tjejer och på ett sätt känns det meningslöst att bara vara en i deras sedan tidigare överfyllda inkorg. Problemet är bara att det ytterst sällan händer (om ens nånsin) att en tjej skriver första meddelandet.

Vad är era erfarenheter av detta? Händer det någonsin att tjejen tar initiativet och vad kan man göra med sin profil för att detta ska ske oftare?
Citera
2019-09-22, 10:35
Medlem
lakritcs avatar
Vad man kan göra för att tjejer ska skriva första meddelandet? Lägg upp modellbilder. Många tjejer på Tinder är okomplicerade på det sättet.
Citera
2019-09-22, 11:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av socialkontroll
Skriver tjejer aldrig först? Jag har gjort det till en grej att bara swipea, och istället vänta ut de matchningar jag får och låta dem öppna konversationen. Jag föreställer mig att det bara rasslar in meddelanden hos alla tjejer och på ett sätt känns det meningslöst att bara vara en i deras sedan tidigare överfyllda inkorg. Problemet är bara att det ytterst sällan händer (om ens nånsin) att en tjej skriver första meddelandet.

Vad är era erfarenheter av detta? Händer det någonsin att tjejen tar initiativet och vad kan man göra med sin profil för att detta ska ske oftare?
Det har faktiskt hänt att tjejer skrivit först även om det är väldigt sällan. Upplevde att det hände några gånger då jag ha de tinder plus / gold.

Men det stämmer att det inte är någon idé att skriva först till en tjej. Har hon ett stort intresse för dig så kommer hon skriva först. Att börja skriva kommer till 70 % chans inte leda till något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in