Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-06-04, 14:24
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Lite vad Nirvana var inne på, du hade ett window of opportunity. Visst, hon hittade väl bättre och höjde ribban, men just där och då så hade du en liten möjlighet. Ibland är det bara timing man behöver - och att förvalta chansen som uppkommer.

Burkm4t kommer i vanlig ordning med enormt träffsäkra tips och om du följer dem kommer du få en betydande fördel.

Men okej, om du redan checkat av det och undrar mer om hur du får till själva träffen så finns det metoder för det också.
Se till att samla information om henne och hennes vardag. Om du t ex vet vad hon gillar för musik kanske du kan hitta någon spelning som du kan bjuda med henne till. Om hon säger att hon längtar efter sommaren kanske du kan fråga henne om hon vill följa med på en picknick ut i naturen. Försök hitta någon typ av connection till henne som människa, och bjud med henne till något som du tror att hon skulle vilja hänga med på.

Men mitt absolut starkaste tips är: reka att hon är tillgänglig innan du frågar. Om hon verkar stressad och upptagen, strunta i att fråga då helt och vänta med det. Om du däremot frågar typ "Vad ska du annars göra av din vecka då?" och hon svarar "inte så mycket", då lägger du fram ditt förslag. För du vill inte bli nekad, och du vill inte att hon ska behöva neka.

Grejen är att hela den konversationen höll på i några timmar. Hade jag chattat med henne i 4-7 dagar så håller jag med om att man borde ta vara på chansen snabbt och "säkra" det, och inte låta det rinna ut för mycket. Vi chattade i några timmar och det var otroligt bra, hade det fortsatt på liknande spår dagen efter så hade något kunnat hända, hade frågat ut henne eller något. Men hon klippte bandet snabbt och under konversationens peak, förväntade mig aldrig att hon skulle kasta mig just där och då.
Citera
2019-06-04, 14:33
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Grejen är att hela den konversationen höll på i några timmar. Hade jag chattat med henne i 4-7 dagar så håller jag med om att man borde ta vara på chansen snabbt och "säkra" det, och inte låta det rinna ut för mycket. Vi chattade i några timmar och det var otroligt bra, hade det fortsatt på liknande spår dagen efter så hade något kunnat hända, hade frågat ut henne eller något. Men hon klippte bandet snabbt och under konversationens peak, förväntade mig aldrig att hon skulle kasta mig just där och då.

Det har hänt mig också. Att avslutet har kommit totalt ologiskt. Ibland handlar det om att hon inte var intresserad från början men bara fick något infall. När hon då börjar inse att hon faktiskt börjar gilla personen så får hon panik och måste bara dra direkt.
Men det kan även vara att hon är intresserad just där och då. Det handlar inte om några 4-7 dagar utan det handlar om minuter och på sin höjd timmar. Och för att förvalta de lägena så kan det då ibland handla om att dra på sig de snabba skorna och se till att träffas Direkt. För när hon vaknar upp dagen efter er inledande konversation så är känslan hon hade kvällen innan borta.
Eller så gillade hon bara inte dig.
Citera
2019-06-04, 14:38
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Det har hänt mig också. Att avslutet har kommit totalt ologiskt. Ibland handlar det om att hon inte var intresserad från början men bara fick något infall. När hon då börjar inse att hon faktiskt börjar gilla personen så får hon panik och måste bara dra direkt.
Men det kan även vara att hon är intresserad just där och då. Det handlar inte om några 4-7 dagar utan det handlar om minuter och på sin höjd timmar. Och för att förvalta de lägena så kan det då ibland handla om att dra på sig de snabba skorna och se till att träffas Direkt. För när hon vaknar upp dagen efter er inledande konversation så är känslan hon hade kvällen innan borta.
Eller så gillade hon bara inte dig.

Problemet (som jag ser det) är att man vill inte vara för på och för snabb med att föreslå en träff. Vissa brudar gillar det, andra avskyr det säkert. Föreslår man något snabbt så kanske hon får uppfattningen om att man är för på och desperat. Så otroligt svårt att veta sådant. Försöker alltid hålla en balans med att inte vara för "på" men ändå försöka styra det till en träff. Att föreslå en träff efter 2 dagar tycker jag är rimligt, om man haft en trevlig konversation i två dagar, men efter några timmar...mja, det skulle absolut kunna funka, men det skulle också kunna back-fire.
Citera
2019-06-04, 14:47
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Problemet (som jag ser det) är att man vill inte vara för på och för snabb med att föreslå en träff. Vissa brudar gillar det, andra avskyr det säkert. Föreslår man något snabbt så kanske hon får uppfattningen om att man är för på och desperat. Så otroligt svårt att veta sådant. Försöker alltid hålla en balans med att inte vara för "på" men ändå försöka styra det till en träff. Att föreslå en träff efter 2 dagar tycker jag är rimligt, om man haft en trevlig konversation i två dagar, men efter några timmar...mja, det skulle absolut kunna funka, men det skulle också kunna back-fire.

Självklart, och där i ligger ju utmaningen. Känna av och slå till vid rätt tillfälle.
Citera
2019-06-04, 15:00
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itzelsnitch
Hur gor ni i denna situation? (Kan tillaggas att jag ar i UK sa lite annorlunda sociala regler/spel an i Sverige)

Matchar, lagger till pa snapchat skickar bild for o verifiera att vi ar vi. Snackar om himmel och jord i typ 5h i strack med direkta svar. Allt verkar ga svinbra. Nasta dag, inga svar alls och det dor ut.

Hant mig 3 ggr senaste manaden, senast med en 10/10 brud i mina ogon som jag garna hade dejtat.
Jag ar ratt bra pa att borja diskussionen och fa dem o oppna upp lite. Sen om de ar intresserade forsoka lata dom styra lite sa man vet att det inte bara ar jag som inbildar mig.

Jag forstar att det kanske ar mitt fel, men senaste tror jag fan inte det. Det gick sa javla bra. Hon var sjukt nice och verkade intresserad. Vi pratade fran typ 8 pa kvallen till 2 pa morgonen innan vi bada insag att vi maste lagga oss for jobb imorgon. Funtade pa att forsoka bjuda ut henne men det blev sent sa snabbt sa jag hann aldrig, tankte gora det dagen efter. 2 dagar nu utan svar, kanns trist som fan.
Skickade endast ett godmorron mess morgonen efter, inget mer sen dess da jag inte vill komma over som klangig.

Vad gor jag fel? Ska man forsoka fixa traff direkt?

Nu blir det bara lite teorier då du inte visat dina konvos…vill du det så blir det lättare

De kanske har pojkvänner och så är du ett trevligt sällskap när de är ensamma en kväll plus eventuellt har druckit lite?

De kanske inte ser ut som på bilderna alls eller annat fusk så de kan inte träffas?

De vill bara chatta lite…nyfikna på en svensk?

Pratar du sex med dem…antingen explicit eller innuendo? Hon kan initiera eller bara hänga på för att testa dig men risken är att du blir avskriven som dejt/boyfriend material om du går i den fällan.

En kille kan tycka att han "flörtar lite" och inte fatta alls att han comes across som en total sleaze. Hon kanske läser genom messen på morgonen och tycker nää. Lite som folk som har ons och ångrar sig efteråt.
Citera
2019-06-04, 15:37
Medlem
sluskjohans avatar
Men hur gör man om man inte bor i Stockholm eller någon annan storstad? Om man måste fixa skjuts som ta 60-90 minuter enkelväg, är det lika bra att lägga ned då? Förstår att i storstad är det enkelt att bara hoppa på metro och kunna mötas när som helst. Håller på ta körkortet så detta problem kommer inte finnas om några månader.

Känns hopplöst där jag bor, får aldrig någon matchning här, alla matchningar är minst 15 mil bort och inte fan pallar man åka så långt för en dejt som kan sluta hur som helst, känns som jag vill ha någon garanti om jag ska göra en hel utflykt och spendera massa pengar på skjuts. Det var därför jag undra om man ska hålla på skicka lite flörtiga meddelanden, bilder osv.
Senast redigerad av sluskjohan 2019-06-04 kl. 15:43.
Citera
2019-06-04, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
De kanske inte ser ut som på bilderna alls eller annat fusk så de kan inte träffas?

De vill bara chatta lite…nyfikna på en svensk?

Pratar du sex med dem…antingen explicit eller innuendo? Hon kan initiera eller bara hänga på för att testa dig men risken är att du blir avskriven som dejt/boyfriend material om du går i den fällan.

En kille kan tycka att han "flörtar lite" och inte fatta alls att han comes across som en total sleaze. Hon kanske läser genom messen på morgonen och tycker nää. Lite som folk som har ons och ångrar sig efteråt.

Hade jag kunnat screenshotta snapchat hade jag delat med konversationer, men nja.

1. Jag gar alltid nastan direkt till snapchat och verifierar med selfie och att dom ska gora nagot valdigt specifikt. (Kanske later konstigt men inte hort nagon klaga an)

2. Mycket mojligt, I person sa nar man traffar tjejer har sa ar det otroligt bra att vara Svensk! Men tycker det ar konstigt hur plotsligt dom kan sluta svara har om det endast vore nyfikenhet.

3. Olika beroende pa person, men det kommer alltid upp. Oftast innuendo. Ett snabbt exempel var jag matchade med en linguist som holl pa lara sig svenska. Nar jag fragade varfor sa hon for att hon far Svenska, Norska och Danska i ett. Jag sa ja Norska ar val lite som en dialekt men Danska ar svart.. Da svara hon asch, det ar som att prata svenska med en kuk i mun. Vilket jag svarade att de kunde man hjalpa med hahaha.
Oklart egentligen dock, jag forsoker halla alla dorrar oppna. Jag e nog boyfriend material men har gatt pa nagra och har inget emot ONS pa tinder. Sa jag forsoker kunna ga bada vagarna. Har gatt ok forrut.

4. Hmm arligt talat sa ar jag valdigt forsiktig med att inte komma across som en sleaze, jag later oftast dom initiera sleaze talket men korsar oftast ingen boundry tidigt. Sant gor jag smidigast i person.

Update dock!
Alla tre borja chatta igen helt plotsligt.

1: 22 ar, 5/10 Kinesisk/Brittisk. Otroligt konstig konversation, hon trodde jag ville ha forhallande medan hon endast ville ha ett solid KK. Bestamt drink nara hennes lgh pa Onsdag och om vi klickar blire ligg ar de redan bestamt.

2: 21 ar, 7/10 Polsk/Brittisk. Verkar ha problem med sitt ex som ar valdsam. Men hon ville roka pa och netflix n chill.. Sa for se om de hander pa torsdag. Verkar ratt oserios dock, men men ar inte den som sager nej just nu.

3: 27 ar, 11/10 Latvisk, aldrig traffat nagon over 24 men herregud vad hon e fin. Assa, aldrig traffat nagon online som ar sa latt att prata med. Vill ju nastan saga marriage material innan jag traffat henne. Dock precis kommit ur ett 7ars forhallande for nagra manader sen och jag blir hennes forsta dejt. Verkar ratt serios. Dock var hon osaker pa om hon ar redo for o dejta pa riktigt, men ville prova en "tinder date" som hon kallar det. (Kanske endast ligga/rebound, men de funkar val :P) Hon ville ta en "fika" i helgen sa far se vart det gar!

Ar dock valdigt mycket som hander just nu.. 3 tjejer pa samma vecka samtidigt som mitt ex messar mig. Jag ar egentligen ingen player men det vore kul att bara prova kora pa och se vad som hander..
Jag tror bara jag overtanker for mycket. Maste vara mer talamodig. Ett bra tips till alla har
Senast redigerad av Itzelsnitch 2019-06-04 kl. 17:31.
Citera
2019-06-04, 18:45
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itzelsnitch
Hade jag kunnat screenshotta snapchat hade jag delat med konversationer, men nja.

1. Jag gar alltid nastan direkt till snapchat och verifierar med selfie och att dom ska gora nagot valdigt specifikt. (Kanske later konstigt men inte hort nagon klaga an)

2. Mycket mojligt, I person sa nar man traffar tjejer har sa ar det otroligt bra att vara Svensk! Men tycker det ar konstigt hur plotsligt dom kan sluta svara har om det endast vore nyfikenhet.

3. Olika beroende pa person, men det kommer alltid upp. Oftast innuendo. Ett snabbt exempel var jag matchade med en linguist som holl pa lara sig svenska. Nar jag fragade varfor sa hon for att hon far Svenska, Norska och Danska i ett. Jag sa ja Norska ar val lite som en dialekt men Danska ar svart.. Da svara hon asch, det ar som att prata svenska med en kuk i mun. Vilket jag svarade att de kunde man hjalpa med hahaha.
Oklart egentligen dock, jag forsoker halla alla dorrar oppna. Jag e nog boyfriend material men har gatt pa nagra och har inget emot ONS pa tinder. Sa jag forsoker kunna ga bada vagarna. Har gatt ok forrut.

4. Hmm arligt talat sa ar jag valdigt forsiktig med att inte komma across som en sleaze, jag later oftast dom initiera sleaze talket men korsar oftast ingen boundry tidigt. Sant gor jag smidigast i person.

Update dock!
Alla tre borja chatta igen helt plotsligt.

1: 22 ar, 5/10 Kinesisk/Brittisk. Otroligt konstig konversation, hon trodde jag ville ha forhallande medan hon endast ville ha ett solid KK. Bestamt drink nara hennes lgh pa Onsdag och om vi klickar blire ligg ar de redan bestamt.

2: 21 ar, 7/10 Polsk/Brittisk. Verkar ha problem med sitt ex som ar valdsam. Men hon ville roka pa och netflix n chill.. Sa for se om de hander pa torsdag. Verkar ratt oserios dock, men men ar inte den som sager nej just nu.

3: 27 ar, 11/10 Latvisk, aldrig traffat nagon over 24 men herregud vad hon e fin. Assa, aldrig traffat nagon online som ar sa latt att prata med. Vill ju nastan saga marriage material innan jag traffat henne. Dock precis kommit ur ett 7ars forhallande for nagra manader sen och jag blir hennes forsta dejt. Verkar ratt serios. Dock var hon osaker pa om hon ar redo for o dejta pa riktigt, men ville prova en "tinder date" som hon kallar det. (Kanske endast ligga/rebound, men de funkar val :P) Hon ville ta en "fika" i helgen sa far se vart det gar!

Ar dock valdigt mycket som hander just nu.. 3 tjejer pa samma vecka samtidigt som mitt ex messar mig. Jag ar egentligen ingen player men det vore kul att bara prova kora pa och se vad som hander..
Jag tror bara jag overtanker for mycket. Maste vara mer talamodig. Ett bra tips till alla har

Men detta var ju comedy. Du klipper bort meningen där jag skriver om pojkvänner och sedan är detta inlägg fullt av snack om ex? pojkvänner. Ett ex kan vara ex på tisdag och back together på onsdag. Så fett struligt innan ni ens träffats.

Angående han den våldsamme…du vill inte ha duktigt med spö av en uppretad hög UK thug när han får reda på att han är ett "ex". Tänk om hon glömt säga det till honom i rökdimman? Kan se henne sitta där med en joint i truten sms-bråkande med honom medan hon hänger med dig. Fy fan akta dig så han inte får reda på var du bor eller kommer och hälsar på henne när du är där.

oj vad du skrev…känns som jag tog av locket haha
Citera
2019-06-04, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Men detta var ju comedy. Du klipper bort meningen där jag skriver om pojkvänner och sedan är detta inlägg fullt av snack om ex? pojkvänner. Ett ex kan vara ex på tisdag och back together på onsdag. Så fett struligt innan ni ens träffats.

Angående han den våldsamme…du vill inte ha duktigt med spö av en uppretad hög UK thug när han får reda på att han är ett "ex". Tänk om hon glömt säga det till honom i rökdimman? Kan se henne sitta där med en joint i truten sms-bråkande med honom medan hon hänger med dig. Fy fan akta dig så han inte får reda på var du bor eller kommer och hälsar på henne när du är där.

oj vad du skrev…känns som jag tog av locket haha

Haha var bara for det borjade ga bra helt plotsligt.. ja jag tankte pa det med sa skippar nog polskan tyvarr.
Citera
2019-06-05, 08:33
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Jag tror största problemet allmänt för killar är att få en tjej att se något långsiktigt hos en kille. Och då menar jag inte ett långsiktigt förhållande per sé, utan det kan vara allt möjligt från KK till förhållande. Det är något man måste kunna bemästra. För tjejer är varelser som tröttnar sjukt fort på samma kille även om hon faktiskt tyckte om dig till en början.
Nej, det största problemet för killar är alla killar som kryper för tjejer. Tycker hon inte att du är snygg och intressant efter c:a 5-10 meddelanden med väsentligt innehåll, varför i helvete anstränga sig vidare?
Citat:
Ursprungligen postat av m4x
Så mycket ligger i det du nämner ovan. Konversationernas livslängd verkar baseras på tjejens matchningar..så länge ingen mer "intressant" dyker upp för henne lever konversationen vidare.

Tinder är tragiskt nog fruktansvärt ytlig
Många tjejer har inte någon ambition att ses eller på något sätt vara seriösa. De sitter på Tinder år efter år för att det är roligt. Men det är ju ganska naturligt egentligen. Om rollerna varit ombytta hade väl killarna gjort samma sak.
Senast redigerad av lakritc 2019-06-05 kl. 09:12.
Citera
2019-06-05, 17:54
Medlem
SeanPenns avatar
Alltså det står att jag har 99+ matchningar. Jag swipar genom tills jag inte kan mer...INTE EN ENDA MATCH. Jag tar bort appen, alltid samma tjej som kommer upp först. Är appen trasig, nån slags scam att försöka få desperata dudes att köpa guld? Skitapp =D
Citera
2019-06-05, 19:45
Medlem
dunias avatar
Är det okej/vanligt att träffa flera samtidigt för er killar? Även ni som inte ens är i en högre liga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in