Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-24, 12:33
Medlem
BackyourFlashs avatar
Här är lite av min tinderstatistik över ett år om någon finner det intressant:

Citera
2019-08-24, 13:28
Medlem
Schmoyohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackyourFlash

Hur kan man se denna statistik?
Citera
2019-08-24, 14:36
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoyoho
Behöver lite hjälp. Jag får nästan inga matchningar. Jag matchade med två tjejer i juni, sen har det varit helt dött. Har tidigare fått någon matchning här och där men inte jättemycket då heller.

Kanske är mitt fel som söker något seriöst, varför jag swipe:ar vänster på alla intetsägande, karbonkopior till profiler, och i regel även på de som saknar biografi. Men finns också många intressanta personer jag sett, men de lyckas jag nästan aldrig matcha med. Har testat dra höger på alla för att se vad som hände och då fick jag några likes men ingen jag faktiskt ville träffa eller något sånt.

Skickade min biografi till en kompis som tyckte den inte sa så mycket om mig. Jag tycker den är lättsam och i mitt tycke lite rolig, vilket känns som en bättre väg att gå? Eller vad säger ni, framstår man oseriös då? Hur seriös ska man vara? Ska man vara mer "gillar månskenspromenader, solnedgångar och att baka"?

Samma med bilderna, har några hyfsat normala och några rakt av oseriösa/tramsiga, för att jag tyckte det var roligt. Jag själv gillar när tjejer har bilder/bio med lite självdistans, oavsett om det är trams eller bara något ovanligt. Men samma kanske inte går hem the other way around?

edit: eller så är jag bara ful i tinder-mått mätt, lol.

Vad är FHBK?

Kanske inte psykiska problem men taskig självkänsla typ? I sådana fall tycker jag det var en väldigt intressant tanke som stämmer OK väl in på de tjejer jag känner som använder tinder. En gick ur med samma motivering som din kompis. Två som jag känner verkar heeelt fast där och jag fattar inte varför, jättefina personer på alla sätt. Kanske bara är bekräftelsen? Ena tyckte det "inte gav något" så jag fattar inte varför man sitter med appen uppe konstant då.

Tålamod är det bästa.
Annars måste du köpa Tinder Plus om du vill synas. Du är lååååångt ned på listan ska du veta.

Tanken med Tinder är att utvecklarna ska tjäna pengar på det så klart.
Citera
2019-08-24, 15:35
Medlem
BackyourFlashs avatar
Citat:
Hur kan man se denna statistik?
https://www.help.tinder.com/hc/sv/articles/115005626726-Hur-beg%C3%A4r-jag-att-f%C3%A5-en-kopia-av-mina-personuppgifter-
Senast redigerad av BackyourFlash 2019-08-24 kl. 16:03.
Citera
2019-08-24, 16:02
Medlem
Brottinators avatar
Citat:

Haha fan va kul! Hade velat fört bättre statistik jag med 😁 Men så en matchningsprocent på ~7 % då. Hur många dejter/ligg/förhållanden? Mardrömshistorier?

Edit: Såg länken nu!
Citera
2019-08-24, 16:12
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Men så en matchningsprocent på ~7 % då.
Inte illa pinkat. C:a 6.5 procentenheter över snittet för killar/män

Citat:
Vad är FHBK?
Ett användarnamn på Flashback. Det var alltså ett svar jag skrev där jag inte citerade nicket ifråga.
Senast redigerad av lakritc 2019-08-24 kl. 16:25.
Citera
2019-08-24, 16:22
Bannlyst
Citat:
Behöver lite hjälp. Jag får nästan inga matchningar. Jag matchade med två tjejer i juni, sen har det varit helt dött. Har tidigare fått någon matchning här och där men inte jättemycket då heller.

Kanske är mitt fel som söker något seriöst, varför jag swipe:ar vänster på alla intetsägande, karbonkopior till profiler, och i regel även på de som saknar biografi. Men finns också många intressanta personer jag sett, men de lyckas jag nästan aldrig matcha med. Har testat dra höger på alla för att se vad som hände och då fick jag några likes men ingen jag faktiskt ville träffa eller något sånt.

Skickade min biografi till en kompis som tyckte den inte sa så mycket om mig. Jag tycker den är lättsam och i mitt tycke lite rolig, vilket känns som en bättre väg att gå? Eller vad säger ni, framstår man oseriös då? Hur seriös ska man vara? Ska man vara mer "gillar månskenspromenader, solnedgångar och att baka"?

Samma med bilderna, har några hyfsat normala och några rakt av oseriösa/tramsiga, för att jag tyckte det var roligt. Jag själv gillar när tjejer har bilder/bio med lite självdistans, oavsett om det är trams eller bara något ovanligt. Men samma kanske inte går hem the other way around?

edit: eller så är jag bara ful i tinder-mått mätt, lol.

Vad är FHBK?

Kanske inte psykiska problem men taskig självkänsla typ? I sådana fall tycker jag det var en väldigt intressant tanke som stämmer OK väl in på de tjejer jag känner som använder tinder. En gick ur med samma motivering som din kompis. Två som jag känner verkar heeelt fast där och jag fattar inte varför, jättefina personer på alla sätt. Kanske bara är bekräftelsen? Ena tyckte det "inte gav något" så jag fattar inte varför man sitter med appen uppe konstant då.

Du är för ful. Tjejer vill bara ha 10% av män. Hur svårt ska det vara för er män att fatta det? Ni ses som smuts.
Citera
2019-08-24, 16:33
Medlem
BackyourFlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Haha fan va kul! Hade velat fört bättre statistik jag med 😁 Men så en matchningsprocent på ~7 % då. Hur många dejter/ligg/förhållanden? Mardrömshistorier?

Edit: Såg länken nu!

Lika många dejter som ligg men tyvärr bara en handfull. Största problemet för min del är att orka skicka iväg första meddelandet. Sen bor jag även fortfarande "hemma" vilket gör allt något krångligare

Så varken något förhållande eller mardrömshistoria, bara en handfull dejter/ligg.

Citat:
Gjorde ett diagram som visar hur många matchningar jag fått per dag under årets alla dagar. Också ganska intressant, ser ju tydligt att de första dagarna är de man får flest matchningar på.
Senast redigerad av BackyourFlash 2019-08-24 kl. 16:37.
Citera
2019-08-24, 18:55
Medlem
Schmoyohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Jag söker också seriöst men det är tufft. 1 utan 10 tjejer kanske är ute efter seriöst. Resten är bara ute efter sex. Du är inte ensam om långa perioder utan matchningar. De som skryter om 50+ matchningar bor i Stockholm och ser bra ut. Det är definitivt inte normen.
Bor i en halvliten stad. Tänkte just på BackyourFlash:s statistik och insåg han har gett fler likes än jag tror det bor i tätorten där jag bor, lol. Så det är väl också en nackdel för mig. Räknar ihop det till att h*n gett 54000 svep på ett år, det skulle nog räcka för mig att tömma de tio närmaste orterna, haha.

Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Tålamod är det bästa.
Annars måste du köpa Tinder Plus om du vill synas. Du är lååååångt ned på listan ska du veta.

Tanken med Tinder är att utvecklarna ska tjäna pengar på det så klart.
Jag har plus men mest bara för att jag av någon anledning föredrar att dölja min profil för de jag inte redan like:at. Om du inte tänker på att använda typ boost-funktionen? Har inte ens tänkt på det, men har inte upplevt det gjort någon herrejössesskillnad.

Tålamod har jag väl om jag fortsatt använda appen utan några matchningar sen mitten av juni, det är först nu jag känner jag börjar tröttna. Mitt plus tar snart slut och jag är tveksam till om jag kommer orka förnya det.

Citat:
https://www.help.tinder.com/hc/sv/articles/115005626726-Hur-beg%C3%A4r-jag-att-f%C3%A5-en-kopia-av-mina-personuppgifter-
Rackarns, jag raderade mitt första konto när jag ledsnat efter ett halvår och skaffade appen igen långt senare. Men tack! Någon nämnde 7% matchningar vilket inte lät som något märkvärdigt, däremot att du snittar 4 matchningar per dag. Är det bara att du bor i någon större stad? Tänker om du har några insikter eller what ever, ris eller ros eller tips.

Citat:
Ursprungligen postat av zollejanne
Du är för ful. Tjejer vill bara ha 10% av män. Hur svårt ska det vara för er män att fatta det? Ni ses som smuts.
Ja alltså jag förstår att jag rankas lägre på tinder än IRL men jag tänker det ändå är lite av ett spel och spel bör väl gå att lära sig spela, alltså att man åtminstone kan förbättra sina chanser. Någon tipsade t.ex om photofeeler tidigare så jag ska testa använda det och se om jag kan välja bättre bilder. Har ju kompisar som ser ut ungefär lika bra som jag som lyckas helt okej.
Citera
2019-08-24, 19:03
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Jag har plus men mest bara för att jag av någon anledning föredrar att dölja min profil för de jag inte redan like:at. Om du inte tänker på att använda typ boost-funktionen? Har inte ens tänkt på det, men har inte upplevt det gjort någon herrejössesskillnad.

Så du menar att Tinder är helt enkelt svårt?

Jag tycker det är skitsvårt för de flesta tjejer hör inte av sig. Det gör inte jag heller för den delen. Vissa hör av sig och efterfrågar om snapchat.

WTF! Är dom 12 år i huvudet eller??
Citera
2019-08-24, 20:01
Medlem
BackyourFlashs avatar
Citat:
Rackarns, jag raderade mitt första konto när jag ledsnat efter ett halvår och skaffade appen igen långt senare. Men tack! Någon nämnde 7% matchningar vilket inte lät som något märkvärdigt, däremot att du snittar 4 matchningar per dag. Är det bara att du bor i någon större stad? Tänker om du har några insikter eller what ever, ris eller ros eller tips.

Bor i en av Sveriges större städer så det hjälper ju givetvis. Har tyvärr inte några riktigt bra tips dock, annat än bra kvalité på dina bilder, både rent tekniskt men även att alla bilder har någon typ av mening. Finns ingen anledning att ha flera snarlika utan försök att "berätta" något med varje bild. Tex en seriös, en skämtsam, en sportig, en uppklädd etc... Se även till att alla bilder ser naturliga ut och inte forcerade.

Använder mig inte själv av varken någon bio eller länkad spotify/instagram så kan inte ge dig några tips där tyvärr, en bra skriven bio ska dock ha hjälpt många.
Citera
2019-08-25, 00:41
Medlem
Citat:

Jag loggade in på länken i den artikeln, men de enda valen jag hade var "Delete your account" och "Logout". Vad beror det på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in