Citat:
Ursprungligen postat av
sluskjohan
Ni som har framgång på tinder, kan ni dela med er av hur ni gör? Från matchningen till ni träffar tjejen i fråga.
Ska man vara kortfattad och bara skriva nån rad och sedan föreslå träff? Eller ska man hålla på att fråga massa saker? Typ vad dom gör, vad dom har för hobbys osv? När dom vill att man tar det från tinder till snap, ska man skicka bilder eller bara chatta, vad för bilder? Selfie? Selfie med filter? Eller bilder där dom bara ser halva ansiktet? Blir fan inte klok på hur många matchningar som bara för ut. Som ni märker suger jag på onlinedejtning
I regel bör man skriva normalt, kanske något inledande personligt om något i någon av hennes bilder. "Brukar du klättra i berg ofta eller?" etc. Kan låta lite krystat ibland, men visar att du faktiskt kollat på hennes profil, och du sticker ut bland de andra 10 st "Hej" som hon fått senaste kvarten.
Är hon intresserad så kommer en naturlig konversation att äga rum där frågor möts av motfrågor, och ett gemensamt intresse lägger en naturlig grund för ordväxling som till slut når en kulminering, ifrån allt mellan någon dag upp till någon vecka, beroende på intensitet. Man bör så snabbt som möjligt träffas, men det gäller att inte framstå att vara lika desperat som man antagligen är, så play it cool. Väv in utfrågningen i konversationen så blir det naturligt.
Har du en hyfsat normal brud på tråden efter ett par dagar fortfarande så är hon i regel öppen för att träffas. Byta snapchat har jag inte gjort så ofta, det har nog en del med att jag är närmare 30 än 20 också, men det enda syfte med det (och andra sekundära medium tex sms, whatsapp, messenger) är att det kan användas för tjejens trygghet att kunna verifiera att du är en riktig person som du utger dig för att vara. För tjejer är detta viktigare än många killar inser. Jag försöker dock själv att verifiera vem tjejen är, men mer så att man säkerställa att hennes bilder är äkta, så man inte går på någon nitlott.
En annan fördel med sekundära medium är att du sätter dig själv i en särställning jf med hennes andra matchningar, vilket skapar bättre förutsättningar för att du ska vara kvar i hennes fokus, vilket minskar risken att du blir passé till förmån för någon annan filur i hennes Tinderbok.