2019-03-14, 15:34
Medlem
Blev unmatchad, tjejer har verkligen ingen humor på tinder LOL!
Så många kränkta kärringar på appen så de är löjligt.
Skrev också som hamna ur bild "Vad ska du göra åt saken?"

-Unmatch. Haha "ÅH NEJ"

http://www.bilddump.se/bilder/201903...66.233.174.jpg
Senast redigerad av LongTerm90 2019-03-14 kl. 15:38.
Citera
2019-03-14, 17:19
Varför är alla (de flesta oftast) så osociala? Jag matchade med en tjej då, och jag började skriva något (inget "dåligt) men en fråga för att lära känna henne bättre, och fick ett kort svar, försökte starta igen en konversation på det, fick bara ett "ja"... Vad fan är det för något.... är helvetes sugen på att ta bort matchning...
Citera
2019-03-14, 21:19
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Hej på dig.

Nu ska jag komma med lite information. Du kommer inte att tycka om min information. Du kommer kanske till och med att tycka att jag trollar. Men det gör jag inte.

Lyssna nu här...

Likes är något man får gratis, ofta på sociala medier och då spelar man efter de regler som finns på sociala medier. De här reglerna/guidelines är feminint viktade och bygger på utseende. Många killar har anammat detta och bestämt sig för att spela efter de här reglerna. Därav gymtrenden och alla rufsiga frisyrer som har blivit populärt på senare år.

Traditionellt är det inte så män har fångat kvinnor. Tvärtom har filmhjälten med sexpacket och den rågblonda kalufsen varit det extrema undantaget om ens det. Traditionellt har män vunnit kvinnor genom duglighet inom andra områden. En god arbetare var en god brödvinnare och som sådan en god far åt kvinnans barn. En smart ingenjör som byggde broar och tunnlar kunde anskaffa högre lön än en arbetare och kunde sålunda sätta lite guldkant på tillvaron för familjen. Kvinnan kunde därför bo i ett bättre hus och på en bättre gata och därför bli vän med bättre väninnor än vad hon skulle kunna gjort om hon gift sig med en arbetare. En upptäcktsresande eller sjörövare var spännande och kanske inte lockade de mest hemvävda flickorna men tilltalande en viss sorts äventyrslystna kvinnliga rebeller. Bonnie och Clyde är ett sådant exempel.

Vad alla de här olika sorterna av män har gemensamt är att de inte tränade på gym och sedan la up bilder på sina käklinjer på Tinder. De gick ut och gjorde saker och när de gjorde saker så blev de någon och när de blev någon så tilltalades kvinnorna. Moderna män börjar i fel ände. Man försöker skaffa kvinnor genom att efterfråga vad kvinnor vill ha. Det är inte intressant. Ofta vet kvinnor inte ens själva vad de vill ha. Män ska istället gå ut och göra saker. Under tiden saker görs kommer kvinnor att intresseras eftersom kvinnor tilltalas av män som vet hur man gör saker.

Det handlar om biologi. Inte om perfekta bilder i motljus som får magrutorna att avteckna sig.

Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Unga tjejer bryr sig, vad jag upplevt, mycket om utseendet. Det andra du räknar upp är förstås inte oväsentligt, men kommer solklart i andra hand. Även om kille nr 1 kan ha mer att erbjuda så kommer kille nr 2, som visserligen också har viss social kompetens, karisma och status, uppfattas som mer intressant för att hans utseende är mer tilltalande i deras ögon.

Man kan hitta unga tjejer som är seriösa, men man får räkna med känslostormar och emotionella bergochdalbanor. När jag själv var ute med en 21-åring kändes det som att vara ute med en lillasyster; blir lätt omoget och barnsligt. Och vinden kan närsomhelst börja blåsa åt fel håll.

Dejta hellre uppåt.

Bra skrivet, särskilt det fetstilta. Jag instämmer! Så bra att det borde nålas fast/pinnas i ett särskilt moderatormeddelande till alla trådens besökare.

Eller så handlar det om att det av män uppfattas som att kvinnor inte vet vad de vill ha eftersom det inte är konkret på samma sätt. Män vill väl ha typ en bil, en tjej att ligga med, fysiska muskler osv - saker som går att se och ta på, väldigt enkelt, även för kvinnor att förstå. Kvinnor däremot vill ha trygghet, uppskattning, någon/något som får dem att må bra osv. Och det må uppfattas som en djungel för många män och ses som att "kvinnor vet ju inte ens själva vad det är de vill ha". Men det är egentligen inte raketforskning och även för de män med grav autism så går det att hitta vägar för att möta tjejer på halva vägen åtminstone.
(obs, grova generaliseringar)

Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90
Blev unmatchad, tjejer har verkligen ingen humor på tinder LOL!
Så många kränkta kärringar på appen så de är löjligt.
Skrev också som hamna ur bild "Vad ska du göra åt saken?"

-Unmatch. Haha "ÅH NEJ"

http://www.bilddump.se/bilder/201903...66.233.174.jpg

Pappahumor.

Citat:
Ursprungligen postat av Bowling-900
Varför är alla (de flesta oftast) så osociala? Jag matchade med en tjej då, och jag började skriva något (inget "dåligt) men en fråga för att lära känna henne bättre, och fick ett kort svar, försökte starta igen en konversation på det, fick bara ett "ja"... Vad fan är det för något.... är helvetes sugen på att ta bort matchning...

Troligtvis ställer du tråkiga/konstiga frågor. Bara det att det är en ja/nej-fråga är ett problem i sig. Utmana hennes kreativitet istället för att förvänta dig att stekta sparvar ska flyga tillbaka in i din mun.
Citera
2019-03-15, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Eller så handlar det om att det av män uppfattas som att kvinnor inte vet vad de vill ha eftersom det inte är konkret på samma sätt. Män vill väl ha typ en bil, en tjej att ligga med, fysiska muskler osv - saker som går att se och ta på, väldigt enkelt, även för kvinnor att förstå. Kvinnor däremot vill ha trygghet, uppskattning, någon/något som får dem att må bra osv. Och det må uppfattas som en djungel för många män och ses som att "kvinnor vet ju inte ens själva vad det är de vill ha". Men det är egentligen inte raketforskning och även för de män med grav autism så går det att hitta vägar för att möta tjejer på halva vägen åtminstone.
(obs, grova generaliseringar)

Pappahumor.

Troligtvis ställer du tråkiga/konstiga frågor. Bara det att det är en ja/nej-fråga är ett problem i sig. Utmana hennes kreativitet istället för att förvänta dig att stekta sparvar ska flyga tillbaka in i din mun.

Varför ska killar anstränga sig? Tjejer är sjukt tråkiga på tinder. Jag trivs bra med egentid sen finns alltid vänner familj och hundar.

Swipar numera mest som underhållning.

Jag blir glad när jag tänker att de förmodligen går någon ofrivilligt barnlös tjej för mig kommer hon då inte få (Endel tjejer i min ålder 30~) skriker ju att de ska barn i allt dom gör när man pratar med dom.

Nej att anstränga sig seriöst i någon på tinder känns menlöst, att knulla dom är ju enkelt men blir tråkigt i längden plus könsjukdomar, ej värt de.

Mer okomplicerat allting att bara skita i de helt och ”bryr mig verkligen inte” gentemot tjejer.
Senast redigerad av LongTerm90 2019-03-15 kl. 01:03.
Citera
2019-03-15, 10:58
Medlem
Funderar lite på en sak, om jag har maxavståndet inställt på tex 40km så kan det komma upp att det inte finns någon i närheten, men om jag höjer upp den till tex 65km så kan det komma upp folk på 35km. Varför blir det så?
Citera
2019-03-15, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aggiemeister
Funderar lite på en sak, om jag har maxavståndet inställt på tex 40km så kan det komma upp att det inte finns någon i närheten, men om jag höjer upp den till tex 65km så kan det komma upp folk på 35km. Varför blir det så?
Flödet är inte i realtid, och kortleken uppdateras bara ibland, och då hinner användare aktiva under den tiden. Avstånden uppdateras endast när man går in appen. Så i scenariot du beskriver är det mycket möjligt att vederbörande tidigare befann sig på ett avstånd utanför 40km, men förflyttade sig samt gick in i appen och då uppdaterades det.
Citera
2019-03-15, 14:28
Medlem
hardusettminapas avatar
Matchade just med en tjej och i hennes profil står det:

"Svep vänster om du gillar SD och tycker att #Metoo gick till överdrift"

29 år gammal

Känner för att skriva något roligt meddelande till henne framåt kvällen...

Tar gärna emot tips om ni har!
Citera
2019-03-15, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa

29 år gammal

Avmatcha och gå vidare. Lägg ner din tid på de som är intressanta för dig istället.
Citera
2019-03-15, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa

29 år gammal

Börja med att fråga ifall du har tillåtelse att få börja prata med henne.
Trolla henne sen med 500 betakommentarer, tala om att du är radikalfeminist och avskyr machomännen som röstar på SD och tycker metoo är en överdrift. Du är vegan och frågar henne sen ifall hon har lust att ses över ett glas ekologisk sojamjölk.

Men fråga först ifall du har tillåtelse från henne att bjuda ut henne och berätta att du har ett kontrakt du skulle vilja att hon signerar och godkänner först att hon ger sin tillåtelse till att du får träffa henne. Sen ställer du dömande frågor om vad hon egentligen gör för klimatet och hur ofta hon sopsorterar. Är det under 7 ggr i veckan så unmatchar du.
Citera
2019-03-15, 16:59
Medlem
Hur är Badoo jämfört med Tinder?
Går det ens att hitta någon som är seriös på dessa appar? De i min by känns mest WT, man ska vara glad om de ens har ett jobb..
Var hittar man bra tjejer?
Citera
2019-03-15, 20:26
Medlem
BierFurAlles avatar
En stilla undran: Är det bara killar/män i den här tråden?
Citera
2019-03-15, 20:38
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BierFurAlle
En stilla undran: Är det bara killar/män i den här tråden?
Pretty much. Om kvinnor kommer in här är det kanske för tekniska frågor. Inte lär det vara issues med att skaffa sig ligg i knullappen Tinder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in