Citat:
Ursprungligen postat av
audtok
Långt gnäll över världens orättvisa.
Hej på dig.
Nu ska jag komma med lite information. Du kommer inte att tycka om min information. Du kommer kanske till och med att tycka att jag trollar. Men det gör jag inte.
Lyssna nu här...
Likes är något man får gratis, ofta på sociala medier och då spelar man efter de regler som finns på sociala medier. De här reglerna/guidelines är feminint viktade och bygger på utseende. Många killar har anammat detta och bestämt sig för att spela efter de här reglerna. Därav gymtrenden och alla rufsiga frisyrer som har blivit populärt på senare år.
Traditionellt är det inte så män har fångat kvinnor. Tvärtom har filmhjälten med sexpacket och den rågblonda kalufsen varit det extrema undantaget om ens det. Traditionellt har män vunnit kvinnor genom duglighet inom andra områden. En god arbetare var en god brödvinnare och som sådan en god far åt kvinnans barn. En smart ingenjör som byggde broar och tunnlar kunde anskaffa högre lön än en arbetare och kunde sålunda sätta lite guldkant på tillvaron för familjen. Kvinnan kunde därför bo i ett bättre hus och på en bättre gata och därför bli vän med bättre väninnor än vad hon skulle kunna gjort om hon gift sig med en arbetare. En upptäcktsresande eller sjörövare var spännande och kanske inte lockade de mest hemvävda flickorna men tilltalande en viss sorts äventyrslystna kvinnliga rebeller. Bonnie och Clyde är ett sådant exempel.
Vad alla de här olika sorterna av män har gemensamt är att de inte tränade på gym och sedan la up bilder på sina käklinjer på Tinder. De gick ut och gjorde saker och när de gjorde saker så blev de någon och när de blev någon så tilltalades kvinnorna. Moderna män börjar i fel ände. Man försöker skaffa kvinnor genom att efterfråga vad kvinnor vill ha. Det är inte intressant. Ofta vet kvinnor inte ens själva vad de vill ha. Män ska istället gå ut och göra saker. Under tiden saker görs kommer kvinnor att intresseras eftersom kvinnor tilltalas av män som vet hur man gör saker.
Det handlar om biologi. Inte om perfekta bilder i motljus som får magrutorna att avteckna sig.