Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-11-21, 07:14
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cindah
Så vi hade rätt alltså? Varför tror du det är så?

Eh. Nä. Ni hade 50% chans och missade. Varför tror du att det är så?
Citera
2018-11-21, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Två tips om halmdockor: använd uttrycket sparsamt, och använd det endast när det passar.
Lite gulligt att du white knight:ar din incel-bro, dock. Men som du ser av din i-b:s senare svar försvarar du i motvind. Argumentet "Du är kvinna, ergo dum i huvudet" summerar Cindahs åsikter rätt bra.

I övrigt ser jag ingenting som liknar bidrag till diskussion i dina senaste inlägg till mig. Bara känslodravel. Tips: svara inte om du är svarslös.

Och mitt tips till dig är att inte hävda saker som motbevisas bara ett par inlägg längre upp i en tråd. Jag redogjorde väldigt tydligt för din halmdocka, men det känns liksom fel att ens poängtera detta eftersom du så klart redan är väl medveten om det.

Sedan har jag inte gjort anspråk på att fortsätta någon saklig diskussion med dig. It takes two to tango, som man säger. Jag gav dig flera seriösa svar men du var inte intresserad av att följa mitt exempel.

Ska man hålla sig till ämnet Tinder så är det för övrigt betydligt mer relevant att diskutera vilka spelregler vi har att förhålla oss till än att diskutera vad samhället kan göra för att förändra dessa.
Citera
2018-11-21, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Läs dina inlägg efter detta. Allt du har skrivit är klokt och väldigt intressant att läsa.

Fan vad nöjd jag är med mig själv nu . Drog dig en gång för alla ur detta drama-hål förhoppningsvis. Blir det en Tindertrådsträff så förväntar jag mig massa pussar och kramar…du kommer också att få känna av någon med samma fullpower energifält som du(jag har bara haft det MYCKET lättare som tjej då män gör det så lätt för en). Då kanske du kommer att fatta vem du är och vad du kan…fast jag gör ju mitt bästa här för att banka in det i din tjurskalle. Se alla mina inlägg till dig i tråden.

Ditt inlägg om de fyra dejterna hängde obesvarat i luften tills jag skrev till dig…gå tillbaka och titta på tiden där. Kom ihåg det va? Sen kom Nirvana och så var det igång.

#tjurskalligastestjärnaniuniverse

ps jag skriver även Fomalhaut när jag skriver till dig inte Formalhaut…

Jag börjar ärligt talat förlora motivationen på Tinder så det är oklart om det blir några fler träffar att dramatisera kring inom den närmsta tiden. Då hade en Tinder-tråd-träff varit betydligt mer spännande så klart, haha.

Ja, det är fint att du stavar Fomalhaut korrekt. Av någon anledning tycks folk konsekvent vilja slänga in ett r; lite oklart om det blivit så av tradition eller för att det ligger nära till hands att se/minnas fel på just det sättet.
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-11-21 kl. 08:09.
Citera
2018-11-21, 14:22
Medlem
Skopjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Inga mediciner lär lösa sociala problem ala ragga tjejer. Likväl som alkohol/narkotika medicinering inte löser depressioner. Man får ut och härja och lära sig att stå ut med oron/självtvivlan/man inte räcker till. Varenda jävla snubbe känner högst troligt så. Även dom vältränade biffarna. Varför tror du dom började träna från början? Knappast för det var så lätt att få fitta så "jag behöver lägga på mig lite mer muskler". Kanske kan va bra att ha i åtanke om någon biff dyker upp som kanske upplevs som värsta player/snygghunken, många gånger är dom faktiskt rent utsagt värdelösa.

Det första du säger till en tjej betyder sällan ingenting, sålänge det är inte rasistiskt/nazistiskt, etc. Inslag av någon form av åsikt som bruden inte diggar. Annars kan du komma undan med allt möjligt.
Se runt i omgivning? Försök säga något om den. Dricker hon något kul? "Fan den där paraply drinken ser nice ut. Vad är det för nån?". Titta inte henne i ögonen, behövs inte. När hon svarar, lär du titta i ögonen dock. Eller "Men shit, kolla dom slås/snubben är naken/bruden ramla på golvet, snubben halka på ölspillet/trasiga glaset, bla bla". Då tar du ifrån fokuset på ragget och det blir lite mer "vi bara hänger" känsla, väldigt sällan ignorerar de att svara på sånt.

Många gånger kan tjejer ursäkta sig och springa iväg. Ofta är det kört, men det går absolut att lyckas med såna tjejer också. Kanske fick dom bara lite panik blev nervösa du var lite "oskön" i din raggning, men det är inget som inte går att reparera, med erfarenhet. Helt klart möjligt. Har gjort det flera gånger, men också misslyckats flera gånger, som sagt så är det en process som du måste komma in i. I ditt fall så är det bäst att bara ha som mål att säga hej till folk, ev fråga om nummer av tjejer, precis som jag sa tidigare, sen om numret går bra går du på tyngre grejor som försöka att få med bruden på fest, eller efterfest/käk, etc. Heja på Brudar, snubbar, gubbar, kärringar så du får in känslan av att bara "tjo" "yo" "wazzup" "ey "hi" "ho", etc. "Öj bruden". Så märker du rätt fort att det spelar noll roll vad du öppnar med. Det är om det flyter på efteråt som gör att hon bildar sig en uppfattning om dig. Om du är skön, eller tråkig snubbe som sitter och skriver att han e arg på flashback, ej att rekommendera arga miner alltså. Spara dom till FB!

Om du nu är snygg som du hävdar själv, så kommer det visa sig. Tjejerna vänder sig inte om. Gör dom det så är du inte deras typ eller så är dom där för girlsnight, men rent generellt skulle jag säga. Inte deras typ. Eller att du pratar som en mesig bög. Högröst "Hej tjejer" "Hej bruden" "Hej tjejen". Det får inte finnas en tvekan att du hejar på någon annan, alltid hög tydlig röst från magen. Det ska vara klart och tydligt till bruden/brudarna/gruppen i fråga. Låtsas dom inte lyssna så är du inte heller deras typ, säger dom något störigt typ "hej dååå", kan dom vara där med pojkvänner eller igen inte deras typ. Det går att vända på igen, men i ditt fall så rekommenderar jag att bara gå till enklare tjejer. Satsa på att bli lite vänskaplig till en början. Så har du tur kanske dom har en snyggbrud polare?

Om du tänkt gå ut själv så kommer du få stå ut med små dippar av depression. Både under kvällen och när du kommer hem och känslor som "fan, det gick piss. jävla skit. Fan om jag bara gjort si eller så, hade det kanske funkat? *gråtrunka kuken i fördärv" är klassiska tankemönster som du måste tillåta dig själv att ha, men det försvinner ju mer du går ut. Kanske kan det hjälpa att skriva ned vad du gjorde bra och mindre bra på en kväll. Kan räcka med "tjena bruden" hon svarar "tjena" du säger "Jaha, några sköna killar som raggat på dig ikväll eller?" "haha nä", "Jaha vilka är du här med då?" En liten pytteliten positiv reaktion är allt som behövs till en början. Även om du framstår som lite cuck. Nästa gång visar du lite mer intresse, och så får du bygga upp allt eftersom du utvecklas till att våga mer. Undvik att säga "Du är så snygg" "fan vadsnygg du är bruden", ingenting om hur hon ser ut. Alls. Iaf är det inget att rekommendera i din situation. Såna grejor kan man köra när kuken är riktigt stor av raggarego, inte annars. Blir aldrig trovärdigt och brudarna ser att du är ängslig och egentligen inte vågar stå för den där "direkta komplimangen" meningen, och det blir bara pinsamt. Don't do it.

Att gå ut själv är det bästa du kan göra för att bygga upp känslan av att du inte är så dålig som du tror. Sen tror jag att man bygger upp lite av någonslags repertoar som en komiker efter ett tag. Jag kan ju märka många gånger att om jag ska berätta någon historia faller jag ofta tillbaka till saker som jag vet sen tidigare har genererat skratt eller positiva reaktioner, dvs lite av ett spel "mitt spel". Det blir som en muskelminnes reflex.
Ut och kör nu, sluta sitt och deppa det löser ingenting. Men att gå ut är ett första steg till ett bättre sexliv, dejtingliv, whatever. Även om du vill springa på toa varje 5e minut väl på krogen så kan du försöka skära ner det till 2,5minut nästa gång, and so on, so forth.

Pratar du om krogen nu eller även vardagen?
Citera
2018-11-21, 16:55
Medlem
pulverhonungs avatar
I vilken stad har ni sett de finaste tjejerna? Jag bor i en mellanliten stad i Sverige där det ändå finns en del guldkorn men idag bytte jaf plats till Linköping och det var fan absurt, svepte typ 70 gånger och minst 50 hade kunnat bli supermodeller.
Citera
2018-11-21, 17:12
Medlem
Skopjas avatar
Tyst det blev från Rockys håll nu.
Citera
2018-11-21, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skopja
Pratar du om krogen nu eller även vardagen?

Krogen, fester, events där man träffar brudar mest normalt. Står du bredvid en snyggbrud och väntar på en försenad buss/tåg? påpeka det. Börja snacka om saker runtikring dig använd hjärnan. Sluta var lobotomerad så löser det sig. Finns inget perfekt helt episkt snack, ingen bryr sig.
Hur många gånger har inte jag sågat konversationer här inne (kolla min historik) för jag tyckt dom varit tråkiga, och sen får människorna resultat ändå?

Snubben som någon länka på youtube hade ju lite schyssta ideer för tinder iaf, men eftersom du inte får några resultat där så är det ju värdelöst.
Lekfullhet är viktigt när det kommer till ragg, våga vara töntig/rolig.
Vara tråkig funkar bara om du är rejält snygg
Citera
2018-11-21, 18:42
Medlem
Skopjas avatar
Citat:
Krogen, fester, events där man träffar brudar mest normalt. Står du bredvid en snyggbrud och väntar på en försenad buss/tåg? påpeka det. Börja snacka om saker runtikring dig använd hjärnan. Sluta var lobotomerad så löser det sig. Finns inget perfekt helt episkt snack, ingen bryr sig.
Hur många gånger har inte jag sågat konversationer här inne (kolla min historik) för jag tyckt dom varit tråkiga, och sen får människorna resultat ändå?

Snubben som någon länka på youtube hade ju lite schyssta ideer för tinder iaf, men eftersom du inte får några resultat där så är det ju värdelöst.
Lekfullhet är viktigt när det kommer till ragg, våga vara töntig/rolig.
Vara tråkig funkar bara om du är rejält snygg

Så du menade vardagen också när man inte är på fest. Eller har jag fel nu igen?
Citera
2018-11-21, 19:47
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Förstås alltid bättre med någon chans än ingen chans, så det är ett bra råd!
Citera
2018-11-21, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
I vilken stad har ni sett de finaste tjejerna? Jag bor i en mellanliten stad i Sverige där det ändå finns en del guldkorn men idag bytte jaf plats till Linköping och det var fan absurt, svepte typ 70 gånger och minst 50 hade kunnat bli supermodeller.

Tror de är snyggast i Stockholm men jag har inte varit aktiv där tillräckligt mycket för att uttala mig; håller nästan uteslutande till i Göteborg.

Som jag har förstått det får du upp mest eftertraktade tjejerna först när du kommer till en ny stad, så det är säkert därför du hade din snudd på relugiösa upplevelse.
Citera
2018-11-21, 20:39
Medlem
ICKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skopja
Så du menade vardagen också när man inte är på fest. Eller har jag fel nu igen?

Det fungerar överallt, i stort hela tiden. Man får läsa av situationen helt enkelt.
Det är givetvis inte lätt i början men börjar man bli lite mer tjenis mot folk överlag i vardagen märker man rätt snabbt hur mycket lättare det går, definitivt värt att testa det!
Citera
2018-11-21, 22:07
Medlem
fabulas avatar
Verkar som röken skingrat sig lite nu efter dagens bajsflod av off-topic inlägg, så tänkte passa på att flika in en fråga.

För mitt nya konto har jag kämpat på utan att uppgradera till plus/guld, där jag i en vecka fått 1-2 matchningar per dag förutom första dagen då jag som vanligt fick fler.

Matchningarna verkar nu ha stannat av helt då jag i skrivande stund inte fått en enda ny match hittills idag. Däremot ser jag att antalet likes idag ökat i rutan som indikerar likes.

Kastar därför upp teorin om att tinders algoritm efter en vecka skruvat åt kranen och försöker locka med fler latenta likes för att man ska uppgradera.

Frågan är således hur många av er som kör Tinder utan att ha uppgraderat till plus/guld och vice versa? Kan ju givetvis vara en tillfällig svacka och såhär med facit i hand efter en vecka har det känts helt onödigt att uppgradera. Fick fan inte mer än 1-2 likes när jag körde plus/guld heller, bortsett från när jag körde boost.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in