Ursprungligen postat av
Kroppskakoregott
Inga mediciner lär lösa sociala problem ala ragga tjejer. Likväl som alkohol/narkotika medicinering inte löser depressioner. Man får ut och härja och lära sig att stå ut med oron/självtvivlan/man inte räcker till. Varenda jävla snubbe känner högst troligt så. Även dom vältränade biffarna. Varför tror du dom började träna från början? Knappast för det var så lätt att få fitta så "jag behöver lägga på mig lite mer muskler". Kanske kan va bra att ha i åtanke om någon biff dyker upp som kanske upplevs som värsta player/snygghunken, många gånger är dom faktiskt rent utsagt värdelösa.
Det första du säger till en tjej betyder sällan ingenting, sålänge det är inte rasistiskt/nazistiskt, etc. Inslag av någon form av åsikt som bruden inte diggar. Annars kan du komma undan med allt möjligt.
Se runt i omgivning? Försök säga något om den. Dricker hon något kul? "Fan den där paraply drinken ser nice ut. Vad är det för nån?". Titta inte henne i ögonen, behövs inte. När hon svarar, lär du titta i ögonen dock. Eller "Men shit, kolla dom slås/snubben är naken/bruden ramla på golvet, snubben halka på ölspillet/trasiga glaset, bla bla". Då tar du ifrån fokuset på ragget och det blir lite mer "vi bara hänger" känsla, väldigt sällan ignorerar de att svara på sånt.
Många gånger kan tjejer ursäkta sig och springa iväg. Ofta är det kört, men det går absolut att lyckas med såna tjejer också. Kanske fick dom bara lite panik blev nervösa du var lite "oskön" i din raggning, men det är inget som inte går att reparera, med erfarenhet. Helt klart möjligt. Har gjort det flera gånger, men också misslyckats flera gånger, som sagt så är det en process som du måste komma in i. I ditt fall så är det bäst att bara ha som mål att säga hej till folk, ev fråga om nummer av tjejer, precis som jag sa tidigare, sen om numret går bra går du på tyngre grejor som försöka att få med bruden på fest, eller efterfest/käk, etc. Heja på Brudar, snubbar, gubbar, kärringar så du får in känslan av att bara "tjo" "yo" "wazzup" "ey "hi" "ho", etc. "Öj bruden". Så märker du rätt fort att det spelar noll roll vad du öppnar med. Det är om det flyter på efteråt som gör att hon bildar sig en uppfattning om dig. Om du är skön, eller tråkig snubbe som sitter och skriver att han e arg på flashback, ej att rekommendera arga miner alltså. Spara dom till FB!
Om du nu är snygg som du hävdar själv, så kommer det visa sig. Tjejerna vänder sig inte om. Gör dom det så är du inte deras typ eller så är dom där för girlsnight, men rent generellt skulle jag säga. Inte deras typ. Eller att du pratar som en mesig bög. Högröst "Hej tjejer" "Hej bruden" "Hej tjejen". Det får inte finnas en tvekan att du hejar på någon annan, alltid hög tydlig röst från magen. Det ska vara klart och tydligt till bruden/brudarna/gruppen i fråga. Låtsas dom inte lyssna så är du inte heller deras typ, säger dom något störigt typ "hej dååå", kan dom vara där med pojkvänner eller igen inte deras typ. Det går att vända på igen, men i ditt fall så rekommenderar jag att bara gå till enklare tjejer. Satsa på att bli lite vänskaplig till en början. Så har du tur kanske dom har en snyggbrud polare?
Om du tänkt gå ut själv så kommer du få stå ut med små dippar av depression. Både under kvällen och när du kommer hem och känslor som "fan, det gick piss. jävla skit. Fan om jag bara gjort si eller så, hade det kanske funkat? *gråtrunka kuken i fördärv" är klassiska tankemönster som du måste tillåta dig själv att ha, men det försvinner ju mer du går ut. Kanske kan det hjälpa att skriva ned vad du gjorde bra och mindre bra på en kväll. Kan räcka med "tjena bruden" hon svarar "tjena" du säger "Jaha, några sköna killar som raggat på dig ikväll eller?" "haha nä", "Jaha vilka är du här med då?" En liten pytteliten positiv reaktion är allt som behövs till en början. Även om du framstår som lite cuck. Nästa gång visar du lite mer intresse, och så får du bygga upp allt eftersom du utvecklas till att våga mer. Undvik att säga "Du är så snygg" "fan vadsnygg du är bruden", ingenting om hur hon ser ut. Alls. Iaf är det inget att rekommendera i din situation. Såna grejor kan man köra när kuken är riktigt stor av raggarego, inte annars. Blir aldrig trovärdigt och brudarna ser att du är ängslig och egentligen inte vågar stå för den där "direkta komplimangen" meningen, och det blir bara pinsamt. Don't do it.
Att gå ut själv är det bästa du kan göra för att bygga upp känslan av att du inte är så dålig som du tror. Sen tror jag att man bygger upp lite av någonslags repertoar som en komiker efter ett tag. Jag kan ju märka många gånger att om jag ska berätta någon historia faller jag ofta tillbaka till saker som jag vet sen tidigare har genererat skratt eller positiva reaktioner, dvs lite av ett spel "mitt spel". Det blir som en muskelminnes reflex.
Ut och kör nu, sluta sitt och deppa det löser ingenting. Men att gå ut är ett första steg till ett bättre sexliv, dejtingliv, whatever. Även om du vill springa på toa varje 5e minut väl på krogen så kan du försöka skära ner det till 2,5minut nästa gång, and so on, so forth.