Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-21, 23:13
Medlem
Kvinnors snokande och misstänkliggörande online tröttar mig

Vid flera tillfällen nu har tjejer på Tinder inte accepterat informationen som delges utan ska ständigt ha mer. Ett tag var det Facebook som krav. När då öppenheten kring det tillgodoses kan de inte se mina vänner eller så har jag inte Instagram. Jag säger inte att det är alla, men för många har ett jävla snokande beteende som tröttar mig. Det når en punkt där de helt enkelt får lita på att jag är den som jag utger mig för att vara. Är man introvert och ingen mediahora misstänkligörs ens konto omedelbart och man hamnar på defensiven. Slutligen tas man bort.

Är det kört som introvert att kroka extroverta tjejer online?
Senast redigerad av LuminousChrome 2018-11-21 kl. 23:24.
Citera
2018-11-21, 23:27
Medlem
Varför är du så desperat efter fitta? Du hör ju hur ohållbart det är.
Citera
2018-11-21, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judektil
Varför är du så desperat efter fitta?

Frågar du mig varför jag strävar att ingå i njutningsfulla aktiviteter?
Senast redigerad av LuminousChrome 2018-11-21 kl. 23:39.
Citera
2018-11-21, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuminousChrome
Frågar du mig varför jag strävar efter att ingå i njutningsfulla aktiviteter?

Nej, frågar varför du tror att det ens är värt det. Det är inte så speciellt, dussin män har redan varit där. Är det inte smidigare med prostituerade? Slipper lekar och får det du vill ha snabbt och enkelt, slipper dessutom agera barnvakt (pojkvän).

Det jag skrev har ingenting med att inte eftersträva "njutningsfulla aktiviteter" att göra, låter bara som det inte är värt det.
Citera
2018-11-21, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judektil
Nej, frågar varför du tror att det ens är värt det. Det är inte så speciellt, dussin män har redan varit där. Är det inte smidigare med prostituerade? Slipper lekar och får det du vill ha snabbt och enkelt, slipper dessutom agera barnvakt (pojkvän).

Det jag skrev har ingenting med att inte eftersträva "njutningsfulla aktiviteter" att göra, låter bara som det inte är värt det.

Att köpa sex är lika meningslöst som att fuska ett prov. Det är ingen äkta bekräftelse. Dessutom vill jag sätta en het tjej, inte nåt jävla knarkfnask.

Nu när du är avklarad kan jag passa på att ställa en tilläggsfråga; vad är problemet med en lågmäld Facebookprofil? Är det avsaknade statusen som slynorna suktar efter, eller är det deras inbillningar om fejkkonto, oavsett vad jag skriver i chatten?

Tack på förhand. Inga fler idiotiska frågor tack.
Citera
2018-11-21, 23:48
Medlem
TENTACLEHARDCOREs avatar
Jag har varit med om liknande. B.la. en kvinna som var frågande till varför jag inte fanns på hitta.se. Som om alla normala människor fanns på hitta.se. Nu fanns jag faktiskt där - bara inte mitt nummer. Hon förklarar att hon måste vara försiktig då hon jobbar inom domstolsväsendet. Detta är väl i sig begripligt men tror hon att vi ska ses och umgås i en djup skog eller någonstans utan andra människor?

Om vi dock ska vara lite förstående så är kvinnor i behov av större säkerhet. Det är ju trots allt större risk att de råkar illa ut än vi som standard cis-snubbar. Att då kolla genom en Insta-vägg kan säga ganska mycket. Om du har en förhållandevis normal Insta med bilder på ett glatt kompisgäng som grillar, en bild från ett fotbollslandskamp med dina kollegor och en med din fullt normala familj från jul så är det förmodligen en indikation på en mindre risk för att du ska stalka eller ha ihjäl henne.
Citera
2018-11-21, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TENTACLEHARDCORE
Jag har varit med om liknande. B.la. en kvinna som var frågande till varför jag inte fanns på hitta.se. Som om alla normala människor fanns på hitta.se. Nu fanns jag faktiskt där - bara inte mitt nummer. Hon förklarar att hon måste vara försiktig då hon jobbar inom domstolsväsendet. Detta är väl i sig begripligt men tror hon att vi ska ses och umgås i en djup skog eller någonstans utan andra människor?

Om vi dock ska vara lite förstående så är kvinnor i behov av större säkerhet. Det är ju trots allt större risk att de råkar illa ut än vi som standard cis-snubbar. Att då kolla genom en Insta-vägg kan säga ganska mycket. Om du har en förhållandevis normal Insta med bilder på ett glatt kompisgäng som grillar, en bild från ett fotbollslandskamp med dina kollegor och en med din fullt normala familj från jul så är det förmodligen en indikation på en mindre risk för att du ska stalka eller ha ihjäl henne.

Hjälper det tror du om jag synliggör mina vänner på Facebook? Kan en sådan skitgrej avgöra? Jag tänkte tvärtom att säkra före det osäkra är att dölja dem. Vem vet vilka som känner vilka. Effekten blev istället den motsatta.
Citera
2018-11-22, 00:01
Medlem
Soda--Pops avatar
Citat:
Nu vet jag inte hur den här tjänsten funkar men är den inte som happypancake ? man tar kontakt med varandra och man träffas ifall båda kommer överens. Visar den andra upp konstiga beteenden som att kräva hela historian om ditt privatliv skickat till sig då blockar man väl bara och går vidare till den nästa.

Inte värt att riskera hamna ihop med en psykopat, dessutom hur vet du att denna jobbar inom domstolsväsendet ? finns ju mängder av troll därute.
Citera
2018-11-22, 00:05
Medlem
TENTACLEHARDCOREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soda--Pop
Nu vet jag inte hur den här tjänsten funkar men är den inte som happypancake ? man tar kontakt med varandra och man träffas ifall båda kommer överens. Visar den andra upp konstiga beteenden som att kräva hela historian om ditt privatliv skickat till sig då blockar man väl bara och går vidare till den nästa.

Inte värt att riskera hamna ihop med en psykopat, dessutom hur vet du att denna jobbar inom domstolsväsendet ? finns ju mängder av troll därute.

Nu träffade jag henne inte heller för att jag tyckte att situationen var olustig.
Citera
2018-11-22, 00:06
Medlem
TENTACLEHARDCOREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuminousChrome
Hjälper det tror du om jag synliggör mina vänner på Facebook? Kan en sådan skitgrej avgöra? Jag tänkte tvärtom att säkra före det osäkra är att dölja dem. Vem vet vilka som känner vilka. Effekten blev istället den motsatta.

Det hjälper nog ja. Men det är fortfarande nog bara en minoritet som bryr sig.
Citera
2018-11-22, 00:06
Medlem
Citat:

Om vi dock ska vara lite förstående så är kvinnor i behov av större säkerhet. Det är ju trots allt större risk att de råkar illa ut än vi som standard cis-snubbar.

Precis. Jag hamnar i en knepig sits som introvert. Det går ej att leda i bevisa att jag är normal. Du finner inte mig ståendes bredvid massa stekare. Den tiden är förbi och fångades tyvärr inte på bild. Ska jag ge upp?
Citera
2018-11-22, 00:10
Medlem
F.Hansens avatar
Det låter som att du behöver kunna dra gränser samt förhandla.

Om du är involverad med en tjej på Internet och hon vill få veta vem du är mer på facebook eller whatever. Vad har du för krav om motprestation? Du borde få veta hennes namn också irl. Om inte så nähä, skit samma. Om det visar sig att hon inte kan göra vad hon ber dig så är det bara att spola rätt ner i toaletten.

Sedan kan det vara en brud som inte orkar göra något själv i livet förutom att få snubbar att ge henne vad hon vill. Så du kommer bara vara en av alla drönare, då är det lika bra blocka henne.

Om vi nu ponerar att det är en tjej som är en tänkbar partner som frågar om infon, du gör detsamma, och ni inser att ni är helt två vanliga människor som kanske har en framtid tillsammans. Grattis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in