2018-11-20, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cindah
Du kommer inte med några argument över huvud taget så det går knappt att diskutera med dig. "Cry baby incels", "kvinnohat!", "kontrollera sexualitet!".

Läser du ens vad jag och formal skriver?

Jag frågar igen: Hur gammal är du, är du man eller kvinna och hur länge sen var det du orienterade dig i den moderna dejtingmarknaden? För jag är tämligen säker på att du inte har någon erfarenhet över huvud taget av dagens "romantiska" klimat, du framstår som tämligen ignorant och ovetandes om vad som faktiskt pågår där ute.

Av den senaste kommentaren att döma så står det nästan klart att det är en rättrogen kvinna det handlar om. Jag finner det faktiskt lite komiskt hur reflexmässigt hon motsätter sig och uppträder föraktfullt.

Hotfullt med män som bryr sig om andra mäns välmående. Riktigt hotfullt.
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-11-20 kl. 23:20.
Citera
2018-11-20, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Ah...oväntat. Och hur ska dessa normer implementeras? Och eftersom vi är i denna tråd, på vilket sätt anknyter det till Tinder? Förbud?
Småsintheten här är svindlande.
Citera
2018-11-20, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Av den senaste kommentaren att döma så står det nästan klart att det är en rättrogen kvinna det handlar om. Jag finner det faktiskt lite komiskt hur reflexmässigt hon motsätter sig och uppträder föraktfullt.

Haha, ja det förklarar ett och annat.
Citera
2018-11-20, 23:23
Bannlyst
Citat:
Verkligen, det är detta som har hänt mig flertalet gånger i rad nu på Tinder. Jag har gått på grymmebra dejter, blivit hembjuden till tjejen för sex. "Hela jävla natten oh en jävla massa orgasmer"-bra sex. Och så hör man av sig till tjejen några dagar senare och får som svar att hon hade en trevlig kväll men att hon inte vill "ge sig in i någonting just nu", "just blivit bränd" eller dylik struntanledning. Om man inte är beredd att ta reda på vart någonting kan leda kanske man inte ska kasta sig över någon första kvällen.

Samma här, hade några playerår men insåg efter ett tag att det åt upp mig inifrån så nu har jag i princip ändrat värderingar totalt och inser nu att en stabil familj är det absolut viktigaste och för det krävs en stabil kvinna, inte allt för lätt att hitta i dagens Sverige ska jag säga.

Men ja, kvaliteten på sexet verkar rätt irrelevant, mina polare som också ligger mycket har exakt samma erfarenheter. Har en vän som verkligen letar efter en seriös tjej att bilda ett förhållande med men dom är omöjliga att hitta säger han, alla kvinnor vill bara ligga. För några veckor sedan sa han: "Härlig myt vi fått höra, att killar bara vill knulla runt .. Sanningen är den att i det moderna Sverige är det kvinnorna som vill rida olika pålar hela deras ungdom och det är männen som desperat vill ha ett stabilt förhållande!".

Världen är upp och ned just nu.
Citera
2018-11-20, 23:27
Medlem
Citat:
Haha, ja det förklarar ett och annat.

Ja, jag för gärna en saklig diskussion med människor som är av andra uppfattningar än jag själv, men här är det ju inte frågan om någon som vill förstå motpartens perspektiv över huvud taget. Tänk att det kan vara så provocerande med män som inte är likgiltiga inför andra mäns välmående, som sagt.

Har en kompis som just blivit singel och hakat på Tinder. Det är inget fel på vare sig hans utseende, personlighet eller materiella omständigheter – men han utmärker sig inte riktigt liksom. Appen är i princip en öken för honom och någon månad in så är han i princip beredd att ge upp.

Ingen kan kräva att tjejernas ska "nöja sig" med killar de finner mindre attraktiva för att vara snälla, och jag kan heller inte se några rationella argument till varför de borde göra det. Man förstår helt enkelt varför tjejer agerar som de gör – men det betyder inte att dagens klimat är hälsosamt.
Citera
2018-11-20, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skopja
Jag svarar så när jag är så glad att jag inte kommer på nåt mer.

Men, nu kommer vi till en grej som jag hatar att behöva erkänna, jag är väl rätt bra på att läsa kroppsspråk och jag ser ju om någon är besvärad eller så. Men, subtila hintar, de hajar inte jag. Kanske finns nån YT video så man kan lära sig?

Jag har levt ett liv i skuggan i många år nu pga. att jag har känt att jag inte kan vara mig själv osv. Så då har det här inte kommit till sig bara rent genuint, för några år sedan var jag en bitter jävla människohatare som inte ville vara alls bland folk. Tur att det är över nu!

Inga mediciner lär lösa sociala problem ala ragga tjejer. Likväl som alkohol/narkotika medicinering inte löser depressioner. Man får ut och härja och lära sig att stå ut med oron/självtvivlan/man inte räcker till. Varenda jävla snubbe känner högst troligt så. Även dom vältränade biffarna. Varför tror du dom började träna från början? Knappast för det var så lätt att få fitta så "jag behöver lägga på mig lite mer muskler". Kanske kan va bra att ha i åtanke om någon biff dyker upp som kanske upplevs som värsta player/snygghunken, många gånger är dom faktiskt rent utsagt värdelösa.

Det första du säger till en tjej betyder sällan ingenting, sålänge det är inte rasistiskt/nazistiskt, etc. Inslag av någon form av åsikt som bruden inte diggar. Annars kan du komma undan med allt möjligt.
Se runt i omgivning? Försök säga något om den. Dricker hon något kul? "Fan den där paraply drinken ser nice ut. Vad är det för nån?". Titta inte henne i ögonen, behövs inte. När hon svarar, lär du titta i ögonen dock. Eller "Men shit, kolla dom slås/snubben är naken/bruden ramla på golvet, snubben halka på ölspillet/trasiga glaset, bla bla". Då tar du ifrån fokuset på ragget och det blir lite mer "vi bara hänger" känsla, väldigt sällan ignorerar de att svara på sånt.

Många gånger kan tjejer ursäkta sig och springa iväg. Ofta är det kört, men det går absolut att lyckas med såna tjejer också. Kanske fick dom bara lite panik blev nervösa du var lite "oskön" i din raggning, men det är inget som inte går att reparera, med erfarenhet. Helt klart möjligt. Har gjort det flera gånger, men också misslyckats flera gånger, som sagt så är det en process som du måste komma in i. I ditt fall så är det bäst att bara ha som mål att säga hej till folk, ev fråga om nummer av tjejer, precis som jag sa tidigare, sen om numret går bra går du på tyngre grejor som försöka att få med bruden på fest, eller efterfest/käk, etc. Heja på Brudar, snubbar, gubbar, kärringar så du får in känslan av att bara "tjo" "yo" "wazzup" "ey "hi" "ho", etc. "Öj bruden". Så märker du rätt fort att det spelar noll roll vad du öppnar med. Det är om det flyter på efteråt som gör att hon bildar sig en uppfattning om dig. Om du är skön, eller tråkig snubbe som sitter och skriver att han e arg på flashback, ej att rekommendera arga miner alltså. Spara dom till FB!

Om du nu är snygg som du hävdar själv, så kommer det visa sig. Tjejerna vänder sig inte om. Gör dom det så är du inte deras typ eller så är dom där för girlsnight, men rent generellt skulle jag säga. Inte deras typ. Eller att du pratar som en mesig bög. Högröst "Hej tjejer" "Hej bruden" "Hej tjejen". Det får inte finnas en tvekan att du hejar på någon annan, alltid hög tydlig röst från magen. Det ska vara klart och tydligt till bruden/brudarna/gruppen i fråga. Låtsas dom inte lyssna så är du inte heller deras typ, säger dom något störigt typ "hej dååå", kan dom vara där med pojkvänner eller igen inte deras typ. Det går att vända på igen, men i ditt fall så rekommenderar jag att bara gå till enklare tjejer. Satsa på att bli lite vänskaplig till en början. Så har du tur kanske dom har en snyggbrud polare?

Om du tänkt gå ut själv så kommer du få stå ut med små dippar av depression. Både under kvällen och när du kommer hem och känslor som "fan, det gick piss. jävla skit. Fan om jag bara gjort si eller så, hade det kanske funkat? *gråtrunka kuken i fördärv" är klassiska tankemönster som du måste tillåta dig själv att ha, men det försvinner ju mer du går ut. Kanske kan det hjälpa att skriva ned vad du gjorde bra och mindre bra på en kväll. Kan räcka med "tjena bruden" hon svarar "tjena" du säger "Jaha, några sköna killar som raggat på dig ikväll eller?" "haha nä", "Jaha vilka är du här med då?" En liten pytteliten positiv reaktion är allt som behövs till en början. Även om du framstår som lite cuck. Nästa gång visar du lite mer intresse, och så får du bygga upp allt eftersom du utvecklas till att våga mer. Undvik att säga "Du är så snygg" "fan vadsnygg du är bruden", ingenting om hur hon ser ut. Alls. Iaf är det inget att rekommendera i din situation. Såna grejor kan man köra när kuken är riktigt stor av raggarego, inte annars. Blir aldrig trovärdigt och brudarna ser att du är ängslig och egentligen inte vågar stå för den där "direkta komplimangen" meningen, och det blir bara pinsamt. Don't do it.

Att gå ut själv är det bästa du kan göra för att bygga upp känslan av att du inte är så dålig som du tror. Sen tror jag att man bygger upp lite av någonslags repertoar som en komiker efter ett tag. Jag kan ju märka många gånger att om jag ska berätta någon historia faller jag ofta tillbaka till saker som jag vet sen tidigare har genererat skratt eller positiva reaktioner, dvs lite av ett spel "mitt spel". Det blir som en muskelminnes reflex.
Ut och kör nu, sluta sitt och deppa det löser ingenting. Men att gå ut är ett första steg till ett bättre sexliv, dejtingliv, whatever. Även om du vill springa på toa varje 5e minut väl på krogen så kan du försöka skära ner det till 2,5minut nästa gång, and so on, so forth.
Citera
2018-11-20, 23:33
Medlem
Citat:
Samma här, hade några playerår men insåg efter ett tag att det åt upp mig inifrån så nu har jag i princip ändrat värderingar totalt och inser nu att en stabil familj är det absolut viktigaste och för det krävs en stabil kvinna, inte allt för lätt att hitta i dagens Sverige ska jag säga.

Men ja, kvaliteten på sexet verkar rätt irrelevant, mina polare som också ligger mycket har exakt samma erfarenheter. Har en vän som verkligen letar efter en seriös tjej att bilda ett förhållande med men dom är omöjliga att hitta säger han, alla kvinnor vill bara ligga. För några veckor sedan sa han: "Härlig myt vi fått höra, att killar bara vill knulla runt .. Sanningen är den att i det moderna Sverige är det kvinnorna som vill rida olika pålar hela deras ungdom och det är männen som desperat vill ha ett stabilt förhållande!".

Världen är upp och ned just nu.

Träffar en mysig men trasig artonåring (nästan halva min ålder) just nu, och hon säger just det här. Åtminstone om tjejer på Tinder – de är inte ute efter ett förhållande. Hörde samma sak från en annan träff (ej romantiskt betingad; men hon var intelligent som fan så vi sågs som vänner). Problemet är ju dock att nästan varenda tjej tycks hänga på Tinder så frågan är då hur man hittar en av de enhörningar som föredrar någonting genuint.

Nu är ju så klart inte Tinder hela problemet utan det handlar om de villkor som uppstått rent generellt, men visst spär det på ytterligare.
Citera
2018-11-20, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ja, jag för gärna en saklig diskussion med människor som är av andra uppfattningar än jag själv, men här är det ju inte frågan om någon som vill förstå motpartens perspektiv över huvud taget. Tänk att det kan vara så provocerande med män som inte är likgiltiga inför andra mäns välmående, som sagt.

Har en kompis som just blivit singel och hakat på Tinder. Det är inget fel på vare sig hans utseende, personlighet eller materiella omständigheter – men han utmärker sig inte riktigt liksom. Appen är i princip en öken för honom och någon månad in så är han i princip beredd att ge upp.

Ingen kan kräva att tjejernas ska "nöja sig" med killar de finner mindre attraktiva för att vara snälla, och jag kan heller inte se några rationella argument till varför de borde göra det. Man förstår helt enkelt varför tjejer agerar som de gör – men det betyder inte att dagens klimat är hälsosamt.

Har även jag flera vänner som är normalsnygga men inte får något, det räcker helt enkelt inte att vara "okej" längre, man måste vara snygg, helst riktigt snygg för att vara med och konkurrera.

Det är rätt intressant det där för rent biologiskt så har ju kvinnor två olika reproduktionsstrategier: Bra genetik men även en trygg försörjare. I och med välfärdssamhället behöver ju kvinnor inte nummer två längre, så de kan bortse helt från detta och därmed fokusera på enbart rå snygghet och "hunkighet", en väldigt liten del av killar är riktigt snygga så ja, då får en stor del gå helt utan alternativt tävla om småsmulorna och när de väl får ett förhållande så ligger de i ett rejält underläge då kvinnan har 30.000 valmöjligheter som står och knackar på dörren och väntar på rätt tillfälle medans mannen har noll, detta i sin tur skapar en maktdynamik i förhållandet som är helt åt kvinnans fördel vilket i sin tur gör att mannen måste rätta sig efter henne, kvinnor finner sådant beteende oattraktivt och blir då ännu mindre attraherade av sin man.

Bisarr situation svenska män hamnat i, minst sagt. I många andra länder är dynamiken fortfarande någorlunda balanserad, säg åt din kompis att sätta tinderlocation i tex Colombia eller Japan, då ska han få se hur eftertraktad han faktiskt är på ett internationellt plan där kvinnorna inte blivit ipumpade sen barnsben att de enbart förtjänar det allra bästa
Citera
2018-11-20, 23:35
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Du kommer inte med några argument över huvud taget så det går knappt att diskutera med dig. "Cry baby incels", "kvinnohat!", "kontrollera sexualitet!".

Läser du ens vad jag och formal skriver?

Jag frågar igen: Hur gammal är du, är du man eller kvinna och hur länge sen var det du orienterade dig i den moderna dejtingmarknaden? För jag är tämligen säker på att du inte har någon erfarenhet över huvud taget av dagens "romantiska" klimat, du framstår som tämligen ignorant och ovetandes om vad som faktiskt pågår där ute.

Jag läser vad du skriver, och det är bara gammal skåpmat. "Den finska undersökningen", "mina vänner", "bara 15% får ligga". Allt detta har användare som Svarigrad, geznor, Tigrfitness, Jovan5 etc redan skrivit spaltmil om. Och fått spaltmil med svar på. Varför läser du inte dom trådarna istället för att komma hit och leka papegoja?

Skit i min ålder och kön du. Och min erfarenhet av raggmarknaden. Är jag en oärlig skribent kan jag ju hitta på vad som helst för att "bevisa" min tes. Såsom att jag är bög med en massa skvallrande tjejkompisar, eller att jag har skitsnygg käklinje och får ligga 24/7 medan jag skrattar åt alla mina kompisar som är utan.

Det är däremot uppenbart att du inte har koll på verkligheten utanför dig själv. "Alla tjejer ligger med 10-15% av snubbarna", liksom...wtf? Hur jävla off är du? Har du någonsin pratat med en tjej utan att ha swajpat först?
Citera
2018-11-20, 23:36
Bannlyst
Citat:
Träffar en mysig men trasig artonåring (nästan halva min ålder) just nu, och hon säger just det här. Åtminstone om tjejer på Tinder – de är inte ute efter ett förhållande. Hörde samma sak från en annan träff (ej romantiskt betingad; men hon var intelligent som fan så vi sågs som vänner). Problemet är ju dock att nästan varenda tjej tycks hänga på Tinder så frågan är då hur man hittar en av de enhörningar som föredrar någonting genuint.

Nu är ju så klart inte Tinder hela problemet utan det handlar om de villkor som uppstått rent generellt, men visst spär det på ytterligare.

Du vet, jag har till och med frågat vissa tjejer jag träffat om de letar seriöst eller ja, "jaa seriöst!! bara seriöst!" säger dom ... sen går det 2 dagar så vill dom inte träffas nå mer, sen hoppar dom runt från olika killar sådär. Det verkar nästan som att desto mer dom gapar om "något seriöst", desto mindre vill dom i verkligheten ha något seriöst.

Fan personligen tycker jag det är lite småäckligt med en tjej som blir knullad av många .. Visst, jag kan ligga med sådana, men ett stabilt förhållande med en seriös flickvän vet jag inte om jag skulle uppskatta det så mycket, ärligt talat.
Citera
2018-11-20, 23:38
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Småsintheten här är svindlande.

Bra svar. Du nöjer dig så eller?
Citera
2018-11-20, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Jag läser vad du skriver, och det är bara gammal skåpmat. "Den finska undersökningen", "mina vänner", "bara 15% får ligga". Allt detta har användare som Svarigrad, geznor, Tigrfitness, Jovan5 etc redan skrivit spaltmil om. Och fått spaltmil med svar på. Varför läser du inte dom trådarna istället för att komma hit och leka papegoja?

Skit i min ålder och kön du. Och min erfarenhet av raggmarknaden. Är jag en oärlig skribent kan jag ju hitta på vad som helst för att "bevisa" min tes. Såsom att jag är bög med en massa skvallrande tjejkompisar, eller att jag har skitsnygg käklinje och får ligga 24/7 medan jag skrattar åt alla mina kompisar som är utan.

Det är däremot uppenbart att du inte har koll på verkligheten utanför dig själv. "Alla tjejer ligger med 10-15% av snubbarna", liksom...wtf? Hur jävla off är du? Har du någonsin pratat med en tjej utan att ha swajpat först?

Jag har ingen aning om vilka dessa användare är och om det är gammal skåpmat eller inte lägger jag ingen tanke på, rapporterar enbart mina egna erfarenheter.

Att du agerar så aggressivt tyder starkt på att du som Formalhaut skriver de facto är en kvinna, kanske medelålders som antagligen hatar män således sitter här halva nätterna och spyr ut din dynga och ditt hat.

Några slags psykiska problem är det helt klart tal om, särskilt bra mår du inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in