Citat:
Ursprungligen postat av
daawg
Hade behövt lite råd av er andra.
Får en del matchningar på tinder och alla svarar när jag skriver och verkar vara intresserade.
Men hur gör man från att gå från en matchning till en dejt/träff?
Hur snabbt bör man hinta att man vill träffas?
Hur länge bör man skriva på tinder innan man går över till samtal(mobil)/snapchat(känns som det är beroende på vilket ålder dom har här)?
Jag har lyckats få träff med några få och har bytt snapchat med en del även om jag tycker det är ett ganska tråkigt sätt att kommunicera på så verkar många tjejer gilla det.
Ganska konstiga frågor egentligen men känns som att många chanser till att träffa fina damer försvinner för jag hinner tappa deras intresse, hjälp en medmänniska!
En konversation har för mig flera faser:
Fas 1:När man börjar en konversation handlar det om att visa att man är worthy/rolig. Då är man den som driver samtalet, och man har nästan alltid direkta frågor eller att man lägger upp det så att hon inte behöver anstränga sig för att svara. Detta är såklart det steg som är svårast att bemästra, de flesta gillar att gå snabbt över till fas 2 men ibland får man hålla på länge (se t.ex. konversationen med den svårflörtade tjejen jag postade igår där jag var i fas 1 ända tills konversationen dog).
Fas 2:När du har visat att du är rolig/intressant och hon börjar ställa motfrågor till dig, så börjar du tona ned dig själv och bli lite "tråkigare" och lite mer småpratsaktig. Du slutar driva konversationen lika hårt. Plötsligt känner hon att hon måste anstränga sig för att behålla ditt intresse (vilket är sant i mitt fall, fortsätter hon vara passiv och tråkig i denna fas så slutar jag skriva till henne). Här brukar det följa mycket mer smileys från hennes sida.
Fas 3: Efter att ha nått fas två och stannat där ett litet tag går man över i logistiksteget och frågar först om hon vill ses. Svarar hon ja (vilket hon kommer göra om du verkligen är i denna fas) säger man toppen och frågar om att gå över till något annat medium än Tinder. Där är det också främst logistik man talar om, och man ser till att boka en dejt de närmsta dagarna om möjligt.
Klart! Här är en exempelkonversation där jag har markerat de olika faserna från match till träff:
http://www.bilddump.se/bilder/201811...208.39.157.png