2018-11-16, 03:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rogerdotter
Man måste inte skicka bilder på sig själv varje gång. Man kan skicka bilder på annat med i rummet man befinner sig i, blandat med skrivande

Jag som tjej gillar inte när snubben endast skickar bilder på sig själv, oftast med konstiga poser haha.

Vad skulle du tycka om ifall jag skickade bilder till dig på min ankel ur olika vinklar?
Citera
2018-11-16, 05:11
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Skicka max en gång per dygn, kvinnor ogillar män som är för ”på”.
Annorlunda förstås om ni går i skolan, då är ju killar mer barnsliga.
Citera
2018-11-16, 12:39
Medlem
SkepticalHippos avatar
Nu öppnar tråden igen efter en liten rensning på ovidkommande sidodiskussioner. Håll er till ämnet nätdejting fortsättningsvis så slipper vi pausa tråden för städning!

Här kommer en beskrivande meme om Tinder för att lätta upp stämningen

/Moderator
Citera
2018-11-16, 14:03
Medlem
Goose420s avatar
Skriv att du vill träffas och snarast, alla andra råd är värdelösa.
Citera
2018-11-16, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skopja
En till grej, är det lika högt i tak på Tinder som på sajter som t.ex. Bodycontact? Hände nyligen att en brud nånstans mellan 20 och 30 var ganska snabb på att skriva att vi kunde ha.. You know. Min uppfattning, den kanske inte är alla andras men man kan ju bara svara för sig själv, är att det är lite en annan grej när det gäller tjejer, det är helt ok när de frågar så efter såpass kort tid medans killen måste vänta ett tag. Är det bara min uppfattning?

Som ni kanske märker så har jag rätt lite erfarenhet av detta, beror på att jag fick upp intresset för tjejer och punani ganska sent i livet. Ja, jag vet att man ska tilltala dem såsom man tilltalar folk i övrigt, alltså låta bli att säga "Fan damen, du är så jävla fin, vill gå ner i brygga på dig och sen köra tvåan, u up?"

Men jag blir fan galen av den här JÄVLA ÅNGESTEN!!!!! Ångest över att inte våga gå ut med mitt budskap i chatten, även fast jag har förstånd nog att inte tilltala bruden som om jag vore kund hos en prostituerad, jag kan ju inte veta att människan i andra änden inte känner sig kränkt och vill anmäla mig. Även om Tinder i huvudsak är en mötesplats får folk som vill ha sig ett skjut eller flera, eller förhållande. Ångest över att inte våga göra andra saker också, som att åka Fritt Fall på Grönan, som att inte våga hoppa fallskärm osv.

Och ja, den är medfödd.
Det är nog inte lika högt i tak. BC har ett mer uttalat syfte, medans Tinder endast har ett inofficiellt rykte om sig, och i praktiken rör det sig om många olika typer av kontakter, inte bara ligga. Många som söker seriöst.

Men ja tjejer har ett större utrymme att kunna vara "rakt på" oavsett syfte. Kan inte tänka mig att så många killar skulle bli kränkta av explicita meddelanden från en tjej, oavsett deras egen ambition med appen.

Mitt tips är att du kör en lite mer stilfull approach. Se var det leder, börja med låg nivå av flirtighet och öka successivt, och se gensvaret.

Du kan också föregå "fel" matchningar till en viss gräns genom att skriva i din profil vad du söker för typ av sällskap.
Citera
2018-11-16, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knobelsdorff
Så är det ju helt klart. Vet inte hur många % av de kvinnliga singlarna som är på appen men det torde vara ganska vanligt. Jag är inte förvånad att de är singlar, så mycket kan man ju säga. När de under år suttit och letat kan man ju undra hur många förslag de mottagit och varför de fortfarande påstår sig leta. Som kille är det däremot en riktig tidsslukare då du för det första inte får några förslag serverade, du åläggs skapa intresse, transportera dig till dejter och bjuda.

Känns som att Tinder är andrahandssorteringen. Singlarnas Gekås.

Känns som? Det ÄR så. Det har jag hävdat hela tiden. Finns säkert några få undantag dock.
Citera
2018-11-16, 17:23
Medlem
Har fyra Tinder-dejter inbokade på raken alltså. Fredag, lördag, söndag, måndag. Lite väl mycket för fan. I synnerhet om alkohol ska vara inblandat på samtliga. Morgondagens dejt är en söt artonåring som föreslog träff hos mig; jag gissar, vis av tidigare erfarenheter, att hon kommer ställa in eller föreslå annan plats. Det kan ofta bli så med tjejer som på impuls bestämmer träff hemma. De får kalla fötter, liksom. Gör hon inte det blir det himmelriket under några timmar (och förmodligen helvetet därefter om jag fastnar för henne).

Oh, well. Dags för dagens dejt i alla fall. Spännande på något sätt. Men det var inte meningen att det skulle bli så här. Dumt att ha flera dejter inbokade. Känns som en lose/lose-situation på sätt och vis. Men nu blev det på detta viset. Och samtidigt så gör det en ju mindre sårbar inför den (dem) man träffar.
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-11-16 kl. 17:27.
Citera
2018-11-16, 19:09
Medlem
Knobelsdorffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Har fyra Tinder-dejter inbokade på raken alltså. Fredag, lördag, söndag, måndag. Lite väl mycket för fan. I synnerhet om alkohol ska vara inblandat på samtliga. Morgondagens dejt är en söt artonåring som föreslog träff hos mig; jag gissar, vis av tidigare erfarenheter, att hon kommer ställa in eller föreslå annan plats. Det kan ofta bli så med tjejer som på impuls bestämmer träff hemma. De får kalla fötter, liksom. Gör hon inte det blir det himmelriket under några timmar (och förmodligen helvetet därefter om jag fastnar för henne).

Oh, well. Dags för dagens dejt i alla fall. Spännande på något sätt. Men det var inte meningen att det skulle bli så här. Dumt att ha flera dejter inbokade. Känns som en lose/lose-situation på sätt och vis. Men nu blev det på detta viset. Och samtidigt så gör det en ju mindre sårbar inför den (dem) man träffar.

Har själv gjort så tidigare och var nära på att göra så nu i helgen. Det skiter sig med alla i ett sånt scenario. Det här med Tinder och dejter är ofta en ketchupeffekt. Kan det ha att göra med kvinnornas synkning av menstruationscykler? Jag börjar undra.

Oavsett, så för min del blir det inget mer ligga. Slut med det. Det ska vara en smart, intelligent och redig kvinna, förmodligen något under svenskt snitt i utseende. Skulle jag bli dissad är det bara att gå på de tio år yngre damerna som lösgodisburkar på ICA.
Citera
2018-11-16, 21:18
Medlem
Skopjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Det är nog inte lika högt i tak. BC har ett mer uttalat syfte, medans Tinder endast har ett inofficiellt rykte om sig, och i praktiken rör det sig om många olika typer av kontakter, inte bara ligga. Många som söker seriöst.

Men ja tjejer har ett större utrymme att kunna vara "rakt på" oavsett syfte. Kan inte tänka mig att så många killar skulle bli kränkta av explicita meddelanden från en tjej, oavsett deras egen ambition med appen.

Mitt tips är att du kör en lite mer stilfull approach. Se var det leder, börja med låg nivå av flirtighet och öka successivt, och se gensvaret.

Du kan också föregå "fel" matchningar till en viss gräns genom att skriva i din profil vad du söker för typ av sällskap.

Tack, ett väldigt bra inlägg. Men jag får väl vara lite ärlig också, vi alla vet ju att så länge rätt person säger en sak så får det en annan effekt än om fel person gör det. Spelar ju inte så stor roll vad det är för sak, det handlar om vem som säger/gör detta. Jag har inte klarat av att acceptera det tidigare, får erkänna att så är fallet. Sen funkar det ju såklart inte med alla personer ändå men denna princip finns ändå.

Oavsett, just nu orkar jag inte med nå nuppa ändå, har inte legat på minst 1 ½ år och jag känner att det finns lite annat jag är klart mer intresserad av just nu, var inte ens så skönt faktiskt senaste gången, hon damen jag kröp till kojs med en natt var så totalt känskokall. Är äntligen på väg att få komma till ett jobb igen där jag är rätt övertygad om att jag kommer trivas. Kommer bli lättare att ta tag i livet då och verkligen förändras, bli den man är menad att vara, den man alltid försökt vara. Så skönt det ska bli!!

Fy fan vad jag hatar mitt nuvarande jobb!!
Senast redigerad av Skopja 2018-11-16 kl. 21:22.
Citera
2018-11-16, 23:41
Medlem
Här är en konversation med en svårflörtad tjej men med en konversation jag tyckte var mycket underhållande!

http://www.bilddump.se/bilder/201811...208.39.157.png
Citera
2018-11-16, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Snacka om slöseri med tid
Jag njöt varje sekund av att skriva den konvon.

Här är ytterligare en (misslyckad) konversation:
Senast redigerad av Tasklort 2018-11-17 kl. 00:01.
Citera
2018-11-17, 00:35
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tasklort
Jag njöt varje sekund av att skriva den konvon.

Här är ytterligare en (misslyckad) konversation:

Haha. Alltså det blir ju överdrivet flamsigt, men humorn är rätt okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in