2018-09-03, 01:18
Medlem
Nu har jag skapat ett konto med en bild på en svart väg. 25 matchningar på 6 minuter. Vi killar är självförnedrande indeed!!
Citera
2018-09-03, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dokgo
Skaffade precis ett falskt konto med bilder på en tjej som kanske är max en 7a. 50+ likes på mindre än 3 minuter. Detta här är HELLLT ABSURT!!!!
testa att byta preferens till män från ditt vanliga konto.. du kommer få ungefär samma resultat även om du är average eller lite halvful. naturen
är lustig.
Citera
2018-09-03, 03:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Men sluta tro att det bara finns trash på Tinder. Jag bor i en studentstad och visserligen är akademisk karriär överskattat men det är fan inte trash. Det fullkomligt kryllar med helsvenska, smala, vackra och tillräckligt smarta tjejer på min Tinder.

Men ändå är dom singlar? Om nu dom där brudarna du yrar om är så in i helvete perfekta så varför har dom inte fixat sitt för länge sen? Det tyder ju på en inkompetens på könsmarknaden eller en extrem övertro på sig själva och sitt värde på köttmarknaden?

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Resonemanget att man bara är på Tinder om man behöver är fullkomligt absurt. Folk tycker det är ett smidigt dejtingsätt, ett bra tidsfördriv och ett komplement till att träffa folk i andra sammanhang. Det är liksom 2018 och internetdejting är inget folk skäms för.

Bilder som Tinder i mångt och mycket handlar om är väldigt platta och intetsägande, den där snygga tjejen har kanske psykiska problem och knaprar lyckopiller/psykofarmaka och är en potentiell kaninkokerska när du lär känna henne på riktigt? Eller så är hon totalt omöjlig att föra en vettig konversation med i verkligheten? Kontaktannonser som Tinder faktiskt handlar om är urgammalt, ingen större skillnad mot kontaktannonserna i DN på 90 och 2000-talets första halva, i stort sett samma halvknepiga människor som letar en fantasipartner.
Citera
2018-09-03, 06:01
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men ändå är dom singlar?

Många människor föredrar att vara singlar, särskilt i ung ålder då det är mycket att stå i med studier samt jobb vid sidan av, givetvis kombinerat med sköna fester.
Citera
2018-09-03, 08:22
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Kontaktannonser som Tinder faktiskt handlar om är urgammalt, ingen större skillnad mot kontaktannonserna i DN på 90 och 2000-talets första halva, i stort sett samma halvknepiga människor som letar en fantasipartner.

Vad fan dillar du om? Det är en stor skillnad eftersom man har bilder och kan föra konversationer. Det finns en jävla massa seriöst och normalt folk på Tinder. Jag är så trött på smutskastningen.

Och den där Svarigrad trollar ju bara så kan alla snälla ignorera den idioten.
Citera
2018-09-03, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christallqhulaaa
Tjejer som skriver ska ha "seriöst" på tinder är ju för löjliga.tinder är en knullapp fattar dom inte det.
Om du säger det för dig själv, eller tom skriver det tillräckligt många gånger, kanske det blir sant till slut?

Nä, folk söker olika saker på Tinder, så är det bara.
Citera
2018-09-03, 12:27
Medlem
Citat:
Men ändå är dom singlar? Om nu dom där brudarna du yrar om är så in i helvete perfekta så varför har dom inte fixat sitt för länge sen? Det tyder ju på en inkompetens på könsmarknaden eller en extrem övertro på sig själva och sitt värde på köttmarknaden?

Bilder som Tinder i mångt och mycket handlar om är väldigt platta och intetsägande, den där snygga tjejen har kanske psykiska problem och knaprar lyckopiller/psykofarmaka och är en potentiell kaninkokerska när du lär känna henne på riktigt? Eller så är hon totalt omöjlig att föra en vettig konversation med i verkligheten? Kontaktannonser som Tinder faktiskt handlar om är urgammalt, ingen större skillnad mot kontaktannonserna i DN på 90 och 2000-talets första halva, i stort sett samma halvknepiga människor som letar en fantasipartner.
Framförallt unga tjejer har ju inget skriande behov att slå sig ner ASAP, de har tid på sig att leka runt, och sålla och leta efter sin drömpartner, hur (o)realistiskt det än är. Situationen ser annorlunda ut i 30+ segmentet.
Citera
2018-09-03, 12:30
Medlem
Citat:
Nu har jag skapat ett konto med en bild på en svart väg. 25 matchningar på 6 minuter. Vi killar är självförnedrande indeed!!
Det är ju ingen hemlighet att många killar idiotiskt nog väljer att swipa höger på allt (utan att kolla). Om du ska pilla med fake-konton, gör lite mer intressanta tester istället.
Citera
2018-09-03, 12:40
Bannlyst
Citat:
Hur ser hon ut då?
Citera
2018-09-03, 13:01
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygfisen
Många människor föredrar att vara singlar, särskilt i ung ålder då det är mycket att stå i med studier samt jobb vid sidan av, givetvis kombinerat med sköna fester.

Tinder används mest av människor i åldrarna 15-34 år, i den senare delen av detta åldersintervall så borde studierna vara avklarade för de allra flesta och det sköna festandet också.

Det jag ville invända mot är att många verkar ha alldeles för höga förväntningar och krav på en framtida partner, människor är långt ifrån perfekta när man väl lär känna dom och åldras dessutom dag för dag och nån som är snygg och fit just nu behöver inte alls vara detta om exempelvis 5 eller 10 år.
Citera
2018-09-03, 13:05
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Vad fan dillar du om? Det är en stor skillnad eftersom man har bilder och kan föra konversationer. Det finns en jävla massa seriöst och normalt folk på Tinder. Jag är så trött på smutskastningen.

Ja vi ser alla att du är duktig på att föra en konversation, har du varit aktiv länge på Tinder?
Citera
2018-09-03, 14:50
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ja vi ser alla att du är duktig på att föra en konversation, har du varit aktiv länge på Tinder?

Jag hade det i lite mer än ett år. Träffade 46 personer och har väl egentligen inget skräckexempel. Helt vanliga människor, några ute efter att ha kul, andra för att träffa någon seriöst - precis som folk du träffar ute.

Om du har haft tinder längre än så och ändå har den där inställningen misstänker jag att problemet ligger hos dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in