Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-15, 03:14
Medlem
Wheatleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Syster över 25 år: fan vad jag älskar singellivet. Ska sluta söka kärlek!

Hmmm. Dekadens. Snart 30 och singel. Barnlös. 9/10. Får endast rika toppkillar. Om nu anekdoter säger något.
Jag vet inte om jag tolkar ditt inlägg fel, men för mig brukar "åhh vad jag älskar singellivet" från tjejer vara någon sorts omvänd psykologi där man försöker intala sig själv motsatsen.

En gång jag hörde det var av en kollega på en after work. Också kring 25, snygg och rolig men kanske lite knepig. Ironiskt nog var singellivet över för henne en månad senare och när det tog slut efter ett halvår så var det som att hennes världsbild rasade. Mycket halvnaket på instagram sedan dess med "ironiska" bildtexter om vilken knasig tinder-värld vi lever i och hur hon verkligen inte behöver bekräftelse längre

Citat:
Ursprungligen postat av Svarigrad
Helt otroligt vad sjuka dagens moderna tjejer är alltså.

Detta då: Min kusin, 45 år tjej, dumpar sin man hon varit med i 25 år och har 4 barn med, för att "leva singellivet"

Fy i helvete vad svenska samhället rasar i samman nu alltså, varför i helskotta bevisar kvinnor alla "patriarkala teorier" för?
Jag tror jag förstår hur du menar men vad menar du med att bevisa patriarkala teorier?

Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Lugn, det är med lite glimt i ögat och alltid retar det någon. Men alla "likes" jag får där är ju såklart inte någonting som jag eller så värst många andra skulle vara intresserad av, det är klart. Men ställer man in åldrarna på ca 18-24 så brukar det vara tillräckligt med heta tjejer för att man ska kunna ha ett grymt sexliv med variation.
Vad är skillnaden på att få en like och att matcha? Jag trodde att man like:ade för att sedan matcha. Eller är det någon plus/gold-grej att kunna se likes före man väljer att like:a tillbaka?

Citat:
Ursprungligen postat av Rolandinho
Jag vill inte vara den men att få fitta är inget jag strävar efter. Jag har tackat nej till fler än jag legat med. Så förstår inte sitsen andra och har mycket svårt att sätta mig in varför man måste bli desperat online.
Svårare att missa vilken turn-off desperation är irl antar jag.
Senast redigerad av Wheatley 2018-08-15 kl. 03:26.
Citera
2018-08-15, 10:33
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheatley
Vad är skillnaden på att få en like och att matcha? Jag trodde att man like:ade för att sedan matcha. Eller är det någon plus/gold-grej att kunna se likes före man väljer att like:a tillbaka?
Menar sannolikt att man dyker upp i kortleken för den andre först.
Citera
2018-08-15, 15:01
Medlem
Jag skaffade tinder för nån vecka sedan. Jag trycker acceptera på allt så ev fördomar stämmer på mig. Vem vet, nån av dem kan ju ha tryckt på mig.

Har haft ett par konversationer, båda ville att jag skulle använda whats app. Varför då? Går väl lika bra att använda Tinders egna? Ska man lita på sådana? En sa att hon inte såg vad jag skrev.
Citera
2018-08-15, 15:12
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag skaffade tinder för nån vecka sedan. Jag trycker acceptera på allt så ev fördomar stämmer på mig. Vem vet, nån av dem kan ju ha tryckt på mig.

Har haft ett par konversationer, båda ville att jag skulle använda whats app. Varför då? Går väl lika bra att använda Tinders egna? Ska man lita på sådana? En sa att hon inte såg vad jag skrev.

Ja det verkar lite överkurs att flytta från en app till en annan. Jag tycker Bruno är rätt på det med att fråga efter telenr och ringa efter att skrivandet gått bra. Där sorterar du ju bort allt tidslös ganska kvickt också.

Att gå på en dejt med någon man aldrig pratat med känns ju också lite stelt haha.
Citera
2018-08-15, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Ja det verkar lite överkurs att flytta från en app till en annan. Jag tycker Bruno är rätt på det med att fråga efter telenr och ringa efter att skrivandet gått bra. Där sorterar du ju bort allt tidslös ganska kvickt också.

Att gå på en dejt med någon man aldrig pratat med känns ju också lite stelt haha.

Jo, fråga efter telenr är ju en sak. Men de ville flytta till annan app efter två konversationer
Citera
2018-08-15, 16:31
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Jo, fråga efter telenr är ju en sak. Men de ville flytta till annan app efter två konversationer

Okej ville ta den mjukare varianten haha…utgå från att alla tjejer som vill flytta dig till whatsapp är proffs. Hittar du ett undantag som bekräftar regeln så är det ju bra. Tänkte att du kunde sortera bort dem just genom att fråga om telenr.

Ofta har dessa tjejer olympiskt guld i bortförklaringar.

Citera
2018-08-15, 16:57
Medlem
Citat:

Kan det kanske vara så att de anser att konversationen underlättas av att flytta på sig, ex Whats app har ju fler kommunikationsmöjligheter än ex Tinderappen.

Du slår flera flugor i samma smäll om du slussar över det till ex WA, där man måste ha ett nr för att kunna lägga till någon.

Dessutom borde du se fördelen med att förflytta dig från Tinder till något mer personligt och privat, då tar man ju ett steg i rätt riktning och det kan även vara ett bra sätt att separera de man gillar från själva Tinder, för man vill ju därifrån med sitt byte på ett eller annat sätt.

Whats app är iofs inte så poppis i Sverige vad jag vet men i SydEuropa vet jag att den är det enda man kommunicerar genom, och den är både krypterad (om det nu är viktigt) och väldigt bra och smidig. Du kan ringa över både datanätet och telenätet i appen och du kan skriva och skicka ljud/bild i själva appen. Klockren.
Senast redigerad av xtroverto 2018-08-15 kl. 17:14.
Citera
2018-08-15, 17:23
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Kan det kanske vara så att de anser att konversationen underlättas av att flytta på sig, ex Whats app har ju fler kommunikationsmöjligheter än ex Tinderappen.

Du slår flera flugor i samma smäll om du slussar över det till ex WA, där man måste ha ett nr för att kunna lägga till någon.

Dessutom borde du se fördelen med att förflytta dig från Tinder till något mer personligt och privat, då tar man ju ett steg i rätt riktning och det kan även vara ett bra sätt att separera de man gillar från själva Tinder, för man vill ju därifrån med sitt byte på ett eller annat sätt.

Whats app är iofs inte så poppis i Sverige vad jag vet men i SydEuropa vet jag att den är det enda man kommunicerar genom, och den är både krypterad (om det nu är viktigt) och väldigt bra och smidig. Du kan ringa över både datanätet och telenätet i appen och du kan skriva och skicka ljud/bild i själva appen. Klockren.
Nej whatsup via tinder är urgammal scam.
Citera
2018-08-15, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Nej whatsup via tinder är urgammal scam.
Okej, och därför är WA inte bra? Eller vad är din poäng?

Han behöver ju inte kliva över efter 2 mess, det är ju bara där ganska udda, men att vägra röra på sig oavsett blir ju lite onödigt begränsat, kan man tycka.
Citera
2018-08-15, 17:34
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Okej, och därför är WA inte bra? Eller vad är din poäng?

Han behöver ju inte kliva över efter 2 mess, det är ju bara där ganska udda, men att vägra röra på sig oavsett blir ju lite onödigt begränsat, kan man tycka.
Ja, har man lust att bli scammad så visst.. Snubben hade knappt fått några matchningar och enda som han skrivit med har varit whatsapp scammers som kommer med löjliga förklaringar.

Vet inte exakt vad dom gör men med ditt telefonnummer kan dom tjäna pengar på det på ett eller annat sätt... snapchat te.x lämnar du inte ut ditt nummer.
Citera
2018-08-15, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ja, har man lust att bli scammad så visst.. Snubben hade knappt fått några matchningar och enda som han skrivit med har varit whatsapp scammers som kommer med löjliga förklaringar.
Jo, visst, men det är ju matchen det är fel på och inte WA.

Man bör väl inte lämna sitt nr till en tjej som frågar efter 2 mess heller, men att säga att man inte ska ge nån sitt nr blir ju lite fel.

Rätt sak i rätt sammanhang, typ så.
Citera
2018-08-15, 18:59
Medlem
rabbithearts avatar
Detta gäller inte tinder, men jag pratade med en kille och fick någon impuls att berätta att jag tycker att han ser väldigt bra ut. Det kändes dock weird sen.

Är det fel att säga så? Eller blir man glad? Jag hade nog blivit glad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in