Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-03, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Fast nu snackar du BS. Dom flesta tjejer fixar till sig och kan uppa väääldigt många snäpp med sina smink tools.
Men för all del kör på icke sminkade feminist brudarna du då. Många snygga där va, orakade armhålor osv

Och naturliga skönheter gör det inte (behöver inte), logiskt och jätteenkelt. Brukar bli på fest, utgång, typ sånt där de vill göra sig fina/känna sig fina/tillfixade.

Har du verkligen aldrig träffat en naturligt vacker tjej som bara blir ännu sötare om/när hon sätter upp håret i en rufsig tofs eller bara en liten knut/boll.

Smink ska inte synas, det ska framhäva. Ser du sminket kan hon i regel inte ens sminka sig.

Ju fulare tjej desto större sminkväska, i regel.
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Det går även att notera att i princip alla transor man ser på Tinder håller sig i bättre form än 95% av svenska kvinnor.

Antar att ifall man spenderar så mycket tid på att se ut som en kvinna och kanske till och med klippt loss kuken, så ser man även till att lägga ner tiden på att hålla sig smal också. Men sen är västerländska kvinnor generellt lata och tar inte hand om sina kroppar och röker och proppar i sig skräpmat.

Googla Miriam Rivera, skulle du banga?
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Jag klandrar ingen man som råkar i säng med en transa... så länge man inte avslutar såklart haha Många transor är förvånansvärt fräscha såsom Bailey Jay tror jag hon heter.. För att knyta an till topic: finns det transor på tinderappen?

Varför ska man inte avsluta? Tänk dig om du skulle kunna bryta ner dina barriärer du har inom dig, släppa bocken lös, är du lite rädd för din egen reaktion?
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
9/10 transor skriver ju att de är det trots allt.

Har likeat och matchat med bra många sådana (när man legat bakis och inte tänkt klart riktigt), men det stannar där och förblir en fetish/fantasi som inte går att gå vidare med IRL... de är precis som bögar generellt... allt handlar om knulla, för de är ju inte tjejer, de fungerar som killar fortfarande.
Bakis och inte tänkt klart, det är alltså då du råkar swipa dem? Inte när du är bakis och så kåt att du inte kan låta bli att kåt-svepa? För det låter ju troligare då du även eggas av detta i fantasin.

Tänk dig vad skönt med den där feminina trans-jäveln med trimmad kropp som putar åt dig och ber dig göra det där du drömt om?

Är det svenska transor ni snackar om på Tinder? För de brukar ju hålla låg klass, Brasse-transor kan vara kusligt kvinnliga, de är kanske födda i fel kropp, de rackarna.
Citera
2018-08-03, 09:15
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zackdaman
Min flickvän gjorde slut med mig för några veckor sedan och jag har inte varit singel i 1 år. En polare till mig sade att jag borde testa tinder, men det var många som sade att jag inte behövde det. Man blev såklart lite nyfiken och passade därför på att ladda ner appen.

Jag skapade ett konto och loggade ut eftersom jag inte hade lust att swipa på någon. Efter ca 2 veckor så loggar jag in pga tristess och ser att 99+ har likeat mig. Jag köper tinder plus och till min förvåning så är det 1000+ tjejer som har likeat mig efter bara 2 veckor..
https://imgur.com/tgNmssa

Bor Varken i Sthlm, Gbg, eller Malmö och majoriteten av dessa brudar är unga svenska studenttjejer i 20+ åldern. Känns lite som en godisbutik där man får välja och vraka hehe. Med tanke på att jag bara är 24 år så har jag inga planer på att stadga mig än, utan det lär bli en hel del "Hit it and quit it". Så fort bruden jag ligger med börjar uttrycka känslor och vill bli seriös så drar jag.

Uppenbart ser du väldigt bra ut. Finns ingen annan förklaring. Grattis!

Det här är väldigt intressant att få så många matchningar, framförallt om du varit helt inaktiv. För vår efterforskning i tråden, kan du utveckla hur du gjort? Hur många bilder har du? Har du skrivit någon bio? Gick du in i appen under de här två veckorna något eller öppnade du den som du skrev först efter två veckor? Du har inte ha swipat en enda gång alltså?

Rent teoretiskt skulle du kunna köra en s.k. klassiker och dra ut "Ligga ikväll?" till allihop. Trots att konverteringen är sjukt låg på ett sånt mess så kommer du ändå få in 10-tals kandidater för asap-knull om du skulle vilja.
Citera
2018-08-03, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Hur funkar egentligen Tinder?
Det här måste ju vara rätt tråd att fråga i. kanske har det redogjorts för någon gång men tråden är ju över 1.500 sidor lång, så orka att leta.

Jag funderar på att skaffa Tinder om min gamla telefon nu klarar appen, annars är jag på g att skaffa ny lur snart så tar det kanske på den istället. Men jag har några basic frågor om hur det funkar rent praktiskt.

1. Kostar det något?

2. Profilen. Tinder ska ju vara en ligg-app där man presenterar sig via foton. Jag ser för det mesta klart bättre ut i verkligheten än på foto, men har ett hyfsat nytaget som jag kan tänka mig skulle kunna locka någon hona ändå. Eventuellt ytterligare ett skapligt.
Men vad mer än ett foto ska det vara? Namn är väl bra, men måste man skriva hur gammal man är? Vad är det som visas i det första tjejerna ser förutom fotot? Skriver man intressen ihop med bilden (t.ex. erotik, film, fotboll, historia, kultur) eller hur funkar det? Har man kanske någon profilsida som de kan snoka vidare på ifall de blir nyfikna, där man skriver lite mer?

3. Swipeandet. Jag har förstått att man swipear från vänster till höger på tjejer man kan tänka sig att ligga med och åt motsatt håll ifall man dissar. Eller är det tvärtom? (Jag vill ju inte dissa 10-poängarna och matcha med träsktrollen )
Som jag förstått ser man de som finns i närheten (det går kanske att ställa in vidare). Men är det bara de som är inloggade samtidigt som jag, eller ser man alla i närheten som har Tinder?
Måste man matcha för att veta att en tjej likear en, eller ser man det tillsammans med hennes bild? Omvänt, ser tjejerna som jag likeat att jag gjort detta?

4. Läser mycket om att folk "skriver" till varandra innan dejt. Sker det via en funktion i själva appen eller är det typ sms som gäller? Lämnar man ut sitt telefonnummer alltså, eller placerar man alla sina eventuella kontaktuppgifter och dito fora på en särskild profilsida?

Ja, det var några frågor utkastade i rymden. Hoppas på ärliga, seriösa svar.
1. Inte i standardutförande. Det finns tre sätt att lägga pengar på den, vilket beror på ditt behov. Plus - några extra features så som ändra plats, 5 super likes per dag osv. Gold - Nästa nivå, där kan du se de som likat dig innan du likat dem

2. Du har 6 foton (tror de ökat i nya versionen ev.) en profiltext om max 500 tecken. Det som syns är ditt förnamn, ålder och avstånd i km, samt ev. jobb & (hög)skola. I texten kan du skriva något kort om vad du söker, något kul, samt din längd (om den är fördelaktig, dvs längre än snittet. De flesta tjejer vill ha en längre karl än sig själva)

3. Japp till höger = like, vänster = nej tack. Du ser de som är inom ditt angivna avstånd, de kan vara mer eller mindre inaktiva (finns en inställning om man har Plus som anger att du kan välja enbart nyligen aktiva att swipa på först) Utan Gold kan du (i princip) endast se om en tjej likat dig förens ni matchar.

4. Appen har en inbyggd chattfunktion. Ev. utbyte av telefonnummer sker endast manuellt, och rekommenderas ses som ett bra tecken om förslag om detta godkännes av vederbörande.
Citera
2018-08-03, 10:43
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Upplever ni också att det bli enklare att konversera fram dejter/träffar med lite mer rutin i appen? Jag tror jag hade bra hit rate även förut, men nu vet man exakt vad som ger bäst chanser.

Jag backtrackade lite och ger tråden vissa öppningar. Vissa tycker det är lame, att man gör sig till; eller kanske tvärtom, att man är torr. Skitsamma. Min skrift funkar uppenbarligen bra med tanke på den hårda konkurrensen. Några av dessa har jag sett, en är inbokad, och några är svävande. (Ja, jag fick sinne för Tinder igen).

En som jag vet har likat mig förut: Mm vad jag känner igen dig!
Kommentar: hon känner igen mig också och kommer fundera på ett svar.

En intetsägande, men snygg 18åring: That smile! Bra matchning.
Kommentar: Får alltid en reaktion om du kan peka ut något positivt.

30+ kvinna, snygg: Fyfan, överlever du värmen?
Kommentar: ganska usel, men någonting annat.

30+ läkare: Kul matchning! Inte bara för att jag legat sjuk hela sommaren.
Kommentar: anspelning på statusyrke göder deras förtroende bra.

Vanligt utländsk tjej: A fun match laying here with fever.
Kommentar: Hon var het så det fanns en uppenbar följdkommentar.

En tidigare matchning som återkom: en nymatchning alltså...
Kommentar: sätter lite press och tankar till att hon inte såg mig sist.

Matchning längre bort: Är du alltid i (.....)? Vore lite trist.
Kommentar: att kommentera avstånd funkar nästan alltid.

..............................

Det hela är tämligen enkelt. Skippa må bra snack och skriv aldrig hej. Visst beröm funkar. Och sluta överjobba.

Hallå! Hur gick konverteringen per line? Är himla nice med sån här typ av statistik i tråden.

Jag själv menar fortfarande att "tja *namn*" i just små bokstäver utan punkt, utropstecken, emoji etc är oslagbart. Är bara de absolut snyggaste matchningarna (8or) som inte svarar på det, men de svarar ju aldrig ändå oavsett vad man skriver så... Ibland kan man ju slänga in ett andra meddelande om man får feeling, typ om de på riktigt har en profiltext eller bild man VILL kommentera men forcar aldrig en sån kommentar bara för att.

Skrev tidigare i tråden att jag hade ett gäng som inte svarade direkt, men samtliga svarade till slut. Tror bara jag messade dom ostrategisk tidpunkt på dygnet, typ 13 mitt på dagen i hettan.

Hoppas du är fullt tillfrisknad och 100% back in the game btw!
Citera
2018-08-03, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Jag själv menar fortfarande att "tja *namn*" i just små bokstäver utan punkt, utropstecken, emoji etc är oslagbart. Är bara de absolut snyggaste matchningarna (8or) som inte svarar på det, men de svarar ju aldrig ändå oavsett vad man skriver så...
Är det en viss taktik i att skriva i enbart gemener jf med en inledande versal och punktion? Visar att man är lite nonchalant och inte orkar lägga ner så stor möda? De gånger jag faller tillbaka på den standard-repliken så skriver jag så propert jag kan. Kanske ger ett för desperat intryck jf med din variant?
Citera
2018-08-03, 13:51
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Är det en viss taktik i att skriva i enbart gemener jf med en inledande versal och punktion? Visar att man är lite nonchalant och inte orkar lägga ner så stor möda? De gånger jag faller tillbaka på den standard-repliken så skriver jag så propert jag kan. Kanske ger ett för desperat intryck jf med din variant?

Exakt så är tankegången. Jag vill ge brudarna ett intryck av att man är en snubbe i farten med massa options i livet (inte bara brudar) som INTE lägger flertalet av sina vakna timmar varken på Tinder i sig eller sitta och gnälla om appen i ett nätforum.

Samtidigt kompenserar man nonchalansen genom att faktiskt namnge vederbörande, vilket gör att det blir svårtolkat. Mitt mål generellt med Tinder och detta forum är ju att maximera antal matchningar/dejter/knull genom att lägga så lite tid på appen som möjligt.
Citera
2018-08-03, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hatar att vara denna bricka i ett spel
Men du är ju medvetet med i spelet, så hur kan du hata det?

Citat:
att behöva ifrågasätta sin egen självrespekt genom att hålla på så här
Det där är ju upp till dig, varför trampar du på dig själv när du inte behöver det? Är det verkligen värt det, behöva pissa på sig själv för ett simpelt jävla knull?

Citat:
när man egentligen bara rimligen bör drämma på dom med en lavett pga hur efterbliven dom är i text eller hur lösaktiga dom är.
Men om de inte vore lösaktiga, hur skulle du då kunna få det du vill?

Bra logik, ge dem en fet örfil för att de beter sig så som du vill att de ska bete sig och som de måste bete sig för att du ska få knulla dem

Citat:
Man kan ju verkligen se kön/smörgåsbordet dessa luder har, varför ska dom komma ihåg att skriva till nåt när dom öppnar deras snapchat på morgonen och har 58st som skrivit till dom, varav många säkert som mig, och liknande på instagram, tinder och you name it.

Det äcklar mig.
Varför envisas du med att vara delaktig i något som uppenbarligen stör dig och som tär lite på dig, är det värt det, är det verkligen så magiskt att knulla medelmåttor?

(och även om det nu vore tjejer på en högre nivå en sk medelmåttor, så är poängen densamma, är det värt att viga sitt liv, mycket av sin vakna tid till att jaga knull, när du/man förlorar sig själv på kuppen?)

Ny strategi kanske kan ge nya resultat och mer harmoni och bättre sex och en hårdare kuk? För jag tror att du drar med dig en stress i allt detta.
Senast redigerad av xtroverto 2018-08-03 kl. 14:15.
Citera
2018-08-03, 14:19
Medlem
Citat:
Om du tror att det gynnar dig att skriva sämre, och om det nu skulle göra det, fattar du inte då vem som sitter på andra sidan, och nivån i hennes skalle om det är en trigger för henne?

Att skriva korrekt kan liksom aldrig bli desperat, testa att prata som en idiot och kolla hur många tjejer som impas av det.

Gillar du själv tjejer som inte kan skriva?
Citera
2018-08-03, 14:28
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
1. Inte i standardutförande. Det finns tre sätt att lägga pengar på den, vilket beror på ditt behov. Plus - några extra features så som ändra plats, 5 super likes per dag osv. Gold - Nästa nivå, där kan du se de som likat dig innan du likat dem

2. Du har 6 foton (tror de ökat i nya versionen ev.) en profiltext om max 500 tecken. Det som syns är ditt förnamn, ålder och avstånd i km, samt ev. jobb & (hög)skola. I texten kan du skriva något kort om vad du söker, något kul, samt din längd (om den är fördelaktig, dvs längre än snittet. De flesta tjejer vill ha en längre karl än sig själva)

3. Japp till höger = like, vänster = nej tack. Du ser de som är inom ditt angivna avstånd, de kan vara mer eller mindre inaktiva (finns en inställning om man har Plus som anger att du kan välja enbart nyligen aktiva att swipa på först) Utan Gold kan du (i princip) endast se om en tjej likat dig förens ni matchar.

4. Appen har en inbyggd chattfunktion. Ev. utbyte av telefonnummer sker endast manuellt, och rekommenderas ses som ett bra tecken om förslag om detta godkännes av vederbörande.
Aha, det kostar en slant då om man vill ha en välfungerande version. Hur mycket rör det sig om? Tänker att krogen nog ändå kan vara billigare. Vad innebär 5 superlikes per dag? Vad är en superlike?

Man måste ange ålder alltså. Då är det nog kört för min del. Ser nog 10 år yngre ut än jag är, men vill inte ljuga då många i närområdet känner igen mig och vet (ungefär) hur gammal jag är. Omvänt skulle de som inte vet säkerligen bli skrämda av min riktiga ålder, även ifall de kunde tänka sig att ligga utifrån min bild.
Krogen är nog bäst ändå.
Tack för svar!
Citera
2018-08-03, 15:30
Medlem
Citat:
Aha, det kostar en slant då om man vill ha en välfungerande version. Hur mycket rör det sig om? Tänker att krogen nog ändå kan vara billigare. Vad innebär 5 superlikes per dag? Vad är en superlike?

Man måste ange ålder alltså. Då är det nog kört för min del. Ser nog 10 år yngre ut än jag är, men vill inte ljuga då många i närområdet känner igen mig och vet (ungefär) hur gammal jag är. Omvänt skulle de som inte vet säkerligen bli skrämda av min riktiga ålder, även ifall de kunde tänka sig att ligga utifrån min bild.
Krogen är nog bäst ändå.
Tack för svar!
Det varierar beroende på din ålder, slugt nog.
Citat:
Tinder is free but Tinder Plus will cost you $9.99 per month unless you are 30 or older, in which case it'll cost you $19.99 per month
Ju äldre man är du dyrare typ.
Super like betydde åtminstone förut, att de är mer eller mindre garanterade att se ditt porträtt i flödet och att du har en lite annan ram runt typ.

Med Plus kan du välja att dölja din ålder bla.
Citera
2018-08-03, 15:38
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Det varierar beroende på din ålder, slugt nog.

Ju äldre man är du dyrare typ.
Super like betydde åtminstone förut, att de är mer eller mindre garanterade att se ditt porträtt i flödet och att du har en lite annan ram runt typ.

Med Plus kan du välja att dölja din ålder bla.
Satan vad dyrt. Nästan lurendrejeri med tanke på hur svårt det verkar vara ändå för de flesta killar att få napp där (om man läser här i trådarna).

Mitt fetade.
Gissar att detta gäller dem jag likeat? 5 st om dagen bara då?
Citera
2018-08-03, 15:40
Medlem
Citat:
Satan vad dyrt. Nästan lurendrejeri med tanke på hur svårt det verkar vara ändå för de flesta killar att få napp där (om man läser här i trådarna).

Mitt fetade.
Gissar att detta gäller dem jag likeat? 5 st om dagen bara då?
Att avvara 100 svenska kronor och kanske ha turen att springa på en helt ljuvlig tjej, fan vad dyrt

Vad tycker du att det är värt att lägga på ett snurrhjul där vinsten är att dejta en tjej i din smak?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in