Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-08, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cortada
Jag har alltså tagit mig tiden utav mitt liv och min fritid, jag har varit nervös, jag har fixat mig (hår,smink, kläder osv), för att sätta mig ner framför en random dude och inom 5 minuter få veta att han inte är något för mig? Värd träff eller? Är det givande på nått sätt? Kul?
Fucking waste of time.

Citat:
Don´t get it wrong, jag träffar dig gärna.. Efter att jag fått en bild av vem du är och vad du vill, vi kan ju börja med första grundläggande punkterna så som 1.Vad söker du 2.Vad jobbar du med 3.Vad vill du ha i ditt liv osv osv osv. Om vi snackat ett tag och vi är intresserade av varandra, vi är ute efter samma sak, vi vet saker om varandra... Sure, vi träffas och ses om det klickar i verkligheten.

Ungefär så resonerar väl varje seriös kvinna; hon vill gärna ta reda på lite grundläggande saker först...

Men verkar mannen karismatisk och skön samtidigt som han är attraherande och du som kvinna är lagd åt det mer extroverta hållet (och inte bara ser det som en plåga och "waste of time" att behöva gå ur mjukisbrallorna, göra sig lite fin och tjöta över en drink), så kanske du lättare kan ta reda på det genom att ses i verkliga livet? Det går väl att njuta av vissa mäns sällskap en stund även om man inte kommer gifta sig och få ungar?
Det kan vara roligare och ger en sannare bild av den andra personen.

[Förresten är det svårt att finna sådana kvinnor som är seriösa fast samtidigt extroverta och som gillar att träffa folk och inte behöver vara dödsallvarliga och bara måste få veta var jag står om 5 år. Men det är ett annat ämne]

Som man behöver man ju inte veta särskilt mycket om en kvinna innan då det räcker med att du ser het ut och inte verkar vara något psykfall. Är du seriös och visar lite potentiell för någonting seriöst - perfekt, då kan vi testa att ses igen.
Är hon inte en för ett förhållande så kan jag ofta njuta av hennes barnsliga sinne och naiva världsbild innan jag kör ner kuken i halsen på henne i alla fall.

Sen ser man skillnaden mellan män och kvinnors sexualdrift på ditt inlägg.
För majoriteten kvinnor, som du, så ses det ju mest som en pärs att behöva sminka sig, raka muffen osv. medan de flesta killar ser en chans att få sin vän blöt och instinkter byggda på tusentals år av evolution säger att här finns det möjlighet att sprida generna vidare.

Som man vill man därför försöka smida järnet medan det är varmt då en kvinna kan vara sugen en kväll på att träffas och få kuk, men en annan kväll kan hon känna någonting helt annat och är inte alls lika villig att göra den uppoffringen. Sen undrar killar varför tjejer flakear så ofta och vad fan som egentligen hände med en brud som verkade intresserad men sen bara försvann.
Senast redigerad av BrunoC 2018-07-08 kl. 09:17.
Citera
2018-07-08, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Kul att du tyckte om det! Hoppas du får en härlig sommar med massa dejter.
Äh, asså gör som oss män, säg hej till killar/tjejer/whatever du tycker är snyggt, är dom off och cp så är det bara att gå vidare, pratar förstås krogen, festivaler, dagsfester, kryssningar, etc.
Ja tycker det är skitkul när tjejer öppnar mig! Men sen är ju jag 9 av 10 också fråga BrunoC.

MVH Herr Ödmjuk
Jag kommer inte dejta, om jag inte träffar någon i verkligheten som jag klickar med.
Man kan inte känna någons andedräkt på ett fotografi, deras personlighet och annat som jag anser vara viktigt.
På krogen går det inte längre prata med folk, 99% sitter och leker med sina mobiler. Dessutom går jag väldigt sällan ut.
Men det du sa i verkliga livet när man träffar folk är perfekt(där de pratar), men problemet här är att killar stannar vid att tråna, de försöker inte ta ens nummer, fråga om dejt eller liknande.
De går hellre ut med en tinderdejt de sett ett kort på, någon som proffssminkat sig, sitter i en speciell vinkel mm.

Något som var intressant var att titta in alla bilderna, jag tycker 90% av tjejerna såg bättre ut än mej, på kort.
Fast de visade bara ansiktet, putade ut munnen för att få smalare kinder gissar jag. Tittade man på händerna så kunde man se att det faktiskt var mycket överviktiga flickor. Det finns youtubevideor om hur man sminkar sig smal haha.
De hade även lösögonfransar och mycket ögonsmink, som verkligen gjorde ögonen mycket vackrare.

Jag förstår om ni snackar med 9or. Men skulle ni se dem på morgonen nyvakna.... haha.

Men killarna då, såg en bra bild på en vit kille, gick in på profilen var en äldre invandrare, han hade alltså blandat bilder på olika personer haha.

Väldigt mycket invandrare med, skulle finnas en sökfunktion där man kan kryssa i efter hårfärg, ögonfärg ras och liknande. Det finns de som bara vill ha svarta killar, de som vill ha vita osv.
Citera
2018-07-08, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Jajamen, jag vågar iaf gå i god för att första 5 poängen stämmer. Vill man även veta hur man optimerar brunkräm i ansiktet och 10 lager filter på sina foton så har Kroppskakor koll på "sin shit".

App App App, Inte den bilden
Men alla andra sorgligt nog ja, hehe.
Citera
2018-07-08, 10:34
Medlem
Citat:
Påtal om att inte chatta i evigheter:

Vet inte hur det ser ut med andra tjejer men jag har nu kommit till den punkten där jag fått skriva i min profil att jag INTE kommer träffa dig direkt, då många killar jag matchat med säger att "du kan få veta mer över en kopp kaffe" såfort man kommit förbi "vad gör du idag då?" - snacket.

Men som vanligt med killar ska allt vara svart eller vitt, det finns inget där emellan. Skriver jag att jag inte vill träffas direkt så tolkas det som "Hon kommer aldrig träffa mig" och skriver jag att jag vill träffas så tolkas det som "Jag har tid till att träffa henne ikväll, vi har precis matchat."

Såhär ser jag på det, och detta är ur ett seriöst perspektiv, jag är ute efter något seriöst även om jag tar Tinder med en enorm skopa salt.

Jag kommer inte träffa dig direkt. Jag kommer inte träffa dig om tre dagar, inte om en vecka, och förmodligen inte om två heller.
För att jag faktiskt ska avsätta tid till dig, från mitt verkliga liv, så behöver jag veta vem du är, vad du är ute efter och vart du vill stå om 5 år. Jag ska inte behöva träffa dig för att få veta om du har syskon eller inte. Och varför i helvete skulle jag vilja träffa dig utan att veta något om dig? Jag vet inte hur ni värdesätter ert liv och er tid, men jag skulle bli så fruktansvärt trött på mig själv om jag tackar ja till en kopp kaffe efter att ha pratat med en kille 1 dag, så ska jag träffa honom och få höra honom säga "Jag vill ha ett öppet förhållande och jag tycker också att min framtida tjej ska sitta hemma och ta hand om barnen". Fucking great, kan jag gå nu?

Jag har alltså tagit mig tiden utav mitt liv och min fritid, jag har varit nervös, jag har fixat mig (hår,smink, kläder osv), för att sätta mig ner framför en random dude och inom 5 minuter få veta att han inte är något för mig? Värd träff eller? Är det givande på nått sätt? Kul?
Fucking waste of time.

Jag förstår att det låter som att jag är en diva som tycker att ingen är värd min tid, och det må låta så, men jag är mån om min tid och vem som får den. Om jag ska sitta och dricka kaffe med någon som det aldrig kommer bli nått med, så sitter jag ärligt talat hellre ensam på min balkong, och dricker kaffe.
Jag får inget utav det!

Och om ni nu ska träffa randoms å "snacka", varför använda tinder? Varför inte bara gå runt på stan som ett creep, hitta en random snygg tjej, och sen sätta dig ner och börja prata med henne? Behövs det en app till sånt?

Don´t get it wrong, jag träffar dig gärna.. Efter att jag fått en bild av vem du är och vad du vill, vi kan ju börja med första grundläggande punkterna så som 1.Vad söker du 2.Vad jobbar du med 3.Vad vill du ha i ditt liv osv osv osv. Om vi snackat ett tag och vi är intresserade av varandra, vi är ute efter samma sak, vi vet saker om varandra... Sure, vi träffas och ses om det klickar i verkligheten.
Men de som vill träffas genast är väl ute efter sex direkt gissar jag. De är inte ute efter att lära känna dig, de letar efter snabbsextjej.
Lär du känna killarna först, så sållar du bort de som bara vill ha sex snabbt. Egentligen är det en gratishora de vill ha.
Citera
2018-07-08, 10:37
Medlem
Citat:
Jajamen, jag vågar iaf gå i god för att första 5 poängen stämmer. Vill man även veta hur man optimerar brunkräm i ansiktet och 10 lager filter på sina foton så har Kroppskakor koll på "sin shit".

Palla? Personligen tar jag det hellre offline så fort som möjligt eftersom (1) det är roligare så och (2) eftersom majoriteten av brudar inte är så särskilt intressanta eller har värst mycket som händer i deras liv så att det skulle kunna bli kul att föra längre inlägg.
Det skulle (3) inte ens gå rent praktiskt att skriva så mycket när man har en del matchningar och behöver vara upptagen med annat i livet och det skulle (4) göra deras vagina torrare än Sahara ifall jag började skriva logiska inlägg med intressant skit (kvinnor har sällan något intresse för det).

När jag frågat mina ligg vad de tänkt först när vi träffades, så brukar det just ofta vara att man tyckte att det var skönt att jag tog initiativet och inte höll på att snacka i evighet (som majoriteten killar gör) utan var rakt på, typ. En del har t.o.m. blivit chockade av en så simpel sak som att jag ringt upp och styrt det på telefon istället för att hålla det via text. Det kräver inte mycket att stå ut på det viset idag.

Anledningen till att jag säger det här (bortsett från att göra dig medveten om hur sjukt jävla mycket pussy jag får då) är att du ska fundera på det så här: står du ut idag genom att vara som alla andra yucksmucks som knappt vågar gå fram till en dam i verkliga livet och gör som du (dvs. väntar och vill att kvinnan ska ta initiativet), ELLER gör du det genom att faktiskt vara den som är mannen i interaktionen och ser till att vara den som hela tiden driver det ett steg fram?

Det är win-win. Du tar vad du vill ha och slipper ägna nån större tid, och trots all feministbullshit idag, så är det faktum att kvinnor dörlängtar efter män som kan ta initiativ och bete sig lite som män.

Sen vad fan vet jag? Det är möjligt att det finns någon undergroundrörelse som blommat upp senaste åren för jag tycker mig se en ökning bland män som gillar mer maskulina och dominanta kvinnor. Men är du intresserad av femdom och bli fastbunden och tagen i stjärten av en brud med strap on och ha en gummiboll inkörd i käften, så är det xtroverto eller fabula du ska snacka med.
Hur huden ser ut ser man inte heller på kort, huden gör så mycket för utseendet. Just nätdejting är gjort för att man ska gå på utsidan, då blir man besviken om personen inte ser ut som på bilden. Träffar man människan IRL så faller man för andra saker.
Citera
2018-07-08, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Jag kommer inte dejta, om jag inte träffar någon i verkligheten som jag klickar med.
Man kan inte känna någons andedräkt på ett fotografi, deras personlighet och annat som jag anser vara viktigt.
På krogen går det inte längre prata med folk, 99% sitter och leker med sina mobiler. Dessutom går jag väldigt sällan ut.
Men det du sa i verkliga livet när man träffar folk är perfekt(där de pratar), men problemet här är att killar stannar vid att tråna, de försöker inte ta ens nummer, fråga om dejt eller liknande.
De går hellre ut med en tinderdejt de sett ett kort på, någon som proffssminkat sig, sitter i en speciell vinkel mm.

Något som var intressant var att titta in alla bilderna, jag tycker 90% av tjejerna såg bättre ut än mej, på kort.
Fast de visade bara ansiktet, putade ut munnen för att få smalare kinder gissar jag. Tittade man på händerna så kunde man se att det faktiskt var mycket överviktiga flickor. Det finns youtubevideor om hur man sminkar sig smal haha.
De hade även lösögonfransar och mycket ögonsmink, som verkligen gjorde ögonen mycket vackrare.

Jag förstår om ni snackar med 9or. Men skulle ni se dem på morgonen nyvakna.... haha.

Men killarna då, såg en bra bild på en vit kille, gick in på profilen var en äldre invandrare, han hade alltså blandat bilder på olika personer haha.

Väldigt mycket invandrare med, skulle finnas en sökfunktion där man kan kryssa i efter hårfärg, ögonfärg ras och liknande. Det finns de som bara vill ha svarta killar, de som vill ha vita osv.

Ja, nej alltså när man säger 9 av 10 så är ju smink alltihop inräknat så är det. Vi killar kan ju omöjligt veta hur dessa ser ut nästa morgon när dom vaknar. Ett bra exempel på det var ju när Katy Perry la upp en osminkad bild som hon senare tog bort, vet inte om ni sett det? Kan inte påstå att hon var den jag drömt om att ligga med då iaf. Max 4 av 10 i fejan utan sminket.

Så nog gör sminket mycket. Ja, titta på händer och underarmar med tjejer är en bra give away, även på halsen när dom använder tricket att skjuta ut hakan för att få bort dubbelhakan. Är det tjockt på halsen så vet man att det är ett fetto som posear. Är det som en liten inåtgrop i halsen så är det en smal tjej, rent generellt iaf.

Helvete vad detta inlägg är äckligt sjukt so far Skönt vi kan komma undan med icke PK inlägg på detta forum. Hade ju varit sönder hatad annars av feministmaffian 4 telling da truth.
Har du skapat två olika konton en fake man och en fake kvinna eller hur kan du sitta och säga att du sett 90%?

Angående att det stannar med att killar inte gör någonting är en självförtroende fråga tror jag. Då måste du som tjej ta hans nummer eller fråga honom. Har själv varit en pussy som jag redogjort i den här tråden många gånger. Fast allt har varit "klappat och klart", mer eller mindre.
Klart man gärna går ut med en tinderdejt, skönt att slippa anstränga sig, men nog fan är det minst lika kul att gå ut på krogen/random nöjen med brudar etc.

Herregud du ser ju vad du får! Det är det bästa. BrunoC sa något om att män 2018 vet inte hur man går upp och tjötar med en kvinna, och tyvärr ser väl läget ut lite så. Du ser dina schtekiga hockeykillar sitta i grupp och dricka öl efter öl. Enda brudarna dom pratar med är dom som dom känner i sin inregrupp, eller så sitter dom bara där hela kvällen. Man skäms för det manliga släktet, så är det.
Citera
2018-07-08, 10:45
Medlem
Citat:
Ja, nej alltså när man säger 9 av 10 så är ju smink alltihop inräknat så är det. Vi killar kan ju omöjligt veta hur dessa ser ut nästa morgon när dom vaknar. Ett bra exempel på det var ju när Katy Perry la upp en osminkad bild som hon senare tog bort, vet inte om ni sett det? Kan inte påstå att hon var den jag drömt om att ligga med då iaf. Max 4 av 10 i fejan utan sminket.

Så nog gör sminket mycket. Ja, titta på händer och underarmar med tjejer är en bra give away, även på halsen när dom använder tricket att skjuta ut hakan för att få bort dubbelhakan. Är det tjockt på halsen så vet man att det är ett fetto som posear. Är det som en liten inåtgrop i halsen så är det en smal tjej, rent generellt iaf.

Helvete vad detta inlägg är äckligt sjukt so far Skönt vi kan komma undan med icke PK inlägg på detta forum. Hade ju varit sönder hatad annars av feministmaffian 4 telling da truth.
Har du skapat två olika konton en fake man och en fake kvinna eller hur kan du sitta och säga att du sett 90%?

Angående att det stannar med att killar inte gör någonting är en självförtroende fråga tror jag. Då måste du som tjej ta hans nummer eller fråga honom. Har själv varit en pussy som jag redogjort i den här tråden många gånger. Fast allt har varit "klappat och klart", mer eller mindre.
Klart man gärna går ut med en tinderdejt, skönt att slippa anstränga sig, men nog fan är det minst lika kul att gå ut på krogen/random nöjen med brudar etc.

Herregud du ser ju vad du får! Det är det bästa. BrunoC sa något om att män 2018 vet inte hur man går upp och tjötar med en kvinna, och tyvärr ser väl läget ut lite så. Du ser dina schtekiga hockeykillar sitta i grupp och dricka öl efter öl. Enda brudarna dom pratar med är dom som dom känner i sin inregrupp, eller så sitter dom bara där hela kvällen. Man skäms för det manliga släktet, så är det.
Skicka ett PM så ska jag berätta min hemlighet haha
Citera
2018-07-08, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Men de som vill träffas genast är väl ute efter sex direkt gissar jag. De är inte ute efter att lära känna dig, de letar efter snabbsextjej.
Lär du känna killarna först, så sållar du bort de som bara vill ha sex snabbt. Egentligen är det en gratishora de vill ha.

Det är min tanke också, jag har alltid sett det på det sättet också. Problemet är bara att man blir tagen för en "gratishora" utan att ens ha gjort något speciellt. Jag förstår om man matchar med en tjej som skriver i kodord att hon vill ligga, och om hon lägger ut "sexiga" bilder i sin Tinder-profil.. Men hur undviker man att matcha med fuck-boys som vanlig tjej som är ute efter nått seriöst? Jag är redan otroligt petig med vem jag sveper till höger på, t.ex skulle jag aldrig svepa höger på en kille som lagt ut bilder på hans magrutor.

Det känns som att killar matchar med alla dom kan matcha med oavsett vad det står i profilen, och sen bara hoppas dom ska hitta en dom kan ligga med.. Tycker synd om er killar, att behöva lägga ner så stort tid av sitt liv till att hitta ligg.
Citera
2018-07-08, 12:44
Medlem
Citat:
Ungefär så resonerar väl varje seriös kvinna; hon vill gärna ta reda på lite grundläggande saker först...

Men verkar mannen karismatisk och skön samtidigt som han är attraherande och du som kvinna är lagd åt det mer extroverta hållet (och inte bara ser det som en plåga och "waste of time" att behöva gå ur mjukisbrallorna, göra sig lite fin och tjöta över en drink), så kanske du lättare kan ta reda på det genom att ses i verkliga livet? Det går väl att njuta av vissa mäns sällskap en stund även om man inte kommer gifta sig och få ungar?
Det kan vara roligare och ger en sannare bild av den andra personen.

[Förresten är det svårt att finna sådana kvinnor som är seriösa fast samtidigt extroverta och som gillar att träffa folk och inte behöver vara dödsallvarliga och bara måste få veta var jag står om 5 år. Men det är ett annat ämne]

Som man behöver man ju inte veta särskilt mycket om en kvinna innan då det räcker med att du ser het ut och inte verkar vara något psykfall. Är du seriös och visar lite potentiell för någonting seriöst - perfekt, då kan vi testa att ses igen.
Är hon inte en för ett förhållande så kan jag ofta njuta av hennes barnsliga sinne och naiva världsbild innan jag kör ner kuken i halsen på henne i alla fall.

Sen ser man skillnaden mellan män och kvinnors sexualdrift på ditt inlägg.
För majoriteten kvinnor, som du, så ses det ju mest som en pärs att behöva sminka sig, raka muffen osv. medan de flesta killar ser en chans att få sin vän blöt och instinkter byggda på tusentals år av evolution säger att här finns det möjlighet att sprida generna vidare.

Som man vill man därför försöka smida järnet medan det är varmt då en kvinna kan vara sugen en kväll på att träffas och få kuk, men en annan kväll kan hon känna någonting helt annat och är inte alls lika villig att göra den uppoffringen. Sen undrar killar varför tjejer flakear så ofta och vad fan som egentligen hände med en brud som verkade intresserad men sen bara försvann.

Jag är för det mesta extrovert (även om jag behöver ladda mina batterier i ensamhet) men för mig är det en total turn-off att en kille frågar om vi ska ses efter en kort tid, så det kommer liksom aldrig bli något intresse där ändå, därför stryker jag honom mentalt såfort han frågat om vi ses. Oftast svarar jag inte ens. Jag vet ju hurdan han är, och jag är inte sån, så det finns ingen mening med att fortsätta prata?

Vad är poängen med att njuta av "en mans sällskap" om man inte har samma framtidsplan? Du verkar ju så duktig på att veta hur män och kvinnor skiljer sig åt, då borde du veta att kvinnor får gott om manlig uppmärksamhet,
det är inte som att jag pratar med en random man och tänker "Men gud så trevligt å få lite manlig uppmärksamhet!"... Jag förstår att det är så för er killar, men inte för mig. Jag ser inte poängen med att hänga med någon man inte kan utveckla något med. Jag kan såklart ha manliga vänner, men jag har redan gott om dem och jag är inte på tinder för att hitta fler vänner.

Vet inte om jag nämnde det tidigare men jag är inte som alla andra, så med mig kommer man aldrig få uppleva att jag vill ha "kuk" en kväll men inte dagen efter. Det händer inte. Jag kommer inte vilja ha din minisnopp oavsett hur kåt jag är, om det inte är så att vi är i en relation och jag faktiskt tycker om dig.

Och dina kommentarer om att det är en pärs om att raka sig och sminka sig, mjaa. Visst är det skitjobbigt ibland (vafan prova själv å fixa dig i en timme varje-jävla-dag) men jag är ju faktiskt sminkad på daglig basis, och raka gör jag inte ,för jag är vaxad och har hållt på med det i flera år (trots singel!).
Och på lediga dagar har jag inga problem med att sminka mig för att sen träffa kompisar, men jag ser bara inte poängen med att fixa sig och spendera tid med någon man inte känner, risken är jävligt stor att han visar sig vara något du inte vill ha (om man nu träffas innan man lärt känna varann). Waste of time.

Jag är ute efter nått seriöst, inte ett tidsfördriv, till skillnad från de flesta killar, som tar precis vad som helst dom kommer över. Därav får man skitsvar när man frågar vad dom är ute efter. "Eeehh hehe jaa asså jag är en såndär som tar det som det kommer, man får ju se vart det leder, men absolut vore nått seriöst intressant!"...
Smidigt svar, tänker killen. I mina öron är det "Jag är en fisk i öknen och är så desperat att jag kommer ta precis vad du erbjuder, kompis,kk,sexslav,pojkvän,tidsfördriv, allt funkar! men jag kan inte säga rätt ut vad jag är ute efter för då stänger jag många andra dörrar".
Och där un-matchar jag. Boy Byyyyye.

Jag kan känna att det är jobbigt att vara kvinna ibland men fan så glad jag är över att inte vara man och hela tiden behöva lägga ner hela sitt jävla liv på att hitta någon (vad som helst) att sätta på.
Citera
2018-07-08, 13:59
Medlem
Citat:
Ja, nej alltså när man säger 9 av 10 så är ju smink alltihop inräknat så är det.

Vill inte starta fight eller något utan undrar bara av ren nyfikenhet, hur många matchningar har du? Sen vet vi alla om att det handlar om hur aktiv man är, hur mycket man reser, hur selektivt man swipar samt hur länge man haft tinder. Kvalitet före kvantitet, men jag undrar bara! 😊

Vore även skoj att höra folks "dejtingstatistik", hur många har ni träffat, fått till det med, blivit nobbade av?

För mig brukar det svåraste vara att få till första dejten, convos dör ut och tjejer slutar ibland svara. De man väl träffar vill alltid ses igen så förhoppningsvis gör jag bättre ifrån mig irl än min profil!
Citera
2018-07-08, 14:01
Medlem
Citat:
Jag är ute efter nått seriöst, inte ett tidsfördriv, till skillnad från de flesta killar, som tar precis vad som helst dom kommer över. Därav får man skitsvar när man frågar vad dom är ute efter. "Eeehh hehe jaa asså jag är en såndär som tar det som det kommer, man får ju se vart det leder, men absolut vore nått seriöst intressant!"...
Smidigt svar, tänker killen. I mina öron är det "Jag är en fisk i öknen och är så desperat att jag kommer ta precis vad du erbjuder, kompis,kk,sexslav,pojkvän,tidsfördriv, allt funkar! men jag kan inte säga rätt ut vad jag är ute efter för då stänger jag många andra dörrar".
Och där un-matchar jag. Boy Byyyyye.

Vi tackar ödmjukast för tipsen what not to write on that type of question. Fast ska ja va ärlig så har jag inte fått den där frågan särskilt mycket. Är mest utländska tjejer osm intresserar sig för mig och vi skämtar om sex och allting, helt sjukt egentligen hur det skiljer sig så i kulturella sammanhang. Jag säger saker som "Oh, so you are tired, well i'll let you sleep then we can hang another day. Unless you want me to come sleep with you ofc". Säg samma sak till en svenskbrud så är det unmatch direkt. Hon garvar och säger "nice try, but im a decent girl" typ. Varpå jag kontrar "Where did i say i meant anything else but sleeping? if i have a girl over, i take the couch she takes the bed. Im a decent guy", osv osv. Lekfullt fjantigt, men det funkar.

Gillar svenska brudar mer irl än på dejtingappar, ibland får jag för mig att det mest är psykon som hänger på dejtingapparna. Iaf i småstäderna, men men.
Citera
2018-07-08, 14:09
Medlem
Citat:
Vi tackar ödmjukast för tipsen what not to write on that type of question. Fast ska ja va ärlig så har jag inte fått den där frågan särskilt mycket. Är mest utländska tjejer osm intresserar sig för mig och vi skämtar om sex och allting, helt sjukt egentligen hur det skiljer sig så i kulturella sammanhang. Jag säger saker som "Oh, so you are tired, well i'll let you sleep then we can hang another day. Unless you want me to come sleep with you ofc". Säg samma sak till en svenskbrud så är det unmatch direkt. Hon garvar och säger "nice try, but im a decent girl" typ. Varpå jag kontrar "Where did i say i meant anything else but sleeping? if i have a girl over, i take the couch she takes the bed. Im a decent guy", osv osv. Lekfullt fjantigt, men det funkar.

Gillar svenska brudar mer irl än på dejtingappar, ibland får jag för mig att det mest är psykon som hänger på dejtingapparna. Iaf i småstäderna, men men.

Utländska tjejer är helt klart en annan grej. Bara å kolla på dejtingkulturen i USA, helt olikt från det vi har i Sverige, vi har knappt en dejtingkultur.
Hade un-matchat dig direkt om du börjat snacka med mig om att du ska komma över och sova med mig, precis som du säger. Jag undrar om det inte är så att alla killar i utlandet är sånna douchebags att tjejerna blivit vana och toleranta..

Ska inte säga något iofs, jag stöter typ bara på douchebags men jag orkar fortfarande stå upp mot det och dumpa.
Det där med att du skojar om att ni inte ska sova i samma säng är dock gammalt sen länge. Hur många gånger har man inte hört det liksom?
"Nej jag menar bara mysa liksom, jag är inte sån"
"Jag är faktiskt inte som andra killar, jag gillar närhet framför sex"
"Jag kan inte bara ha sex, det måste finnas mer än så"

Samma som : "Vill du komma över och se på film?" - Vi alla fattar vad det betyder.
Kanske dags för killarna å utveckla nå nya repliker, tills vi tjejer ser igenom det med, så måste ni hitta på nått nytt.. och så kommer det hålla på tills alla bara kan vara ärliga och säga vad man vill ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in