Citat:
Ursprungligen postat av
Burkm4t
Promenad är klart bättre än fika. Men tyvärr känns promenad lite som ett fegt alternativ, lite som man inte vågar investera i och tro på vederbörande. Mer än den tiden en sväng runt hörnet tar. Tjejer som, likt du fabula, vill ha ett lätt sätt att fly, om dejten inte blev som föranlett. Lite mesigt helt enkelt.
Problemet är att jag tycker man får för dåliga möjligheter att spana in personen, samt till ögonkontakt, mer än när man då och då vänder sig om. Det är också lite mer krävande att både snacka (tänka ut passande svar, nya ämnen osv), ta in en förändrande omgivning, samtidigt som man ska se till att inte gå in andra man möter. Man kan ju vänja sig dock.
Jag är dock lite för intresserad i personen, att jag hellre sitter still och tar ett glas med dem. Fördel i alkohol, som diskuterats tidigare.
En promenad är också ganska väderberoende, vilket i rådande värmebölja är lätt att glömma bort, att vi titt som tätt får nederbörd och kylslaget väder. I dessa kalla vintertider förlorar man också en fördel med promenad att man kan se dem i helkropp, för att slutgiltigt avfärda eller bekräfta misstankar om ogynnsamma "kurvor", snällt uttryckt, när vinterskruden åkt på.
Hmm, du har helt klart en poäng och kan delvis hålla med om det från brudens sida kan upplevas som fegt även om intentionerna i sig är goda. Har ju klagat på att vissa Tinder-tjejer bangar ur i sista sekunden, så visst kan det ju vara promenaden som får skon att klämma..? Egentligen så skiter jag nog ärligt talat i hur bruden uppfattar att man lägger fram promenadkortet. Är hon intresserad och vill ses så spelar det ju mindre roll hur man gör det egentligen?
Går ju inte på dejter för sakens skull utan försöker vara selektiv, men har valt just promenad pga mitt dåliga score record (att det sällan klickar av olika anledningar) och därför vill ha nära till eject-knappen för att inte bränna min dyrbara tid jag hade kunnat göra något annat istället.
Har dock glömt att tillägga en väsentlig detalj avseende promenader! Är ju inte så jag bara möter upp brudarna helt planlöst, utan jag har alltid en plan i bakfickan. Till exempel har jag alltid tänkt ut en bra lagom lång slinga där jag dels minimerar risken att stöta på folk man känner, dels där det finns en bra och naturlig flyktväg, dels där det finns restauranger/barer/parker eller liknande där man kan smita in om dejten är bra. Min önskedröm är att komma till en promenad-dejt där tjejen är både snygg och skön och föreslår att vi ska göra något helt annat när vi väl ses. Då skulle jag bli såld!
Absolut, det där med vädret är knepigt framförallt mot hösten då varannan dag är piss men what the fuck, skulle det vara pissväder är jag inte så principfast att jag tvingar ut bruden i ur och skur utan då blir det oftast en drink istället.