Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-19, 19:59
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Promenad är klart bättre än fika. Men tyvärr känns promenad lite som ett fegt alternativ, lite som man inte vågar investera i och tro på vederbörande. Mer än den tiden en sväng runt hörnet tar. Tjejer som, likt du fabula, vill ha ett lätt sätt att fly, om dejten inte blev som föranlett. Lite mesigt helt enkelt.

Problemet är att jag tycker man får för dåliga möjligheter att spana in personen, samt till ögonkontakt, mer än när man då och då vänder sig om. Det är också lite mer krävande att både snacka (tänka ut passande svar, nya ämnen osv), ta in en förändrande omgivning, samtidigt som man ska se till att inte gå in andra man möter. Man kan ju vänja sig dock.

Jag är dock lite för intresserad i personen, att jag hellre sitter still och tar ett glas med dem. Fördel i alkohol, som diskuterats tidigare.

En promenad är också ganska väderberoende, vilket i rådande värmebölja är lätt att glömma bort, att vi titt som tätt får nederbörd och kylslaget väder. I dessa kalla vintertider förlorar man också en fördel med promenad att man kan se dem i helkropp, för att slutgiltigt avfärda eller bekräfta misstankar om ogynnsamma "kurvor", snällt uttryckt, när vinterskruden åkt på.

Jag skrev liknande tes med hårda ord och kort formulerat. Sedan försvann inlägget.
Citera
2018-07-19, 20:10
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Promenad är klart bättre än fika. Men tyvärr känns promenad lite som ett fegt alternativ, lite som man inte vågar investera i och tro på vederbörande. Mer än den tiden en sväng runt hörnet tar. Tjejer som, likt du fabula, vill ha ett lätt sätt att fly, om dejten inte blev som föranlett. Lite mesigt helt enkelt.

Problemet är att jag tycker man får för dåliga möjligheter att spana in personen, samt till ögonkontakt, mer än när man då och då vänder sig om. Det är också lite mer krävande att både snacka (tänka ut passande svar, nya ämnen osv), ta in en förändrande omgivning, samtidigt som man ska se till att inte gå in andra man möter. Man kan ju vänja sig dock.

Jag är dock lite för intresserad i personen, att jag hellre sitter still och tar ett glas med dem. Fördel i alkohol, som diskuterats tidigare.

En promenad är också ganska väderberoende, vilket i rådande värmebölja är lätt att glömma bort, att vi titt som tätt får nederbörd och kylslaget väder. I dessa kalla vintertider förlorar man också en fördel med promenad att man kan se dem i helkropp, för att slutgiltigt avfärda eller bekräfta misstankar om ogynnsamma "kurvor", snällt uttryckt, när vinterskruden åkt på.

Hmm, du har helt klart en poäng och kan delvis hålla med om det från brudens sida kan upplevas som fegt även om intentionerna i sig är goda. Har ju klagat på att vissa Tinder-tjejer bangar ur i sista sekunden, så visst kan det ju vara promenaden som får skon att klämma..? Egentligen så skiter jag nog ärligt talat i hur bruden uppfattar att man lägger fram promenadkortet. Är hon intresserad och vill ses så spelar det ju mindre roll hur man gör det egentligen?

Går ju inte på dejter för sakens skull utan försöker vara selektiv, men har valt just promenad pga mitt dåliga score record (att det sällan klickar av olika anledningar) och därför vill ha nära till eject-knappen för att inte bränna min dyrbara tid jag hade kunnat göra något annat istället.

Har dock glömt att tillägga en väsentlig detalj avseende promenader! Är ju inte så jag bara möter upp brudarna helt planlöst, utan jag har alltid en plan i bakfickan. Till exempel har jag alltid tänkt ut en bra lagom lång slinga där jag dels minimerar risken att stöta på folk man känner, dels där det finns en bra och naturlig flyktväg, dels där det finns restauranger/barer/parker eller liknande där man kan smita in om dejten är bra. Min önskedröm är att komma till en promenad-dejt där tjejen är både snygg och skön och föreslår att vi ska göra något helt annat när vi väl ses. Då skulle jag bli såld!

Absolut, det där med vädret är knepigt framförallt mot hösten då varannan dag är piss men what the fuck, skulle det vara pissväder är jag inte så principfast att jag tvingar ut bruden i ur och skur utan då blir det oftast en drink istället.
Citera
2018-07-19, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Har dock glömt att tillägga en väsentlig detalj avseende promenader! Är ju inte så jag bara möter upp brudarna helt planlöst, utan jag har alltid en plan i bakfickan. Till exempel har jag alltid tänkt ut en bra lagom lång slinga där jag dels minimerar risken att stöta på folk man känner, dels där det finns en bra och naturlig flyktväg

HAHAHA

När man träffa det där megafettot som hade fakebilder i sina 20's och går förbi en gammal klasskamrat men medvetet försöker få det att se ut som att man inte känner tjejen och tar raska steg så man går typ 10meter ifrån henne pga skämsfaktorn av att han tror att man bangar henne och njuter av läget.

Smart där med en slinga för att minimera att träffa folk man känner om tjejen nu skulle vara det jag precis beskrev. Vilket som sagt tack och lov inte hänt på sistone.
Citera
2018-07-19, 20:35
Medlem
NirvanAs avatar
Om jag ska försöka bidra i nuvarande diskussion, utifrån erfarenheter etc
Nu i dessa tider är väl parkhäng en nice aktivitet?
Promenader är bra på sitt sätt, te.x om man träffas snabbt och spontant och vill bara få en check att damen är reko, normal och ser ut som på bilderna (om man varit lat eller inte orkar verifiera det innan) men annars är det dåligt om ditt ess i rockärmen är dina ögon, ögonkontakten är svår vid promenad den hålls ofta bara kort stund och går inte lika bra att "ögonknulla" utan att kännas malplacerat.
Citera
2018-07-20, 18:15
Medlem
Nu har jag hoppat i det här träsket igen efter lite från och till. Vi får nu se om det finns någonting alls att hämta i den här digitala sumpmarken. Tycker det mest verkar vara gäddor och ”influencers” som använder skiten
Citera
2018-07-20, 21:06
Medlem
NirvanAs avatar
Fan vad man är ambivalent i tankarna när det gäller att satsa på att lägga tid på...

Seriösa, vettiga, traditionella kvinnor (inte sällan ursprung/rötter i sydamerika, sydeuropa, östeuropa) som helst vill gifta sig innan man knullar sönder varandra, som vill ha stor familj, som tror på traditionella roller och strukturer så att säga osv etc.

Och...

Snabba knull med så många som möjligt med så lite ansträngning som möjligt (svenska tjejer till stor del)
...dessvärre lyckas jag inte ens genomföra knullandet så bra som jag vill eftersom jag aldrig fått till det med 8-10or, 7.5 som bäst, ungefär min egen nivå.. oftast ett par snäpp under - och då har kuken svårt att hålla sig hård länge...
Man är ju uppvuxen med porrstjärnorna och den looken hela barndomen, ungdomen och tidiga vuxna livet... det rycker helt enkelt inte till tillräckligt mycket med "vanliga Anna, 24".... behöver få till det med en fitnesstjej, eller en tjej som åtminstone är en poäng över, en 8a+... men då kommer jag gå torr längre perioder.. men det kanske är bättre än dessa vanliga tjejer.

Kanske ska ge nattklubben en chans igen... mer alkohol i omlopp hos tjejerna gör det lättare.
Citera
2018-07-20, 21:06
Medlem
Det tog två timmar sen lämnade jag skiten. Vilka träskpaddor där är. Fysaten.
Citera
2018-07-20, 21:09
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drmantistoboggan
Det tog två timmar sen lämnade jag skiten. Vilka träskpaddor där är. Fysaten.

Ser mest bara snygga, heta brudar, fler snygga än fula iaf.. Dessvärre är det svårare att matcha med dom, än svårare att få kontakt, än svårare att hamna i säng... De vill nog mest ha följare till sina instagram... = mer pengar... Instabrudarna är snyggast men svårt att nå mållinjen med dom.
Citera
2018-07-20, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ser mest bara snygga, heta brudar, fler snygga än fula iaf.. Dessvärre är det svårare att matcha med dom, än svårare att få kontakt, än svårare att hamna i säng... De vill nog mest ha följare till sina instagram... = mer pengar... Instabrudarna är snyggast men svårt att nå mållinjen med dom.

Ja tack men nej tack.
Citera
2018-07-20, 21:50
Medlem
Citat:
Fan vad man är ambivalent i tankarna när det gäller att satsa på att lägga tid på...

Seriösa, vettiga, traditionella kvinnor (inte sällan ursprung/rötter i sydamerika, sydeuropa, östeuropa) som helst vill gifta sig innan man knullar sönder varandra, som vill ha stor familj, som tror på traditionella roller och strukturer så att säga osv etc.

Och...

Snabba knull med så många som möjligt med så lite ansträngning som möjligt (svenska tjejer till stor del)
...dessvärre lyckas jag inte ens genomföra knullandet så bra som jag vill eftersom jag aldrig fått till det med 8-10or, 7.5 som bäst, ungefär min egen nivå.. oftast ett par snäpp under - och då har kuken svårt att hålla sig hård länge...
Man är ju uppvuxen med porrstjärnorna och den looken hela barndomen, ungdomen och tidiga vuxna livet... det rycker helt enkelt inte till tillräckligt mycket med "vanliga Anna, 24".... behöver få till det med en fitnesstjej, eller en tjej som åtminstone är en poäng över, en 8a+... men då kommer jag gå torr längre perioder.. men det kanske är bättre än dessa vanliga tjejer.

Kanske ska ge nattklubben en chans igen... mer alkohol i omlopp hos tjejerna gör det lättare.
Jag hoppas att du är öppen med dina intentioner. Sedan, ser inte alla bra och fixade ut idag?

Jag förstår mig inte på er män. Kan tillägga att ni inte direkt gör vågen när man träffar er som ser lite mindre bra ut heller. Ni är aldrig nöjda.
Citera
2018-07-20, 22:01
Medlem
Citat:

Haha, gillar hur ödmjuka vi blivit i den här tråden, från att "får knulla allt å alla" till "får ju till med 7,5or max"
Men ja absolut. Irl har jag varit med 8-9/10or dvs krogmiljö, privatfest, kryssningar, etc. Sen kanske inte knullat dom alla gånger, men åtminstone fått bekräftelsen på att irl "räcker man till", vs på nätet och tindern. Visst absolut matchar jag nångång ibland med 8or men det är inte alltför ofta.

Men har ju varit inne på det flera gånger i den här tråden. Om du vågar gå fram till brudar irl, så har du så sjukt mycket större chans/odds på att få det du faktiskt vill ha, framför att sitta och swipea och ge dessa instagram slynor sin tinderglory.
Citera
2018-07-20, 22:01
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Jag hoppas att du är öppen med dina intentioner. Sedan, ser inte alla bra och fixade ut idag?

Jag förstår mig inte på er män. Kan tillägga att ni inte direkt gör vågen när man träffar er som ser lite mindre bra ut heller. Ni är aldrig nöjda.
Tycker minimum borde vara fixade naglar och fixade fransar, helst lite diskret filler i läpparna om man inte har naturligt stora. Och färgat läppstift, ingen naturlig färg, glans och sånt.

När jag själv tränar så hårt och har en kropp därefter blir man alltid besviken när man tar av plagg och det är pluffs här, och pluffs där (som inte syns när kläder är på), istället för en muskulös och fast gluteus maximus som sväljer en string med enkelhet, och en midja som är mindre än höften...gärna markerad vastus lateralis också¨, då vet man att dom tränar squats... men värst av allt är många tjejer har komplex, dåligt självförtroende eller är allmänt tråkiga så de tar inte ens för sig i sängen man måste lyfta dom hit och dit och trycka osv, istället för att vara lite självsäker och ta för sig av härligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in