2018-06-07, 18:11
Medlem
För mycket duckfaces som jagar instagramföljare på tinder
Citera
2018-06-07, 18:39
Medlem
Haha, smiley debatten gick igång rejält här ser jag.
Vi tar mitt exempel då.
Jag skriver till utländskan "did you suck his cock? 3-4 chocksmileys." för att förstärka töntigheten i situationen att hon skulle suga av en gammalgubbe som hon bor hos. Men kan förstå BrunoC's oro. Det är nog många här inne som inte kan avgöra när det är för mycket, och då blir smiley grejen helt åt helvete istället.

Då testar vi ett annat topic. Jag har alltid fundrat över detta, så jag har helt enkelt bestämt mig för att testa.
Jag drog upp åldersgruppen till 40 (är själv 30+), men rent generellt vill man ju inte ha dessa kärringar, men dom är generösa med likes. Så jag tänkte att nu tar jag alla dessa likes, låter tinder stå på ett tag. Sen drar jag ner åldersgruppen till normal ålder igen.

Bör inte detta kunna trolla tinderalgorithmen att man är "populär"?
Alla Tinderprofessorer får tycka till nu
PS. En annan variant vore ju att byta till tjejer och killar och låta alla bögar gilla en, för att sen ta bort det och bara swipea brudar igen. DS.

Experimentet med 40+ har varit en dag redan +3 likes, dvs jag är het bland gamla kärringarna
Senast redigerad av Kroppskakoregott 2018-06-07 kl. 18:42.
Citera
2018-06-07, 20:25
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynicalfucktard
För mycket duckfaces som jagar instagramföljare på tinder
På tal om stereotyper, har sett en ny nu som jag inte sett tidigare.

En hel del "18-åringar" som vill att man ska swisha pengar till dom utan anledning, 3-4st på några dagar... Antagligen scam/fejk, och kanske någon gammal gubbe som blir exalterad över att vara sugardaddy gör nåt sånt korkat.
Citera
2018-06-07, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
På tal om stereotyper, har sett en ny nu som jag inte sett tidigare.

En hel del "18-åringar" som vill att man ska swisha pengar till dom utan anledning, 3-4st på några dagar... Antagligen scam/fejk, och kanske någon gammal gubbe som blir exalterad över att vara sugardaddy gör nåt sånt korkat.
HAH. Precis det var med om nyligen. Skrev något i form med "Är på fest, men pengarna är slut och kan inte ta mig hem" när man fråga vad personen gör.
19 åring med "swish" "skämt" i sin biograf. Snygg, ja. Länkad insta, och allt, så inte fejk. Men ibland man undrar liksom. Cred om dom lyckas med sånt dock, haha.
Citera
2018-06-07, 20:43
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grabbenutanskills
HAH. Precis det var med om nyligen. Skrev något i form med "Är på fest, men pengarna är slut och kan inte ta mig hem" när man fråga vad personen gör.
19 åring med "swish" "skämt" i sin biograf. Snygg, ja. Länkad insta, och allt, så inte fejk. Men ibland man undrar liksom. Cred om dom lyckas med sånt dock, haha.
Kan det inte vara fejk trots länkad instagram? eller hur går länkningen till, måste man ha lösenordet dit eller? (har ej Instagram själv)
Citera
2018-06-07, 20:50
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
En uppföljning. Ville se hur långt hon kunde ledas. Tämligen långt, visade det sig.

Märk väl också användandet av emojis. Jag tycker det är på en lagom nivå i alla fall.

https://imgur.com/a/pAUuLXk
Tinder verkar tråkigt. En sån där diskussion kan du få här på fb istället, med lika stor utsikt till fysisk kontakt.
Citera
2018-06-07, 20:52
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Kanske är det ett bättre sätt i många fall men i de flesta fall behöver man inte kommunicera sin sinnestämning alls då det inte finns någon anledning till det. Kvinnor och homosexuella gör det eftersom det ligger i deras natur att vara övertydliga med sinnestämningar och känslor i kommunikationen.
De är mer tillmötesgående av naturen och mer angelägna om att alla ska gilla dem. När en man gör det framstår det tvärtom ofta som fjolligt och vekt och jag träffat många som tyckt det är gay när män använder dem.

Därav kopplingen till det emaskulerande med massa figurer. Men idag ser vi ju yngre killar som tar selfies på sig själva med hundfilter på Snapchat och allting, så lite av en generationsfråga stämmer nog bra. Yngre generationer i Sverige har väldigt liten uppfattning om manlighet.

Sen beror det som sagt på sammanhang och hur kalibrerat det är. Är ju skillnad på att göra så här:

Random tindersnubbe: Hej Jenny, jag saknar dig 🙈 Tyckte vår kväll igår var MAGISK. Jag hade sjukt kul. Synd att du behövde gå så tidigt vid 10-tiden, men skulle du vilja ses igen för en 3-rätters på lördag istället??? 😍😘
Jenny: Kanske. jobbr kväll hela helgen o förmodligen fram till jul tyvärr. får se

Och så här:

Jenny: Du Chad? Asså jag kan fan inte sluta tänka på dig å vår kväll igår efter att jag mötte upp dig vid 10. Är öm och kan knappt gå fortfarande! Vi borde ses igen snart... Bästa nånsin! 😍 😍 😍😘
Chad Thundercock: hah. ja å det blir ba bättre framöver 👌

De flesta killar är nog närmare det förra.

Men….

vilka emojis skulle ChadT använda om han skrev till en tjej han var förälskad i och ville ha som flickvän?

Kan vara efter första dejten t ex annars välj situation själv…

#naivtgulligifyouknowwhatImean
Senast redigerad av Honeyvoice 2018-06-07 kl. 21:35.
Citera
2018-06-07, 21:44
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
Tinder verkar tråkigt. En sån där diskussion kan du få här på fb istället, med lika stor utsikt till fysisk kontakt.

Tinder är kul. Har aldrig haft såhär enkelt.

I förhållande till FB får man dessutom kvitto på att den svarande parten är rörbar utan att man får kväljningar.
Citera
2018-06-07, 21:54
Medlem
Citat:
Tinder är kul. Har aldrig haft såhär enkelt.

I förhållande till FB får man dessutom kvitto på att den svarande parten är rörbar utan att man får kväljningar.

Vad är det du insinuerar om gemene FB-användare? FYI så finns de som välkomnar kväljningar vid upphetsning.
Citera
2018-06-07, 22:02
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TGWEI
Vad är det du insinuerar om gemene FB-användare? FYI så finns de som välkomnar kväljningar vid upphetsning.

Med tanke på att klientelet lär bestå av män till 90% så finns en rätt hög risk för kväljningar vid sexuella närmanden, ja.
Citera
2018-06-07, 22:17
Medlem
Citat:
Med tanke på att klientelet lär bestå av män till 90% så finns en rätt hög risk för kväljningar vid sexuella närmanden, ja.

Jag tror inte att du riktigt kan påstå det utan att sexuellt närma dig en man. Tänk om kväljningarna uteblir? Eller ännu troligare njutning efterföljt av kväljningar. Jag menar att det per automatik inte behöver innebära något negativt; att vilja nästan kräkas för att något är så skönt.

Anyway, tillbaka det ack så viktiga! Så vad tror du om Pauline... Menade hon det där med en ”rain check” eller tror du att det mest var ett svepskäl till svar?
Citera
2018-06-08, 03:11
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TGWEI
Jag tror inte att du riktigt kan påstå det utan att sexuellt närma dig en man. Tänk om kväljningarna uteblir? Eller ännu troligare njutning efterföljt av kväljningar. Jag menar att det per automatik inte behöver innebära något negativt; att vilja nästan kräkas för att något är så skönt.

Anyway, tillbaka det ack så viktiga! Så vad tror du om Pauline... Menade hon det där med en ”rain check” eller tror du att det mest var ett svepskäl till svar?

Fan att jag missade att maska hennes namn. Vi sågs ikväll. Hände saker som var absurt. Med tanke på att hon kan röjas säger jag varken det ena eller andra, mer än att aldrig dejta vänstertjejer trots att hon såg bra ut.

Jag skriver nu för att hon stack. Måste glömma det här fort. Imgurlänkarna kommer tas bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in