Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-18, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Haha, jag vet. Lever i en dubbelmoral alltså, men är verkligen precis så du skriver att jag "råkar" ligga med tjejer när jag är uttråkad eftersom det är som att sno godis från småbarn.

De jag "råkar knulla" är ju de jag egentligen är ointresserad av av olika anledningar, så där kör jag ju på mer asig stil. Varför skulle jag pussa dessa brudar på pannan för? Om jag vill träffa en tjej igen oseriöst så ser jag till att hon får orgasm helt enkelt. Samma gäller ju egentligen för de man är intresserad av långsiktigt.

Någon som har något mer trix för att kukdesarmera en tjej, så inte andra snubbar hoppar på henne?

Du är ointresserad av brudarna du träffar men sen efter en månad så vill du ha statusupdate, prata känslor och veta var ni står med varandra? Det här börjar lukta troll.
Citera
2018-04-18, 18:55
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malken1
Känns som den vart mer träffsäker om man bytte ut ''män'' mot ''kvinnor''.
Men ah, det skulle ju aldrig gå för sig i media, hade ju vart sexism.

Lyckades dock inte identifiera mig själv i någon utav dessa. Ytterst tråkiga och intetsägande alternativ.

---

Förövrigt gillar jag harmonin i tråden. :P

Det konstiga var att det jag sökte på var folk som träffats via Tinder och gift sig…så kom denna upp.

Nej jag hittar inte dig bland de 12 inte anteri heller. Men listan kan indikera att tjejerna har mer koll än vad vissa killar tror.

Gillar harmonin åsså
Citera
2018-04-18, 19:08
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
"Offerkoftan,*diskreta terapeuten, den otrogne och Mr Grey-wannaben som nyper dig i bröstvårtan.*Här är 12* Tinder-typer som kvinnor möter i dejtingdjungeln. Känner du igen dem? Eller är du kanske rent av en av dem själv?"

*
https://www.expressen.se/halsoliv/sex--relationer/12-tinder-typer-som-manga-moter-i-dejtingdjungeln/

Ja vad ska man säga om detta?
Är nog en salig blandning av Mr Grey, den kärlekstörstande, övermannen, bekräftelsesökaren , beroende på vilken period och sinnesstämning man är i så varierar det.
Citera
2018-04-18, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
"Offerkoftan,*diskreta terapeuten, den otrogne och Mr Grey-wannaben som nyper dig i bröstvårtan.*Här är 12* Tinder-typer som kvinnor möter i dejtingdjungeln. Känner du igen dem? Eller är du kanske rent av en av dem själv?"

*
https://www.expressen.se/halsoliv/sex--relationer/12-tinder-typer-som-manga-moter-i-dejtingdjungeln/

Ja vad ska man säga om detta?

Givetvis offerkoftan som 99% av alla Flashbackare.
Citera
2018-04-18, 19:46
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Du tror inte den här typen utav beteende genomstrålar när du träffar tjejerna du faktiskt vill något annat med? Jag vill inte verka som en översittare, men konversationerna jag visat är tjejer jag är genuint intresserad utav att knulla/ev vara ihop med. Inte Ulla-Greta 150kg med hängbröst som vill att du kallar henne playboy-kanin medans sängen din brakar ihop.

Varför ska jag sätta på tjejer som jag finner oattraktiva? Ingen vettig kvinna finner en sån man attraktiv, bara efterblivna idioter. Vettiga kvinnor gillar en kille som kan säga "Jag runkar hellre med värdighet än sätter på en fet gris" tillexempel, eftersom det visar att du har standards i livet, och inte nöjer dig med vad som helst.

Nej, jag tror du är körd. Sen när du resonerar kring orgasmer. Tyvärr bra konstigt tänk för att behålla en kvinna. Kvinnor går på känslor, inte "åh han fick mig att komma". Snälla, var och varannan kille här inne på flashback kan åstadkomma det. Jag känner otroligt många kvinnor/brudar som INTE ens kan komma, det är ganska vanligt. Så varför håller deras äktenskap?
Nyckelord känslor

Är säkerligen rubbad på något sätt, haha men är väldigt säker på det inte avspeglas i min personlighet när jag dejtar seriöst vs oseriöst. Kör helt annorlunda upplägg beroende på vad jag söker.

Vem har sagt btw att jag sätter på fula, feta kvinnor? Eventuellt går jag väl ner upp till ett pinnhål under min egen standard, men sätter aldrig på tjockisar. Usch!

Vet inte om vi snackar om varandra här men om det endast rör sig om en sexuell relation, varför i hela friden skulle en tjej komma tillbaks om du inte presterar bra i sängen? Absolut gå på känslor om det handlar om långsiktigt, så långt är jag med...

Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Du är ointresserad av brudarna du träffar men sen efter en månad så vill du ha statusupdate, prata känslor och veta var ni står med varandra? Det här börjar lukta troll.

Nja, alltså kategoriserar ju vilka tjejer jag vill träffa seriöst eller oseriöst. Har ju en seriös Tinder-profil men kör som sagt HELT olika game från första meddelandet till bingen, beroende på vad jag söker med tjejerna. Ligg så är det träff direkt hos henne/mig annars skiter jag i det, annars är det hela dejtpaketet om jag hittar någon jag vill något seriöst med.

Kriterierna är väl typ såhär:

Liggobjekt
- Alla under 26 år
- Ingen utbildning / vettigt jobb
- Sexuellt utmanande eller allmänt märkliga bildval
- Något i utseendet som absolut inte tilltalar mig "men som funkar för en kväll" (typ för lång, rödhårig, glugg i tänderna etc)
- Utstrålar sex snarare än flickvänsmaterial
- Någorlunda OK kropp/proportioner
- Morsa

Flickvänsmaterial är väl typ "motsatsen" på allt utom kroppen där jag har något hårdare krav.

Är det bara jag som gör den här filtreringen eller är ni andra bara ute efter det ena eller det andra?
Senast redigerad av fabula 2018-04-18 kl. 19:55.
Citera
2018-04-18, 20:06
Medlem
zebra121s avatar
Bor i en ganska liten stad och startar om Tinderkontot typ varannan vecka då det dör ut efter några dagar. Ytterst märkligt. Har tvingats att ställa GPS i andra städer och då ökar matchningarna har jag märkt.
Sällan jag är i större städer men antar att det är där som tjejerna finns. Ska testa att använda Tinder igen när jag är i "bättre städer".
Citera
2018-04-18, 21:10
Medlem
Citat:
Är säkerligen rubbad på något sätt, haha men är väldigt säker på det inte avspeglas i min personlighet när jag dejtar seriöst vs oseriöst. Kör helt annorlunda upplägg beroende på vad jag söker.

Vem har sagt btw att jag sätter på fula, feta kvinnor? Eventuellt går jag väl ner upp till ett pinnhål under min egen standard, men sätter aldrig på tjockisar. Usch!

Vet inte om vi snackar om varandra här men om det endast rör sig om en sexuell relation, varför i hela friden skulle en tjej komma tillbaks om du inte presterar bra i sängen? Absolut gå på känslor om det handlar om långsiktigt, så långt är jag med...

Nja, alltså kategoriserar ju vilka tjejer jag vill träffa seriöst eller oseriöst. Har ju en seriös Tinder-profil men kör som sagt HELT olika game från första meddelandet till bingen, beroende på vad jag söker med tjejerna. Ligg så är det träff direkt hos henne/mig annars skiter jag i det, annars är det hela dejtpaketet om jag hittar någon jag vill något seriöst med.

Kriterierna är väl typ såhär:

Liggobjekt
- Alla under 26 år
- Ingen utbildning / vettigt jobb
- Sexuellt utmanande eller allmänt märkliga bildval
- Något i utseendet som absolut inte tilltalar mig "men som funkar för en kväll" (typ för lång, rödhårig, glugg i tänderna etc)
- Utstrålar sex snarare än flickvänsmaterial
- Någorlunda OK kropp/proportioner
- Morsa

Flickvänsmaterial är väl typ "motsatsen" på allt utom kroppen där jag har något hårdare krav.

Är det bara jag som gör den här filtreringen eller är ni andra bara ute efter det ena eller det andra?

Intressant! Posta lite konversationer, kanske kan vi hjälpa till eller få inspiration och dela ideer tillvägagångssätt, mm
Citera
2018-04-18, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Neger, snälla? Varför måste din kvinna prompt vara utbildad? Vill du ha en fru och en mor till dina framtida barn eller vill du ha en alfahane som kan komplettera dig?

Du måste förstå att ju mer fokuserad en brud är på hennes karriär och läsa någon bullshit-utbildning, desto mindre kommer hon vara fokuserad på att faktiskt vara en bra fru och bli en bra mamma. Vara feminin helt enkelt.

Kvinnor har sin peak på köttmarknaden runt 18-25års ålder, det är vid den ålder som de är mest fertila och har störst chans att hitta så bra män som de kan få. Att då spenderat sina bästa år på att bara försöka konkurrera mot män tyder på att hennes värderingar/prioriteringar inte är där de bör vara.

När jag kommer hem hungrig och trött efter en lång och hård arbetsdag, omringad av massa andra dudes som också jobbat röven av sig och har lökringar under armarna - vill jag då komma hem till en hustler, som också jobbat röven av sig och gnäller om sitt jobb precis när jag själv har avslutat mitt pass?

Nej, jag vill ju komma hem till en rar, söt, feminin, vårdande och omtänksam kvinna som doftar gott.
Därför att det är allting som jag själv inte är och som jag inte är omringad av hela dagarna och det är det som attraherar mig.

Det är vad en kvinnas roll bör vara i samhället men pga. all feminism så har man förstås lyckats indoktrinera sådana som dig att tro att de viktigaste egenskaperna hos en kvinna är huruvida hon har X antal högskolepoäng i guatemalansk bögpoesi eller vad det nu är för bullshit som kvinnor brukar studera som renderar i alla låtsasjobb. Om någonting bör du titta efter hennes utbildning i att kunna laga mat, ta hand om ett hushåll och andra människor etc.

När det gäller det där andra att kunna screena ut sådana som inte är värda ett långvarigt förhållande är det ju lätt gjort utan att behöva ha några samtal om huruvida hon träffar andra från Tinder.

Och är du på jakt efter en kvinna att bilda familj med så är ju Tinder mer menat som ett komplement, och inte den huvudsakliga källan du använder dig av för att träffa någon.

Finns många välutbildade honor som är söta och doftar gott efter jobbet. Men ha så kul du med din outbildade framtidspartner som du kommer få lov att försörja hela livet då hennes maxlön kommer vara väldigt låg, om hon ens får ett jobb. Under tiden hovar vi andra in dom härliga välutbildade damerna från tindermarknaden.

Citat:
Haha, jag vet. Lever i en dubbelmoral alltså, men är verkligen precis så du skriver att jag "råkar" ligga med tjejer när jag är uttråkad eftersom det är som att sno godis från småbarn.

De jag "råkar knulla" är ju de jag egentligen är ointresserad av av olika anledningar, så där kör jag ju på mer asig stil. Varför skulle jag pussa dessa brudar på pannan för? Om jag vill träffa en tjej igen oseriöst så ser jag till att hon får orgasm helt enkelt. Samma gäller ju egentligen för de man är intresserad av långsiktigt.

Någon som har något mer trix för att kukdesarmera en tjej, så inte andra snubbar hoppar på henne?

Lura henne att du givit henne herpes eller något liknande äckligt, fortsätt ha kontakt, sen efter någon vecka berättar du att du lurades för att du ville paxxa henne för dig själv. Det fungerar alltid när jag kör den taktiken, tro mig.
Citera
2018-04-18, 21:23
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Intressant! Posta lite konversationer, kanske kan vi hjälpa till eller få inspiration och dela ideer tillvägagångssätt, mm

Såklart konversationerna alltid kan bli bättre, men är inte att mingla och få till dejter som är problemet (vill iofs få fler och snyggare matchningar såklart) utan det är just hur fan man får BRUDEN att komma ur tinderträsket efter ett tag man dejtat seriöst.

Huvudproblemet är ju alltså att man själv aldrig räcker till eftersom det ju alltid kommer dyka upp nya fittretare för henne på Tinder så länge hon är kvar där, dvs gräset är grönare blabla...

Man kan ju liksom inte föreslå "Nää, nu tycker jag att vi raderar våra Tinderkonton". Eller borde man det? Har ju trots allt implementerat mina jävla månatliga fruntimmers-utvecklingssamtal så man kanske borde ta det på dom? Känslor kanske man borde bli bättre på också, haha.
Citera
2018-04-18, 21:25
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Såklart konversationerna alltid kan bli bättre, men är inte att mingla och få till dejter som är problemet (vill iofs få fler och snyggare matchningar såklart) utan det är just hur fan man får BRUDEN att komma ur tinderträsket efter ett tag man dejtat seriöst.

Huvudproblemet är ju alltså att man själv aldrig räcker till eftersom det ju alltid kommer dyka upp nya fittretare för henne på Tinder så länge hon är kvar där, dvs gräset är grönare blabla...

Man kan ju liksom inte föreslå "Nää, nu tycker jag att vi raderar våra Tinderkonton". Eller borde man det? Har ju trots allt implementerat mina jävla månatliga fruntimmers-utvecklingssamtal så man kanske borde ta det på dom? Känslor kanske man borde bli bättre på också, haha.

Nej det skickar ut en signal om dålig självkänsla (tendens till svartsjuka etc), du ska gå in med inställningen att du är bäst och hon verkligen vill ha dig, då kommer hon ta bort / inte använda tinder, för du är oemotståndlig... Och tja, gör hon inte detta är hon ingen kvalité och du kan addera denna i fuck-n-dump-facket.
Senast redigerad av NirvanA 2018-04-18 kl. 21:29.
Citera
2018-04-18, 21:31
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Nej det skickar ut en signal om dålig självkänsla, du ska gå in med inställningen att du är bäst och hon verkligen vill ha dig, då kommer hon ta bort / inte använda tinder, för du är oemotståndlig... Och tja, gör hon inte detta är hon ingen kvalité och du kan addera denna i fuck-n-dump-facket.

Äntligen ett vettigt råd! Håller helt med, så är där man failar. Nu kommer jag säkert bli kallad för troll igenm men ligger ju med tjejer i smyg under tiden jag dejtar tjejer seriöst delvis för att jag ska få ännu bättre självförtroende. Är faktiskt helt sant och förmodligen något jag borde lägga av med.
Citera
2018-04-18, 21:37
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Äntligen ett vettigt råd! Håller helt med, så är där man failar. Nu kommer jag säkert bli kallad för troll igenm men ligger ju med tjejer i smyg under tiden jag dejtar tjejer seriöst delvis för att jag ska få ännu bättre självförtroende. Är faktiskt helt sant och förmodligen något jag borde lägga av med.
Men det är ju sån oerhörd skillnad på dejt och dejt och person och person... klassisk dejting á hollywood/american style (som knappt existerar IMO) är ju nästan som ett långt gånget förhållande efter ett tag och då bör man spela korten korrekt, ha hjärtat på rätt ställe och göra moraliskt korrekta saker men tinderdejting.. och i Sverige... är väldigt annorlunda upplever jag, det där ska man känna efter från person till person - om man ska hålla på med andra samtidigt dvs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in