Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-08-18, 15:19
Medlem
johannespauluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dodsknarkarnazi
Nu har jag gjort precis allt jag kan göra för optimala odds.

- Fysiken snyggare än någonsin, nyklippt och gyllenbrun efter två utomlandsvistelser denna sommar.
- Nya bilder. Semesterbilder på mig i olika miljöer som jag ej tagit själv. EN spegelselfie också för att få lite variation.
- Lagom kort, ärlig presentation som beskriver vad jag gillar att göra i livet.
- Kopplat samman mitt Instagramkonto med Tinder så att min presentation backas upp med bilder.

4 matchningar senaste veckan och samtliga tjejer var mediokra. Har antagligen råkat svepa Ja på dessa av misstag.

Hatet växer.. hatet växer

Vad är problemet med mediokra tjejer när du är medioker själv?

Om du har en fullständig profil som visar ditt rätta jag, och endast får fyra matchningar, då är du nog tyvärr inte mycket mer än medioker, om knappt det.
Citera
2016-08-18, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johannespaulus
Vad är problemet med mediokra tjejer när du är medioker själv?

Om du har en fullständig profil som visar ditt rätta jag, och endast får fyra matchningar, då är du nog tyvärr inte mycket mer än medioker, om knappt det.

Neger snälla, kommentera inte saker som du inte förstår. Eller spelar du bara dum i huvudet?
Citera
2016-08-18, 17:50
Medlem
johannespauluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dodsknarkarnazi
Neger snälla, kommentera inte saker som du inte förstår. Eller spelar du bara dum i huvudet?

Jag kanske är dum i huvudet, men det förändrar inte det faktum att du endast har fått 4 matchningar denna vecka och ändå tycks tro att du är mer än medioker?

Det blir dessutom en väldig komik över det hela när du som medioker kille gnäller över mediokra tjejer.
Citera
2016-08-18, 19:08
Medlem
Nikksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teguin
Någon med Android med samma problem som mig? Alla matchningar visas inte/försvinner temporärt, ominstallerar jag så kommer dom tillbaka fram tills jag stänger ner Tinder och öppnar upp igen.

Yeps, efter senaste uppdateringen. Fungerar genom att relogga.
Citera
2016-08-18, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johannespaulus
Jag kanske är dum i huvudet, men det förändrar inte det faktum att du endast har fått 4 matchningar denna vecka och ändå tycks tro att du är mer än medioker?

Det blir dessutom en väldig komik över det hela när du som medioker kille gnäller över mediokra tjejer.

Du har uppenbarligen aldrig använt Tinder så jag förstår att du inte är insatt i hur det fungerar.
Mediokra tjejer (säg en knapp 6a på 1-10-skalan) tror att dem förtjänar minst en 7a. Snygga tjejer 7+ sveper inte ja på killar under 8 osv. De manliga 7orna är dem som har det svårast skulle jag påstå, de hamnar i ett jävligt mellanläge.
Detta är till största delen de manliga Tinderanvändarnas eget fel då många bara sveper 'Ja' på allt som dyker upp för att sedan gallra. Jag gjorde själv så tidigare men sveper numera endast 'Ja' på de tjejer som verkligen tilltalar mig.
Summa summarum; I och med att så många killar sveper 'Ja' på allting som dyker upp på skärmen så fullständigt regnar det in matchningar till dessa mediokra tjejer vilket gör att de p.g.a. detta tror att de spelar i en högre liga än vad de gör IRL.
Citera
2016-08-19, 03:05
Medlem
Någon som vet varför någon aldrig gillar en först? De få gångarna man får en matchning så är det alltid efter att man själv gillat någon men aldrig någon som gillar en först. Varför är det så?

Det jag undrar sedan innan är hur lång tid brukar det ta för er från att ni gillat någon tills ni får en match? Bara så man vet hur länge det är värt att vänta för en eventuell matchning?

Förresten om man stänger av telefonen eller ändrar sina sökval försvinner man då från folks Tinder-flöde?
Vet att det är en lite dum fråga men vill inte riskera att gå miste om matchningar. Men det bör väl inte påverka saken?
Senast redigerad av urtoken 2016-08-19 kl. 03:10.
Citera
2016-08-19, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urtoken
Någon som vet varför någon aldrig gillar en först? De få gångarna man får en matchning så är det alltid efter att man själv gillat någon men aldrig någon som gillar en först. Varför är det så?

Det jag undrar sedan innan är hur lång tid brukar det ta för er från att ni gillat någon tills ni får en match? Bara så man vet hur länge det är värt att vänta för en eventuell matchning?

Förresten om man stänger av telefonen eller ändrar sina sökval försvinner man då från folks Tinder-flöde?
Vet att det är en lite dum fråga men vill inte riskera att gå miste om matchningar. Men det bör väl inte påverka saken?
  1. Det är inte alltid så. Men du är säkert mer aktiv än många tjejer behöver vara, dvs du hinner se och lika dem innan de ens ser dig etc. Testa vara inaktiv några dagar och sedan drar du ner avståndet till lägsta. Då kommer du få upp de som likat dig (avståndet kommer i regel vara högre än angivet, då de dyker upp ändå pga att de likat)
  2. Omöjligt att säga hur lång tid, som jag skrev ovan det beror på hur aktiva de är, och hur mycket de swipar. I regel prioriteras folk med samma rating mer i deras flöde, så det kan ta ett tag att dyka upp för någon snygg om du själv inte är lika snygg (enligt Tinder då).
  3. Att du stänger av telefonen ändrar inget i sig, bara att du kan inte ta emot aviseringar. Det som påverkar hur du dyker upp i folks flöde är hur pass aktiv du är. Tror Tinder nedprioriterar folk som inte gått in i appen på en viss tid. Det är ju dock bara en av många faktorer bör sägas. Gå in minst en gång om dagen så bör du inte tappa någon fördel i den bemärkelsen.
    På den tiden när man kunde se senast aktiv så märkte man att man fick upp mer och mer inaktiva ju mer man swipade.
Citera
2016-08-19, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
  1. Massa text
Ok tack för svaren.
Men vad menas med rating? Är det hur många man matchats med?
Citera
2016-08-19, 18:04
Medlem
girigfans avatar
Otippat men får bättre matchning när jag inte lägger till att jag pluggar på handels
Citera
2016-08-19, 22:25
Medlem
.Kurgan.s avatar
Tinder? Kan det vara vettigt tro?
Stället jag är på nu är inte vettigt.
Klockan tjugo över tio en Fredagsskväll och folk nästan lyser med sin frånvaro, förutom tanterna, fina bartendertjejer som inte på något vis verkar nöjda, fulla redneck male specimens, några redneck female specimens som liksom 'tillhör' Ronny, Conny, Jimmy, Tommy och vad de nu heter samt enstaka hotellgäster som är tingade.

Är ju bud på att förflytta sig några mil till nästa stad om det inte ramlar in lite weird/odd brudar innan kl elva.

Det här får man ju kika in sålänge, Tinder grejen.
Senast redigerad av .Kurgan. 2016-08-19 kl. 22:32.
Citera
2016-08-20, 00:02
Medlem
Ruttet-apples avatar
Alltså, nu är jag fly förbannad. Jag matchade med en snygg tjej som är utbytesstudent från NY USA. Det var runt 5 på morgonen och jag kom med den perfekta öppningsfrasen:

"Hello xXxx!"
"It is a bit late but I welcome you to ---- on behalf of the Swedish people!"

Sedan: En GIF med KUNGEN!

Jävligt ståtligt och humoristiskt alltså. Men nu har det gått hela dan och hon har inte svarat!? Wtf?
Senast redigerad av Ruttet-apple 2016-08-20 kl. 00:06.
Citera
2016-08-20, 03:02
Medlem
.Kurgan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruttet-apple
Alltså, nu är jag fly förbannad. Jag matchade med en snygg tjej som är utbytesstudent från NY USA. Det var runt 5 på morgonen och jag kom med den perfekta öppningsfrasen:

"Hello xXxx!"
"It is a bit late but I welcome you to ---- on behalf of the Swedish people!"

Sedan: En GIF med KUNGEN!

Jävligt ståtligt och humoristiskt alltså. Men nu har det gått hela dan och hon har inte svarat!? Wtf?

Det säger ju sig självt att du inte kan skriva "Å Svenska folkets vägnar" OCH posta en gif med knugen på!

Äh, kollade in denna Tinder-appen asså.
Det verkar vara skumt folk där.
Nja, ska väl varken säga bu eller bä i förväg. Men kanske bättre att man håller sig till 'IRL' så att man får se människan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in