Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-26, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Tinder är meningslöst. Om inte männen måste sänka kraven så enormt mycket mer än vad man t.o.m. har på krogen.. de flesta konversationer blir inte mer än "hej" - "hej" och de övriga rinner ut i sanden. Fick ett par superlikes, men inte ens då skriver brudarna. Skrev med en fin brud jag fick superlike av men hon slutade skriva även efter hon avslutade sista konversationen med en fråga och följde mig på instagram. Helt sjukt.

Sen vet vi ju hur killar är, snygga eller inte så beter de sig som hundar. Spammar alla brudar.

Gått på ett par tinderdejter. En varav jag föll för som var psycho och en som trodde vi var ihop efter en promenad och lite hångel hemma hos mig. Nej, nu är det bara tidsfördriv om ens det för blir mst depp av det

Ja det är helt sjukt, förstår mig verkligen inte på brudar. De är svinsvåra att få i början, man får anstränga sig och dra hela konversationen och får bara tråkiga/korta svar i början, det tar ganska lång tid innan de själva faktiskt börjar bjuda till, oftast hinner man tröttna och skiter i att svara. Men anstränger man sig och får till EN träff så går det fan inte att bli av med dem sen istället.. Man träffas en gång med lite hångel (ofta vill de ligga direkt dessutom), sen verkar de tro att är ihop..

Något jag har märkt är att 80% av brudarna på tinder verkar träffar samma 5% av snubbar. Brudar är ännu kräsnare på tinder än IRL och swipar oftast nej på allt annat än 10or. Min polare är en solklar 10a och grym på att ragga, han har alltid 5-10 tinderdejter på G samtidigt, brudarna kastar sig över honom. Sen blir de sårade och "alla killar är svin"
Citera
2017-07-26, 16:11
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ööööööHH
Ja det är helt sjukt, förstår mig verkligen inte på brudar. De är svinsvåra att få i början, man får anstränga sig och dra hela konversationen och får bara tråkiga/korta svar i början, det tar ganska lång tid innan de själva faktiskt börjar bjuda till, oftast hinner man tröttna och skiter i att svara. Men anstränger man sig och får till EN träff så går det fan inte att bli av med dem sen istället.. Man träffas en gång med lite hångel (ofta vill de ligga direkt dessutom), sen verkar de tro att är ihop..

Något jag har märkt är att 80% av brudarna på tinder verkar träffar samma 5% av snubbar. Brudar är ännu kräsnare på tinder än IRL och swipar oftast nej på allt annat än 10or. Min polare är en solklar 10a och grym på att ragga, han har alltid 5-10 tinderdejter på G samtidigt, brudarna kastar sig över honom. Sen blir de sårade och "alla killar är svin"

Hahaha klassiker. Människor behöver mer självinsikt. Killar behöver vara mer kräsna men även vi vill ju ha de snyggaste men nånstans inom oss så fattar vi ju att hon kan få vem hon vill så man har inte så höga förhoppningar medan brudar jagar de hunkigaste (oavsett hur dessa brudar ser ut). Noll självinsikt, och anledningen kan ju vara ett boostat självförtroende kopplat till tinder och delvis för att många killar blir glada om de får doppa i nån så de ger alla brudar uppmärksamhet.

Jag ser mig själv alt mellan en 6a och en 8a, kvinnliga bekanta och kompisar fattar inte hur jag är singel men tjejer raggar aldrig eller sällan på mig. De jag försöker kontakta är korta eller avvisande eller som rinner ut i sanden pga deras velande. Kanske blir det såhär när 6or jagar 9or både från killas och tjejers perspektiv, men min uppfattning är att kvinnor inte vill ha nån jämlik. De vill ha nån bättre, att visa upp för andra.

Jag är rätt fit. Magrutor, grova armar och schysst bringa men de två senaste brudarna som jagat mig och verkligen visat intresse har varit flodhästar! Alltså mer än mulliga även om de inte rullar fram än. Stora hängiga magar och ser ut som häxor i nyllet. Var fan är verklighetsuppfattningen? Visst, bra med självförtroende men vafan. Är du ingen fit brud, sök dig till en kille med ölmage då. Jag går inte fram till brudar som är fitnessmodeller i första taget, det är inte heller i min natur att jaga och iaf inte på 10or, kanske skulle gå om det föll sig naturligt genom vissa omständigheter. Jag har fällt både 8or och 9or men skulle nöja mig med 6-7 det viktigaste är personlighet.

Kvinnor kommer sänka sin standard men inte förrän de är ensamstående morsor eller 35 fyllda.
Då får vi se hur många jämnåriga män som är intresserade av dem när män är i sina bästa år och kan få en 25åring. Kvinnor är otroligt jävla korttänkta och otaktiska i valet av man
Citera
2017-07-26, 16:21
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Håller inte med.

15-25 knullar de nästan enbart med killar som de har något förhållande med (seriöst eller KK) och/eller killar som de dejtar.
25-uppåt har redan de seriösa stagat sig, så de som är singlar knullar bara runt.

Frågan är om det går och matcha med yngre tjejer efter 28?

30+ här var nått år sen jag använde appen , körde då åldern 18-22 fick förfrågningar från 15 års åldern ..
Citera
2017-07-27, 11:59
Medlem
doedkos avatar
Sen när annonserar Tinder hur många likes man har fått? Fick precis en notis som sa "You have X likes, swipe to see if you like them back" eller liknande.

Någon annan som fått sånt?
Citera
2017-07-27, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doedko
Sen när annonserar Tinder hur många likes man har fått? Fick precis en notis som sa "You have X likes, swipe to see if you like them back" eller liknande.

Någon annan som fått sånt?

Nej. Har du uppdaterat appen?
Citera
2017-07-27, 14:33
Medlem
doedkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fcederberg
Nej. Har du uppdaterat appen?

Nej, bara inte använt den på ett tag. Men jag ser ju inte vilka som har kört en like, såg bara antalet. Underligt. Har ingen betalgrej eller något sånt.
Senast redigerad av doedko 2017-07-27 kl. 14:42.
Citera
2017-07-27, 15:30
Medlem
Var på min första tinderdejt i måndags efter chattande med en jävla massa tjejer.

"Erkände" på en direkt fråga att jag inte haft ett förhållande på ca 10 år, är 29. Tycker tjejer detta är konstigt/avtändande? Verkade ändå så på henne.. Och en dejt utan annan fysisk kontakt än hej och hejdå-kram. Är det för dåligt? Jag kommer verkligen höra av mig igen men tycker tjejen man ska ta mer initiativ? Var verkligen trevligt annars men kände kanske inte direkt att det slog gnistor.
Citera
2017-07-27, 16:03
Medlem
Nån mer som inte kan logga in på Tinder nu?
Citera
2017-07-27, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex.A
Nån mer som inte kan logga in på Tinder nu?
Jajamen
Citera
2017-07-28, 00:48
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Var på min första tinderdejt i måndags efter chattande med en jävla massa tjejer.

"Erkände" på en direkt fråga att jag inte haft ett förhållande på ca 10 år, är 29. Tycker tjejer detta är konstigt/avtändande? Verkade ändå så på henne.. Och en dejt utan annan fysisk kontakt än hej och hejdå-kram. Är det för dåligt? Jag kommer verkligen höra av mig igen men tycker tjejen man ska ta mer initiativ? Var verkligen trevligt annars men kände kanske inte direkt att det slog gnistor.

Det bör inte generera något problem, jag har varit med fler tjejer och konsekvensen av att vara ärlig på den punkten är att man inte uppfattas som seriös (bara ligger runt hela tiden).

Om båda är ute efter ett förhållande bör det funka men kväv henne (typ fråga vad hon tänker på etc) inte och ha typ ett par aktiviteter i huvudet som ni kan göra på en gång. Älta inte för mycket i gammal skit så ska det lösa sig.

Man måste inte göra något hela tiden men jag kände mig sårad när ett ex körde ett gympass utan mig en gång men det var tiden innan jag själv gymmade.
Citera
2017-07-28, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a

Min uppfattning är, vilken dock är väldigt spekulativ, att tjejer helst ser att man varit i åtminstone ett "längre" förhållande tidigare, men dock inte för nära inpå nutid, men också nära nog för att vara relevant. Detta blir som ett bevis på att det inte är något fel på en, att man klarar av att upprätthålla en relation.
Ändå ovanlig fråga på en första dejt tycker jag. Fysisk kontakt på första dejten är oftast begränsad till det du beskrev. Det är mer undantag att det slår gnistor och man börjar spontanhångla.

Dock rekommenderas att du utnyttjar alla möjligheter till fysisk kontakt under dejten. Tex lätt leda med hand på rygg genom en bar, snabb mjuk klapp vid ett skratt (om ni sitter naturligt nära). Mycket beröring normaliserar vidare fysisk kontakt, vilket underlättar (men inte garanterar) eskalering.
Citera
2017-07-28, 10:15
Medlem
Kroppkakors avatar
Nej, nu ger jag upp med Tinder mår bara dåligt av det. Köpte Tinder+ och har swipat höger på alla tjejer i halva Sverige (ca ett par tusen tjejer). Fått kanske 10 matches på ett par månader som jag haft appen och endast en har svarat men slutade svara efter ett par meddelanden.

Finns det någon annan sajt eller något liknande som kanske fungerar bättre? Om inte får jag ge mig ut på krogen lite oftare.

Jag söker på tjejer mellan åldrarna 18-25, då jag själv är 24.
Senast redigerad av Kroppkakor 2017-07-28 kl. 10:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in