2014-07-03, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Smått otroligt hur idioterna i tråden inte ens försöker diskutera detta verkligt intressanta ämne. För det första det handlar inte ens om vad majoriteten av nötterna här skriver att kvinnor ska tvingas dejta en kille(vilken otroligt hemsk tanke). De handlar om sunt förnuft, hela samhället kretsar ju kring sex och relationer. Är det konstigt man reagerar som TS är det ens i närheten av konstigt?

För det andra egofeministerna vurmar för islam. Gör man det ska man hålla käften om hur fel det är med tvångsrelationer tycker jag.

"Tvångsrelationer."

In på kåken i USA med dig så du får smaka på litet av det du vill ge andra.

Ärligt talat, det är inte ens humor.
Citera
2014-07-03, 01:52
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thingamabob
"Tvångsrelationer."

In på kåken i USA med dig så du får smaka på litet av det du vill ge andra.

Ärligt talat, det är inte ens humor.

Läste du ens mitt inlägg din jöns?
Citera
2014-07-03, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Läste du ens mitt inlägg din jöns?

Självfallet. Inte precis Dostojevskij, Shakespeare eller Mailer i kvalitet eller utförande men det gick att läsa. Innehållet handlar om ett slags rättfärdiggörande av att en del män känner sig ratade och i sina huvuden anser att detta är djupt orättvist.

Det är trist för er, men ni har ingen rätt att begära kvinno-bidrag. Gå ut och jobba istället. Lär er social kompetens, gå till psykolog om ni måste.

Man kan inte råna till sig en partner. Det måste vara frivilligt och inte som ni fått för er. Och inte kommer det att hjälpa om ni sållar bort alla normala män ur ett land så bara ni finns kvar, ni blir ändå inte lyckligare om ni inte förstår vad känslor är.

God natt.
Citera
2014-07-03, 10:02
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle
Jag förutspådde faktiskt själv att de skulle dyka upp men hoppades att du och några andra vettiga också skulle hitta hit.
Självklart så hittade jag hit. Däremot tror jag inte att jag är till nån större nytta, mina insatser på det här området kommer att sakta och säkert klinga av from nu.
Meningslösheten att tröska den här frågan är stor, och på samma sätt som jag i stort sett lämnat blattefrågan, då den är lika meningslös (vi har förlorat, blattarna blir majoritet, ingen revolution kommer), så kommer jag trappa ner även det här ämnet.

Den här tråden kommer som alla andra kvalitetstrådar att dö bort ganska snabbt.

Ditt startinlägg är så otroligt välskrivet och i stort sett varenda mening är objektiv och självklar sanning. Jag skulle verkligen vilja svara och reflektera på varje del i det, men energin finns inte.
Mina egna små och kvalitetsmässigt tveksamma inlägg bleknar verkligen i jämförelse.

Det hindrar dock inte the haters att ignorera faktan i dina inlägg lika mycket som i mina.

Citat:
Detta ämne väcker t.o.m. starkare reaktioner än om man skriver om rasbiologi och judefrågan. Det är utan tvekan det mest tabubelagda ämnet i vår tid.

Det är ingen slump att mainstreammedia inte rör detta ämne med tång, nej.

Citat:
Det är ganska absurt att jag blir jämförd med talibaner när jag föreslår saker som var norm här i Västerlandet för inte alltför många decennier sedan. Det är ju inte så att jag vill förvägra någon livets goda utan tvärtom fördela det mer rättvist.

I begreppet egofeminist så är den ledande stavelsen ego, egoist. Rättvisa är inte intressant, det handlar om me, Me, ME!
Citat:
Det jag föreslår skulle leda till färre olyckliga och fler lyckliga människor. Dessutom skulle oönskade följder av fri sex som könssjukdomar, aborter osv minska. Vi skulle få stabila, trygga familjer för barn att växa upp i och ett allmänt mer harmoniskt samhälle. Dock skulle kvinnorna få nöja sig med en man på sin egen nivå. Inte pga något tvångsgifte utan för att de helt enkelt måste välja bland de som är lediga. Men uppenbarligen är detta värre än helvetet för dagens granntyckta egofeminister.
Smaka på följande mening av koncentrerat kvinnohat, en orgie i människofientlighet, en oscarsgala över brott mot mänskligheten:

Tänk om kvinnor kunde nöja sig med män på sin egen nivå.
Citera
2014-07-03, 10:19
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thingamabob
Självfallet. Inte precis Dostojevskij, Shakespeare eller Mailer i kvalitet eller utförande men det gick att läsa. Innehållet handlar om ett slags rättfärdiggörande av att en del män känner sig ratade och i sina huvuden anser att detta är djupt orättvist.

Det är trist för er, men ni har ingen rätt att begära kvinno-bidrag. Gå ut och jobba istället. Lär er social kompetens, gå till psykolog om ni måste.

Man kan inte råna till sig en partner. Det måste vara frivilligt och inte som ni fått för er. Och inte kommer det att hjälpa om ni sållar bort alla normala män ur ett land så bara ni finns kvar, ni blir ändå inte lyckligare om ni inte förstår vad känslor är.

God natt.

Vad fan har ditt ordbajsande med mitt inlägg att göra?
Citera
2014-07-03, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhesus-Minus
I begreppet egofeminist så är den ledande stavelsen ego, egoist. Rättvisa är inte intressant, det handlar om me, Me, ME!

Fast vem är rättvisan riktad mot? Uppenbarligen inte BÅDE män och kvinnor. Vem blir då egoisten? Hur gör vi med homosexuella? Vad skulle "par-tvånget" baseras på? Många frågor som ingen verkar vilja svara på.

Citat:
Smaka på följande mening av koncentrerat kvinnohat, en orgie i människofientlighet, en oscarsgala över brott mot mänskligheten:

Tänk om kvinnor kunde nöja sig med män på sin egen nivå.

Tänk om ALLA kunde nöja sig med hur saker och ting är nu. Då skulle diskussionen inte ens ha kommit upp. Lika missnöjda som ni är nu skulle andra vara om "er" rättvisa var verklighet.
Citera
2014-07-03, 11:02
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babycakes2013
Fast vem är rättvisan riktad mot? Uppenbarligen inte BÅDE män och kvinnor. Vem blir då egoisten? Hur gör vi med homosexuella? Vad skulle "par-tvånget" baseras på? Många frågor som ingen verkar vilja svara på.
Nån som är kunnig i retardska och kan översätta?
Citat:
Ursprungligen postat av Babycakes2013
Tänk om ALLA kunde nöja sig med hur saker och ting är nu. Då skulle diskussionen inte ens ha kommit upp. Lika missnöjda som ni är nu skulle andra vara om "er" rättvisa var verklighet.
Den här egofeministen gör ingen iaf ingen hemlighet om vad det handlar om, självklart ska de överblivna männen sluta fantisera om en kvinna och acceptera att de ska dö ensamma utan barn.
Senast redigerad av Rhesus-Minus 2014-07-03 kl. 11:09.
Citera
2014-07-03, 11:08
Bannlyst
Även om all världens kvinnor plötsligt skulle vägra att binda sig och skaffa barn så skulle mannen inte ha någon rätt att tvinga henne att ingå ett förhållande, eller ens röra henne.
Citera
2014-07-03, 11:08
Bannlyst
Citat:

Hur ego man är när man förväntar sig att pappa staten skall fixa fitta åt en för att man är så jävla värdelös själv är en intressant fråga i sammanhanget. Sessorna är ju som dom är med sin sexuella bortskämdhet men deras absurda egoism går ju iaf inte ut på att begränsa andra så skall du nu kasta berg i glashus ännu en gång så är det nog först och främst bra om du har någon som helst logik och röd tråd i ditt resonemang. Man har nämligen förskat all sin rätt att gnälla på egoism när man är en total narcissist likt dig. Det blir bara osmakligt att klaga på en sak man är värre med själv.

Ditt problem är en total brist på självinsikt, ta till dig det en gång för alla.
Citera
2014-07-03, 11:10
Medlem
Om den kvinnan du vill inleda en relation med redan är upptagen, hur ska det lösas? Ska kvinnan bli tvungen att lämna sin nuvarande för att bli tillsammans med någon som är ensam?
Citera
2014-07-03, 11:41
Medlem
ThomasHobbess avatar
Citat:
Detta fordrar emellertid någon form av folkgemenskap och lär inte bli lätt att genomföra i dagens splittrade, individualistiska samhälle där de flesta bara söker efter sitt och ser varandra som medtävlare snarare än medmänniskor.

Vad tänker ni andra om det här?
Jag håller med dig till 100%. I sista paragrafen kommer du till orsakerna till dagens onaturliga och destruktiva sätt att leva (minskande befolkning). Eftersom du använder dig av uttrycket folkgemenskap så vet du också att problemet nu som då är den propaganda folk från tidig ålder utsätts för. För att vända den destruktiva utvecklingen behöver vi en ny sund kultur och en allmän moralisk uppstramning. Men då de flesta inflytelserika samhällsinstitutioner önskar en motsatt utveckling ser jag inte hur detta ska komma till stånd. Kanske som en populär folkrörelse?
Citera
2014-07-03, 11:50
Medlem
Citat:
En vanligt förekommande kommentar från feministsidan i diskussionerna om mäns ensamhet och ogynnsamma situation på dejtingmarknaden är att ensamma män ska sluta tro att det är någon form av mänsklig rättighet att ha en partner. Istället menar de att ansvaret ligger hos männen själva som måste korrigera sin personlighet och sitt beteende tills de blir attraktiva nog i kvinnors ögon.

Jag tycker ämnet är intressant och förtjänar en egen tråd. Drar man allt till sin spets så kan man säga att ingen människa har rätt till någonting. Ytterst har vi alla en fri vilja och är inte tvungna att ge något till någon. Men om vi betraktar våra medmänniskor, i första hand våra landsmän som vi har en folk och samhällsgemenskap med, på ett broderligt sätt, så bör det ligga i vårt intresse att alla medlemmar av det folk vi tillhör mår så väl som möjligt.

Jag tycker det här snacket om mänskliga rättigheter är lite irrelevant och förvirrande. Faktum är ju att det ÄR en mänsklighet att fritt välja sin partner, men detta gäller både män och kvinnor. Det grundläggande är att alla förhållanden ska ingås med både parters fria vilja. Läs själv i FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna:

"Artikel 16
1. Fullvuxna män och kvinnor har rätt att utan någon inskränkning med avseende på ras, nationalitet eller religion ingå äktenskap och bilda familj. Män och kvinnor skall ha samma rättigheter i fråga om äktenskaps ingående, under äktenskapet och vid dess upplösning.

2. Äktenskap får endast ingås med de blivande makarnas fria och fulla samtycke.

3. Familjen är den naturliga och grundläggande enheten i samhället och har rätt till samhällets och statens skydd."

Notera att detta är en väldigt socialkonservativ skrivning utgående från traditioner i de länder som ursprungligen undertecknade den, vilket egentligen borde passa dig bra. Vill man på något sätt utöka denna rättighet till att inte bara gälla rätten att "välja" utan även rätten att "få" så kommer det ju med automatik inkräkta på någon annans rättigheter. Det vill säga, din enda framkomliga väg är att i stället verka för attitydförändringar i samhället, vilket inte kommer bli lätt när de flesta som är det minsta liberala utan problem genomskådar din fascistiska och rasbiologiska agenda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in