Citat:
Ursprungligen postat av
hardusettminapa
Och jag blir alldeles matt av vissas förmåga att missförstå.
Nej, vi ska inte tvinga ihop människor eller "lotta". Vi behöver ett samhälle där män har högre status så att kvinnor kan attraheras av dem så att män får en anledning att jobba och bidra till samhället. Detta är grunden för att ett civiliserat samhälle ska fungera.
Jag utgick mest ifrån trådstarten där TS skrev: ”...det mest grundläggande och viktiga är just detta, att männen kommer överens om att dela lika på kvinnorna. Inte för att det är någon ”rättighet” för varje man att ha en kvinna utan för att det är en moralisk skyldighet att tänka på sina medbröders välbefinnande och det gemensamma samhällets bästa.”
Man kan inte prata om att ”dela lika” på kvinnorna. Att en förälder förmanar sina barn om att dom måste dela lika på vindruvorna, DET är okej eftersom vindruvor inte har känslor eller ett eget mål och syfte. Att hytta lite med pekfingret åt män och säga att dom måste dela rättvist på kvinnor är bara....skumt.
Dessutom tenderar män i många sammanhang vara enormt kompetetiva och jag har svårt att se att någon man skulle avstå det han anser sig ha rätt till, till förmån för en mindre lyckligt lottad kille.