Citat:
Ursprungligen postat av
Katzyn
Det finns många saker, som inte kan eller bör uttryckas som en rättighet, men som samhället likväl bör eftersträva att uppnå. En grundläggande strävan för varje samhälle bör vara högsta möjliga upplevda livskvalitet hos medborgarna.
Detta.
Det är väldigt tydligt att vara makthavare, varesig de befinner sig i vår regering eller i Berlin, endera ej har kunskap om mänsklig natur alternativt väljer att ignorera denna.
Om män ska upprätthålla ett samhälle så vill de ha belöning för det, detta brukade tas hand om genom att ge i stort sett var man en fru och barn att försörja. Män hade den ekonomiska makten vilket gjorde den största majoriteten av män attraktiva som relationspartners för kvinnor, en stor del av män fick därmed sin kvinna och ett "kall", en anledning till att slita på jobbet och håva in pengarna.
När mäns ekonomiska makt togs bort så fanns bara den sexuella makten kvar, denna makt har såklart kvinnor, du kan som kvinna ligga med 30 personer på en vecka om du så verkligen tar dig tid till det, detta medan många många män kan gå år utan att få till det.
När monogamin försvinner mer och mer går vi tillbaka till vårat naturliga tillstånd, ett mycket primitivt sådant där män konkurrerar om honorna och där en minoritet av män - de som hamnar på toppen - får monopol på en majoritet av honor, den största delen män blir utan alternativt får slåss stenhård av resterna som blir över.
Detta system kan fungera en liten tid, men till slut kommer hela skiten brista och det blir någon form av revolution, inbördeskrig eller något som skapar reform av systemet.
Jag tycker mig se början till detta idag, "red pill", "mgtow" communities sprider sig som ett enda stort inferno.
Vad jag hoppas är att detta kan lösas utan våldsamma konflikter, något jag dock är skeptisk till.