2017-11-02, 17:57
Medlem
Ninnyes avatar
Jag blir alltid lika ställd när jag ser sådana här trådstarter.
Hur tänker man att den här ”lottningen” ska gå till? Ska man para ihop kvinnor och män som matchar varandra utseendemässigt (typ vältränad mot vältränad, överviktig mot överviktig) eller ska man gå efter sociala färdigheter (arbetslös-arbetslös, brat-brat)?

Det finns vissa människor som, trots att dom själva tränar, gillar en partner som är lite rundare. Hur gör man där? Eller slutar man helt ta hänsyn till vad människor egentligen är attraherad till? Blir man tilldelad en potentiell partner när man föds? Typ, samtidigt som Skatteverket ger barnet ett personnummer så går Folkparningsmyndigheten in och skriver in personnumret på ens framtida parter?
Vad gör man om ens uttänka partner dör innan man nått könsmogenhet? Lottas det ut en ny partner då?

Jag tycker hela idén är så befängd att jag blir alldeles matt.
Citera
2017-11-02, 19:18
Avslutad
Jag anser inte att alla har rätt till en partner lika lite som jag anser att andra har rätt till min arbetsmöda.

Jag anser inte att det är top 20% männens fel att många 80% blir utan, vi är knappast gjutna i sten, den som är tanig kan träna, den som är fet kan träna, den som är korkad kan börja läsa mer, lära sig ett nytt språk eller lära sig spela schack för att träna intellektet, den som har en ytlig personlighet kan vilket jävla ögonblick som helst sätta sig ner och börja begrunda saker, den som är socialt missanpassad kan kasta sig in i sociala situationer för att lära sig hantera dem osv osv.

Är så trött på alla offerkoftor, både kvinnor och män, som bara vill ha och ha och inte lyfta ett fucking finger för det. Det är precis den mentaliteten som håller på att köra landet i botten. Ingen ska ha något ansvar över något, ingen vill arbeta för något men ändå ska de ha sin jävla slajs av kakan.
Patetiskt.

Personligen anser jag det är 80%arnas fel att de själva har fått det så jävligt, om inte dessa var så kåta på att ta ansvar för 20%arnas bastarder och kvinnornas värdelösa omdöme, allt för att få lite fitta, skulle kvinnorna tvingas höja deras egna personliga standard och sänka deras löjliga krav eller stå ensamma där med bastarderna för alltid.

Om vi bara kan ta bort barnbidraget så jag slipper pröjsa för alla nollor som egentligen inte har råd med barn så är det ett steg i rätt riktning.
Senast redigerad av ShallowInfidel 2017-11-02 kl. 19:26.
Citera
2017-11-02, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Om vi bara kan ta bort barnbidraget så jag slipper pröjsa för alla nollor som egentligen inte har råd med barn så är det ett steg i rätt riktning.
Gör det då. Eller ska någon annan göra det åt dig?

Vad många av er idioter inte förstår eller inte vill förstå är att det inte uppmuntras av samhället att skapa sunda och varaktiga relationer. Istället ska kvinnor leva som porrstjärnor och vara så illojala som det går. För nu kan de det och tar varje tillfälle i akt att sänka sitt värde.

Jag orkar inte med någon längre harang men när kvinnor inte stöder männen så finns det ingen stabil kärna. Kvinnor uppmuntras inte ens att skapa relationer. De uppmuntras att hata män. Manshat är helt legitimt idag.

Man har i samhället inte ens en vilja att skapa förhållanden för att underlätta människor att träffa en partner då det inte finns en gnutta gemenskap. De som då hamnar i utanförskap kommer knappast vilja arbeta för att bidra till stacken om inte de belönas på ett eller annat sätt. Hur ska de belönas beror på om samhället uppmuntrar och värdesätter den arbetssamme människans prestationer.

Idag finns ingen prestige i att vara civilingenjör och laglydig. Det är snarare tatueringar, muskler och piercingar som värdesätts. För bara 30 år sedan såg man idioter som piercade näsan som väldigt konstiga men i takt med samhällets förfall kan dessa ha vilka jobb som helst och bli accepterade för det.

Dekadensen är fruktansvärt utbredd och människor, främst kvinnor, har ingen aning om hur det egentligen kan vara. Kvinnir har noll koll på precis alla områden. Man hejar på feminism.
Citera
2017-11-02, 19:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
Gör det då. Eller ska någon annan göra det åt dig?

Vad många av er idioter inte förstår eller inte vill förstå är att det inte uppmuntras av samhället att skapa sunda och varaktiga relationer. Istället ska kvinnor leva som porrstjärnor och vara så illojala som det går. För nu kan de det och tar varje tillfälle i akt att sänka sitt värde.

Jag orkar inte med någon längre harang men när kvinnor inte stöder männen så finns det ingen stabil kärna. Kvinnor uppmuntras inte ens att skapa relationer. De uppmuntras att hata män. Manshat är helt legitimt idag.

Man har i samhället inte ens en vilja att skapa förhållanden för att underlätta människor att träffa en partner då det inte finns en gnutta gemenskap. De som då hamnar i utanförskap kommer knappast vilja arbeta för att bidra till stacken om inte de belönas på ett eller annat sätt. Hur ska de belönas beror på om samhället uppmuntrar och värdesätter den arbetssamme människans prestationer.

Idag finns ingen prestige i att vara civilingenjör och laglydig. Det är snarare tatueringar, muskler och piercingar som värdesätts. För bara 30 år sedan såg man idioter som piercade näsan som väldigt konstiga men i takt med samhällets förfall kan dessa ha vilka jobb som helst och bli accepterade för det.

Dekadensen är fruktansvärt utbredd och människor, främst kvinnor, har ingen aning om hur det egentligen kan vara. Kvinnir har noll koll på precis alla områden. Man hejar på feminism.

Hah, jag behöver inte göra ett fucking piss, välfärdssamhället kommer att krossas oavsett vad, good fucking riddance, inge mer försörja parasiter och genetiskt defekt skräp. Soffpotatisar och kaosare som inbillar sig att de kommer kunna fortsätta lyfta bidrag om några år är ute och cyklar. Nu kommer även andra permanenta bidragslyftare också stryka med men det är inte mitt problem.

Jag har redan gett ett konkret förslag på exakt vad män, i synnerhet betamän kan göra för att förändra kvinnor och samhället till sin fördel, men den delen av min text missade du helt?

Personligen anser jag det är 80%arnas fel att de själva har fått det så jävligt, om inte dessa var så kåta på att ta ansvar för 20%arnas bastarder och kvinnornas värdelösa omdöme, allt för att få lite fitta, skulle kvinnorna tvingas höja deras egna personliga standard och sänka deras löjliga krav eller stå ensamma där med bastarderna för alltid.

Översättning: Sluta ta ansvar för byhoran, knulla henne och dumpa henne snabbare än snabbast, sluta dejta nedåt på skalan, inte konstigt att kvinnor väljer uppåt när män tillåter det och sluta ta ansvar för andra mäns bastarder, ingen kvinna kommer bry sig om att uppfostra döttrar med risktänk och ansvar om de själva slipper ta ansvar för deras värdelösa omdöme. Capicé?

Riktigt bra förslag du själv kommer med din jävla dåre. Bara en jävla massa gnällande och inga konkreta lösningar.
Senast redigerad av ShallowInfidel 2017-11-02 kl. 19:58.
Citera
2017-11-02, 19:45
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
Sluta söka dig till bimbos i mjukisbyxor. De kvinnor jag känner har både blivit tillsammans med och legat med män som tillhört deras egen samhällsklass i mycket högre utsträckning än någon annan klass.

Men naturligtvis är det inte så att en kvinna som själv är akademiker kommer bli våt i trosan bara för att man har en examen.
Citera
2017-11-02, 20:10
Medlem
Adriadnes avatar
Ett samhälle där sex utanför äktenskapet är förkastligt och kanske t.om olagligt för både män och kvinnor alltså. Ett samhälle utan porr, prostitution, ons eller kk-relationer där alla bara är tillåtna en sexpartner under sin livstid (om en inte blir änka/änkling)...

Problemet med den varianten är ju att det har testats i rätt stor omfattning (typ genom hela historien) och människor verkar tendera att ligga runt ändå, vara otrogna osv och de sociala konsekvenserna blev stora. Om man tillåter skilsmässor, preventivmedel och aborter så behöver ju inte de sociala konsekvenserna bli lika stora som förr i tiden dock och om reglerna utformas lika för män och kvinnor så... Ja. Kanske det. Många kommer ju välja att leva ensamma om de inte hittar någon de vill ha och de mest oattraktiva kommer förmodligen fortfarande vara singlar eftersom många hellre kommer leva ensamma än att vara med dem men på det stora hela så tror jag att de flesta skulle må bättre av ett mer sexnegativt samhälle faktiskt.
Senast redigerad av Adriadne 2017-11-02 kl. 20:36.
Citera
2017-11-02, 20:18
Medlem
Katzyns avatar
Det finns många saker, som inte kan eller bör uttryckas som en rättighet, men som samhället likväl bör eftersträva att uppnå. En grundläggande strävan för varje samhälle bör vara högsta möjliga upplevda livskvalitet hos medborgarna. Sen kanske inte en kärlekspartner är nödvändig för samtliga för högsta möjliga upplevda livskvalitet, men för ganska många är det nog en rätt central aspekt trots allt.

En kärlekspartner är det ju emellertid inte frågan om ifall en person ska tvingas in i en oönskad relation, det är ju snarare en form av slaveri eller i vart fall ofrihet som förmodligen kommer att sänka den personens livskvalitet mer än den ökar livskvaliteten hos den som fick sig en ovillig partner. Summan blir alltså minus. Generellt är jag också övertygad om att med tvång begränsa människors frihet att leva sina liv som de önskar kommer att sänka den generella upplevda livskvaliteten, och summan blir återigen minus, även om ett fåtal skulle kunna bli lyckligare av det.

Men det är väl absolut lämpligt att i samhället föra en dialog om hur så många människor som möjligt ska kunna finna kärlek och intimitet, eftersom det är något de allra flesta önskar sig. Personligen tycker jag mig i synnerhet se en form av ytlighet och slit och släng mentalitet kring sånt här i dagens samhälle som jag tror kan komma i vägen för mer djupgående möten. Jag tror nämligen att mer djupgående möten gör bättre för den upplevda livskvaliteten än många mycket ytliga förbindelser. Men detta bör inte handla om tvång och straff.
Citera
2017-11-02, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Det finns många saker, som inte kan eller bör uttryckas som en rättighet, men som samhället likväl bör eftersträva att uppnå. En grundläggande strävan för varje samhälle bör vara högsta möjliga upplevda livskvalitet hos medborgarna.

Detta.

Det är väldigt tydligt att vara makthavare, varesig de befinner sig i vår regering eller i Berlin, endera ej har kunskap om mänsklig natur alternativt väljer att ignorera denna.

Om män ska upprätthålla ett samhälle så vill de ha belöning för det, detta brukade tas hand om genom att ge i stort sett var man en fru och barn att försörja. Män hade den ekonomiska makten vilket gjorde den största majoriteten av män attraktiva som relationspartners för kvinnor, en stor del av män fick därmed sin kvinna och ett "kall", en anledning till att slita på jobbet och håva in pengarna.

När mäns ekonomiska makt togs bort så fanns bara den sexuella makten kvar, denna makt har såklart kvinnor, du kan som kvinna ligga med 30 personer på en vecka om du så verkligen tar dig tid till det, detta medan många många män kan gå år utan att få till det.

När monogamin försvinner mer och mer går vi tillbaka till vårat naturliga tillstånd, ett mycket primitivt sådant där män konkurrerar om honorna och där en minoritet av män - de som hamnar på toppen - får monopol på en majoritet av honor, den största delen män blir utan alternativt får slåss stenhård av resterna som blir över.

Detta system kan fungera en liten tid, men till slut kommer hela skiten brista och det blir någon form av revolution, inbördeskrig eller något som skapar reform av systemet.

Jag tycker mig se början till detta idag, "red pill", "mgtow" communities sprider sig som ett enda stort inferno.

Vad jag hoppas är att detta kan lösas utan våldsamma konflikter, något jag dock är skeptisk till.
Citera
2017-11-02, 22:59
Medlem
Jag tycker att det behövs lite jäkla stolthet hos många män. Många av oss är så desperata att vi är beredda att ligga med vilken tjej som helst och gå till extrema längder för att göra det.

Jag tror det här är vad som orsakar många problem med manlig ensamhet. När fet-ful-Märta 45årig trebarnsmor kan få kuk av snygga gymkillar på 22 bast så varför skulle hon då vilja ha kuk av fet-ful-Leffe 45årig trebarnsfar? Vi män måste åtminstone försöka att inte vara så billiga, vår billighet och villighet att få ligga med vilken kvinna som helst måste tyglas. Den billigheten blåser upp kvinnors ego och sexuella värde alldeles för högt.

Det här gäller inte några alfahanar, som ligger med massa snygga brudar på löpande band, de är kanske inte problemet just för detta, utan den billiga, kåta sexuella medelklassen" av män som är problemet.

Vi måste lära oss att säga nej, och sikta högre. Är du en snygg 22 årig gymkille skall du tex. inte ligga med feta kärringar, det är att sälja dig alldeles för billigt. Din nivå bör vara snygga 22åriga tjejer, det motsvarar dig.
Citera
2017-11-02, 23:24
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Jag tycker att det behövs lite jäkla stolthet hos många män. Många av oss är så desperata att vi är beredda att ligga med vilken tjej som helst och gå till extrema längder för att göra det.

Jag tror det här är vad som orsakar många problem med manlig ensamhet. När fet-ful-Märta 45årig trebarnsmor kan få kuk av snygga gymkillar på 22 bast så varför skulle hon då vilja ha kuk av fet-ful-Leffe 45årig trebarnsfar? Vi män måste åtminstone försöka att inte vara så billiga, vår billighet och villighet att få ligga med vilken kvinna som helst måste tyglas. Den billigheten blåser upp kvinnors ego och sexuella värde alldeles för högt.

Det här gäller inte några alfahanar, som ligger med massa snygga brudar på löpande band, de är kanske inte problemet just för detta, utan den billiga, kåta sexuella medelklassen" av män som är problemet.

Vi måste lära oss att säga nej, och sikta högre. Är du en snygg 22 årig gymkille skall du tex. inte ligga med feta kärringar, det är att sälja dig alldeles för billigt. Din nivå bör vara snygga 22åriga tjejer, det motsvarar dig.
Nu ifrågasätter jag inte vad du säger för jag har ingen aning om detta men var får du reda på att dessa killarna gör så och framförallt varför vill de vara med dessa kvinnorna? Är de jätteblyga,lata eller vad? Helt fascinerad nu asså ha ha
Citera
2017-11-02, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Nu ifrågasätter jag inte vad du säger för jag har ingen aning om detta men var får du reda på att dessa killarna gör så och framförallt varför vill de vara med dessa kvinnorna? Är de jätteblyga,lata eller vad? Helt fascinerad nu asså ha ha

Var ute kring stängningsdags på krogen och se vilka riktiga ras en del snubbar åker hem med jag är inte gay, men ibland blir det ändå väldigt tydligt att rätt snygga män och killar (välklädda, vältränade, utan lyte) säljer sig billigare och billigare ju senare kvällen blir.

Jag har även en del vänner som är ruggigt desperata. Det här är inga snygga män, men jag skulle nog klassa dem som medelmåttiga eller en bit under, men absolut inte vanställda hjälp-jag-måste-kräkas-fula. De åker 40mil enkel resa för att få gangbanga en hjälp jag måste kräkas ful-kärring utan kondom (såna kärringar är alltid allergiska mot kondomer av nån anledning) tillsammans med gud vet hur många andra män i någon sunkig lägenhet samtidigt som något superpervo filmar skiten. Det är en dekadent desperation som breder ut sig i samhället när män gör såna grejer bara för att få knulla.
Citera
2017-11-03, 00:23
Bannlyst
Manlig desperation är ett direkt resultat av ett hypergamt samhälle där kvinnorna bara nöjer sig med en rätt liten del av män.

Män som får mycket fitta har ingen anledning att vara desperata, män som får inget och i vissa fall under flera år har god anledning till desperation.

Detta går ej att lösa genom att säga till män: "sluta vara desperata!!" kollektivt, desperationen går bara att ordna om fler medelmåttiga kvinnor väljer medelmåttiga män, något sådant kommer dock inte hända förän dessa medelmåttiga män har något av värde att bidra med, något som förr i tiden var ekonomi.

Om människor bara kunde ta sig några dagar och lära sig grundläggande mänsklig biologi så skulle detta vara extremt lätt att förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in