2014-07-15, 22:57
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Du kommer tydlig in och ut i tråden lite som du vill för att inte förstöra ryktet för feminsmen, vilket tydligen är det viktigaste för dig. Det är ju så att man mår illa. Tro inte att medlidandet för Lucas gäller dig. Rent logiskt ligger du absolut högst på listan av misstänkta i den här tråden. Lucas "vänner" har FAIL inristat i pannan!

Det uttalande lyckades sannerligen reta upp dig, nu har du citerat det 2 ggr och nu borjar aven vannen fa en skopa av er logik. Varfor skulle ni inse vilket vansinne ni haller pa med, kan man undra.
Citera
2014-07-15, 23:01
Medlem
JPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Forsok nu att forsta en gang for alla, for jag har skrivit detta forut: Jag bryr mig inte om vad en ev. granskning skulle visa. Jag ar inte medlem i Femen/UF, jag har inga vanner dar.
Du ger ju intrycket av att vissa infallsvinklar från granskningen är respektlös. Då är man inte för en fri och öppen granskning. Se detta citat exempelvis:
Citat:
Du kan svammla vidare om dina granskningar bast du vill. Du vill att folk "skall fa se hur dalig feminismen ar" - i en trad dar den avlidne var starkt feministisk, somi sitt sista twitter stodde feminisen, dar en van till Lucas gatt in och sagt samma samma sak, och du har mage att komma med "skall fa se hur dalig feminismen ar" ?

Jo, det ar respektlost och det ar ett hyckleri av stora matt. Spy er galla mot feminister och feminism i alla andra tradar, det har ju aldrig hindrat er hitills.
Citat:
Skillnaden mellan dig och mig ar bl.a att jag inte automatiskt tolkar en tystnad som avsaknad av granskning eller morkning. Jag tolkar det som att man faktiskt inte hittat nagot konkret att ga pa.
Ja den skillnaden är milsvid. Eftersom jag anser att det redan finns material nog för åtminstone en förstasida.
Citera
2014-07-15, 23:04
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP
Du ger ju intrycket av att vissa infallsvinklar från granskningen är respektlös. Då är man inte för en fri och öppen granskning. Se detta citat exempelvis:
Ja den skillnaden är milsvid. Eftersom jag anser att det redan finns material nog för åtminstone en förstasida.

Ja, ni ar respektlosa. Det behover inte innebara att en granskning per automatik blir det, det handlar om hur den gors och ffs syftet. Nar syftet bl.a ar att "visa hur dalig feminismen ar", da ar det respektlost och "objektivt" ett ord som inte finns i ordlistan.
Citera
2014-07-15, 23:05
Medlem
Citat:
Det uttalande lyckades sannerligen reta upp dig, nu har du citerat det 2 ggr och nu borjar aven vannen fa en skopa av er logik. Varfor skulle ni inse vilket vansinne ni haller pa med, kan man undra.

Med alla korten på bordet innehåller mitt vansinne fortfarande noll tweets till Lucas.
Citera
2014-07-15, 23:10
Medlem
JPs avatar
Citat:
Ja, ni ar respektlosa. Det behover inte innebara att en granskning per automatik blir det, det handlar om hur den gors och ffs syftet. Nar syftet bl.a ar att "visa hur dalig feminismen ar", da ar det respektlost och "objektivt" ett ord som inte finns i ordlistan.
Men snälla rara, jag har skrivit att jag vill att fler ska inse att feminismen är en dålig idé. Detta innebär ingenting när det kommer till hur granskningen ska utföras. Du vill ju säkerligen att fler ska inse att feminismen är en bra idé, eller? Är du då helt oförmögen att utföra en objektiv granskning? Alla har åsikter och värdegrund, precis alla. Att jag är ärlig nog att uttala mina värderingar gör inte mig mindre opartisk än någon annan. Och sluta gärna att kladda ihop mig med något kollektiv. Du pratar med mig och inte en grupp.
Citera
2014-07-15, 23:15
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Men snälla rara, jag har skrivit att jag vill att fler ska inse att feminismen är en dålig idé. Detta innebär ingenting när det kommer till hur granskningen ska utföras. Du vill ju säkerligen att fler ska inse att feminismen är en bra idé, eller? Är du då helt oförmögen att utföra en objektiv granskning? Alla har åsikter och värdegrund, precis alla. Att jag är ärlig nog att uttala mina värderingar gör inte mig mindre opartisk än någon annan. Och sluta gärna att kladda ihop mig med något kollektiv. Du pratar med mig och inte en grupp.

Om du menar att jag vill upplysa omgivningen om feminism ? nej, inte namnvart faktiskt. Lika lite som jag pratar ovrig politik.
Jag ar def. oformogen att gora en granskning for jag har ingen aning om vad som skett och jag har inga kontakter/insyn i den biten.

Men du sa ju att du hade mycket material, kontakta media i sa fall.
Citera
2014-07-15, 23:20
Medlem
JPs avatar
Citat:
Om du menar att jag vill upplysa omgivningen om feminism ? nej, inte namnvart faktiskt. Lika lite som jag pratar ovrig politik.
Jag ar def. oformogen att gora en granskning for jag har ingen aning om vad som skett och jag har inga kontakter/insyn i den biten.

Men du sa ju att du hade mycket material, kontakta media i sa fall.
Nej jag har inte sagt att jag har mycket information ingen alls som inte alla andra redan har faktiskt, men det som finns (hans tweets) är nog för en förstasida. Det är lustigt hur du plötsligt vill byta fokus... Tack för mig för ett tag i denna tråd.
Citera
2014-07-15, 23:23
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Nej jag har inte sagt att jag har mycket information ingen alls som inte alla andra redan har faktiskt, men det som finns (hans tweets) är nog för en förstasida. Det är lustigt hur du plötsligt vill byta fokus... Tack för mig för ett tag i denna tråd.

Ni och erat "flytta/byta fokus". Det jag som laste fel. Inget mer med det.
Citera
2014-07-15, 23:25
Medlem
JPs avatar
Citat:
Ni och erat "flytta/byta fokus". Det jag som laste fel. Inget mer med det.
Du och ditt "ni". Kram.
Citera
2014-07-15, 23:27
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Du och ditt "ni". Kram.

Tro mig, du ar inte den enda som gillar termen "byta/flytta fokus" i den har traden, sa har ar "ni" synnerligen befogat att nyttja.
Citera
2014-07-15, 23:34
Medlem
JPs avatar
Citat:
Tro mig, du ar inte den enda som gillar termen "byta/flytta fokus" i den har traden, sa har ar "ni" synnerligen befogat att nyttja.
Det är för att vi är din fokusgrupp.

Ok, nu måste jag dra.
Citera
2014-07-15, 23:35
Medlem
Citat:
Du ar inte ute efter en kritisk granskning.

Nu får du fan skärpa dig!
JP skriver ju rakt upp och ner att han/hon vill ha en kritisk granskning, och du hävdar att det inte är så!
Då är det ju ingen större idé att du hänger på ett diskussionsforum om du inte är förmögen att förstå vad folk skriver.

Citat:
Du ar enbart ute for att visa "hur dalig feminismen" ar.

"Enbart", really!?
12 punkter och önskningar och den enda du är kapabel att snappa upp är att JP vill att fler ska inse hur feminismen till stora delar är dålig!?

Citat:
Ser du skillnaden ? Om du inte kan se hur patetiskt det blir att gora de yttranden som du och manga andra gjort i denna trad ar bara sa fel pa sa manga satt.

Att ni hävdar att ni är här för att ni respekterar Lucas är det som är patetiskt, inget annat.
Micro bryr sig inte ett skit om någon annan än sig själv, och jag börjar tro att du är lika illa ute...

Citat:
Trams.

Jag är emot den största delen av feminismen.
Jag tycker att det är tråkigt att Lucas kände sig hatad och tog livet av sig.
Jag tycker att det finns mer saker att ta hänsyn till än bara Lucas önskningar, såsom att vi ska ha en fungerande och granskande journalistkår och att vi behöver stävja mobbing.
Jag vill ha en rättvis granskning.
Jag vill göra vad jag tycker är rätt.
Jag vill att de som har betett sig illa ska få reda på det.
Jag tycker att "hatet inom feminismen" är ett ämne som är värt att titta närmare på.
Jag vill att fler ska inse att feminism till stora delar är en dålig idé.
Jag hoppas att Lucas föräldrar och närstående klarar av att hantera sorgen på bästa sätt.
Jag tycker att UF ska rensa i leden.
Jag tycker att diskussionen om mobbing och hat ska nyanseras så att det framgår att individer från alla grupper kan drabbas och individer från alla grupper kan vara förövare.

SÅ VISA LITE RESPEKT OCH PÅSTÅ INTE SAKER OM MÄNNISKOR SOM DU INTE HAR EN ANING OM

Sorry JP, för att jag använde ditt inlägg som exempel på de här hycklarnas ohederliga debattstil....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in