2014-07-04, 22:30
Medlem
Jozzs avatar
Fi eller Femen är det en diagnosvariantant av borderline? Förr satt flertalet av dessa på hispan men är nu ett otäckt kön på fri fot i samhället. Det kan också vara namn på uppföljningen av tv programmet vilse i pankakan med Staffan Westerberg. En stor eloge till fuhrern Shyman. Hon vet verkligen hur hon kan elda på dom här sinnessjuka manshatande stollarna. Mest synd är det om de förtryckta ryggradslösa män som tror sig plocka pluspoäng hos dessa kärringar. Förr gick dom omkring i velourbyxor och trodde att dom var kvinnor. En man skall vara en man och en kvinna skall vara kvinna, de som inte förstår meningen med det kan åka till någon öde ö och bilda sitt idealsammhälle. Det finns orättvisor för båda könen i samhället men det är väldigt svårt att ta de här extremisterna på fullt allvar när man läser deras ofinanserade partiprogram.
Citera
2014-07-04, 22:37
Medlem
JPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alikabadidi
Kan ju känna att det borde ha ett riktigt högt nyhetsvärde ändå va?
Det kan vara svårt att tänka bort invanda mönster och därför svårt att uppskatta det reella nyhetsvärdet, alltså hur media hade hanterat detta om det gällt SD eller kanske KD. Kan man se en löpsedel framför sig där det står "KD:s ungdomsförbund fick honom att ta sitt liv"? Ja, det kan jag iaf. Kan man se Göran Hägglund få frågan av SVT "hur ser du på att ert ungdomsförbund har anklagats för att uppföra sig hatiskt mot en fd ungdomsförbundsmedlem och till och med för att bära skulden till hans självmord"? Ja, det kan jag iaf. Kan man se ett avsnitt med SVT debatt med detta som huvudämne? Ja. Kan man se kraven på att uf:s styrelse ska avgå? Ja. Kan man se Jimmie Åkesson återigen anklagas för att hans parti har en värdegrund av hat? Ja. Kan man se hur facebook svämmar över av kampanjer som talar om hur detta minsann visar vad hans ideologi har för konsekvenser? Ja.
Senast redigerad av JP 2014-07-04 kl. 23:14.
Citera
2014-07-04, 22:52
Medlem
JPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Var sjätte timme tar en person sitt liv i Sverige. Många många fler än de som omkommer i trafikolyckor. Men vi har ingen nollvision när det gäller suicid. Det är fruktansvärt.

Men med tanke på vad ni Fb-pojkar bry er om feminister, hbtq-personers hälsa så känns det en aning falskt att ni vojjar er för den här killen. Det är bara töntigt.

http://www.suicidprev.com/
Men det är väl ingen här som påstår sig gråta som om Lucas var ens egna bror? Möjligen bortsett från hens möjliga vän då, vilket är fullt förståeligt om de var nära vänner. Jag tycker verkligen att det är tråkigt när man läser om sådana här fall (såklart), men jag gråter inte. Det är sällan man blir känslomässigt berörd av nyheter om människor man inte känner eller känner till, ty om man hade blivit knäckt varje gång man hör om tragedier hade man inte överlevt en dag. De inlägg jag har sett här har vad jag kan minnas handlat om andra saker, som nyhetsvärdet, feminismen som ideologi, att folk förminskar händelsen osv. Att en och annan uttrycker att det som hänt är tråkigt är väl inte så märkligt om man väl är inne och skriver i en tråd som avhandlar hens bortgång, det är väl något som snarare bör respekteras i dessa tider? Jag tycker att diskussionen här har varit ganska givande och folk har inte alls kommit in i tråden bara för att påstå sig sörja Lucas på som om de hade en relation om så inte är fallet. Inte i någon störande hög frekvens iaf. Vad är det för halmgubbar du bygger upp? Återigen kommer du med påståenden vars enda syfte är att undergräva trovärdigheten för alla argument du inte håller med om. Otroligt tråkig debatteknik som inte ger något konstruktivt öht.
Senast redigerad av JP 2014-07-04 kl. 22:58.
Citera
2014-07-04, 22:54
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Var sjätte timme tar en person sitt liv i Sverige. Många många fler än de som omkommer i trafikolyckor. Men vi har ingen nollvision när det gäller suicid. Det är fruktansvärt.

Men med tanke på vad ni Fb-pojkar bry er om feminister, hbtq-personers hälsa så känns det en aning falskt att ni vojjar er för den här killen. Det är bara töntigt.

http://www.suicidprev.com/

Jag har som sagt alltid stått upp för detta men nästa gång feminister blir upprörda över en våldtäkt så är kanske detta falskt också då?
Citera
2014-07-04, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alikabadidi
Börjar bli det jag också. Skulle ju vara extremt tråkigt om det blir som en del sagt. Kan ju känna att det borde ha ett riktigt högt nyhetsvärde ändå va?

Nej tyvärr har det ju inte det. Det är en kall och cynisk värld vi lever i och dom flesta i gammelmedia är feminister och har gjort karriär på feminism och att sprida myten om att kvinnor alltid är offer så det finns inga incitament för feministrörelsen här att motarbeta sin egen räkmacka och prata om Lukas, du ser ju hur snacket går i tråden tom och då är vi för fan på fb.
Handlar saker och ting om pengar så glöms jävligt snabbt empatin bort.
Citera
2014-07-04, 23:06
Medlem
JPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Nej tyvärr har det ju inte det. Det är en kall och cynisk värld vi lever i och dom flesta i gammelmedia är feminister och har gjort karriär på feminism och att sprida myten om att kvinnor alltid är offer så det finns inga incitament för feministrörelsen här att motarbeta sin egen räkmacka och prata om Lukas, du ser ju hur snacket går i tråden tom och då är vi för fan på fb.
Handlar saker och ting om pengar så glöms jävligt snabbt empatin bort.
Men man kan inte utesluta att de känner sig tvingade att till slut publicera (den numera gamla) nyheten ju mer spridd den blir på nätet och nu är den ganska spridd. Jag kan tänka mig att de har en smärtgräns där de ger efter för att behålla sin "trovärdighet" och att inte alltför många ska bli alltför arga.

Men då handlar det bara om att rädda sitt skinn. Om de var helt ensamma om att känna till händelsen hade vi aldrig hört något om den..
Senast redigerad av JP 2014-07-04 kl. 23:10.
Citera
2014-07-04, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JP
Men man kan inte utesluta att de känner sig tvingade att till slut publicera (den numera gamla) nyheten ju mer spridd den blir på nätet och nu är den ganska spridd. Jag kan tänka mig att de har en smärtgräns där de ger efter för att behålla sin "trovärdighet" och att inte alltför många ska bli alltför arga.

Men då handlar det bara om att rädda sitt skinn. Om ingen annan hade uppmärksammat händelsen och de ändå visste om vad som hänt hade vi aldrig fått reda på det.

Jag är helt bombsäker på att samtliga i gammelmedia läser fb varje dag och med mailen eller vilken kontakt som nu gällde från Alikabadidi och säkerligen andra från Lukas liv som kontaktat dom är jag tyvärr rätt säker på att ingen "missat" detta. Det är ett aktivt val att ignorera.

Vi lever i en demokratur och då blir nyhetsflödet tyvärr jävligt skevt. Ingen är intresserad av något annat än sin egen agenda.
Citera
2014-07-04, 23:18
Medlem
JPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Jag är helt bombsäker på att samtliga i gammelmedia läser fb varje dag och med mailen eller vilken kontakt som nu gällde från Alikabadidi och säkerligen andra från Lukas liv som kontaktat dom är jag tyvärr rätt säker på att ingen "missat" detta. Det är ett aktivt val att ignorera.

Vi lever i en demokratur och då blir nyhetsflödet tyvärr jävligt skevt. Ingen är intresserad av något annat än sin egen agenda.
Nu låter det som att detta skulle motsäga vad jag just skrev, men då har du nog inte läst vad jag skrev. Ja, alla de stora nyhetsförmedlarna känner sannolikt till vad som har hänt. Detta är en riktigt stor nyhet som är svår att missa.
Citera
2014-07-04, 23:22
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag har som sagt alltid stått upp för detta men nästa gång feminister blir upprörda över en våldtäkt så är kanske detta falskt också då?

Bra du tog upp detta. Burros tycker jag ar hemsk som kallar Lucas for lognare, eftersom jag fragat efter konkreta bevis pa vad som blivit sagt mellan Lucas & de som pastas "nathatat" Lucas.

Med tanke pa att det i det har fallet tycks vara helt egalt att 100% tro pa det som hant, eftersom vi har Lucas pastaende (twitter) och hans van som verifierar att "nathat" skett, da utgar jag kallt ifran att nasta topic rorande valdtakt sa skall vi alla, Burros & Co inkluderat, lita pa offrets ord.
Bevis ar fullstandigt onodigt, for vi har ju offrens ord pa vad som skett.
Citera
2014-07-04, 23:26
Medlem
JPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Bra du tog upp detta. Burros tycker jag ar hemsk som kallar Lucas for lognare, eftersom jag fragat efter konkreta bevis pa vad som blivit sagt mellan Lucas & de som pastas "nathatat" Lucas.

Med tanke pa att det i det har fallet tycks vara helt egalt att 100% tro pa det som hant, eftersom vi har Lucas pastaende (twitter) och hans van som verifierar att "nathat" skett, da utgar jag kallt ifran att nasta topic rorande valdtakt sa skall vi alla, Burros & Co inkluderat, lita pa offrets ord.
Bevis ar fullstandigt onodigt, for vi har ju offrens ord pa vad som skett.
Jag håller med om att det är berättigat att lyfta frågan om bevis. Finns det inga bevis förutom det som publicerades på avoiceformen?
Citera
2014-07-04, 23:26
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Nu låter det som att detta skulle motsäga vad jag just skrev, men då har du nog inte läst vad jag skrev. Ja, alla de stora nyhetsförmedlarna känner sannolikt till vad som har hänt. Detta är en riktigt stor nyhet som är svår att missa.

Ar det helt uteslutet for er del att tanka tanken att gammelmedia gatt igenom detta, sett vad som finns och bedomt saken pa ett annat satt ? Eller att media pratat med Lucas foraldrar/anhoriga som kanske ger en annan bild ?

Jag sager inte att det ar sa, bara en fundering att ha i atanke. Vi vet ju te.x hur media hanterade affaren dar pappan pastods lamnat sin son vid sporthallen te.x
Ingen faktakoll alls och det visade sig bli en groda.
Citera
2014-07-04, 23:27
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Jag håller med om att det är berättigat att lyfta frågan om bevis. Finns det inga bevis förutom det som publicerades på avoiceformen?

Tack, da ar jag mao inte ensam om den biten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in