2014-07-15, 23:41
Medlem
Ja, JP är högst balancerad!

Själv håller jag på att tappa fattningen.
Känns som om man befinner sig i en dålig skräckfilm. Först skräms någon på skämt, men när den första personen dör på riktigt är det inte roligt längre. Feministerna i tråden verkar tycka att det här fortfarande är en roligt lek!
Citera
2014-07-16, 00:25
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Micro och LadyMystica har helt klart väldigt svårt att skilja på person och åsikt. Respekt för Lucas innebär definitivt inte att man måste ha samma åsikter som honom. Det handlar snarare om att verka för att inte fler drabbas av den ondska som drev honom till självmord.

Ni bidrar dock till att visa hur total brist på logik feminister har, hur okänsliga och kalla ni är för mänskligt lidande och död, t.o.m. när det drabbar de som sympatiserar med feminismen.

Projektion har fått ett tydligt ansikte när ni anklagar andra för att vara hycklare.

Nu avfärdar ni totalt de sista orden som en man uttalar innan han tar livet av sig. Den tydliga anklagelsen om vilka som bär skulden till hans självmord betyder inget för er. Ingen utredning behövs, mörkläggning och nedtystning är det som gäller för att inte femininsterna ska svärtas ned.

När istället en kvinna anklagar en man för våldtäkt trots att hon kan ha många anledningar att ljuga då ska man ändå inte få ifrågasätta hennes ord utan döma mannen snabbt och hårt.

En kvinna ljuger aldrig men en mans sista ord har ingen trovärdighet i era öron.
Citera
2014-07-16, 07:51
Medlem
Rois avatar
Någon som kan hitta en bild där han inte ser ut som en slagen hund?
Citera
2014-07-16, 08:27
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattjefvel
Lucas var en homosexuell transPERSON, feminist och hade ett sinne för den mörka humor jag alltid älskat. Därför blev vi vänner (jag är dock bi, men vi var inte vänner av den sort som låg med varandra). Han anförtrodde hela sitt liv till mig "för att jag aldrig dömde honom"... När varför skulle jag döma honom liksom? Han var en queerfeminist som till skillnad från andra försökte BÅDE i ord och handling att förändra de maktstrukturer vi lever i.
För att förtydliga; Lucas tände på kvinnor och du är kvinna?
Citera
2014-07-16, 08:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alikabadidi
Läser igenom tråden lite och här vill jag bara säga att Micro är en av få som faktiskt beter sig respektfullt mot Lucas och anhöriga i den här tråden. Tack

Ehh what... Har du blivit hotad eller vad har hänt? Vad du påstod var dina intentioner i början går ju nämligen tvärtemot Micros konstanta skuldbeläggande av antifeminister och mörkning i detta fallet....
Citera
2014-07-16, 09:34
Medlem
Kalla fakta:

Tråden är nu mer än två veckor gammal. Den har mer än 80 000 visningar, och snart 1000 svar, men inte en enda feminist som tar avstånd från mobbing. Begrunda det gärna igen, och tänk även på att det här är ett annonymt forum. Vad finns det liksom att vara rädd för?

Inte en enda feminist vågar ta avstånd från mobbing !!!
Citera
2014-07-16, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JP
Kan det vara så att en man alltid kommer att vara en andra klassens medlem i F! och deras organisationer, även om mannen i fråga är transa, bi eller homo? Att en hetero-man inte har samma svängrum med skämt och åsikter känns ganska självklart. Jag (hetero man) känner mig aldrig påhoppad förutom när just feminister är i farten, då klankas det ner på min sexualitet, min humor och mitt sätt att vara, trots att jag inte är någon mansgris. Man granskar mig med väldigt kritiska ögon, precis som en ljushyad rasist granskar en mörkhyad eller en mörkhyad rasist granskar en ljushyad. Detta upplever jag mest genom media eftersom jag drar mig för att umgås med intoleranta människor som inte klarar av skillnader och olikheter utan bara letar efter fel och motsättningar och aldrig ser till hur inkonsekventa de själva är gentemot sina egna starka värderingar. Om detta gäller även för män med andra läggningar som dessutom kanske är lite psykiskt fragila kan jag förstå att ett långvarigt umgänge i sådana kretsar är tärande på självkänslan.

Det de feminister jag känner har gemensamt är den extremt låga toleransen för oliktänkande. Allt beror naturligtvis på att feminismen likt strikta religioner bygger på lögner och således är det oerhört viktigt att tysta ner all opposition.

Kan säga att ingen feminist jag känner gillar mig av samma anledning trots att jag vanligtvis är en mycket uppskattad person. För feministerna och andra extremister är människor ointressanta utan feministerna är slavar under sin ideologi och har inga som helst problem att ta avstånd från en barndomsvän för att denne har en annan åsikt.

Som sagt är det sektliknande och i klass med Jehovas vittnen och liknande.
Senast redigerad av Keus 2014-07-16 kl. 10:01.
Citera
2014-07-16, 10:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Micro och LadyMystica har helt klart väldigt svårt att skilja på person och åsikt. Respekt för Lucas innebär definitivt inte att man måste ha samma åsikter som honom. Det handlar snarare om att verka för att inte fler drabbas av den ondska som drev honom till självmord.

Ni bidrar dock till att visa hur total brist på logik feminister har, hur okänsliga och kalla ni är för mänskligt lidande och död, t.o.m. när det drabbar de som sympatiserar med feminismen.

Projektion har fått ett tydligt ansikte när ni anklagar andra för att vara hycklare.

Nu avfärdar ni totalt de sista orden som en man uttalar innan han tar livet av sig. Den tydliga anklagelsen om vilka som bär skulden till hans självmord betyder inget för er. Ingen utredning behövs, mörkläggning och nedtystning är det som gäller för att inte femininsterna ska svärtas ned.

När istället en kvinna anklagar en man för våldtäkt trots att hon kan ha många anledningar att ljuga då ska man ändå inte få ifrågasätta hennes ord utan döma mannen snabbt och hårt.

En kvinna ljuger aldrig men en mans sista ord har ingen trovärdighet i era öron.

Nej, ni i hycklardrevet struntar fullständigt i vad Lucas sa:

Lucas Hertzman
‏@lucashertzman
Fortsätt vara feminister. Jag blir så stolt över mänskligheten när jag ser personer som faktiskt vågar säga nej till patriarkatet. Älskar er
https://twitter.com/lucashertzman/st...46628781051904

Vilka som eventuellt bidrog till Lucas beslut skiter ni i hycklardrevet fullständigt i - det ni är ute efter är helt enkelt att få köra ett drev mot feminismen och feminister helt osilat.
Det var inte var Lucas stod för eller ville.
Citera
2014-07-16, 10:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Kalla fakta:

Tråden är nu mer än två veckor gammal. Den har mer än 80 000 visningar, och snart 1000 svar, men inte en enda feminist som tar avstånd från mobbing. Begrunda det gärna igen, och tänk även på att det här är ett annonymt forum. Vad finns det liksom att vara rädd för?

Nope den feministiska bilden är cementerad och klar! Kvinnor kan inte näthata, kvinnor är alltid offer och det finns inget viktigare för svenska feminister än att fortsätta försöka sprida den myten.
Har inte sett feminismen som en sekt innan men efter det här så är det solkart att det är en sekt, en sekt som inte på något plan får kritiseras av någon.
Citera
2014-07-16, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Kalla fakta:

Mobbning är en viktig del i feminismens strategi så varför skulle de ta avstånd från det?

Som sagt struntar feminister fullständigt i människor. Det är den politiska kampen framför allt.
Citera
2014-07-16, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Nope den feministiska bilden är cementerad och klar! Kvinnor kan inte näthata, kvinnor är alltid offer och det finns inget viktigare för svenska feminister än att fortsätta försöka sprida den myten.
Har inte sett feminismen som en sekt innan men efter det här så är det solkart att det är en sekt, en sekt som inte på något plan får kritiseras av någon.

Kvinnor näthatar faktiskt mindre. Jag skulle dock aldrig kalla en feminist för kvinna. Feministen är i regel mycket värre än män. De äcklas av att de fötts till kvinnor och blir vidriga versioner av män i avsaknad av humor och medkänsla för de närmaste.
Citera
2014-07-16, 10:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Kvinnor näthatar faktiskt mindre. Jag skulle dock aldrig kalla en feminist för kvinna. Feministen är i regel mycket värre än män. De äcklas av att de fötts till kvinnor och blir vidriga versioner av män i avsaknad av humor och medkänsla för de närmaste.

Kvinnor näthatar ALDRIG, påstår du något annat är du en stor jävla mansgris. Har du inte läst tråden? Inte ens en feminist har någonsin näthatat, dom har ju tom i sin egna lilla värld varit "respektfulla" när dom vägrat tala om Lukas och inte tagit något ansvar utan bara konstant försök flytta fokus till allt annat än feminismen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in