Citat:
Ursprungligen postat av
karmen
Kan du sluta klumpa ihop mig med Burros tack, jag antar du även klumpar ihop Lukas vän i "ni" eftersom han är av samma åsikt och har skrivit ganska exakt samma saker som jag.
Nej, jag har inte sett honom någonstans försöka göra en pedofilkoppling av Lucas kommentar - det är ni som står för det.
Citat:
Jag har förstått att det hen skrev väckte ont blod, det tror jag alla här fattar, frågan är om det verkligen var befogat. Och jag vidhåller att när det onda blodet väcktes så var mobbingklicken jävligt snabba på att gadda ihop sig och jag tror att mycket av det provokativa hen skrev efter att han väl hade blivit hackkyckling absolut inte hade stuckit i ögonen om någon annan hade skrivit det.
När man som med kommentaren på Nätverket mot pedofiler möter motstånd så kan du ju fundera på om det är helt obefogat. Syftet med kommentaren var ju knappast att Lucas trodde att hen skulle få medhåll - utan att provocera i den gruppen.
Huruvida de som i övrigt skrivit saker till Lucas gett svar på tal eller hamnat i debatter som spårat ur eller om det rör sig om faktisk mobbing vet vi inte.
Vi vet att Lucas tog illa upp - däremot har vi inte en aning om vad som faktiskt utspelat sig och om det varit frågan om regelrätt mobbing.
Om enbart det faktum att man har olika åsikter, en hård retorik och tillskrivs saker man inte står för utgör mobbing - då är det ju det ni bedriver mot mig och andra både i tråden och på forumet som helhet.