2014-07-17, 10:41
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Vaddå de är väl sjuka? Jag fattar inte hur ett sådant uttalande kunde utlösa hat? Hur fan är feminister funtade egentligen?

Det uttalande gjordes pa "Stoppa natpedofilerna pa natet" (nagot sadant) Facebook-grupp. Sjalvfallet sager det sig sjalvt att ett sadant uttalande dar skapar ilska och irritation. Detta kan ju faktiskt inte vara sa svart att begripa. Sedan vet iaf inte jag vilken ideologi alla hade nar de skrev sina svar, men alla som ar emot pedofili ar inte per automatik feminister, det tror jag vi kan enas om ocksa ?

Om Lucas sen fatt skit for dessa uttalande via Twitter av UF-medlemmar vet jag inte eftersom inget sadant presenterats hitills.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Vaddå de är väl sjuka? Jag fattar inte hur ett sådant uttalande kunde utlösa hat? Hur fan är feminister funtade egentligen?

Det tror jag inte är något typiskt för feminister. Ser ofta folk skriva att de vill döda pedofiler och att pedofiler borde sitta i fängelse och så vidare. Inte att det är kopplat till något brott utan just för att de är pedofiler.

Såna personer går ju igång när de ser någon skriva att pedofiler behöver förståelse och hjälp och stöd (för att inte begå övergrepp).

Jag läser inte allt för sällan att folk hatar pedofiler trots att de inte gjort en fluga förnär.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Kan du sluta klumpa ihop mig med Burros tack, jag antar du även klumpar ihop Lukas vän i "ni" eftersom han är av samma åsikt och har skrivit ganska exakt samma saker som jag.
Nej, jag har inte sett honom någonstans försöka göra en pedofilkoppling av Lucas kommentar - det är ni som står för det.

Citat:
Jag har förstått att det hen skrev väckte ont blod, det tror jag alla här fattar, frågan är om det verkligen var befogat. Och jag vidhåller att när det onda blodet väcktes så var mobbingklicken jävligt snabba på att gadda ihop sig och jag tror att mycket av det provokativa hen skrev efter att han väl hade blivit hackkyckling absolut inte hade stuckit i ögonen om någon annan hade skrivit det.
När man som med kommentaren på Nätverket mot pedofiler möter motstånd så kan du ju fundera på om det är helt obefogat. Syftet med kommentaren var ju knappast att Lucas trodde att hen skulle få medhåll - utan att provocera i den gruppen.

Huruvida de som i övrigt skrivit saker till Lucas gett svar på tal eller hamnat i debatter som spårat ur eller om det rör sig om faktisk mobbing vet vi inte.
Vi vet att Lucas tog illa upp - däremot har vi inte en aning om vad som faktiskt utspelat sig och om det varit frågan om regelrätt mobbing.

Om enbart det faktum att man har olika åsikter, en hård retorik och tillskrivs saker man inte står för utgör mobbing - då är det ju det ni bedriver mot mig och andra både i tråden och på forumet som helhet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Jag kan förstå att en sådan kommentar på den sidan väcker aversion.

..och på vilket sätt får det UF och etablerade feminister till att näthata ihjäl Lucas?
Citera
2014-07-17, 10:44
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, dels antyder jag inte någonstans att "hen har sig själv att skylla", del har också hens vän konstaterat att hen mötte motstånd genom sitt sätt att debattera och skämta.

Det ar val detta du tanker pa ?

Citat:
Lucas har skrivit en hel del, i feministers ögon, olämpliga saker på twitter/facebook. Skämtat lite för mycket. Hen har även skrivit en hel del ironiska inlägg som tolkats helt fel.

(FB) Fi:s ungdomsförbund Unga feminister näthatar man till döds
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica

Om Lucas sen fatt skit for dessa uttalande via Twitter av UF-medlemmar vet jag inte eftersom inget sadant presenterats hitills.

Du menar "Att detta skulle vara topic vet jag inte eftersom inget sådant presenterats hitills." ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Det var du och enbart du som helt jävla OT dessutom drog upp hela pedofilgrejen och ditt syfte var bara att svartmåla Lucas för det hade inget i tråden att göra. Verkligheten är verkligheten.

Att Lucas skrev något om pedofiler som väckte ont blod hos andra, som inte förstod vad han menade utan bara gick igång på ord som pedofil och liknande är väl rätt väsentligt för att förstå vad som hänt.

Det är inte OT och vad du har för glädje att använda Lucas för att bråka på micro vet jag inte men det är ju rätt uppenbart.
Citera
2014-07-17, 10:45
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Du menar "Att detta skulle vara topic vet jag inte eftersom inget sadant presenterats hitills." ?

Jag har absolut ingen aning om vad det ar du forsoker saga ?
Citera
2014-07-17, 10:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
..och på vilket sätt får det UF och etablerade feminister till att näthata ihjäl Lucas?
Kommentaren på Facebook sidan var ett exempel på att Lucas hade en provokativ debattstil - att hen valde strid och inte försökte hålla sig till debatter där hen skulle få medhåll och klapp på axeln.

Man kan för övrigt inte "näthata ihjäl" någon. Det är fysiskt omöjligt.

Läser du vad hens vänner skrivit så blev kontroversen med en del ur FU och en del etablerade feminister sista droppen - de står inte för hela Lucas problem och är inte det enda skälet för hens beslut.
Citera
2014-07-17, 10:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Att Lucas skrev något om pedofiler som väckte ont blod hos andra, som inte förstod vad han menade utan bara gick igång på ord som pedofil och liknande är väl rätt väsentligt för att förstå vad som hänt.

Det är inte OT och vad du har för glädje att använda Lucas för att bråka på micro vet jag inte men det är ju rätt uppenbart.

Jo det är OT för tsen är solklar och den handlade inte om att hitta grejer att försöka svartmåla Lucas för men ni har ju varit OT 100% i denna tråd så förstår att ni alltjämt inte fattar hur det skall funka här.

Det var som sagt ni som drog upp det så spela inte oskyldiga nu, är som sagt bara för alla att läsa tråden och se att feminister började prata om att Lucas "vurmande" för pedofiler.
Citera
2014-07-17, 10:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Det ar val detta du tanker pa ?

(FB) Fi:s ungdomsförbund Unga feminister näthatar man till döds
Ja, det är rätt.
Citera
2014-07-17, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Jo det är OT för tsen är solklar och den handlade inte om att hitta grejer att försöka svartmåla Lucas för men ni har ju varit OT 100% i denna tråd så förstår att ni alltjämt inte fattar hur det skall funka här.

Det var som sagt ni som drog upp det så spela inte oskyldiga nu, är som sagt bara för alla att läsa tråden och se att feminister började prata om att Lucas "vurmande" för pedofiler.

Det är väl absolut topic att Lucas skrev om ett hett ämne som eldade upp folk.

Att du har fått för dig att micro är vad tråden handlar om är ju ditt egna problem.

Lucas uttryckte sig och en del missförstod eller vantolkade och reagerade. Hur illa det var har jag inte sett något bevis på än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in