Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-25, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lodepow
Detta är något som jag anat hela tiden- hans moraliska del, inte juridisk skuld, i det hela.
Skulle vara oerhört intressant att ta del av den information som denna nära släkting skriver om. Finns det finnas någon möjlighet att du skulle kunna ta på dej att få fram detta å våra vägnar?

Eftersom de är en familjemedlem till Lovisa känner jag inte att jag kan fråga mer om detta. Den som skrev detta är ingen jag känner personligen men den personen skrev detta på sin Facebook. Plus att detta var länge sedan nu!

Men jag har skrivit tidigare här i tråden om inlägg Lovisa gjort på FB som handlar om olycklig kärlek. Så han har nog int behandlat henne speciellt bra.
Senast redigerad av potledom 2019-01-25 kl. 21:33. Anledning: Skrev FN istället för FB för Facebook
Citera
2019-01-25, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartabilen
En fråga! Något som slog mig. Ofta brukar man bara öppna med vem offret är! Lovisa vid detta fallet. Men det har varit väldig otydligt. Varför? Hade gärna velat veta mer om henne.

Någon som vet hur offrets pojkvännen mår idag? Någon bild kanske? Så svårt att få en bild av honom om man ej ser honom.

Sen rent normalt att man är nyfiken när något så sjukt händer.

Tack ÷)

Vad vill du veta om Lovisa? Vet inte så mycket om Pojkvännen mer än det jag tidigare nämnt i tråden om att han var på AW kort efter mordet, känns rätt obrytt att göra det. Plus det som Lovisas familjemedlem nämde om honom. Har varit svårt att hitta bilder på honom men jag och några andra har postat gamla bilder på honom. Vet dock inte hur han ser ut idag eller vad han gör.
Citera
2019-01-25, 23:33
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Okej, så kvinnan i Brandbergen (vilket fall är det du syftar på?) blev styckmördad men överlevde ändå attacken?
Om Herr Svagbegåvad hade normala förståndsgåvor så slapp jag slösa tid på följande:
Den kvinnliga GM påstods vara ett unikum. Det är hon inte då det tämligen nära i tid höll på att genomföras ett snarlikt dåd, men som fick en “ lycklig” utgång.

Be en normalbegåvad förklara vad jag skriver så slipper jag upprepa mig.
Citera
2019-01-26, 01:42
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Den kvinnliga GM påstods vara ett unikum. Det är hon inte då det tämligen nära i tid höll på att genomföras ett snarlikt dåd, men som fick en “ lycklig” utgång.

Så hon är alltså fortfarande en av mycket få kvinnor som styckmördat. Ett fall hit eller dit spelar inte så stor statistisk roll när antalet är så litet.

Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
Tändare, cigaretter, snus och framförallt tomburkar liggande över hela lägenheten. Matrester och tallrikar i vardagsrummet. Sängen ser äcklig ut. Dock inte riktigt som en knarkarkvart men verkligen inte bra.

Hur jävla överklass är du? Så där ser det ut hos unga arbetarklassmänniskor, det är helt normalt. Fan jobba, jobba, jobba och sen hem o käka kolla lite teven och knulla lite. Städa ölburkar är för farsor o bry-gubbar som dig.
Senast redigerad av judenheten 2019-01-26 kl. 01:53.
Citera
2019-02-06, 01:49
Medlem
fearreapers avatar
Finnes obduktionsbilder/kroppsbilder/i påsar på någon av fup:arna ?
Citera
2019-02-06, 06:37
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Finnes obduktionsbilder/kroppsbilder/i påsar på någon av fup:arna ?

Nej inga bilder på den avlidna kroppen.
Citera
2019-04-03, 22:51
Medlem
Quarrels avatar
TV4: GWs mord
Citat:
Ett förvridet triangeldrama slutar i ond, bråd död. Efter en sömnlös natt i juni tar hästtjejen det ödesdigra beslutet att köra till kärleksrivalen i Askersund. Med sig har hon hammare, kniv, förskärare samt spruta fylld med vodka och sömnhormoner.
TV4 tisdag 9 april kl 21:00
Citera
2019-04-09, 21:39
Medlem
T34Panzers avatar
Så här såg Jonas, pojkvännen, ut då:
http://sv.tinypic.com/r/fopqgw/8
Citera
2019-04-09, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Så här såg Jonas, pojkvännen, ut då:
http://sv.tinypic.com/r/fopqgw/8

To kill for?
Citera
2019-04-09, 22:19
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prupplisa
To kill for?
Jag tror inte det handlade om det.
Jonna kunde helt enkelt inte acceptera att hon blev ratad.

Jag tycker också att det är fel att skuldbelägga Jonas för att han velade eller "spelade" med båda.
Om han hade gjort valet tidigare hade det bara lett till att mordet skett tidigare.
Resultatet hade blivit detsamma.
Det är enbart Jonna som bär skulden.
Citera
2019-04-09, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Jag tror inte det handlade om det.
Jonna kunde helt enkelt inte acceptera att hon blev ratad.

Jag tycker också att det är fel att skuldbelägga Jonas för att han velade eller "spelade" med båda.
Om han hade gjort valet tidigare hade det bara lett till att mordet skett tidigare.
Resultatet hade blivit detsamma.
Det är enbart Jonna som bär skulden.

Instämmer..
Citera
2019-04-10, 09:14
Medlem
Grann kvinnan som hörde skriken borde ha ringt polisen....men icke .hon borde skämmas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in