Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-28, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Har hört att hon satt för mordförsök på sin kille.
Vill ha namnet för att kolla ifall det stämmer.
Hon skall tydligen ha varit framgångsrik inom tyngdlyftning.

Ok, tack.
Kan tänka mig att hon sysslat med tyngdlyftning.
Citera
2018-10-28, 10:34
Medlem
Citat:
Såg dokumentären, har dock glömt namnet på tjejen Jonna ville gifta sej med.
Någon som minns?

Corneli* H*nsson
Dömd för mordförsök på dåvarande pojkvän.
Finns tråd men kan tyvärr inte länka
Citera
2018-10-28, 10:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Corneli* H*nsson
Dömd för mordförsök på dåvarande pojkvän.
Finns tråd men kan tyvärr inte länka
(FB) Dalarna: kvinnlig idrottare på internationell nivå häktad för mordförsök
Citera
2018-10-28, 11:36
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Viktigt att förstå, att kvinnor rent generellt är starkt instinktsdrivna, särskilt modersinstinkter men kvinnor drivs också av alla möjliga instinkter. I just Jonna's fall så triggades hon väl av hennes konkurrensinstinkter att styckmörda och en rival. Kvinnor är emotionella och instinktsdrivna, väldigt lite logik.
Du har rätt i att hormoner skapar instinkt och ibland ett irrationellt beteende. Dock är det ju så att Styck-Jonna är ett unikum i Svensk rättshistoria. Kvinnor mördar + styckar inte sina rivaler, Jonna är undantaget som bekräftar regeln.
Citera
2018-10-28, 14:51
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Du har rätt i att hormoner skapar instinkt och ibland ett irrationellt beteende. Dock är det ju så att Styck-Jonna är ett unikum i Svensk rättshistoria. Kvinnor mördar + styckar inte sina rivaler, Jonna är undantaget som bekräftar regeln.
Ja kvinnor generellt sysslar ju inte med styckmord, kanske borde jag ha varit övertydlig. Jonna är väl helt enkelt allvarligt psykiskt störd.
Citera
2018-10-28, 15:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Såg dokumentären, har dock glömt namnet på tjejen Jonna ville gifta sej med.
Någon som minns?
Nu har jag sett så långt i dokumentären att jag kan bekräfta att kvinnan som nämns är Cor*elia Ha*sson (n,n).
Citera
2018-10-29, 00:42
Medlem
Shit alltså, hon verkar ha fallit in i en rejäl jävla psykopati som måste blommat ut under senare år. Tittar man på äldre bilder och jämför med nyare ser man att blicken är helt förändrad. Möjligt att hon varit psyko/Asperger hela livet, men vette fan.

Finns nog inget hopp för denna människa. Rör sig sannolikt om en permanent hjärnskada.
Citera
2018-11-01, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potledom
En nära släkting till Lovisa skrev detta på fb nyligen gällande J*nas:

"...Den sanna historien är att han lurade bägge tjejerna, och smekte upp dem bägge två, jag har fått allt material som är kopierat ifrån hans telefon så jag har läst allt! Den som vill se med egna ögon är välkommen upp för att läsa. Men det som är mest oförlåtligt är att han visste om att Lovisa hade blivit knivhuggen i halsen och att hon aldrig dök upp på jobbet, både hallmattan och duschdraperi var försvunna från lägenheten, men han ringer ändå inte polisen?! Och han sa inte heller något när han stod hemma på min gård och tittade mig i ögonen….."

Detta är något som jag anat hela tiden- hans moraliska del, inte juridisk skuld, i det hela.
Skulle vara oerhört intressant att ta del av den information som denna nära släkting skriver om. Finns det finnas någon möjlighet att du skulle kunna ta på dej att få fram detta å våra vägnar?
Citera
2018-11-01, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
Jag tror dock att hans ansvar bara är av moralisk sort, ej juridisk. Förstår mycket väl om Lovisas efterlevande är arga på honom.

Det enda som känns rätt i detta fall är Jonnas påföljd. Den är i och för sig mild men ändå det värsta Sverige kan ge henne med nuvarande lagar.

Vad angav han för sjukdom som förhindrade honom att vittna? Mental sjukdom?

Ja, just precis så är det, moralisk skuld prövas inte av domstol, och juridiskt sett är han helt utan skuld.
Att vara ett svin är nämligen inte olagligt, och vem kunde förutse att en av spelarna skulle dra hela proppskåpet och mörda och stycka sin rival? Det har ju så låg sannolikhet att det närmast är helt otroligt.

Nåväl, han kommer dock få leva med detta på sitt samvete resten av sitt liv, och med lite tur har han fått sig en tankeställare. Jag tror inte att han mår särskilt bra i dag.
Citera
2018-11-01, 20:40
Medlem
junazs avatar
Det är väl lite som psykologiprofessorn Yourstone sa i TV3-dokumentären: rent statistiskt existerar inte Jonna Henningsson.

Det säger väl det mesta om hur extremt ovanlig och unik hon är som GM - väldigt fascinerande fall.
Citera
2018-11-04, 16:47
Medlem
Jag är ganska säker på att det inte var något triangeldrama som Jonna påstår. I fupen får man intrycket att Jonas inte hade några känslor öht för Jonna. Jonna var besatt helt enkelt. Hon spammade honom med meddelanden och sms till höger och vänster. Meddelandet till Lovisa på fb var ju ändå det sjukaste. "han behöver mig". I call bullshit.
Citera
2018-11-21, 19:43
Medlem
En fråga! Något som slog mig. Ofta brukar man bara öppna med vem offret är! Lovisa vid detta fallet. Men det har varit väldig otydligt. Varför? Hade gärna velat veta mer om henne.

Någon som vet hur offrets pojkvännen mår idag? Någon bild kanske? Så svårt att få en bild av honom om man ej ser honom.

Sen rent normalt att man är nyfiken när något så sjukt händer.

Tack ÷)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in