Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-10, 13:35
Medlem
Quarrels avatar
Expressen: GW: Hästtjejen ljög – dolde styckmordet
Citat:
Jonna Henningsson, 29, är dömd till livstids fängelse för att ha mördat och styckat sin kärleksrival i Askersund 2014. Henningsson, känd som hästtjejen, kunde inte hantera att mannen hon var förälskad i valde en annan kvinna. Då började hon planera mordet.

Jonna Henningssons plan var att det skulle se ut som ett självmord. Hon skulle slå offret medvetslöst, injicera alkohol i henne och sen lägga henne på järnvägsspåret. Men när hon väl skulle mörda kvinnan gick det inte som hon ville.
Citera
2019-05-22, 16:56
Medlem
Någon som vet hur det gått för Jonnas sambo och expojkvän?
Citera
2019-06-16, 03:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
GM:s bostad såg ut som en knarkarkvart med hundbajs överallt och stopp i handfatet med mögel i.

Brottsplatsen var inte skitig på det sättet. Mer WT med ölburkar på golvet.

Har bläddrat lite i Fupen i natt och jävlar vad vidrigt det var hemma hos J*n*a , handfatet var vidrigt men såg du badrummet, fy för fan.
Print för dom som inte sett https://ibb.co/wsBy5TM
Hennes ex som hon faktiskt bodde tillsammans med måste också vara en twisted fuck, usch.

Hennes kläder skor strumpor och trosor som låg lite varstans, somliga ingrodda med skit trasiga osv, blä.

Reagerade också på burken först men kollade man vidare så såg man att burken hade ramlat ur skåpet under diskhon när J*nn* hade varit där och rotat och letat efter något, förmodligen rengöringsmedel.

Det där skärsåret i magen som hon skurit upp själv som fick någon personal i rättegångssalen att svimma av var inte alls av den storleken jag föreställt mig på dryga decimetern utan ca 1cm med ett och ett halvt stygn.
Citera
2019-06-18, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Grann kvinnan som hörde skriken borde ha ringt polisen....men icke .hon borde skämmas

Tänkte samma... helt chockad. Hur kunde de INTE ringa polisen?!? En granne kom ju ner också och sa att hon aldrig hört såna skrik förr....
Citera
2019-06-28, 02:55
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Jag tror inte det handlade om det.
Jonna kunde helt enkelt inte acceptera att hon blev ratad.

Jag tycker också att det är fel att skuldbelägga Jonas för att han velade eller "spelade" med båda.
Om han hade gjort valet tidigare hade det bara lett till att mordet skett tidigare.
Resultatet hade blivit detsamma.
Det är enbart Jonna som bär skulden.

Nu ska vi nog lugna ner oss lite. Jag är ganska så säker på att mordoffrets egna bror vet mer om denna filuren, Jonas, än vad nån av oss, du och jag vet. Så vi kan väl nu se hur Lovisas bror ser på saken och vad han tycker om, Jonas. Han delar i alla fall inte din uppfattning om att allt är Jonnas fel.

Kanske har du ändrat din syn och åsikt efter du läst det spoilade?
Ska tilläggas att texten är kopierad rakt av från broderns facebook som är helt öppen för vem som helst.
Senast redigerad av Realisten73 2019-06-28 kl. 02:57.
Citera
2019-07-01, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haema
Någon som vet hur det har gått för de inblandade? JA? JN? Kontakt mellan dem och JH? Har försökt hitta bild på JA för att få någon sort idé på vad det var som var lockande med honom men hittar inget. Ngn som vet var bild finns?

Han finns på facebook så sök där.
Citera
2019-07-01, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Njae, om cirka 10-12 år kommer sannolikt straffet bli tidsbestämt och Jonna släpps nog fri före 2030.
Jag har svårt att föreställa mig att hon kommer återfalla i brott.

Säg inte det efter vad som framkommit när hon hotade och försökte förfalska ett bröllop med en medintagen.
Citera
2019-07-01, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Expressen: Så blev hästtjejen Jonna Henningsson styckmördare

Sina kontakter från Kumla? De sitter just där de sitter så kan bli lite svårt att skicka dem någonstans.
Citera
2019-07-07, 13:07
Medlem
Jag undrar också hur det går för expojkvännen som bollade med två tjejer. Lever han vidare som vanligt? Kan förstå att han inte räknade med det här slutet på triangeldramat men jag skulle ha dåligt samvete för mitt agerande om jag var han.
Citera
2019-10-07, 07:41
Medlem
fearreapers avatar
Finnes fup någonstans ?,
Citera
2019-11-05, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Finnes fup någonstans ?,

Driver du med oss?
Citera
2019-12-02, 23:14
Medlem
Vill inte peka ut en 1/12 av alla människor, men det förvånar mig inte att hon är född i jungfruns tecken. De är metodiska på gränsen till det absurda. Alla jungfrur jag träffat gillar också skräckfilmer och blir inte berörda av allt splatter. Är inte Stephen King jungfru? Hursomhelst förvånar det mig inte att hon kunde utföra det så kallblodigt. Skulle kunnat gjort gott som läkare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in