Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-02, 19:02
Medlem
Tetrodotoxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartabilen
En fråga! Något som slog mig. Ofta brukar man bara öppna med vem offret är! Lovisa vid detta fallet. Men det har varit väldig otydligt. Varför? Hade gärna velat veta mer om henne.

Någon som vet hur offrets pojkvännen mår idag? Någon bild kanske? Så svårt att få en bild av honom om man ej ser honom.

Sen rent normalt att man är nyfiken när något så sjukt händer.

Tack ÷)

Har själv letat efter foto på offrets pojkvän utan resultat.
Citera
2018-12-09, 21:45
Medlem
Citat:
En fråga! Något som slog mig. Ofta brukar man bara öppna med vem offret är! Lovisa vid detta fallet. Men det har varit väldig otydligt. Varför? Hade gärna velat veta mer om henne.

Någon som vet hur offrets pojkvännen mår idag? Någon bild kanske? Så svårt att få en bild av honom om man ej ser honom.

Tack ÷)

Citat:
Ursprungligen postat av Tetrodotoxin
Har själv letat efter foto på offrets pojkvän utan resultat.
Namn på killen?
Citera
2018-12-09, 21:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Namn på killen?
Det står i FUP, länkat i trådstarten.
Citera
2019-01-25, 00:55
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Såg programmet på TV4a och har några funderingar.
Finns tingsrättens dom någonstans?
För det är intressant vad dom skrev om hennes psykiska hälsa.
Gick hon gymnasiet någonsin?
Skrev hon själv på FB eller sökte hon bara?

OT. Sjuk humor i FUP där en polis listar alla Dexters säsonger och skriver att jan sett alla avsnitt. Stackars man.
Citera
2019-01-25, 14:24
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Du har rätt i att hormoner skapar instinkt och ibland ett irrationellt beteende. Dock är det ju så att Styck-Jonna är ett unikum i Svensk rättshistoria. Kvinnor mördar + styckar inte sina rivaler, Jonna är undantaget som bekräftar regeln.
Nja! Det var ett liknande fall i Brandbergen för några år sedan. Skillnaden var att då överlevde det kvinnliga offret attacken.
Vi har även flera fall där kvinnliga gm styckat manliga offer.
Citera
2019-01-25, 14:55
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nja! Det var ett liknande fall i Brandbergen för några år sedan. Skillnaden var att då överlevde det kvinnliga offret attacken.
Vi har även flera fall där kvinnliga gm styckat manliga offer.

Okej, så kvinnan i Brandbergen (vilket fall är det du syftar på?) blev styckmördad men överlevde ändå attacken?
Citera
2019-01-25, 20:13
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:

Tack ÷)
Jag skummade genom FUP:en och av bilderna från BO bostad får jag WT vibbar. Tändare, cigaretter, snus och framförallt tomburkar liggande över hela lägenheten. Matrester och tallrikar i vardagsrummet. Sängen ser äcklig ut. Dock inte riktigt som en knarkarkvart men verkligen inte bra.
BO hade någon slags licens från en brandskyddsfirma om hetjobb. Så hon verkar ha jobbat. Kolla i FUP:en där finns den på bild.
Citera
2019-01-25, 20:29
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
Jag skummade genom FUP:en och av bilderna från BO bostad får jag WT vibbar. Tändare, cigaretter, snus och framförallt tomburkar liggande över hela lägenheten. Matrester och tallrikar i vardagsrummet. Sängen ser äcklig ut. Dock inte riktigt som en knarkarkvart men verkligen inte bra.
BO hade någon slags licens från en brandskyddsfirma om hetjobb. Så hon verkar ha jobbat. Kolla i FUP:en där finns den på bild.

Det var länge sen jag löste FUP:en. Var bilderna från pojkvännens lägenhet där hon blev mördad eller hennes egen lägenhet? Bodde de ihop eller var hon på besök i hans lägenhet?
Citera
2019-01-25, 20:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det var länge sen jag löste FUP:en. Var bilderna från pojkvännens lägenhet där hon blev mördad eller hennes egen lägenhet? Bodde de ihop eller var hon på besök i hans lägenhet?
VitMan40Plus beskrev GM:s bostad om jag minns rätt. Den var skabbig.
Citera
2019-01-25, 20:41
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Ja, exakt. Jag minns att GM:s bostad var smuts, misär och WT.
Citera
2019-01-25, 21:25
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det var brottsplatsen. Jag fick intrycket att BO och pojkvän bodde där.
Jag tittade på play igår och sen gjorde jag som Jonna: surfade in på flashback för att få fakta.
Men min undran är om hon hade ett flashback konto eller om hon bara läste?
Citera
2019-01-25, 21:31
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
GM:s bostad såg ut som en knarkarkvart med hundbajs överallt och stopp i handfatet med mögel i.

Brottsplatsen var inte skitig på det sättet. Mer WT med ölburkar på golvet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in