Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-24, 07:43
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Nu är det ju en kvinna som är misstänkt. Då ser jag genast i tråden att "hon har mått dåligt en längre tid, hon kanske äter medicin så hon blir mordisk, hon bara råkade ha ihjäl henne.
Hon visste inte ens att hon dödat henne, hon kan inte ha orkat stycka henne själv osv."
Hade det varit en misstänkt man hade han varit ett dreglande monster, en psykopat, en kontrollerande galning som inte kunde acceptera att en kvinna lämnat honom osv.
Är lite tröttsamt med ursäktande av kvinnor i alla lägen.
Snart kommer nån med teorin att det var en ond man som tvingat henne till detta..
Jag väntar tappert..jag vet att kvinnor kan.
Då har du nog inte läst tråden så noga... Har inte alls fått den uppfattningen att "tråden" gör gällande att JH är en ängel som bara råkade ha ihjäl LL för att hon mått dåligt en tid. Ord som psykopat har använts. Svartsjuk, kontrollerande och hetsig i humöret.
Jag lutar åt att hon gjort det själv, ungefär från början till slut.
Citera
2014-06-24, 07:46
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Gällande mord kontra dråp?

JH har kanske inte haft med sig mordvapnet till lägenheten utan hittat det på plats och sen även om hon inte haft för avsikt att döda så kan väl domstolen mena att "hon borde insett att X antal slag med en XX skulle kunna leda till döden"? och därför döma för mord?
JA ska enligt PM ha saknat en eller ett par knivar. Jag tror vi får veta idag, om det stämmer.
Citera
2014-06-24, 07:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Då har du nog inte läst tråden så noga... Har inte alls fått den uppfattningen att "tråden" gör gällande att JH är en ängel som bara råkade ha ihjäl LL för att hon mått dåligt en tid. Ord som psykopat har använts. Svartsjuk, kontrollerande och hetsig i humöret.
Jag lutar åt att hon gjort det själv, ungefär från början till slut.

Vad är adressen till brottsplatsen? Är det en lägenhet, vilken våning? Menar du att JH har transporterat en kropp helt på egen hand utan att upptäckas?
Citera
2014-06-24, 07:53
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det kan säkert stämma, men vem ringde och tipsade polisen om var LL kvarlevor låg? Har JA anmält LL som försvunnen, har han sagt till polisen att han tror att liket är LL. När hörde han av sig till polisen, gjorde han det öht?

När blev det allmänt känt att polisen hade hittat en död människa?
Jag vet inte när det blev allmänt känt att polisen hittat en död människa, och det där med vem som ringt och tipsat polisen är väl ett stort svart hål? Enligt PM har inte JA anmält LL försvunnen, han har ringt polisen på torsdag morgon när han började ana oråd efter att ha läst om likfyndet. Jag vet inte om han då sa att han trodde det var LL, men polisen visste nog det redan då hur som helst (eftersom JH och JN redan var gripna).
Citera
2014-06-24, 07:57
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det här med att han med andra personer åkt till LL´s bostad o sökt henne är nya uppgifter för mig.
Om han blivit orolig så måste det funnits en hotbild som LL uttalat sig om.

Jag kan också bli orolig när jag läser tidningen och ser om olyckor, brott osv som sker i orter jag känner människor, men jag ringer inte polisen varenda gång.

Vad menar man med "mycket ordentligt städat"? J
Jag har fått PM från två olika personer som båda talar om detta; "mycket ordentligt städad lgh" och "skinande rent badrum". Tydligen har han reagerat på det i alla fall, men troligen inte blivit orolig pga det (min egen gissning och jag skrev fel i förra inlägget, skrev att han blev orolig av det men har redigerat det nu). Om LL fått ta emot hot från JH via sms o.d. kan JA förstås ha vetat om det.
Citera
2014-06-24, 07:59
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Vad är adressen till brottsplatsen? Är det en lägenhet, vilken våning? Menar du att JH har transporterat en kropp helt på egen hand utan att upptäckas?
Skulle det upptäckas mindre om hon haft hjälp?
Citera
2014-06-24, 08:10
Citat:
Det är en lägenhet, vet ej om det är känt vilket våningsplan. Tror att det är max tre våningar på huset, förmodligen saknas hiss (?). Svårt att bära ut en kropp själv utan att det märks, särskilt för en kvinna.
Citera
2014-06-24, 08:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Skulle det upptäckas mindre om hon haft hjälp?

Lättare att smidigt bära ut ett stort föremål till en bil om man är två än om man själv asar och baxar ett tungt föremål. Det går snabbare om man är två som hjälps åt, upptäcktsrisken är mindre. Ja, mindre risk.
Citera
2014-06-24, 08:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Nu är det ju en kvinna som är misstänkt. Då ser jag genast i tråden att "hon har mått dåligt en längre tid, hon kanske äter medicin så hon blir mordisk, hon bara råkade ha ihjäl henne.
Hon visste inte ens att hon dödat henne, hon kan inte ha orkat stycka henne själv osv."
Hade det varit en misstänkt man hade han varit ett dreglande monster, en psykopat, en kontrollerande galning som inte kunde acceptera att en kvinna lämnat honom osv.
Är lite tröttsamt med ursäktande av kvinnor i alla lägen.
Snart kommer nån med teorin att det var en ond man som tvingat henne till detta..
Jag väntar tappert..jag vet att kvinnor kan.

Nja, det där är samma motiv och bakomliggande orsaker som man diskuterar oavsett kön ju.
Skillnaden verkar ligga i att vissa män är triggade att lösa konflikter med våld. Kvinnor är klart underrepresenterade i sådana lägen, speciellt om man går så långt som att tillhyggen används, det är extremt ovanligt.

Men när det händer är jag säker på att det är samma orsaker som för män; dålig impulskontroll, kontrollerande personlighet, psykisk ohälsa, separationsångest och framförallt möjlighet.

Men visst - kvinnor kan. undantagsvis
Citera
2014-06-24, 08:15
Moderator
OYs avatar
Undrar som flundrar om inte JH har dryftat vad hon har gjort, med t ex. en förälder som förståndigt nog larmade polisen? Såvida hon eller JN inte tipsade polisen.
Citera
2014-06-24, 08:45
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Lättare att smidigt bära ut ett stort föremål till en bil om man är två än om man själv asar och baxar ett tungt föremål. Det går snabbare om man är två som hjälps åt, upptäcktsrisken är mindre. Ja, mindre risk.
Jag förutsatte att det inte var något stort föremål, utan flera mindre. Men det är klart en torso är ju hyfsat stor och tung. (Usch ) Fast fortfarande, två personer som bär en torso, måste också se jäkligt mysko ut.
Citera
2014-06-24, 08:47
Medlem
Expels avatar
Duvor har sagt till mig att dom både sätt och hört aktivitet runt 22 tiden, sent på kvällen.
Kan ha varit vid den tiden på dygnet dom burit ut kroppen, vad tros eller vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in