Citat:
Ursprungligen postat av
LaScala
Nu är det ju en kvinna som är misstänkt. Då ser jag genast i tråden att "hon har mått dåligt en längre tid, hon kanske äter medicin så hon blir mordisk, hon bara råkade ha ihjäl henne.
Hon visste inte ens att hon dödat henne, hon kan inte ha orkat stycka henne själv osv."
Hade det varit en misstänkt man hade han varit ett dreglande monster, en psykopat, en kontrollerande galning som inte kunde acceptera att en kvinna lämnat honom osv.
Är lite tröttsamt med ursäktande av kvinnor i alla lägen.
Snart kommer nån med teorin att det var en ond man som tvingat henne till detta..
Jag väntar tappert..jag vet att kvinnor kan.
Nja, det där är samma motiv och bakomliggande orsaker som man diskuterar oavsett kön ju.
Skillnaden verkar ligga i att vissa män är triggade att lösa konflikter med våld. Kvinnor är klart underrepresenterade i sådana lägen, speciellt om man går så långt som att tillhyggen används, det är extremt ovanligt.
Men när det händer är jag säker på att det är samma orsaker som för män; dålig impulskontroll, kontrollerande personlighet, psykisk ohälsa, separationsångest och framförallt möjlighet.
Men visst - kvinnor kan. undantagsvis