2014-06-14, 14:38
Medlem
Min stora fundering är vem som går i linne till en fest? Om man är ett enkelt WT så begriper jag det, annars inte.
Citera
2014-06-14, 14:50
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anabolakillen95
Jag har en del muskler som jag gärna visar upp när tillfälle ges men varför ska avundsjuka manlets och andra "do u even lift brah" kommentera detta?

Vad tycker ni om folk som går i linne till fester/hemmafester?
Spännbög.
Du vill visa upp muskler och går därför i linne till en fest. Det är väl definitionen av en vidrig spännbög?
Citera
2014-06-14, 16:44
Medlem
DigitalAngels avatar
Att gå på fest, eller finare tillställningar (som middag) hos någon i linne är respektlöst och otroligt osmakligt. Ännu värre är om det är nya personer du inte träffat tidigare där. Första intrycket väger mycket. Jag skulle dömma dig på 1 sek om vi aldrig träffats, och går till samma middag.
Citera
2014-06-14, 17:00
Medlem
Konstigt nog så brukar det allt som oftast vara otränade killar, smal eller fet, som brukar kommentera såhär, känner ett hot mot sin ligga-garanti under kvällen möjligtvis. Eller ett latent hat mot sitt egna otränade blötfeta leverne
Citera
2014-06-14, 17:04
Medlem
Nu är kanske definitionerna olika beroende på var man kommer ifrån, men om op är en kille i sena tonåren/tjugoårsåldern så är inte fest samma sak som om han vore 35-50.
En fest, ur en yngre persons perspektiv, är snarare en alkoholtillställning. Alltså typ party, fast hemma.
Och då är det faktiskt helt ok att komma i ett linne. Och om folk då börjar gnälla och snacka skit så handlar det nog snarare om avundsjuka än att op är spännbög.
Om det däremot var en "Fest", där man skulle klä upp sig, då kan det ha varit lite olämpligt att gå i linne.
Men personligen så har jag inget emot att killar i min närhet går i linne. Det är alltid trevligt att få se ett par snygga axlar
Citera
2014-06-14, 17:08
Medlem
Jumalautas avatar
Man kan även ställa sig frågan vad det är för någon person som bjuder in folk på fest som kan tänkas dyka upp i linne. Det låter som att både värden och gästerna här är värsta trashet. En liten guldstjärna dock till gästen som kallade TS för spännbög.
Citera
2014-06-14, 17:25
Medlem
Towans avatar
Innan man ger sig på TS och kallar honom för WT, så är det viktigt att inse att det finns olika typer av fester.

Är det en hemmafest det rör sig om skulle jag vilja påstå att det är helt okej att ha på sig linne. Handlar det om en mer formell sittning så ska man självklart gå efter given klädkod.
Citera
2014-06-14, 22:40
Medlem
Der här som folk säger att olika saker gäller beroende på tillställning och ålder stämmer väl visserligen.
Men är man inte på gymmet/solig park så går det bort.
Aldrig varit på en fest där en kille (tränad/otränad) med linne inte blivit mobbad.

Är du tränad så är du, varför trycka upp det i ansiktet på folk?
Du lär få mer komplimanger av att inte ha linne på dig
Citera
2014-06-15, 21:28
Medlem
Fader-Adelheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
Fy fan får rysningar när jag ens tänker mig in i situationen. Att jag glider in på en hemmafest, känner inte så många, drar av mig jackan och under har jag ett linne. Alla undrande blickar. Alla tjejer som tycker man är helt sjuk i huvudet. Spelar nog ingen roll hur jävla bitig man än är, det är fett WIERD och komma på fest med linne. För mig är det lite som dessa mardrömmar när man drömmer att man går naken i något centrum och alla kollar kollar snett på en. usch

Detta. Linne har man 1) På gymmet 2)Hemma.

Ingen annanstans.
Citera
2014-06-16, 00:08
Medlem
Jaktmarks avatar
Jävlar vilka starka reaktioner! Vissa av er beter er som om ni vore brats som springer runt i Gant-kläder och ska spela viktiga och det är inte heller något som uppskattas särskilt mycket på fester.

OnT: Man har inte linne på fina fester av självklar anledning. Är det en vardaglig fest med 20 pers man känner tycker jag att det är ok med linne men man lär ju ev. räkna med att man kan framstå som skrytsam. Att ta med sig kvarg till en fest är bara konstigt. Ska man till en fest/ut på krogen där det befinner sig massa människor man inte känner så kommer man garanterat att framstå som en spännbög och det är ju inget man vill bli känd som.

Det är naturligt att vara stolt över vad man lyckats åstadkomma men att börja skryta över det är inte trevligt.
Citera
2014-06-16, 11:17
Medlem
heahealols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Towan
Innan man ger sig på TS och kallar honom för WT, så är det viktigt att inse att det finns olika typer av fester.

Är det en hemmafest det rör sig om skulle jag vilja påstå att det är helt okej att ha på sig linne. Handlar det om en mer formell sittning så ska man självklart gå efter given klädkod.

Spelar ingen roll... enda gången det skulle kunna vara okej är vid en lortig grillfest när det är ruggigt varmt ute.

Men TS är en typisk wt tillika spännbög.
Citera
2014-06-16, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaktmark
Jävlar vilka starka reaktioner! Vissa av er beter er som om ni vore brats som springer runt i Gant-kläder och ska spela viktiga och det är inte heller något som uppskattas särskilt mycket på fester.

OnT: Man har inte linne på fina fester av självklar anledning. Är det en vardaglig fest med 20 pers man känner tycker jag att det är ok med linne men man lär ju ev. räkna med att man kan framstå som skrytsam. Att ta med sig kvarg till en fest är bara konstigt. Ska man till en fest/ut på krogen där det befinner sig massa människor man inte känner så kommer man garanterat att framstå som en spännbög och det är ju inget man vill bli känd som.

Det är naturligt att vara stolt över vad man lyckats åstadkomma men att börja skryta över det är inte trevligt.
Det är en trolltråd först och främst.
Annars håller jag med om att man får vara stolt över det man åstadkommit, men lite vett får man ju utöva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in