Resultat: Stängd på grund av missbruk
0%
röster
2014-10-08, 17:27
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickeNyfiken..
Länk? Är den textad?

Ingen text, förutom engelsk översättning av arabiska.
https://www.youtube.com/watch?v=jYj0cRSU-Fs
Citera
2014-10-08, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eraser2014
I början av inbördeskriget i Syrien så tränade turkarna isis och dom öppnade deras gränser till Syrien för att terrorister skulle strömma in i området. Den där turkiska ledaren erdogan han tror att han kommer kunna bilda en ottomansk imperium igen och att han ska vara sultanen han ser sig själv som sultan på riktigt. Och dom som vinner mest på att kurdernas styrkor försvagas är ju Turkiet som haft problem med dom länge nu. Men jag måste säga att ledarna i Kurdistan i norra Irak har verkligen förråt deras folk genom att sälja olja till Turkiet och Israel och genom att dom öppnade deras gräns mellan Turkiet och Irak så att turkarna kunde smuggla vapen till isis i början av kriget i Irak i somras. Det är många andra som har ett finger i spelet. Det är ett spel där det finns få vinnare men många förlorare.

Lugna dig, en vacker dag kommer dem att betala, med blod. Jag har förtroende för Barzani, vi måste i dagsläget prioritera en självständig stat. Kolla vad våra bröder o systrar utsätts för i barbarernas länder. Erdogan är en galen diktator, från början var han lugn nu har han urartat till en maktgalen pensionär. Turkiet har inga mål om demokrati, varken erdogan eller oppositionen bortsett från HDP/BDP.
Citera
2014-10-08, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusenby
Lugna dig, en vacker dag kommer dem att betala, med blod. Jag har förtroende för Barzani, vi måste i dagsläget prioritera en självständig stat. Kolla vad våra bröder o systrar utsätts för i barbarernas länder. Erdogan är en galen diktator, från början var han lugn nu har han urartat till en maktgalen pensionär. Turkiet har inga mål om demokrati, varken erdogan eller oppositionen bortsett från HDP/BDP.

Jag är ledsen om jag gör dig besviken men barzani är en förrädare. Han sålde olja från Kurdistan till Turkiet och Israel och han öppnade gränsen mellan Turkiet och Irak så att isis skulle komma in i Irak i början av sommaren när isis tog över Mosul. Och sen när isis gav upp Bagdad för att istället gå mot den kurdiska delen då började barzani gråta och fråga alla om hjälp. Den generalen i irakiska armen i Mosul som gav order till sina soldater om att lämna deras vapen och dra hem han är en kurd som jobbar för barzani. Barzani var arg på den irakiska regeringen för att dom slutade ge 17 miljarder dollar om året från irakiska oljan till honom då han sålde kurdisk olja till Israel och Turkiet och han delade inte med sig av det. Och dom 17 miljarder han fick är betydligt mer än vad han fick ut av oljan från Kurdistan. Och kom ihåg att det är av dom pengarna han fick som Kurdistan kunde bygga och allt annat. Men sedan februari har dom slutat ge kurderna pengar tack vare barzani som inte bara gjorde affärer med Israel och Turkiet utan att ens dela med sig han gömde även personer som låg bakom bombattentat och annat i Bagdad. Jag är en inte kurd jag är irakier men jag respekterar kurder och tycker att ni ska ha ett land men barzani är fel ledare han är inte som sin far han är en förrädare som utan biståndet från Irak hade aldrig kunnat bygga något i Kurdistan men nu när han inte kommer få bistånd mer så kommer du se att det kommer bli katastrof där.
Citera
2014-10-08, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rusenby

Vi har redan betalt med turkiskt blod. Nu är det er tur om ni vill åstadkomma något här i livet. Inget är gratis och utan blodspillan pöjk.
Demokrati går inte uppnå med några bakåtsträvande apor som ni kurder. Inte undra på varför man sa; bergsturk till er.

Så länge ni belastar ett land kommer ni aldrig få det som ni vill, varför är assyrier inte som er, ska vi tala om historia så är det landet och mycket mer assyriers och inte ert jävla apor.
Men vi kom, vi såg vi besegra, slut med det. Lär er något av det. Irak vill också förgöra er men dom väntar på rätta tiden och det är den inte just nu men kanske om 10 år vem vet.
Citera
2014-10-08, 20:43
Avslutad
Turkiet verkar vara i en tidig stadium för en potentiell inbördeskrig. På två dagar har 22 dödats under demonstrationerna bland kurderna.
Kan detta bli en del 3 av inbördeskriget i mellanöstern?
http://www.radikal.com.tr/turkiye/kobani_protestolarinda_21_kisi_hayatini_kaybetti-1217710
Senast redigerad av ImmortalJack 2014-10-08 kl. 20:52.
Citera
2014-10-08, 21:02
Medlem
Zeunerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Hur tror de att den stat de strävar efter ska kunna hålla i framtiden? Scenario: IS tar kontroll över ett stort stycke land, "bildar" kalifat. Det blir ju världens enklaste måltavla? Omringa och bomba sönder.

Förlitar man sig på att hota bort angrepp? "Om ni bombar vår stat bombar vi era tunnelbanor"? Jag kan verkligen inte se hur ett kalifat skulle hålla...

IS Kalifat har nog störst risk att rämna inifrån, allt hänger på ett fortsatt krigande, den skitlönen som de betalar ut till de stridande som till största delen lever på röveri och möter döden inom kort det är småpengar.. de stora pengarna hamnar hos ledarskiktet, fred skulle betyda att pengar måste fördelas ut i samhället, matförsörjning, uppbyggnad allt måste komma igång igen som normalt och jag tror inte IS äger den kapaciteten att driva ett samhälle i fred så missnöje kommer snabbt att uppstå och växa till revolter.
Citera
2014-10-08, 23:25
Medlem
shogun-rs avatar
Talas om en buffertzon för att skydda människorna och deras rörelsefrihet. Får se om dom kommer till skott. Men då krävs oundvikligen markstyrkor.
Citera
2014-10-08, 23:47
Medlem
The-Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalJack
Turkiet verkar vara i en tidig stadium för en potentiell inbördeskrig. På två dagar har 22 dödats under demonstrationerna bland kurderna.
Kan detta bli en del 3 av inbördeskriget i mellanöstern?
http://www.radikal.com.tr/turkiye/kobani_protestolarinda_21_kisi_hayatini_kaybetti-1217710

Om detta är sant så är Erdogan den största hycklaren. Jag hoppas inte att det urartar och sprider sig till Turkiet, utan hoppas att det lugnar sig i Irak och Syrien först innan Erdogan får smaka på ku#.
Citera
2014-10-09, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idealist
Vi har redan betalt med turkiskt blod. Nu är det er tur om ni vill åstadkomma något här i livet. Inget är gratis och utan blodspillan pöjk.
Demokrati går inte uppnå med några bakåtsträvande apor som ni kurder. Inte undra på varför man sa; bergsturk till er.

Så länge ni belastar ett land kommer ni aldrig få det som ni vill, varför är assyrier inte som er, ska vi tala om historia så är det landet och mycket mer assyriers och inte ert jävla apor.
Men vi kom, vi såg vi besegra, slut med det. Lär er något av det. Irak vill också förgöra er men dom väntar på rätta tiden och det är den inte just nu men kanske om 10 år vem vet.

Jag är ingen kurd jag är en irakier men jag måste säga att du verkar vara helt hjärntvättad som försvarar erdogan. Du vet om att erdogans parti är en del av muslimska brödraskapet va? Det är erdogan som tränat isis och tillsammans med Israel och Qatar m.m har han get dom vapen. Erdogan tror att han kommer skapa ett nytt ottomanskt imperium och han ser sig själv som en jävla sultan. Som irakier så tycker jag att kurderna ska ha ett eget land och Irak ska inte ge dom olje och gas pengar då dom har eget oljefält men dom säljer oljan till Israel och Turkiet. Men ärligt talat så tycker jag att det är Turkiet som är en nation med många apor och mongoler. Eran president gav upp hoppet om att tillhöra eu och vände blicken istället mot mellan östern men det märks att han inte förstår sig på detta område då han på fullaste allvar tror att han kommer kunna gå ihop med ett arabiskt land för att gå mot ett annat men det han inte förstår är att araber har alltid haft gräll sinsemellan men alltid löst det tillslut och när saker och ting löst sig så kommer man vända blicken mot honom och då kommer han inte ha någonstans att ta vägen för han har ju gett upp eu och eu vill inte ha honom. Och USA kommer aldrig hjälpa honom mot arabiska länderna för USA behöver araberna mycket mer än vad dom behöver Turkiet tro mig med alla tillgångar araberna har så kommer USA aldrig vända ryggen för länder som saudi Arabien och Qatar tillexempel. Så erdogans dagar är räknade kan jag säga dig lilla pöjk!
Citera
2014-10-09, 17:42
Medlem
tigersaid86s avatar
Amerikansk och Jordansk plan utförde dessa tre igår.

Det skedde en flygbombning igår i Mosul, tog 4 IS fordon och skadade 2.

En annan attack skedde söder om Kirkuk förstördes 2 IS positioner.

Och den tredje skedde nordväst om Ramadi och blåste bort en IS vägspärr.
Citera
2014-10-10, 00:14
Bannlyst
Citat:
Jag är ingen kurd jag är en irakier men jag måste säga att du verkar vara helt hjärntvättad som försvarar erdogan. Du vet om att erdogans parti är en del av muslimska brödraskapet va? Det är erdogan som tränat isis och tillsammans med Israel och Qatar m.m har han get dom vapen. Erdogan tror att han kommer skapa ett nytt ottomanskt imperium och han ser sig själv som en jävla sultan. Som irakier så tycker jag att kurderna ska ha ett eget land och Irak ska inte ge dom olje och gas pengar då dom har eget oljefält men dom säljer oljan till Israel och Turkiet. Men ärligt talat så tycker jag att det är Turkiet som är en nation med många apor och mongoler. Eran president gav upp hoppet om att tillhöra eu och vände blicken istället mot mellan östern men det märks att han inte förstår sig på detta område då han på fullaste allvar tror att han kommer kunna gå ihop med ett arabiskt land för att gå mot ett annat men det han inte förstår är att araber har alltid haft gräll sinsemellan men alltid löst det tillslut och när saker och ting löst sig så kommer man vända blicken mot honom och då kommer han inte ha någonstans att ta vägen för han har ju gett upp eu och eu vill inte ha honom. Och USA kommer aldrig hjälpa honom mot arabiska länderna för USA behöver araberna mycket mer än vad dom behöver Turkiet tro mig med alla tillgångar araberna har så kommer USA aldrig vända ryggen för länder som saudi Arabien och Qatar tillexempel. Så erdogans dagar är räknade kan jag säga dig lilla pöjk!

Det gläder mig att jag vet var araben befinner sig. Luta dig mot kurden.
Svar på ditt påstående, Erdogan är verkligen inte en av muslimska brödraskapet. Jag orkar inte ta om det och slösa min energi på dig, det jag vill säga att jag vet nu vart vi har er! En arab som kallar turkar för mongol, är du en horunge, finns inte på kartan att en arab skulle säga så, är du en PIC som är barn till en kurd?

JA, usa behöver araberna nu, typ 30 år fram då har oljan sinat hos er, ni har inget kvar då. Vem är er beskyddare? Sen så är det inte så att alla araber är viktiga, är du som arab viktig för SA eller Qatar? Dom beställer din mor till morgonknull.Säg mig vart ni är om 30? Arab!

Turkiet kommer alltid vara en viktig strategiskt område, vet du inte det så titta på kartan igen snälla arab.
Det finns en stor makt här i världen och det är judarna, zionisterna, neka det inte för dem har knullat er sen er uppenbarelsebok inträffade av en jude nämligen som ville förkasta er allt annat. Den juden har lyckats som omformade er.

Ni är dömda till misslyckande så länge oljan är i flöde, anklaga vem fan ni vill men det är öde sen 1500 år

Erdogan är inte ute efter någon Sultan tron som ni tror, en kurd började med den som vanligt hänger araber efter det. Herregud, vad är ni för något?
Jag kan inte längre skilja på er och djur. Djuren skulle ta åt sig. Jag borde kanske kalla er för ANIMAR
animal araber låter bättre så jag inte förolämpar djuren.
Citera
2014-10-10, 04:52
Medlem
beregistains avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Idealist
Det gläder mig att jag vet var araben befinner sig. Luta dig mot kurden.
Svar på ditt påstående, Erdogan är verkligen inte en av muslimska brödraskapet. Jag orkar inte ta om det och slösa min energi på dig, det jag vill säga att jag vet nu vart vi har er! En arab som kallar turkar för mongol, är du en horunge, finns inte på kartan att en arab skulle säga så, är du en PIC som är barn till en kurd?

JA, usa behöver araberna nu, typ 30 år fram då har oljan sinat hos er, ni har inget kvar då. Vem är er beskyddare? Sen så är det inte så att alla araber är viktiga, är du som arab viktig för SA eller Qatar? Dom beställer din mor till morgonknull.Säg mig vart ni är om 30? Arab!

Turkiet kommer alltid vara en viktig strategiskt område, vet du inte det så titta på kartan igen snälla arab.
Det finns en stor makt här i världen och det är judarna, zionisterna, neka det inte för dem har knullat er sen er uppenbarelsebok inträffade av en jude nämligen som ville förkasta er allt annat. Den juden har lyckats som omformade er.

Ni är dömda till misslyckande så länge oljan är i flöde, anklaga vem fan ni vill men det är öde sen 1500 år

Erdogan är inte ute efter någon Sultan tron som ni tror, en kurd började med den som vanligt hänger araber efter det. Herregud, vad är ni för något?
Jag kan inte längre skilja på er och djur. Djuren skulle ta åt sig. Jag borde kanske kalla er för ANIMAR
animal araber låter bättre så jag inte förolämpar djuren.
Kom igen grabbar, ser ni inte hur löjliga era förolämpningar ser ut? Jag märker hur det här grälet är 150 sidor ifrån att ta slut, håll det i PM istället om det är så viktigt.

Städer nu i konflikt - sen 6 oktober
-Irakiska regeringen försöker återta staden Heet väster om Baghdad.
-Falahat nära väst om Bagdad har fallit i IS händer från den irakiska regeringen
-IS har börjat attackera den kurdiska staden Daquq söder om Kirkuk.
-Al-Dhuluiyah och Balad öst om Samarra nu i konflikt mellan IS och Irak

https://en.wikipedia.org/wiki/Template:Iraqi_insurgency_detailed_map
Senast redigerad av beregistain 2014-10-10 kl. 04:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in