Citat:
Ursprungligen postat av
Cineasten
Tror du de indiska tjejerna som utsattes för gruppvåldtäkt kände sig i överläge? Den ena pliktade med livet. Förjänade denna läkarstudent som varit på kvällsbio att dö?
1) Ja självklart annars hade de inte gjort motstånd. Skulle du ta det på allvar om ett gäng indier försökte våldta dig? Det är komiskt.
2) Jag tycker inte att hon förtjänade att dö men hon förtjänade mycket stryk för att hon vägrade att ställa upp. Det finns kvinnor som aldrig får kuk och sen dyker det upp 5 killar på bussen som vill ge hene gratis kuk och hon är otacksam det är extremt fittigt.
3) Tänk om 5 kvinnor hade dykt upp på en buss och försökt att våldta en man och sen hade han vägrat. Jag tror att alla män hade tyckt att han förtjänade stryk.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cineasten
Förtjänade min kvinnliga skolkamrat att under 10 års tid bli våldtagen av sin styvfarsa?
Det är en helt annan sak än det som vi diskuterar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cineasten
Förtjänade min manliga kamrat att som tonåring bli våldtagen av en vuxen man?
Nej. Men det är en helt annan sak än det som vi diskuterar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cineasten
Förtjänade min fantastiska kollega att bli våldtagen som barn? Jag menar, det är ju sex och hon måste ju lära sig någon gång i livet. Börjas det för sent så kanske hon blir frigid?
Nej. Men det är en helt annan sak än det som vi diskuterar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cineasten
Förtjänade min andra manliga kamrat att bli våldtagen av en vuxen kvinna när han var barn? Sex med en vuxen kvinna är ju alla småpojkars dröm enligt dig.
Det är en helt annan sak än det som vi diskuterar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cineasten
Förtjänade mina kvinnliga klasskamrater att bli tafsade på av manliga lärare?
Ja självklart. Man blir inte tafsad på av en lärare om man inte bjuder in till det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cineasten
Du kan aldrig försvara övergrepp. Du kan tycka vad du vill men du kan inte med logik försvara sexuella övergrepp, kvinno eller barnmisshandel. Dessutom är det respektlöst att säga "alla vill bli våldtagna, men inte jag, ska jag bli våldtagen ska det vara på en romantisk strand" när våldtäkter inte är någonting romantiskt överhuvudtaget. Det är vidriga övergrepp det handlar om och i stort sett alla offer, alla läkare, alla poliser, sjukvårdspersonal mm som kommer i direkt kontakt med offren kan vittna om samma sak.
1) Men det är inget övergrepp det är bullshit och hysteri.
2) Jag har inget problem med att bli våldtagen as such men jag vill inte ligga på ett hårt underlag eller få mina kläder förstörda. Om jag skulle bli våldtagen i en säng skulle jag inte ha något emot det. Dessutom vill jag kunna komma jag vill inte bli kåt och sen tar det slut.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cineasten
Ett barn förstår att en kvinna sällan kan avvärja ett övergrepp från en man därför att hon är svagare fysiskt. Du trollar bara ditt jävla elände.
1) Hur ska du få av kvinnans kläder och samtidigt hålla fast hennes händer?
2) Hur ska du få in kuken om hon vrider och vänder på sig?
3) Kan du få upp kuken om hon biter dig?
4) Det är praktiskt taget omöjligt för en man att våldta en kvinna om kvinnan gör motstånd.