2016-02-26, 15:07
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
1) Jag kan definitivt känna skillnad på att äta en smörgås med vilja, eller att någon brottar ner mig och trycker in mackan. Frågan ör varför du inte känner någon skillnad där?

2) Det finns kvinnor som har ett liv, och inte väntar sig att bli knullad hela tiden.

3) Nej. Det är hjärnan som avgör hur skönt det känns.

1) Smakar smörgåsen annorlunda för att du blir tvingad?

2) Rent fysiskt är kvinnor alltid redo att bli knullade.

3) Då skulle kvinnor inte få orgasm när de blir våldtagna right?
Citera
2016-02-26, 15:13
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Sorgligt. Våldtäkt är att förgripa sig på en person sexuellt. Varför begriper alla det här utom Babianen och de som försvarar henom?

Så fort ett våldtäktsoffer berättar hur det kändes så beskylls personen för att vara "en fulgubbe". Är det bra debatteknik? Är det att argumentera?

När jag berättar att det i mitt arbete ingår att ta emot våldtäktsoffer och jag nämner att de är skärrade, sargade, chockade osv så får jag höra "nej du ljuger" eller "offren ljuger. De har inte alls blivit våldtagna". Är det att argumentera och diskutera hederligt?

1) Även om en kvinna blir förgripen på sexuellt är det skönt för henne. Det betyder att våldtäkt är en bra upplevelse för de flesta kvinnor och inte en dålig.

2) Varför skulle en kvinna bli chockad av att få en kuk i sig för 5000e gången? Blir en man chockad av att tvingas knulla en kvinna?
Citera
2016-02-26, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Även om en kvinna blir förgripen på sexuellt är det skönt för henne. Det betyder att våldtäkt är en bra upplevelse för de flesta kvinnor och inte en dålig.

2) Varför skulle en kvinna bli chockad av att få en kuk i sig för 5000e gången? Blir en man chockad av att tvingas knulla en kvinna?
Nåväl. Men. Efterspelet tillett ofrivilligtcsamlag kan vara både påfrestande och skadligt. STDs? Vem var han, som tömde i mig. Ingen jag godkännt. Å andra sidan verkar kvinnor inteså nogranna vad gäller detta, aggressiv spermadonator premieras nästan alltid. På Kumla får man knulla. Våldtäktsmän får knulla. Snälla Stefan 38 som köper sex av en frivillig prostituerad är smutsig och sjuk, fy fy fy ..........
Citera
2016-02-26, 16:12
Medlem
Citat:
1) Smakar smörgåsen annorlunda för att du blir tvingad?

2) Rent fysiskt är kvinnor alltid redo att bli knullade.

3) Då skulle kvinnor inte få orgasm när de blir våldtagna right?
1) Subjektivt; Ja. Samma mat kan upplevas annorlunda p.g.a. massa olika anledningar.

2) Nej. En sovande kvinna är inte det. En lesbisk kvinna är nog inte det. En sjuk kvinna är nog inte det. Och så vidare..... Kvinnor bestämmer/känner själv när dom är redo.

3) Alla våldtagna kvinnor får inte orgasm, och jag förstår inte vad det har med saken att göra? Om någon binder fast mig i en stol och kittlar mig, så kanske jag skrattar. Men jag tycker troligtvis inte det är roligt för det.
Citera
2016-02-26, 16:19
Medlem
Citat:

1) Källa på att det är en "bra upplevelse" för de flesta kvinnor som blivit våldtagen, tack!

2) Jag skulle inte gilla att bli tvingad att knulla en kvinna. Jag vill att båda parter ska vara överens.
Det kan ju vara så att den som blir våldtagen är oskuld, så det där med 5 000 förstår jag inte riktigt.
Citera
2016-02-26, 16:50
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Nåväl. Men. Efterspelet tillett ofrivilligtcsamlag kan vara både påfrestande och skadligt. STDs? Vem var han, som tömde i mig. Ingen jag godkännt. Å andra sidan verkar kvinnor inteså nogranna vad gäller detta, aggressiv spermadonator premieras nästan alltid. På Kumla får man knulla. Våldtäktsmän får knulla. Snälla Stefan 38 som köper sex av en frivillig prostituerad är smutsig och sjuk, fy fy fy ..........

1) Vad får dig att tro att kvinnor bryr sig?

2) Varför skulle det vara en big deal att kvinnan inte har valt mannen? Det gör det mer spännande.

Citat:
1) Källa på att det är en "bra upplevelse" för de flesta kvinnor som blivit våldtagen, tack!

2) Jag skulle inte gilla att bli tvingad att knulla en kvinna. Jag vill att båda parter ska vara överens.
Det kan ju vara så att den som blir våldtagen är oskuld, så det där med 5 000 förstår jag inte riktigt.

1) Om det är fysiskt skönt är det per definition en bra upplevelse. Vad skulle det annars vara?

2) Men skulle du börja gråta över det och känna dig chockad?

3) Om kvinnan är oskuld är hon bara glad över att förlora oskulden.

4) Om en kvinna har fått en kuk i sig 5000 gånger tror ni att något magiskt händer om hon blir tvingad att ta en kuk gång 5001? Det är mer en kul grej än en "övergrepp".
Citera
2016-02-26, 16:57
Medlem
Citat:
1) Om det är fysiskt skönt är det per definition en bra upplevelse. Vad skulle det annars vara?

2) Men skulle du börja gråta över det och känna dig chockad?

3) Om kvinnan är oskuld är hon bara glad över att förlora oskulden.

4) Om en kvinna har fått en kuk i sig 5000 gånger tror ni att något magiskt händer om hon blir tvingad att ta en kuk gång 5001? Det är mer en kul grej än en "övergrepp".
1) Varför skulle våld vara fysiskt skönt?
2) Ingen aning.
3) Varför det? Det bestämmer väl kvinnan själv, och inte du eller någon förövare?
4) Nä, det är fortfarande ett övergrepp. En boxare är van att få smällar, men gillar troligtvis inte att bli misshandlad utanför ringen.
Citera
2016-02-26, 17:12
Medlem
Babianens avatar
Citat:
1) Varför skulle våld vara fysiskt skönt?
2) Ingen aning.
3) Varför det? Det bestämmer väl kvinnan själv, och inte du eller någon förövare?
4) Nä, det är fortfarande ett övergrepp. En boxare är van att få smällar, men gillar troligtvis inte att bli misshandlad utanför ringen.

1) Därför att det är skönt att bli penetrerad. Och det är upphetsande att bli fysiskt dominerad av en man.

3) Därför att alla kvinnor vill förlora oskulden.

4) På vilket sätt är det ett övergrepp att göra samma sak som man har gjort 5000 gånger förut?
Citera
2016-02-26, 17:20
Medlem
Citat:
1) Därför att det är skönt att bli penetrerad. Och det är upphetsande att bli fysiskt dominerad av en man.

3) Därför att alla kvinnor vill förlora oskulden.

4) På vilket sätt är det ett övergrepp att göra samma sak som man har gjort 5000 gånger förut?
1) Det beror på om kvinnan vill bli dominerad av en man. Har inget med våldtäkt att göra, som är emot någons vilja.

3) Hur vet du det? Och även om det skulle vara så, så vill nog kvinnor bli av med oskulden på sina villkor.

4) Varför har du rätt att göra något mot någon, baserat på antalet ggr denne har gjort det frivilligt?
Citera
2016-02-26, 18:45
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PKJuristen
Jag försvarar inte Babianen.
Det är inte givande för diskussionen om huruvida användaren är kvinna eller man.
Könet på användaren spelar ingen roll, enligt mig.
För de som är intresserade av könet på Babianen, varför är detta viktigt?

Du skriver:

- Sorgligt. Våldtäkt är att förgripa sig på en person sexuellt. Varför begriper alla det här utom Babianen och de som försvarar henom?

Du glider ifrån ämnet, konstant!

Är Babianen ointelligent?
Vad är det jag inte begriper som du begriper?

Förklara i sånt fall?

2014-06-09, 08:19 startades denna tråd.
Babianen har varit med sen start.

Vad har vi kommit fram till?

Jo. Till detta: http://dinarattigheter.se/dina-rattigheter/vad-sager-lagen/vad-ar-sexuella-overgrepp/juridisk-definition-av-valdtakt/

- Detsamma gäller den som med en person genomför ett samlag eller en sexuell handling är jämförlig med samlag genom att utnyttja att personen på grund av medvetslöshet, sömn, berusning eller annan drogpåverkan, sjukdom, kroppsskada eller psykisk störning eller annars med hänsyn till omständigheterna befinner sig i ett hjälplöst tillstånd.
Vaddå glider ifrån ämnet? Du frågade "vad är våldtäkt" och jag svarade. Är du korkad på riktigt? Det är Babianen skm konstant skriver "jag är kvinna alltså vet jag hur alla andra kvinnor känner" och när någon ifrågasätter huruvida hon kan veta vad alla andra känner och tycker så kontrar henom med "gå på cam din fulgubbe, visa att du är kvinna". Snacka om att glida ifrån ämnet.
Senast redigerad av Cineasten 2016-02-26 kl. 18:55.
Citera
2016-02-26, 18:47
Medlem
Cineastens avatar
Citat:

Men sluta upprepa samma skit du skrivit tiotusen gånger. Du kan omöjligt veta hur andra känner. Du har aldrig blivit våldtagen och vet inte hur det känns vare sig fysiskt eller psykiskt.
Citera
2016-02-26, 18:49
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Prostitution har ju inte med ämnt att göra iofs...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in