2018-02-06, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Haha! Ja för att det ska räknas dom falskanmälan måste det ju först bevisas. Oh snap!
Ja, egentligen är det ju så. I annat fall blir det bara ogrundade spekulationer.
Citera
2018-02-06, 22:21
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Har du tillförlitlig källa?

1) Ja: bara 2% leder till fällande dom. Alltså 99% ljuger (1% är oskyldigt dömda).

2) Är det fortfarande våldtäkt om kvinnan ändrar sig under våldtäkten men inte säger något efteråt?

3) Hur är det om kvinnan först känner sig våldtagen men en månad senare inser att hon tyckte om det? Är det våldtäkt då?

4) Kan vi erkänna att kvinnor ändrar sig fram och tillbaka hela tiden? Då är det inte viktigt vad kvinnor tycker.
Citera
2018-02-06, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Ja: bara 2% leder till fällande dom. Alltså 99% ljuger (1% är oskyldigt dömda).

2) Är det fortfarande våldtäkt om kvinnan ändrar sig under våldtäkten men inte säger något efteråt?

3) Hur är det om kvinnan först känner sig våldtagen men en månad senare inser att hon tyckte om det? Är det våldtäkt då?

4) Kan vi erkänna att kvinnor ändrar sig fram och tillbaka hela tiden? Då är det inte viktigt vad kvinnor tycker.
1/ Vad har fällande domar med saken att göra??? De mord som inte leder till fällande dom är alltså inte mord, det var lögn?
2/ Inte om hon bara ångrar sig i hjärnan utan att tydligt säga nej. Ungefär som om du och jag ska boxas frivilligt, men jag ångrar mig utan att säga till. Då får jag skylla mig själv, men säger jag till så är det fel av dig att fortsätta. Vanligt folk förstår detta. De flesta vet när de ska sluta.
3/ Fråga kvinnan?
4/ Vi pratar om våldtäkt, inte kvinnor som ändrar sig.
Citera
2018-02-06, 22:37
Medlem
Babianens avatar
Citat:
1/ Vad har fällande domar med saken att göra??? De mord som inte leder till fällande dom är alltså inte mord, det var lögn?
2/ Inte om hon bara ångrar sig i hjärnan utan att tydligt säga nej. Ungefär som om du och jag ska boxas frivilligt, men jag ångrar mig utan att säga till. Då får jag skylla mig själv, men säger jag till så är det fel av dig att fortsätta. Vanligt folk förstår detta. De flesta vet när de ska sluta.
3/ Fråga kvinnan?
4/ Vi pratar om våldtäkt, inte kvinnor som ändrar sig.

1) Om kvinnorna hade blivit våldtagna på riktigt hade mannen blivit dömd.

2) Nej jag menar att kvinnan säger nej men ångrar sig i hjärnan och tänker ja men sen säger hon inget.

4) Är det fortfarande våldtäkt om kvinnan ändrar sig efteråt till att hon tyckte om det?

5) Mitt argument är att kvinnor vet inte alltid vad de tycker eller om de vill göra något. Mycket av sex är att prova först och sen bestämma sig om man tycker om det.
Citera
2018-02-06, 22:52
Medlem
Citat:
1) Om kvinnorna hade blivit våldtagna på riktigt hade mannen blivit dömd.

2) Nej jag menar att kvinnan säger nej men ångrar sig i hjärnan och tänker ja men sen säger hon inget.

4) Är det fortfarande våldtäkt om kvinnan ändrar sig efteråt till att hon tyckte om det?

5) Mitt argument är att kvinnor vet inte alltid vad de tycker eller om de vill göra något. Mycket av sex är att prova först och sen bestämma sig om man tycker om det.
1/ Så det är inte mord på riktigt om ingen åker fast?
2/ Varför ska hon ångra sig. Menar du att mannen gjorde något efter hennes nej? I så fall är det våldtäkt, men ändrar hon sig så är det upp till henne att avgöra hur hon gör. Om jag tar 10 000 kr av dig och du kommer på efter ett tag att det inte gör något, är det ändå stöld?
4/ Ja, teoretiskt är det så. Är det fortfarande stöld även om du ändrar dig efter stölden?
5/ Detta kan gälla alla människor, inte bara kvinnor. Men det hör inte hit. Man har ingen rätt att testa vad folk gillar, det får de avgöra själv. Jag får inte testa om du vill bli av med pengar.
Citera
2018-02-06, 23:20
Medlem
Babianens avatar
Citat:
1/ Så det är inte mord på riktigt om ingen åker fast?

Det är inte mord om den som anmäler har hittat på det eller den som är anmäld inte ens kan åtalas.

Citat:
2/ Varför ska hon ångra sig. Menar du att mannen gjorde något efter hennes nej? I så fall är det våldtäkt, men ändrar hon sig så är det upp till henne att avgöra hur hon gör. Om jag tar 10 000 kr av dig och du kommer på efter ett tag att det inte gör något, är det ändå stöld?

Jag menar att mannen tvingar kvinnan till sex, kvinnan säger nej, men under sexet kommer hon på att hon tycker om det. Efteråt säger kvinnan ingenting om det utan låtsas som att hon aldrig ändrade sig.

Citat:
4/ Ja, teoretiskt är det så. Är det fortfarande stöld även om du ändrar dig efter stölden?

Så om kvinnan inte vill att det ska vara våldtäkt efteråt då har hon fortfarande blivit våldtagen? Trots att hon har ändrat sig?

Citat:
5/ Detta kan gälla alla människor, inte bara kvinnor. Men det hör inte hit. Man har ingen rätt att testa vad folk gillar, det får de avgöra själv. Jag får inte testa om du vill bli av med pengar.

Men det är så sex funkar. Till exempel kvinnan vet inte om hon gillar analt tills hon provar. Hon vill att mannen ska sluta de första 5 minuterna men sen tycker hon om det och vill fortsätta. Har hon blivit våldtagen då?
Citera
2018-02-06, 23:47
Medlem
Citat:
Det är inte mord om den som anmäler har hittat på det eller den som är anmäld inte ens kan åtalas.

Jag menar att mannen tvingar kvinnan till sex, kvinnan säger nej, men under sexet kommer hon på att hon tycker om det. Efteråt säger kvinnan ingenting om det utan låtsas som att hon aldrig ändrade sig.

Så om kvinnan inte vill att det ska vara våldtäkt efteråt då har hon fortfarande blivit våldtagen? Trots att hon har ändrat sig?

Men det är så sex funkar. Till exempel kvinnan vet inte om hon gillar analt tills hon provar. Hon vill att mannen ska sluta de första 5 minuterna men sen tycker hon om det och vill fortsätta. Har hon blivit våldtagen då?
Jag vet inte om jag kan tro dig. Jag vill inte att det ska gå omkring så dumma männsikor. Vi tar det en gång till; om ett brott begås och ingen fälls, är det då lögn, d.v.s. inget brott har begåtts?
Det finns alltså inga ouppklarade brott, bara lögner?

Ja, det är våldtäkt även om hon ändrar sig efteråt. Om inte ändringen gäller att hon aldrig sade ifrån.
Om jag tar pengar av dig så blir du sur, men om du ändrar dig senare, har jag då tagit pengar av dig?

Ja, om jag inte vill erkänna att jag blivit bestulen säger inget om jag blivit bestulen eller ej.

Om en kvinna provar analt och inte gillar det så är det inte våldtäkt. Blir hon tvingad så är det våldtäkt.
Hur skönt det är, eller inte, har inte med saken att göra.
Citera
2018-02-07, 10:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Eh, jo det är liksom det som ÄR våldtäkt.
Att genomföra sexuella handlingar med någon mot dennes vilja.

Du kan inte utöva sexuellt våld mot någon och kalla det BDSM om den andra personen inte är med på det.

Och vad är din poäng?

Tråden handlar om huruvida det finns de som går igång på att bli våldtagna. Jag säger att jag tror att det finns individer som kan gå över gränsen från fantasin till att utsätta sig för en riktig våldtäkt och gå igång på det. Du argumenterar för vad som ska klassas som våldtäkt eller ej..?!?

Återigen uttryck för feminitis, du ser och hör bara det du har i din skalle.. Jag är så jäkla glad att jag vart man i lotteriet. Ni kvinnfolk är slavar under ert eget psyke.

Citera
2018-02-07, 10:38
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Jag vet inte om jag kan tro dig. Jag vill inte att det ska gå omkring så dumma männsikor. Vi tar det en gång till; om ett brott begås och ingen fälls, är det då lögn, d.v.s. inget brott har begåtts?
Det finns alltså inga ouppklarade brott, bara lögner?

1) Om någon anmäler ett brott och det finns 0 bevis för att det har hänt, har det hänt ett brott då eller är det anmälaren som ljuger?

2) När det handlar om våldtäkt finns det (med några få undantag) inga ouppklarade brott. Tvärtom det finns 1000 tals falsk-anmälningar och massor med män som döms trots att de är oskyldiga.

Citat:
Ja, det är våldtäkt även om hon ändrar sig efteråt. Om inte ändringen gäller att hon aldrig sade ifrån.
Om jag tar pengar av dig så blir du sur, men om du ändrar dig senare, har jag då tagit pengar av dig?

1) Vi kan ta ett realistiskt exempel: kvinna blir påsatt av flera killar, hon säger nej och att hon inte vill, efteråt kommer hon på att det var hett och att hon egentligen ville fast hon sa nej. Är det våldtäkt enligt dig?

2) Varför tycker du att en kvinna som egentligen ville ha sex har blivit våldtagen?

Citat:
Ja, om jag inte vill erkänna att jag blivit bestulen säger inget om jag blivit bestulen eller ej.

Fast om du egentligen ville ge bort pengarna har du blivit bestulen då?

Citat:
Om en kvinna provar analt och inte gillar det så är det inte våldtäkt. Blir hon tvingad så är det våldtäkt.
Hur skönt det är, eller inte, har inte med saken att göra.

Hur är det om hon blir tvingad till analt och sen upptäcker att hon tycker om det?
Citera
2018-02-07, 10:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Och vad är din poäng?

Tråden handlar om huruvida det finns de som går igång på att bli våldtagna. Jag säger att jag tror att det finns individer som kan gå över gränsen från fantasin till att utsätta sig för en riktig våldtäkt och gå igång på det. Du argumenterar för vad som ska klassas som våldtäkt eller ej..?!?

Återigen uttryck för feminitis, du ser och hör bara det du har i din skalle.. Jag är så jäkla glad att jag vart man i lotteriet. Ni kvinnfolk är slavar under ert eget psyke.

Hur ”utsätter man sig” för en våldtäkt utan att göra det frivilligt?
Citera
2018-02-07, 11:08
Medlem
Babianens avatar
Citat:

1) Man rape-baiatar. Alla kvinnor har gjort det. Man visar upp sig för män, man är ensam med män, man blir full runt män.

2) Målet är att en eller flera killar ska våldta dig.

3) Här är några exempel från reddit,

unsuccsessful rapebaiting in the park.

Citat:
wow im drunk ad fuck and i missed my opportunity for a perfect rape bait in the park. i went to the park today and took a nap knowing full well how busy the park was and how likely some rando ws to seeing e in my camo onesie and tight jeans. whats a girl gotta do to get taken asdvanrage of gad. what i gotta do to have an experience like this?

i crave being taken advantage of...

Citat:
i think it’s just straight up dangerous how i desire men. im turned off by safe words, im turned on by men looking at me & being raped. it’s the only way i can cum. being made fun of and just bullied makes me soaking wet. at school, i used to be bullied a lot... but often, i’d scurry to the bathroom and touch myself while imaging my bullies raping me, finding me out, using me... men tryin to sweet talk me, express their willingness to listen to my limits & even their excitement at getting a response is just.. a turn off. i just want to be humiliated, raped, degraded, to the point of tears. it’s unhealthy, but i crave the abuse. i crave being taken advantage of. i crave fear i’ve only met 3 ish men who really were bad people & tried to use me.. i got too scared to keep talking to them... yet i long for the experiences of terror and sobbing.

Sexual assault in Japan...and I want it.

Citat:
Sooo...I’ll be visiting the wonderful nation of Japan in a couple of months, and if you’re anything like me, you research a lot. Well anyways, it appears Japan has a lot of incidence of sexual assault in public transport spaces, like bullet trains and subways.
It’s like a dream come true.

My god, I want an older Japanese businessman to let loose a little and grope my little ass on the late night train. I want him to press his body against me and I want to feel his boner...all while people are watching and pretend it’s normal. Just a little taste of what real-life non con is like.
Senast redigerad av Babianen 2018-02-07 kl. 11:15.
Citera
2018-02-07, 11:30
Avslutad
Citat:

Seriöst, nu svamlar du bara.. Klart du kan utsätta dig för en våldtäktsrisk med vilje och dessutom med insikt om att risken är mycket stor att det kommer att ske..! Våldtäkten i sig är ett separat moment med vilja/ovilja i det momentet.

Återigen, du har ingen koll på dina tankebanor...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in