Citat:
Ursprungligen postat av
Babianen
Det är inte mord om den som anmäler har hittat på det eller den som är anmäld inte ens kan åtalas.
Jag menar att mannen tvingar kvinnan till sex, kvinnan säger nej, men under sexet kommer hon på att hon tycker om det. Efteråt säger kvinnan ingenting om det utan låtsas som att hon aldrig ändrade sig.
Så om kvinnan inte vill att det ska vara våldtäkt efteråt då har hon fortfarande blivit våldtagen? Trots att hon har ändrat sig?
Men det är så sex funkar. Till exempel kvinnan vet inte om hon gillar analt tills hon provar. Hon vill att mannen ska sluta de första 5 minuterna men sen tycker hon om det och vill fortsätta. Har hon blivit våldtagen då?
Jag vet inte om jag kan tro dig. Jag vill inte att det ska gå omkring så dumma männsikor. Vi tar det en gång till; om ett brott begås och ingen fälls, är det då lögn, d.v.s. inget brott har begåtts?
Det finns alltså inga ouppklarade brott, bara lögner?
Ja, det är våldtäkt även om hon ändrar sig efteråt. Om inte ändringen gäller att hon aldrig sade ifrån.
Om jag tar pengar av dig så blir du sur, men om du ändrar dig senare, har jag då tagit pengar av dig?
Ja, om jag inte vill erkänna att jag blivit bestulen säger inget om jag blivit bestulen eller ej.
Om en kvinna provar analt och inte gillar det så är det inte våldtäkt. Blir hon tvingad så är det våldtäkt.
Hur skönt det är, eller inte, har inte med saken att göra.